LVC: Melno punktu skaits mainās līdz ar satiksmes intensitātes dinamiku 11

Foto: Publicitātes attēls

Latvijas Valsts Ceļi | 7.jūnijs 2017 14:15

Apkopojot datus par periodu no 2014. līdz 2016.gadam, ir izveidota jauna tā saucamo melno punktu karte, tajā ir 99 punkti. Šodien VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) Ceļu laboratorijā ar melno punktu kartes datiem tika iepazīstināti eksperti un mediji.

Melno punktu skaits vairāku gadu griezumā ir mainījies līdz ar satiksmes intensitātes dinamiku. Pirmskrīzes gados ir bijusi lielākā satiksmes intensitāte, kura nedaudz tika pārsniegta tikai pērn, tajā laikā ir bijis arī vēsturiski lielākais melno punktu skaits – 174 punkti periodā no 2007. līdz 2009.gadam. Savukārt krīzes laika, krasi kritās satiksmes intensitāte un arī melno punktu skaits.

Vislielākais melno punktu skaits ir Pierīgā, kur ir arī intensīvākā satiksme. Šie dati sakrīt ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja (LTAB) statistiku par to, ka lielākais ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) skaits ir tajos autoceļu posmos, kur ir visintensīvākā satiksme. LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abašins šodien, prezentējot LTAB datus, norādīja, ka uz OCTA apdrošināšanas gadījumiem lielāka ietekme ir satiksmes organizācijai, nevis autoceļu kvalitātei.

Melno punktu dati arī uzrāda, ka šo punktu dislokācija mainās. Salīdzinot ar iepriekšējā periodā karti, 41 punkts, kas agrāk bija melnais, pēdējo trīs gadu periodā vairs tāds nav.

Pēdējo trīs gadu laikā satiksmes diennakts vidējās intensitāte uz valsts galvenajiem autoceļiem pieaugusi 17,7%, pērn satiksmes intensitāte bija pieaugusi par 8% un pirmo reizi pārsniedza pirmskrīzes rādītājus. Arī auto ar OCTA skaits pēdējo trīs gadu laikā ir pieaudzis par 8,2%. Gandrīz nemainīgs pēdējo trīs gadu laikā ir vidējais braukšanas ātrums uz valsts autoceļiem – vidēji tas ir svārstījies starp 92 un 93 km/h un nedaudz pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu. Šo faktoru rezultātā ir mainījies arī melno punktu skaits, salīdzinot ar iepriekšējo periodu no 2011. līdz 2013.gadam, kad bija 58 punkti.

Melno punktu kartes tiek veidotas ik pēc trīs gadiem, tās tiek ņemtas vērā, plānojot satiksmes drošības uzlabošanas darbus valsts autoceļu tīklā. Piemēram, šogad tiks pabeigta Ventspils šosejas (A10) un Tukuma autoceļa krustojuma pārbūve par rotācijas apli, agrākajos gados šis krustojums ir bijis starp melnajiem punktiem, tāpat pakāpeniski tiek likvidēti arī kreisie pagriezieni, zināmākie no tiem, kas pēdējā laikā likvidēti ir pie Baltezera kokaudzētavas un Likteņdārza.

Pārvaldot autoceļu tīklu ierobežota finansējuma apstākļos, diemžēl nav iespējams realizēt visus nepieciešamos infrastruktūras uzlabošanas projektus, tie tiek realizēti prioritārā secībā. Galvenā prioritāte – ceļa seguma uzlabošana, tāpat prioritāri tiek domāts par to, kā atdalīt satiksmes dalībnieku plūsmas, pasargāt mazāk aizsargātos satiksmes dalībniekus, tāpēc gājēju un veloceļi tiek būvēti atdalot tos no autotransporta plūsmas, nevis uzkrāsojot tās uz šosejām, īpaši tas attiecas uz valsts galvenajiem autoceļiem. Gājēju un veloceļu izbūves projekti visbiežāk tiek realizēti sadarbībā ar pašvaldībām.

Par melno punktu tiek uzskatīta vieta, kur viena kilometra garumā trīs gadu laikā ir notikuši vismaz astoņi satiksmes negadījumi vai ir gājuši bojā vismaz trīs cilvēki. Savukārt krustojums par melno punktu ir uzskatāms, ja negadījumi ir notikuši 150 m rādiusā uz katru pusi. Melno punktu kartes ik pēc trīs gadiem tiek veidotas atbilstoši Eiropas Komisijas (EK) direktīvai.

Ar melno punktu karti ikviens var iepazīties VAS Latvijas Valsts ceļi mājas lapā, sadaļā Informācija un dati: http://lvceli.lv/informacija-un-dati/#melno-punktu-karte

 
11 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
anonimikis 7.jūnijs 2017 14:49
5 0 Atbildēt

Tad jau tu esi dumāks par M.Martinsonu. tas kaut kā pamanās jau divdesmit gadus klīst pa visādiem preses pasākumiem, lai bezmaksas paēstu.

viencexperc 7.jūnijs 2017 14:32
3 0 Atbildēt

"...tika iepazīstināti eksperti un mediji..."

????

Mani neviens neiepazīstināja!

viencexperc 7.jūnijs 2017 15:29
2 0 Atbildēt

Tūlīt Martinsons uzrakstīs iauto redakcijai, un tevi nobanos.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vernons pie vēsturiskā un lepnākā Austrumeiropas autobusa "Ikarus 55 Lux" stūres (+ FOTO) 6

Seno spēkratu salidojumā pie Rīgas Motormuzeja kopā ar citiem vēsturiskajiem automobiļiem bija apskatāms arī savulaik lepnākais Austrumeiropas autobuss – Ungārijā ražotais Ikarus 55 Lux, kas restaurēts Latvijā un tagad ir regulārs šādu pasākumu dalībnieks Lasīt vairāk

 

OCTA pirmajā pusgadā apdrošinātājiem nesusi peļņu gandrīz 6 miljonu eiro apmērā 18

Latvijas apdrošināšanas sabiedrības no transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas šogad pirmajā pusgadā guvušas peļņu 5,966 miljonu eiro apmērā, kas ir par 71,1% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā, aģentūrai LETA pavēstīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB). Lasīt vairāk

 

Busiņš ieskrien automazgātuves sienā (+ VIDEO) 17

Šodien pēcpusdienā kāds šoferis, kurš pie stūres bija sēdies alkohola reibumā, nenovaldīja savu busiņu un ietriecās automazgātuves sienā. Lasīt vairāk

 

McLaren gatavo jaunu spīdsteri savai Ultimate sērijai

Britu supermašīnu ražotājs McLaren gatavo jaunu vaļējā tipa sporta auto, ko iekļaus savā Ultimate Series kolekcijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti