Apdrošinātājs atbalsta ieceri par vidējās kustības ātruma mērīšanas radariem Latvijā 24

 

Foto: Ekrānšāviņš no Google.com

Nozare.lv | 4.decembris 2017 15:01

Iecere Latvijā ieviest vidējās kustības ātruma mērīšanas radarus un automatizētas iekārtas, kas fiksē luksofora sarkanā gaismas signāla neievērošanu, ir atbalstāma, aģentūrai LETA atzina risku apdrošināšanas kompānijas "BTA Baltic Insurance Company" Baltijas risku parakstīšanas departamenta direktors Ivo Danče.

Viņš norādīja, ka abi minētie risinājumi uzlabos gan drošību uz ceļiem, gan vispārējo braukšanas kultūru.

"No ceļu satiksmes noteikumu ievērošanas ieguvēji ir visi. Jo vienmērīgāka plūsma uz ceļa un jo mazāk pārgalvīgu manevru tiek veikti, jo drošāk var justies satiksmes dalībnieki. Nav noslēpums, ka daudzas avārijas rodas brīžos, kad kāds autovadītājs vēl mēģina paspēt iebraukt krustojumā līdz ar sarkanās gaismas iedegšanos, bet cits, kurš, piemēram, no pretimbraucošās joslas nogriežas pa kreisi, jau uzsācis manevru. Zinot, ka nepārtraukti tiek novēroti, vadītāji divreiz padomās pirms izšķirsies par riskantu manevru. Ideāli būtu ja novērošanas iekārtas vai vismaz to butaforijas būtu katrā krustojumā, jo tas mudinātu šoferus ievērot ceļu satiksmes noteikumus vienmēr, nevis tikai tad, kad netālu ir policijas ekipāža," sacīja Danče.

Vienlaikus viņš rosināja kritiski izvērtēt, vai jau uzstādītajiem fotoradariem izvēlētas piemērotākās vietas, jo, pēc avāriju statistikas datiem, ir bīstamāki ceļa posmi, kuros radars liktu samazināt ātrumu.

"Dažiem autovadītājiem pastiprināta kontrole var nepatikt, taču, paraugoties plašāk, arī viņi pamanīs ieguvumus. Drošākā satiksmē negadījumu skaits sarūk. Līdz ar to nerodas sastrēgumi, satiksme plūst vienmērīgāk un nav nevajadzīgu pārdzīvojumu par svarīgu notikumu nokavēšanu," piebilda Danče.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka 2017.gada septembrī tika nolemts veikt BTA un "InterRisk Vienna Insurance Group" reorganizāciju. Reorganizācija tiks veikta apvienošanas ceļā kā pievienošana, kur iegūstošā sabiedrība būs BTA un pievienojamā sabiedrība būs "InterRisk Vienna Insurance Group". BTA lielākais akcionārs ir "Vienna Insurance Group AG" (90%).

 
Visi komentāri
 
viencexperc 4.decembris 2017 18:10
4 0 Atbildēt

Protams, ka par.

Visi pirks apdrošināšanas, bet izmaksāt atlīdzību vajadzēs mazāk, jo samazinoties ātrumam, strauji saruks avāriju skaits.

Bradypus 5.decembris 2017 17:05
1 0 Atbildēt

Vispār jau apdirsinātāju ieinteresētība varētu būt piekļuve šadiem datiem un uz tiem balstīta apdrošināsanas izmaksu attiekšana.

650 4.decembris 2017 18:17
3 0 Atbildēt

Gaidāms pilnīgs haoss.Jo ir daudzi krustojumi, kur kreisā pagrieziena gadījumā (pat pirmajam rindā esot) nav iespējams nobeigt šo manevru pie zaļā signāla.Piesardzīgam un nedrošam vadītājam- tas 600% nav iespējams.Ja gaidīt, minstināties un visu vienmēr "izprognozēt" uz visiem 100%, tad vispār viss apstāsies- jo tur intensīvajās stundās kustība turas praktiski tikai uz tiem neievērotājiem (ne vienmēr ļaunprātīgiem...).Tur taču ir nezcik citas nianses, izņemot acīmredzami ļaunprātīgu iebraukšanu vai palikšanu krustojumā.Par bezizejas stāvokli liecina arī tas, ka beidzamajā laikā nav redzēti arī kādreiz tik izplatītie krūmos un "aiz stūra" glūnošie drošības aģenti ar sadzīves videokamerām (kuras (iespējams...) ka cita starpā uzfilmē arī kādu vēlāk Rediģējamu materiālu....). Elektroniskas kontroles gadījumā maksās visi un par jebko, neatkarīgi no iemesliem,atrunām un objektīvajiem apstākļiem.ps- es vnk filozofēju, neesmu nekāds tur Pārkāpējs!

Pļurkt 4.decembris 2017 18:49
7 8 Atbildēt

Pilnīgas stulbības!!

Tiks sodīti tie autovadītāji kas spēj uzturēt lielu vidējo ātrumu nepārkāpjot maksimāli atļauto!

Jau rakstīju kā mani izbesīja viens muļļa kas tumšā laikā taisnēs vālē 110+ km/h, bet kā brauc pretīm kāds, tā nomet ātrumu uz 70 - 75!! Pēc šāda dauņa apdzīšanas man pietika sagaidīt nākamo pretīmbraucošo un ar maniem drusku zem 100 (pēc spidometra) pilnīgi pietika lai ātri attālinātos.

Šitādu ir bezjēgā kas pirms maz mazītiņa līkumiņa met pa bremzēm samazinot ātrumu par vismaz 15 km/h. Lielākā daļa tās ir sievietes.

Tas krasi samazina vidējo ātrumu! Šīs ierīces spiedīs muļļas samazināt maksimālo ātrumu un vidējais nokritīsies vēl vairāk.

Ieguvums ir tikai šķietams drošums, bet faktiski iegūs tikai "izpētītāji un ieviesēji".

650 4.decembris 2017 19:06
2 4 Atbildēt

Viss tieši Tā arī būs.Un 10000 reizes ir pārbaudīts, ja tev liekas ka kāds tev vienreiz patraucē, viņš tev patraucēs arī turpmākajās (visās iespējamajās) situācijās.Jo tev ar viņu fundamentāli nesakrīt viedokļi,uzskati un paradumi.Stipri iespējams, ka viņš nemaz īsti neapzinās kur atrodas un ko un kāpēc dara.Kamēr (personīgās drošības nolūkā) ņemsi un aizbrauksi viņam garām.

Bradypus 5.decembris 2017 8:55
5 1 Atbildēt

Esmu pret šādu kontroli, bet šāds viedoklis jau liek apdomāties... Diemžēl ceļu satiksmē piedalās arī šādi cilvēki, kam liekas, ka ar vidējo ātrumu ir iespējams pārsniegt maksimālo pat tad, ja netiek pārsniegts momentānais.

Pļurkt 5.decembris 2017 9:44
0 5 Atbildēt

Pirms raksti savas glupības izlasi VISU manis uzrakstīto, nevis ik pa 4 vārdi, tie paši pa diagonāli!!

Taisni brīnums kā rakstīt esi iemācījies, ja ČETRAS rindiņas nespēj izlasīt un apjēgt kas tajās uzrakstīts!

y 4.decembris 2017 20:53
1 0 Atbildēt

a ja man nesakrīt vidoklis ar Tevi jo tavai lamatai ir nepareiz spidometrs un tu velcies uz 85km/h?

Tad proams drošāk ir apdzīt tādu āzi, ej sazini ieraus labāja joslā pat spogulī nepaksatoties - sak ka tik labā josla...

Pļurkt 5.decembris 2017 9:47
0 0 Atbildēt

Vēl viens vāvuls!!

Diemžēl manas lamatas spidometrs tikai par 4 km/h rāda lielāku ātrumu nekā GPS uz 90!!

Tā ka droši paturi pie sevis savus spriedelējumus.

Kanibaals 4.decembris 2017 21:15
0 0 Atbildēt

Protams ka BTA ieinteresēti, būs vairāk mazo avāriju, dēļ pārāk apzinīgiem kas bremzēs jau pie zaļā, varēs celt pašriskus un bonusmalus.

Vernons 4.decembris 2017 21:41
0 28 Atbildēt

No pieredzes zinu kā strādā apdrošinātāji. Skumji paliek, kad apdrošināšana strādā vienā tandēmā ar ceļu policiju un CSDD. Progresu neredzēt! Nu un kur ir ātruma samazināšanas joslas? Prāta vai naudas nepietiek. Izskatās ka prāts par īsu precīzi definēt ātruma samazināšanas procesu!

7. Braukšanas sākšana un braukšanas virziena maiņa

79. Ja ir iekārtota bremzēšanas josla, transportlīdzekļa vadītājam, kurš paredzējis nogriezties, laikus jāpārkārtojas braukšanai minētajā joslā, un transport­līdzekļa vadītājs drīkst samazināt braukšanas ātrumu, tikai atrodoties uz tās.

80. Ja izbraukšanai uz ceļa iekārtota ieskrējiena josla, transportlīdzekļa vadītājam jābrauc pa to un jāiekļaujas transportlīdzekļu plūsmā, dodot ceļu transportlīdzekļiem, kas brauc pa šo ceļu.

Nu un kāds tad ir ātruma samazināšanas process?

"Ievēro distanci", vai tomēr katram ar savu rīcību bija, ir un būs jāgarantē drošība!

Kolektīvs noziegums ir noziedzīga politika!

Abavnieks 5.decembris 2017 10:07
0 0 Atbildēt

Jebkuri ātruma kontroles radari ir pagājušais gadsimts tehniskā ziņā! Mūsdienās uz 100 eiro vērta mobilā telefona strādā aplikācijas kas ar GPS palīdzību nosaka objekta kustības ātrumu, virzienu utt. Ir gadžeti, kas nosaka vidējo ātrumu kaut kadā noteiktā laika posmā vai distancē.

Kādas problēmas apdrošinātājiem pasūtīt un izstrādāt līdzīgu tehnisku iekārtu, ko pēc tam var pieprasīt uzstādīt jebkurā automašīnā, kas tiek apdrošināta.

Var jau ražošanas procesā jebkurā automašīnā līdzīgas iekārtas uzstādīt! Tas var izmaksāt pārdesmit eiro gabalā. Un policijai vispār nevajadzēs ātrumu kontrolēt, jo automašīna pati nosūtīs uz serveri ziņojumu: ej, ar mani pārkāpj noteikumus! Un dators automātiski izrakstīs soda kvīti, un nosūtīs auto īpašniekam uz mob. telefonu.

650 5.decembris 2017 12:18
0 0 Atbildēt

Tak jau funājām topikā par feidiem un radariem- Itālijas teritorijā darbojas vairākas mobolām ierīcēm domātas vidējā ātruma programmas.Bezmaksas.Gan iOsam gan Androīdam.Rāda visu.Domāju ka pat Wāzei piesaistīt to visu var.Bet,jāņem vērā ka tur ir simtiem kilometru kopgarums tiem Tutor sistēmas iecirkņiem.Vienam vai pāris LV gabaliem tādu programmu no nulles diezin vai kāds taisīs.Bet jebkurā gadījumā, par visiem jaunievedumiem maksās galvenokārt paši tieši tie te LO-HI, kas visapkārt masveidā tagad priecājas.Demagogi savu mērķi sasniegs,šaubu nav.

Kā arī- ātrumu piefiksēt un čipu uzstādīt var jebkuram auto.Cīņa notiek starp tā saucamajiem Patiesā Labuma Tīkotājiem.Kurš un uz ko Pelnīs.Jo naudu taču tie lohi paši aiznesīs, galvenais ir izdomāt sadales mehānismu- kam un cik.

Bradypus 5.decembris 2017 17:08
2 0 Atbildēt

1984

Norvēģu un Austrāļi ar šo aplauzās. Tauta nav vēl tik tupa un gatava totālai pārvietošanās kontrolei. Bet kopumā pasaulē organizētie debilizācijas procesi sāk brukt un arvien vairāk cilvēki atgriežas pie domāšanas.

650 5.decembris 2017 19:49
1 0 Atbildēt

Austrālija ir savos pirmsākumos vistuvākā šodienas LV situācijai.Tur bija,ka sākumā stacionārie radari (tam laikam modernākie to modeļi, nevis kkādi strazdubūri) tika ieviesti ar Nulles toleranci un vienas dienas laikā uz vienas no galvenajām šosejām tika sodīti 20 tūkstoši braucēju.Miliciju,ātro palīdzību un spec dienestus ieskaitot. Un visi samaksāja.Pēc tam bija skandāls parlamentā un tolerance tika uzlikta uz +5km/h. Nezinu kā tur ir tagad.

Bat nu visur ir tomēr gan maksāt gatavi idioti, gan arī cilvēki/parastie kuri lielākajā daļa gadījumu saprot apkārtējo situāciju un pielāgojas. Tā būs ar visu- maksās galvenokārt tie, kuri nejēdz ko dara un nepratīs apstāties pirms stoplīnijas.Ne jau tie maksā par lejāstāvošo csdd Pakalpojumu, kuri šobrīd Kalnciema tiltā brauc augšā mierīgi uz +25. Drīzāk ka īstie "maksātāji" braucot baksta telefonus vai arī tiem acis un galva ir dibenā vai citā vēl nepiemērotākā vietā.

andulis 5.decembris 2017 21:18
1 0 Atbildēt

Apdrošinātāji jau tagad dara visu, lai apdrošināšanas atlīdzība nebūtu jāmaksā. Šis ir tas gadījums, kad ar valsti nav viss kārtībā, te noteikti , ka ir apdrošinātāju spēcīgs ''lobījs''. Noteikti ,kādam no valdības arī tiks tā saucamā '' otkatu '' naudiņa. ''Dzīvot ir labi, taču skaisti dzīvot labāk ''.

Pļurkt 5.decembris 2017 22:11
0 0 Atbildēt

Tieši tā pat kā apdirsinātāji aplauzās uz zemniekiem!!!

Zemnieks piesaka zaudējumus sakarā ar applūdušajām platībām, bet šim paziņo, ka nekas netiks maksāts, jo zemnieks nav mēģinājis novākt lauku!! Tas nekas ka jābūt pilnīgam stulbenim lai tajā laukā brauktu ar tehniku, jo tā būtu momentāna tehnikas laušana.

Nākamajā gadā zemnieks nav muļķis un pie apdirsinātāja neiet, jo labāk to piķi kaut kur citur nomest.

Tad šie auto ka zemnieks ir kūtrs un apdirsināt savus sējumus neparko negrib!!!

Pļurkt 5.decembris 2017 22:15
0 0 Atbildēt

Man ar apdirsinātājiem ir nācies cieši saskarties (paldies dievam tikai) divas reizes, un abas reizes es esmu pamatīgi apjāts! Vēl jo vairāk ka man nācās aizbraukt uz tiem apdirsinātāju kantoriem un izauroties tā ka jumts paceļas, lai vispār kaut ko šie samaksātu!

NEKAD NEKO NEAPDROŠINĀŠU BRĪVPRĀTĪGĀ CEĻĀ!!! Apdirsinātāji paši izmācīja, ka labāk lieko naudu nodzert, ja patiešām nav kur likt, nekā šiem labprātīgi atdot.

GB12 6.decembris 2017 0:23
0 0 Atbildēt

Ar to, ka lietas risini aurojot, jau gan nevajadzētu plātīties.

Palaidniex 6.decembris 2017 12:52
0 0 Atbildēt

Toties dažas AAS derētu vienkārši slēgt...

Pļurkt 6.decembris 2017 13:39
1 0 Atbildēt

Tiem mērgļiem vēl dikti ir jāpriecājas ka es šiem mūļus neizjaucu!!

Ja netaisītu savus uzmetienus, neviens nebrauktu pa puslatviju "skaidroties" un aurot.

Tieši šī iemesla pēc manā vārdnīcā ir tikai vārds apdirsinātāji!

nepareizs drošības kods 7.decembris 2017 11:51
0 0 Atbildēt

Vārdos atbalsta.Vai teica,kādu daļu no peļņas varētu ieguldīt?Nesaskatīju.Radās sajūta,ka jau izdomājis iespēju,kā no mūsu makiem "parakstīt prēmijas" lielākos apjomos.

Vecis 11.decembris 2017 11:27
1 0 Atbildēt

Tā ir totāla kontrole un totāls idiotisms! Ieguvēji būs tikai apdrošīnāšanas firmas, kuras melo, ka viņiem no OCTA ir zaudējumi!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti