LVC: Melno punktu skaits mainās līdz ar satiksmes intensitātes dinamiku 11

 

Foto: Publicitātes attēls

Latvijas Valsts Ceļi | 7.jūnijs 2017 14:15

Apkopojot datus par periodu no 2014. līdz 2016.gadam, ir izveidota jauna tā saucamo melno punktu karte, tajā ir 99 punkti. Šodien VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) Ceļu laboratorijā ar melno punktu kartes datiem tika iepazīstināti eksperti un mediji.

Melno punktu skaits vairāku gadu griezumā ir mainījies līdz ar satiksmes intensitātes dinamiku. Pirmskrīzes gados ir bijusi lielākā satiksmes intensitāte, kura nedaudz tika pārsniegta tikai pērn, tajā laikā ir bijis arī vēsturiski lielākais melno punktu skaits – 174 punkti periodā no 2007. līdz 2009.gadam. Savukārt krīzes laika, krasi kritās satiksmes intensitāte un arī melno punktu skaits.

Vislielākais melno punktu skaits ir Pierīgā, kur ir arī intensīvākā satiksme. Šie dati sakrīt ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja (LTAB) statistiku par to, ka lielākais ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) skaits ir tajos autoceļu posmos, kur ir visintensīvākā satiksme. LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abašins šodien, prezentējot LTAB datus, norādīja, ka uz OCTA apdrošināšanas gadījumiem lielāka ietekme ir satiksmes organizācijai, nevis autoceļu kvalitātei.

Melno punktu dati arī uzrāda, ka šo punktu dislokācija mainās. Salīdzinot ar iepriekšējā periodā karti, 41 punkts, kas agrāk bija melnais, pēdējo trīs gadu periodā vairs tāds nav.

Pēdējo trīs gadu laikā satiksmes diennakts vidējās intensitāte uz valsts galvenajiem autoceļiem pieaugusi 17,7%, pērn satiksmes intensitāte bija pieaugusi par 8% un pirmo reizi pārsniedza pirmskrīzes rādītājus. Arī auto ar OCTA skaits pēdējo trīs gadu laikā ir pieaudzis par 8,2%. Gandrīz nemainīgs pēdējo trīs gadu laikā ir vidējais braukšanas ātrums uz valsts autoceļiem – vidēji tas ir svārstījies starp 92 un 93 km/h un nedaudz pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu. Šo faktoru rezultātā ir mainījies arī melno punktu skaits, salīdzinot ar iepriekšējo periodu no 2011. līdz 2013.gadam, kad bija 58 punkti.

Melno punktu kartes tiek veidotas ik pēc trīs gadiem, tās tiek ņemtas vērā, plānojot satiksmes drošības uzlabošanas darbus valsts autoceļu tīklā. Piemēram, šogad tiks pabeigta Ventspils šosejas (A10) un Tukuma autoceļa krustojuma pārbūve par rotācijas apli, agrākajos gados šis krustojums ir bijis starp melnajiem punktiem, tāpat pakāpeniski tiek likvidēti arī kreisie pagriezieni, zināmākie no tiem, kas pēdējā laikā likvidēti ir pie Baltezera kokaudzētavas un Likteņdārza.

Pārvaldot autoceļu tīklu ierobežota finansējuma apstākļos, diemžēl nav iespējams realizēt visus nepieciešamos infrastruktūras uzlabošanas projektus, tie tiek realizēti prioritārā secībā. Galvenā prioritāte – ceļa seguma uzlabošana, tāpat prioritāri tiek domāts par to, kā atdalīt satiksmes dalībnieku plūsmas, pasargāt mazāk aizsargātos satiksmes dalībniekus, tāpēc gājēju un veloceļi tiek būvēti atdalot tos no autotransporta plūsmas, nevis uzkrāsojot tās uz šosejām, īpaši tas attiecas uz valsts galvenajiem autoceļiem. Gājēju un veloceļu izbūves projekti visbiežāk tiek realizēti sadarbībā ar pašvaldībām.

Par melno punktu tiek uzskatīta vieta, kur viena kilometra garumā trīs gadu laikā ir notikuši vismaz astoņi satiksmes negadījumi vai ir gājuši bojā vismaz trīs cilvēki. Savukārt krustojums par melno punktu ir uzskatāms, ja negadījumi ir notikuši 150 m rādiusā uz katru pusi. Melno punktu kartes ik pēc trīs gadiem tiek veidotas atbilstoši Eiropas Komisijas (EK) direktīvai.

Ar melno punktu karti ikviens var iepazīties VAS Latvijas Valsts ceļi mājas lapā, sadaļā Informācija un dati: http://lvceli.lv/informacija-un-dati/#melno-punktu-karte

 
Visi komentāri
 
viencexperc 7.jūnijs 2017 14:32
3 0 Atbildēt

"...tika iepazīstināti eksperti un mediji..."

????

Mani neviens neiepazīstināja!

anonimikis 7.jūnijs 2017 14:49
5 0 Atbildēt

Tad jau tu esi dumāks par M.Martinsonu. tas kaut kā pamanās jau divdesmit gadus klīst pa visādiem preses pasākumiem, lai bezmaksas paēstu.

viencexperc 7.jūnijs 2017 15:29
2 0 Atbildēt

Tūlīt Martinsons uzrakstīs iauto redakcijai, un tevi nobanos.

iAuto 8.jūnijs 2017 6:33
1 0 Atbildēt

Pēdējos 5 gadus jau sen kā nav redzēts. Bet ir veseli 3 citi čuvaki. Viens ļoti regulāri nāk.

Bils 9.jūnijs 2017 21:59
1 0 Atbildēt

Varbūt bija domāta Mirdza Martinsone?

iJuris 7.jūnijs 2017 21:43
2 0 Atbildēt

ja jau ir karte tad jau var salikt brīdinājuma zīmes. Citādi problēmu zin, bet izlabot nemāk.

iAuto 8.jūnijs 2017 6:36
0 1 Atbildēt

Par šo arī bija diskusija, kā piemēri tika pieminēta Lietuva un Polija. Taču viens no ekspertiem teica, ka valstis sākot atteikties no šīs prakses.

he 7.jūnijs 2017 22:29
2 1 Atbildēt

viss melnais punkts sākas ar jēkabielas bezsmadzeņu radījumu perēkli!!!

650 8.jūnijs 2017 2:08
2 1 Atbildēt

Interesant būtu uzzināt, kādu diez Prēmiju saņēma tie kropļi, kas tur projektēja un apstiprināja tā Limbažu krustojuma būvniecību un konfigurāciju- tur kur tas Vismelnākais pts ar tām 6 zaudētām dzīvībām. Es ceru, ka tur vismaz Pieklājības pēc tagd uzcels drīzumā Postamentu ar galā uzspraustu Super-B ar visām radarantenām un mūžīgi ieslēgtām visām bākugunīm

Vernons 8.jūnijs 2017 12:03
1 0 Atbildēt

"Melnais punkts" ir CSN izpildē! Pirms ikvienas ātruma samazināšanas un manevra ieslēdzams savlaicīgs virzienrādītājs, brīdinājuma zīmes statusā. Attiecīgi izteiksmīgs braukšanas stils, labais vai kreisais stāvoklis joslā, spoguļos kontrolējot situācija aizmugurē un pat tad tas nevienu neatbrīvo no atbildības un pienākuma garantēt drošību. Manis minēto nosacījumu nepildīšana ir agresīva braukšana kura tiek atbilstoši sodīta. Nu un kuri ir šie CSN punkti, kurus es šeit vispārīgi pieminēju?

Dažam labam jau nagi niez pieminēt "Distances vērošanu", bet kopš kura brīža "Distance" atceļ CSN ka tādus?

650 8.jūnijs 2017 12:45
0 0 Atbildēt

Kā redzam tūkstošos jūtūba video, tad krieviem melnie punkti ir gandrīz katrā krustojumā.Civilizētākās valstīs "kāds" domā vispirms par to, lai jqu ceļa projektēšanas stadijā maksimāli izslēgt to melnā punkta iespēju.Ja naudas (vai gudrības to iegūt) ir tik cik nu ir, nu tad iet vaļā attaisnojuma meklēšana un muldēšana par pašu cilvēku pārgalvību neuzmanību un sazin veel kādu marsa un kosmosa ietekmi

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti