Eksperti: Ceļu satiksmes negadījumi visbiežāk notiek, veicot apdzīšanu 41

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 4.aprīlis 2018 13:47

Ceļu satiksmes negadījumi visbiežāk notiek, veicot apdzīšanas manevru, konferencē informēja Valsts tiesu ekspertīžu biroja pārstāvis Oskars Irbītis.

Viņš pastāstīja, ka no kopumā pērn bojāgājušajiem 136 iedzīvotājiem 60 bijuši vieglo automašīnu vadītāji vai pasažieri, 50 gājēji un 11 velosipēdisti. Tāpat letāls avārijas iznākums bijis astoņu smago automašīnu vadītājiem vai pasažieriem, piecu mopēdu vadītājiem vai pasažieriem un vienam motociklistam.

Arī ievainojumus pērn visvairāk - kopumā 2501 reizi - guvuši vieglo automašīnu vadītāji un to pasažieri. Smagus ievainojumus guvuši arī 898 gājēji, 554 velosipēdisti, 512 citu transportlīdzekļu vadītāji, 212 motociklisti un 141 mopēda vadītājs vai pasažieris.

Visbiežāk satiksmes negadījumi notikuši apdzīšanas manevra laikā, situācijās, kad apdzīt konkrētajā ceļa posmā drīkst, taču vadītājs, kurš tajā brīdī griezies pa kreisi, nav pamanījis to, kurš veic apdzīšanu. Tāpat bieži negadījumi notiek diennakts tumšajā laikā notiekot frontālai sadursmei un veicot apdzīšanu krustojumos.

Irbītis pastāstīja, ka tipiskākie gājēji, kuri cieš avārijās pilsētas teritorijā ir tādi, kuri šķērso brauktuvi tam neparedzētā vietā, ir izklaidīgi un uzmanību pievērš telefonam, nevis satiksmei, kā arī ļoti bieži šie gājēji ir alkohola reibumā. Pēc Irbīša teiktā, pārsvarā negadījumos pilsētas teritorijā cieš gājēji virs 40 gadu vecuma un viņi gūst vidējus vai smagus miesas bojājumus.

Savukārt ārpus pilsētas par negadījuma iemeslu gājējiem visbiežāk kalpo atstarotāja nelietošana, alkohola reibums un pārvietošanās pa brauktuvi. Vidējais cietušo gājēju vecums ārpus pilsētas teritorijas ir 50 gadi, un pārsvarā negadījumi notiek diennakts tumšajā laikā.

Saistībā ar autovadītājiem, kuri izraisa avārijas pilsētā un ārpus tās īpašas atšķirības tiesu ekspertīzes birojam konstatēt neizdevās, taču kopējās šo šoferu iezīmes ir izklaidība un agresīva braukšana. "Secinājām arī, ka visbiežāk šie autovadītāji brauc ar auto, kuri ir vecāki par desmit gadiem. Auto, kas ir jaunāki par trīs gadiem avārijās iekļūst salīdzinoši reti," norādīja eksperts.

Kā ziņots, šodien Rīgas Motormuzejā norisinās Valsts policijas sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju un Eiropas ceļu policijas tīklu rīkotā starptautiskā konference "Ceļu satiksmes drošība, aktualitātes un izaicinājumi".

 
41 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
eidis 4.aprīlis 2018 14:47
25 15 Atbildēt

Nu ja....

Un poliči turpina ķert par ātruma pārsniegšanu.

Provokatori, kas brauc pārāk lēni un tādēl izsauc apdzīšanas skaita pieaugumu, viņu izpratnē ir paraugpilsoņi. Traktori, kas velkas pa šoseju sakrājuši 50 auto aiz sevis, arī viss kārtībā. NO, piemēram, traktoram/ citam lēngaitniekam (arī vieglajiem) ir pienākums apstāties un palaist kaudzi garām. T.i. darīts viss, lai minimizētu apdzīšanas gadījumu skaitu.

Bet mums jau tā ātruma pārsniegšana.....

x 4.aprīlis 2018 15:21
15 3 Atbildēt

Plus vel iteikta problēma ir mazmotori, kuri vienkārši ļoti kusli veic to apdzīšanu, vai arī apdzīšanas manevrs ir jāuzsāk ļoti laicīgi, bet tad jau kāds apdzen tevi un tā līdz brīdim, kāmēr esi nonācis pie vienas no taisnēm uz kuras varētu apdzīt, bet izrādas tur fotoradars uzlikts

Conqueror 5.aprīlis 2018 6:37
13 5 Atbildēt

90% apdzīšanu tiek veiktas nepamatoti, jo tiek apdzīto auto, kuri jau brauc ātrāk par 90 km/ st. Par ko tad jūs te visi cepaties?

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

24 posmos, kur pērn veiktā virsmas apstrāde ir ar defektiem, uzņēmēji ir noslaucījuši atdalījušās šķembas; nepieciešamības gadījumā slaucīšana notiks atkārtoti

Ceļu būvniecības uzņēmumi, kas pērn veikuši virsmas apstrādes darbus uz valsts autoceļiem, turpina šķembu slaucīšanu posmos, kur pagājušajā gadā veiktajos darbos ir parādījušies defekti, kā rezultātā šķembas atdalās no seguma. Lasīt vairāk

 

Sakārtojot iepirkuma procedūras un atsakoties no padomniekiem "Rīgas satiksme" ietaupījusi vairākus miljonus eiro

Sakārtojot iepirkuma procedūras un atsakoties no padomniekiem "Rīgas satiksme" ietaupījusi vairākus miljonus eiro, šodien tika informēti Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komitejas deputāti. Lasīt vairāk

 

Divi miljoni Škoda krosoveru 4

Škoda galvenajā rūpnīcā Mlada Boļeslavā no konveijera noripojis divmiljonais Škoda krosovers. Tas ir modelis Kamiq, kas pie reizes svin mazo jubileju, kā Nr` 250 000. Lasīt vairāk

 

Toyota Yaris uzvar The Car of the Year 2021; kā sadalījās punkti 1

Toyota Yaris uzvara bija samērā droša, kamēr par otro un trešo vietu izvērsās sīva cīņa. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti