Eksperti: Ceļu satiksmes negadījumi visbiežāk notiek, veicot apdzīšanu 41

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 4.aprīlis 2018 13:47

Ceļu satiksmes negadījumi visbiežāk notiek, veicot apdzīšanas manevru, konferencē informēja Valsts tiesu ekspertīžu biroja pārstāvis Oskars Irbītis.

Viņš pastāstīja, ka no kopumā pērn bojāgājušajiem 136 iedzīvotājiem 60 bijuši vieglo automašīnu vadītāji vai pasažieri, 50 gājēji un 11 velosipēdisti. Tāpat letāls avārijas iznākums bijis astoņu smago automašīnu vadītājiem vai pasažieriem, piecu mopēdu vadītājiem vai pasažieriem un vienam motociklistam.

Arī ievainojumus pērn visvairāk - kopumā 2501 reizi - guvuši vieglo automašīnu vadītāji un to pasažieri. Smagus ievainojumus guvuši arī 898 gājēji, 554 velosipēdisti, 512 citu transportlīdzekļu vadītāji, 212 motociklisti un 141 mopēda vadītājs vai pasažieris.

Visbiežāk satiksmes negadījumi notikuši apdzīšanas manevra laikā, situācijās, kad apdzīt konkrētajā ceļa posmā drīkst, taču vadītājs, kurš tajā brīdī griezies pa kreisi, nav pamanījis to, kurš veic apdzīšanu. Tāpat bieži negadījumi notiek diennakts tumšajā laikā notiekot frontālai sadursmei un veicot apdzīšanu krustojumos.

Irbītis pastāstīja, ka tipiskākie gājēji, kuri cieš avārijās pilsētas teritorijā ir tādi, kuri šķērso brauktuvi tam neparedzētā vietā, ir izklaidīgi un uzmanību pievērš telefonam, nevis satiksmei, kā arī ļoti bieži šie gājēji ir alkohola reibumā. Pēc Irbīša teiktā, pārsvarā negadījumos pilsētas teritorijā cieš gājēji virs 40 gadu vecuma un viņi gūst vidējus vai smagus miesas bojājumus.

Savukārt ārpus pilsētas par negadījuma iemeslu gājējiem visbiežāk kalpo atstarotāja nelietošana, alkohola reibums un pārvietošanās pa brauktuvi. Vidējais cietušo gājēju vecums ārpus pilsētas teritorijas ir 50 gadi, un pārsvarā negadījumi notiek diennakts tumšajā laikā.

Saistībā ar autovadītājiem, kuri izraisa avārijas pilsētā un ārpus tās īpašas atšķirības tiesu ekspertīzes birojam konstatēt neizdevās, taču kopējās šo šoferu iezīmes ir izklaidība un agresīva braukšana. "Secinājām arī, ka visbiežāk šie autovadītāji brauc ar auto, kuri ir vecāki par desmit gadiem. Auto, kas ir jaunāki par trīs gadiem avārijās iekļūst salīdzinoši reti," norādīja eksperts.

Kā ziņots, šodien Rīgas Motormuzejā norisinās Valsts policijas sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju un Eiropas ceļu policijas tīklu rīkotā starptautiskā konference "Ceļu satiksmes drošība, aktualitātes un izaicinājumi".

 
Visi komentāri
 
Vernons 4.aprīlis 2018 14:23
4 19 Atbildēt

Nu un kad ir jāieslēdz virzienrādītājs?

Nu un kāpēc STOP signāls nav brīdinājuma signāls?

Vai spogulī nav jākontrolē stāvoklis aizmugurē?

Nu un cik ilgi to visu "kompensēs" ar distances vērošanu, vai ievērošanu?

Kad sāksim, katrs, ar savu rīcību garantēt drošību?

Palasiet LAPK 149. panta 4. punktu, saucās: "Agresīva braukšana", ar sodu līdz 280 eiro un 6 soda punktiem!

eidis 4.aprīlis 2018 14:47
25 15 Atbildēt

Nu ja....

Un poliči turpina ķert par ātruma pārsniegšanu.

Provokatori, kas brauc pārāk lēni un tādēl izsauc apdzīšanas skaita pieaugumu, viņu izpratnē ir paraugpilsoņi. Traktori, kas velkas pa šoseju sakrājuši 50 auto aiz sevis, arī viss kārtībā. NO, piemēram, traktoram/ citam lēngaitniekam (arī vieglajiem) ir pienākums apstāties un palaist kaudzi garām. T.i. darīts viss, lai minimizētu apdzīšanas gadījumu skaitu.

Bet mums jau tā ātruma pārsniegšana.....

Vernons 4.aprīlis 2018 14:54
2 22 Atbildēt

CSN grāmatai uz vāka jāraksta devīze: "Priekšā esošais ar savu rīcību garantē drošību"!

Policijai laikam patīk, kad priekšā esošais ar savu rīcību rada avārijas situāciju!

CSN vispār ir spēkā pie noteiktiem ātruma limitiem, 200 metru diapazonā no krustojumiem obligāti!

Vārds * 4.aprīlis 2018 19:30
2 4 Atbildēt

Piekrītu un atbalstu - lai turpmāk ķer apdzinējus !

freijers 5.aprīlis 2018 12:31
3 0 Atbildēt

Arī LV ir pienākums palaist garām auto rindu, kas ir sakrājusies aiz Tevis, bet to neviens reāli neievēro, pat traktors, kas ar 20 km/h pa šoseju ripina..sak, nav mana problēma, kas aizmugurē notiek !

x 4.aprīlis 2018 15:21
15 3 Atbildēt

Plus vel iteikta problēma ir mazmotori, kuri vienkārši ļoti kusli veic to apdzīšanu, vai arī apdzīšanas manevrs ir jāuzsāk ļoti laicīgi, bet tad jau kāds apdzen tevi un tā līdz brīdim, kāmēr esi nonācis pie vienas no taisnēm uz kuras varētu apdzīt, bet izrādas tur fotoradars uzlikts

WONDERWHY 4.aprīlis 2018 19:16
5 0 Atbildēt

Tiek darīts viss, lai šie mazmotori savairotos. Nenormāli nodokļi uz jaudu, tilpumu, co2. Eiropā visam virs 4 cilindriem un 1.6 tilpumā apdrošināšanas un nodokļi tūkstošos.

Aleksandrs 4.aprīlis 2018 17:09
12 0 Atbildēt

Beidzot sapratuši!

Mūsu valstī kraviniekiem maksimālais atļautais ātrums ir 80 km/st., kas provocē uz apdzīšanu. Igauņiem visiem ir 90 km/st.

Mūsu valstī, kad būvē ceļus, nebūvē ar sadalošo joslu (kā Rīga-Sigulda, piemēram), bet būvē murgu, kā Via Baltica - ar 1.5 joslu katrā virzienā kopplūsmā.

Un pēc tam brīnās, ka cilvēki sitas nost...

Idiotisms!

650 4.aprīlis 2018 17:32
7 9 Atbildēt

Kā tad tie smagie Igaunijā brauc "uz 90", ja viņi gandrīz visi ātrāk par 86-87km/h teorētiski nemaz nevar pabraukt? Viņi taču brauc uz cik var, neatkarīgi no tā, uz cik/kur ir formāli atļauts.Gan Igaunijā, gan Lietuvā un Polijā- visur aptuveni vienādi.Varbūt drīzāk tā ir mode uz neapdzīšanu kā tādu, vai pat mode uz "nespēju apdzīt"? Kur cilvēks var "izmācīties" pareizi apdzīt, ja pats apdzīšanas fakts kā tāds pie mums tiek morāli kvalificēts kā neapdomīgs un galēji nevajadzīgs manevrs? Varbūt kaut kur kāds varētu paskaidrot, kā tad ir "pareizi" apdzīt, neiekļaujot tajā apmācības sarunā demagoģiju par tēmu vajag/nevajag? Jo, neatkarīgi no demagoģijas,lielākā daļa taču kādu lēnāku kādreiz tomēr apdzen- jautājums cik kvalificēti un cik droši viņi to māk/spēj izdarīt.

pats 4.aprīlis 2018 21:30
0 2 Atbildēt

Pareiza apdīšana ! Ieslēdz vispirms pagrieziena signālu , tad pārliecinies ,ka transporta līdzekļa vadītājs , kuru Tu taisies apdzīt redz ,ka Tu to grasies darīt un dod Tev iespēju apdzīt un parāda signālu ,ka ceļš ir brīvs un Tu vari apdzīt , Pārliecinies vēlreiz vai pietiks ātrums un ceļa garums , lai varētu bez stresa Tev un citiem satiksmes dalībniekiem pabeigt apdzīšanas manervu . Nelielies ar to ka Tev ir jaudīgāka mašīna ,jo ar cirvi var sabojat arī dārgu mašīnu !Lielība naudu nemaksā , piedirss bikses , pašam jāmazgā !

he 4.aprīlis 2018 21:43
1 0 Atbildēt

ko nu muldi - Polijā viņi brauc uz 90 aiz muguras un vēl midžina, lai nebremzē

650 5.aprīlis 2018 1:08
0 3 Atbildēt

Nu lūk- nevainīgs jautājums, bet rezultāts aptuveni tāds, kā jau parasti.Es neesmu ievērojis, ka te kāds būtu īpaši lielījies ar kaut ko.Iemesli te gan tiek minēti- bet taisnību dzirdēt ne vienmēr ir patīkami.Tas, ka nav pateikts un ļoti reti tiek izskaidrots, kā tad "pareizi" apdzīt un kad to darīt/nedarīt- tas ir vnk sauss un neapstrīdams fakts.Vairāk tā kā velkam uz savstarpēju neiecietību gan rakstos, gan darbos.Vari kaut visu dienu sēdēt un gaidīt signālus no kosmosa, labvēlīgus laikaapstāļus vai vel sazin ko, bet vienalga nāksies stāties tajās ne visai tīkamajās attiecībās.Vai nu ar kādu ko pats apdzīsi, vai nu ar tiem, kuri apdzīs tevi.Varu garantēt, ka daudzmaz tālākā ceļā gadīsies daudzi gadījumi, kad tas neliksies nedz droši nedz patīkami- pie kam, ne no vienas ne otras puses raugoties.

Tāpat nav izskaidrots piem tik vienkāršs gadījums kā jautājums kurā brīdī vieglajam izslēgt savu tālo gaismu- gan noķerot fūri, gan tai pretīm braucot.Gan arī tas, kur tad tos tālos vispār lietot un kāpēc to darīt.Tumsā un reljefa apstākļos mums te krietnai pusei t.s."zinātāju" šīs te drošības iemaņas reāli ir uz nulles līmeņa.Nerunājot nemaz par uzvedības paradumiem uz vairākjoslu brauktuves.Tajos rajonos, kur tās fūres reāli brauc desmitiem un simtiem, atšķirībā no Bauskas autostrādes, kur mums par 2-3gab jau ir jāceļ brēka.

Polijā PRAKTISKI NEVIENS smagais (t.s.fūre) NEBRAUC UZ reāliem 90.Tās visas te ir emocijas un dezinformācija.Vajadzētu vispirms "iemācīties" atšķirību.Vai gadījumā kāds tur netiek apmirkšķināts dēļ tā iemesla, ka vnk velkas un traucē tiem, kuri vēlas pa to brauktuvi reāli braukt.Tur tādu ir nospiedoši lielākā daļa, kuri vēlas Braukt, nevis klausīties pasakas.Ja arī kāds smagais kkur brauc tiešām uz tiem 100- tas ir kāds izņēmums un tā noteikti nav fūre tās klasiskajā izpratnē.

To daudzināto/gaidīto Uzaicinājuma Signālu mūdienās relatīvi reti kurš fūrists vairs rāda.Jo- viņi ir pietiekoši atskatījušies uz dažādu rangu pajoliņiem sev apkārt.Ir tomēr gan arī tādi, kas rāda kur vajadzētu un kur arī nē, bet viņu nav daudz.Uz tukša ceļa ponta pēc garastāvokļa uzlabošanai- varbūt jā, tur gadās biežāk.Cilvēks izrāda pozitivitāti un vēlas saņemt kko atpakaļ.Bet ne jau kādos tur reāli intensīvos vai šaubīgos apstākļos, kad parasti reāli notiek tie te visādi neaprēķināmie pārpratumi.Ja kādam te no klātesošajiem to bieži rāda- nu tātad, tas var priecāties par sevi kā par priekšzīmīgu vadītāju.Cilvēki, kuri "dzīvo" uz ceļa, tomēr diezgan labi jau pa gabalu sajūt un izprot- kuram un ko parādīt un kam labāk nē.

eric 4.aprīlis 2018 21:35
9 1 Atbildēt

Pats labākais šai sakarā sāksies pēc 1.novembra, kad varēs reģistrēt angļu auto.

Vai tad tiešām vadošie ierēdņi neapjēdz sekas, kas būs uz ceļiem, kad Latvijā vairumā parādīsies auto ar stūri labajā pusē. Man tas ļoti nepatīk.

Conqueror 5.aprīlis 2018 6:37
13 5 Atbildēt

90% apdzīšanu tiek veiktas nepamatoti, jo tiek apdzīto auto, kuri jau brauc ātrāk par 90 km/ st. Par ko tad jūs te visi cepaties?

Palaidniex 5.aprīlis 2018 8:06
5 2 Atbildēt

Šim nu gan jāpiekrīt!

jucis 5.aprīlis 2018 9:35
6 5 Atbildēt

kartejais noteikumu eksperts, ieveries atvilkne ;)) apdzen ne tikai tos kas brauc leni, apdzen ari tos, kas brauc atri bet tizli. diemzel tizli brauc absolutais vairakums neatkarigi no atruma un vinus visus vajag apdzit un aizmirst

bet ja tu neredzi ka vairums brauc ka tizleni neatkarigi no atruma tad man tev ir sliktas zinas! ;))

Kanibaals 5.aprīlis 2018 8:07
2 0 Atbildēt

>Visbiežāk satiksmes negadījumi notikuši apdzīšanas manevra laikā, situācijās, kad apdzīt konkrētajā ceļa posmā drīkst, taču vadītājs, kurš tajā brīdī griezies pa kreisi, nav pamanījis to, kurš veic apdzīšanu.

Piemēram, ar ko beidzās šis www.iauto.lv/pie-stures/po...rodas-slimnica

Riteņbraucējs no traumām ir miris, bet policists ir balts un pūkains, jo tas nekas ka dzēris, vainīgs tas kurš griezās pa kreisi un lidotāju no aizmugures neredzēja!? iAuto varētu painteresēties par lietas statusu.

Vernons 5.aprīlis 2018 8:19
0 2 Atbildēt

Ar tiesas procesu!

Kanibaals 6.aprīlis 2018 9:23
2 0 Atbildēt

Kas beigsies ar ne ar ko.

Vernons 5.aprīlis 2018 8:24
0 2 Atbildēt
Palaidniex 5.aprīlis 2018 11:06
4 3 Atbildēt

Un ko darī ar apdzīnējiem, kam nesaturēšana un lien apdzīt intensīā satiksmē?

Vakarrīta piemērs. Intensīva satiksme drusku pēc septiņiem no rīta - vieni brauc uz pilsētu (mašīna aiz mašīnas, ar distanci 5-10 metri) uz gana daudz brauc pretī prom no Rīgas.

Tak uzrodās pats gudrākais, kurš šo te jau tā apdzīvotā vietā braucošo uz 60 km/h plūsmu vēlas apdzīt. Daļēji iebrauco pretējā joslā, ar kādi plus 3 km/h līdz-5 km/h pie jau neatļautajiem plūsmas 60 km/h spiež pretīmbraucējus novākties tuvāk ceļa nomalei un ir sašutis, ka ar viņu vienā virzienā garā rindā braucošie nedara to pašu, jo kundziņam "vajag vairāk par visiem". Aiz apdzenamajiem reāli pietrūkst vietas droši iekārtoties atpakaļ joslā.

Turpina tā darīt līdz pat papildjolā no kuras drīkst tikai pa kreisi aizbrauc taisni, tad pabrauc metrus 30 -50 pa "saliņu", un beigās iespiežas joslā atpakaļ, liekot sabremzēties apdzenamajiem.

Lieki piebilst, ka pie dižpilsētas pirmā luksofora ir tur pat, kur iepriekš apdzītie un vēl nekaunās ar sašutuma pilnu ģīmi rādīt nepiedienīgas trīspirkstu kombinācijas.

Laikam čalim krāns palika par pusotru cm garāks, proti tā garums teju dubultojās...

Jautājums - kāpēc tā jādara, kāpēc pārējiem jājūtas vainīgiem pie viņa "steigas" un bezjēdzīģā manevra - centiueniem apdzīt tur, kur tas nav iespējams traucējot pilnīgi visiem satiksmes dalībniekiem?

Un tādu "apdzinēju" un skrējēju ir ļoti daudz!

jucis 5.aprīlis 2018 11:34
3 3 Atbildēt

ko ko darit? papist mala un viss. apdzinejs aizbrauks un varbut nositisies, bet tas vismaz nenotiks tev blakus un tu necietisi

eidis 5.aprīlis 2018 12:40
6 0 Atbildēt

Ja daudz, tad nelaist - tas ir izglītības trūkums, kas neļauj saprast, ka izņemot sajātu satiksmi, cita rezultāta nebūs. Pie pirmā luksafora būs blakus. Savukārt ja plūsmas vai neplūsmas vaininieks ir kāds sēne, tad šādas darbības satiksmi uzlabo. Raksturīgs piemērs: Jūrmalas virziens aiz Vienības gatves uz Ulmaņa gatves: tur vienmēr, pilnīgi vienmēr atrodas kāds minorāts, kas kreisajā joslā ignorē zīmi 70 un brauc ~58 un tādejādi samazina krustojuma caurlaidību aiz sevis. Mēdzu tiem minorātiem pataurēt. Visbiežāk nesaprot!

Palaidniex 5.aprīlis 2018 13:11
4 1 Atbildēt

Tiem, kuri nemāk lasīt - apdzīvota vieta, ierobežojums 50, INTENSĪVA plūsma brauc uz faktiskiem 60, un tad vienam šķiet, ka visi velkās un viņam jāapdzen, skaidri redzot, ka nav kur apdzīt - brauc pretī un nav kur pabeigt apdzīšanas manevru - satiksme intensīva un distances niecīgas...

eidis 5.aprīlis 2018 13:25
1 1 Atbildēt

Tad ka'da jēga šim textam?

Citāc:

"Un tādu "apdzinēju" un skrējēju ir ļoti daudz!"

Tad viens vai tomēr daudz? Ja daudz, tad tas esi TU, kas nerakstas plūsmā...

Palaidniex 5.aprīlis 2018 15:03
4 0 Atbildēt

Ik rītu pa vienam, diviem, trijiem dažu km garā posmā, kuru dēļ visiem jārāpjās nost no ceļa, jābremzē vai kā īpaši jārada apstākļi citiem citādui traucējoša apdzīšanas manevra veikšanai, jo kādam "ņeķerpilam ar pārprastu svarīgumu vajag vairāk par visiem"! Citi ir bezkaunīgāki, citi "mazāk bezkaunīgi", nu tādi, kam priekšā braucēji traucē un rada "neciešamus" braukšanas apstākļus...

Ar to ir pietiekami, lai apgalvotu tādu ir DAUDZ!

650 5.aprīlis 2018 15:24
4 1 Atbildēt

Cilvēki acīmredzot sevi iedala pēc "dižciltības" pakāpes.Tāpēc kopējā rinda "ar lohiem" ne visus apmierina.No otras puses- liela daļa nespēj izspriest "taisno tiesu".Visi gāna tos nekaunīgos garāmbraucējus, bet atklātā tekstā čakarēšanās, nodarbe ar blakuslietām braukšanas laikā un tīša satikmes kavēšana joprojām ir topā.Nav pat ne sodīto ne nofilmēto.

x 5.aprīlis 2018 17:52
3 0 Atbildēt

Nu tie ir vienkārši lohatroni, palaid viņus un viss, kāda jēga justies vainīgam, vai domāt, par kādu lohu. Vai nu palaid viņu, vai iedod bietē un viss, nevis Jūties vainīgs.

Krix 5.aprīlis 2018 11:18
9 1 Atbildēt

Mani atkal satrauc cits jautājums, kas ir vēl nopietnāks.

Viena problēma ir sēņotāji, kur ieguvuši savu vadīšanas prasmi n-tos gadus atpakaļ un turas maksimāli tuvu ceļa vidusslīnijai un pārvietojas ar zemāku ātrumu- tā ir uzskatāma par neciņu pret citiem auto vadītājiem, BET Kad Beidzot Policija Ķersies klāt visbīstamākajiem satiksmes dalībniekiem (...daudz rupji vārdi ), KURI ne tikai turās pie vidus līnijas, bet arī sāk palielināt ātrumu, kad esi jau uzsācis apdzīšanas manevru.

Reāla situācija - platā Tallinas šoseja, tuvojos ar saviem nedaudz zem 100km/h (vasara, jā ļoti pārsniedzu ātrumu ) un viens brauc zem 90km/h un ņemot vērā ka man bija inerce parēķināju, ka bez nekādām problēmām apdzīšu. Jau laicīgi uzsāku apdzīšanas manevru, BET apdzenaimais sāk strauji palielināt ātrumu un ņemot vērā, ka aizmugurē braucošie jau ieņēmuši manu vietu aiz lēnāk braucošā un pretī tuvojas cits CS dalībnieks (izrādījās netrafarētais) esmu spiests būtiski palielināt ātrumu, lai pabeigtu manevru. Ar ko viss beidzās? Ar to, ka tanī brīdī, kad atgriezos joslā, tad man bija jau 124km/h un mani (nevis mūs abus vai tikai apdzīto auto) apturēja CP. Jā teorētiski un praktiski es pārkāpu atļauto ātrumu, bet kāpēc nevies neiedziļinās kāda iemesla dēļ tā sanāca?

Kā pareizāk rīkoties ar šādiem kretīniem?

1)Mest pēctam priekšā "pa bremzēm"? - nevaru, jo aiz tā brauc šajā situācijā nevainīgi cilvēki. Turklāt pašam var trāpīt pakaļā (itkā jau nebūs mana vaina, bet tomēr papīri un laiks), vai arī apdzītais nesavāksies un vēl notiks traģēdija;

2)Noturēt un skaidroties?

3)Rakstīt neskaitāmas sūdzības policijai, lai patiprināti paseko šim jautājumam?

jucis 5.aprīlis 2018 11:40
6 0 Atbildēt

vini dod virsu nevis tapec lai ieriebtu bet tapec ka bija aizsapnojusies un tad kad saki apdzit, vini beidzot paskatijas spidometra un pamanija ka nebrauc tik atri cik gribas, tapec sak spiest gazi

ta dara loti daudzi un ar to vienkarsi jarekinas, es personigi tapec eju garam ar tadu atrumu starpibu lai vinu gazes spiesana, ja tada bus, man neko nemainitu

sodi ari arpus apdzivotam vietam nav nekadi bargie kamer brauc saprata robezas, samaksa un aizmirsti

eidis 5.aprīlis 2018 12:44
2 0 Atbildēt

Bet to laikam autoskolā māca, ka tā darīt NEDRĪKST!!!

Principā bremzēt, iespiesties aiz viņa (diezgan noteikti ielaidīs) un pie pirmās izdevības sadot pa muti tam krānam būtu pareizākais.

Es gan pēdējā laikā tādus ļoti maz esmu redzējis

stalkers 5.aprīlis 2018 12:44
8 0 Atbildēt

Nav jāsapņo pie stūres, bet gan jābrauc. Minētais gadījums man šķiet spilgti ilustrē to, ka viena daļa neko citu kā priekšējo stiklu un iespējams spidometru nepēta braucot - viss kas notiek sānos un aiz....pofig, jo spoguļus neizmanto. Tam, ka necieņa ir vilkties kādam pa priekšu, piekrītu uz visiem 100%, diemžēl tiem, kas tā dara nesaprast, jo CSN jau redz neaizliedzot.

P.S. Kādreiz CP bija nerakstīts likums, ka uz apdzīšanām ciet neņēma, un savā ziņā pilnīgi pareizi, jo tā ir jāpaveic pēc iespējas ātrāk !

650 5.aprīlis 2018 16:25
2 1 Atbildēt

Skaidroties nav īsti par ko- jo reāli NAV tāda Csn panta par lojalitāti apdzīšanas brīdī.Vairāk ir visādi veci mīti vai pat lielīgi meli.Vajadzētu rūpīgāk izfilrēt situāciju.Ir vispirms pienācīgi jānovērtē to, kam tu brauc garām.Ja tas izliekas ar kaut kādām novirzēm, tad labāk drusku iepauzēt- pabraukt no muguras un kādu minūti virtuāli iepazīties ar viņa personību.Turklāt, ja pašam skaidri tak ir saprotams, ka tu tajā taisnajā posmā iedams garām, to atļauto ātrumu noteikti ka pārsniegsi.Tāpēc jādomā pakāpi vēl tālāk- kas tev tajā brīdī brauc pretim.Ja to apdzīšanu rēķini šaubīgā situācijā ar mijiedarbību ar pirmajiem pāris pretimbraucējiem,Tu vari tīri cilvēcīgi neievērot, ka trešais vai kāds tālākais pretimbraucējs ir cp. Taisns garš posms- tas ir labākā vieta šīm te milicijas izpausmēm.Ja tur ir kilometra tālumā kaut viens pretimnācējs- kā tu vari zināt, ka tas nav cp? Varbūt vnk loģiskāk būtu uz brīdi atteikties no tā apzināta ātruma palielinājuma, kamēr nav skaidrs, kas ir tas pretimbraucējs?Gluži tāpat kā tie te gadījumi, kad cp ikdienas darbības apvidū pa taisnu tukšu šoseju lepni maukt uz 180 un varonīgi nepētīt ne reljefu, ne arī tur 2km tālumā notiekošo..

Pļurkt 5.aprīlis 2018 17:34
3 0 Atbildēt

Tak šitādu ir 99%!!

Pa Rīgas ātruma zonu brauc 80 km/st, izbraucot ārpus šīs zonas tā arī turpina ripināt tie paši 80 līdz pat Salaspilij (Daugavpils virziens) vai Tallinas krustam (Pleskavas virziens)...

Visas joslas aizņemtas, pie kam ja kaut kā šiem tiec garām, tad rāda šausmīgi apbižotu ģīmi.

Kas šie ir??? Lohi, sēņotāji vai vēl kas tur.

Kanibaals 6.aprīlis 2018 9:23
0 0 Atbildēt

CP sodu piemērošana pie apdzīšanas situāciju tikai pasliktina pie tam atkal tiek pārkāpts radara instrukcijā minētais, ka ir jānovēro ātruma pārkāpums ilgākā brīdī it sevišķi ja ir vairāki auto. Bet te atkal sods tiek uzlikts par lielāko cipariņu, kas parādījās uz ekrāna. Ja tas bija neteafarētais tad jau varēja pabraukt līdzi un paskatīties vai pārkāpumi turpinās.

iJuris 5.aprīlis 2018 12:14
6 0 Atbildēt

Ja vairāk cilvēku mācētu braukt ar atļauto ātrumu, nevis 87km/h pēc spidometra kas ir reāli apm 81km/h, tad būtu daudz mazāk apdzīšanu. Es braucot turu ap 100km/h panelī un mani apdzen stipri retāk nekā ja turu 90km/h.

Dzīvē tas ir apm 93-95km/h. Radari neņem, policija arī.

freijers 5.aprīlis 2018 12:38
6 0 Atbildēt

Vēl viens klasiķis limuzīna frāzi saskatījies. Un, ja veic šo "nepamatoto" soli, tad izveidojas vagoni uz ceļiem, kur viens otram ir salipuši klāt, kas pašā saknē ir nedroši, jo plūsmai uz ceļa ir jāizretinās, tikai tad var normāli braukt nevis bremzēt un gāzēt aiz kāda (jā jā, tādi ļoti daudzi ir, kas nevar konstanti pabraukt). Man nedz patīk, kad kāds aiz muguras karājas, nedz ar, ja priekšā velkās un pēc tāda principa arī braucu, lai var apdzīt un pats varu apdzīt ja nepieciešams. Tādi, kuriem, kad kāds garām iet ir vēl jāuzspiež vai pa ceļa vidu jābrauc..tiem ir jāārstējas.

Kanibaals 6.aprīlis 2018 9:24
1 2 Atbildēt

Un dēļ tādiem izretinātiem atkal pretimbraucēji nevar apdzīt, jo nav vietas.

Vernons 6.aprīlis 2018 11:57
2 1 Atbildēt

Tad kad autobuss iet 100, tad tik tiešām apdzīšana izbeidzas, jo kā Kanibaals raksta nav spraugu kur to izdarīt! Secinājums ir kāds?

650 6.aprīlis 2018 13:19
1 0 Atbildēt

Kādā sakarā diez veidojas "izretinājumi"? Varbūt tāpēc, ka kāds negrib vai nespēj noturēt normālu (tās vietas plūsmai atbilstošu) ātrumu? Ja cilvēks brauc ar "nesodāmu" ātrumu,kurš reāli atbilst vai par pāris km/h pārsniedz noteikto, tad apdzīt kārotāju būs krietni mazāk, nekā ja viņš demonstrativi brauks 3km/h lēnāk par atļauto.Vai arī ja centīsies ieviest kaut kādus savus pigorus,izejot no sava nepareizi rādošā spidometra,pārspīlētajām bailēm no Soda vai plaši izplatītā pieņēmuma ka "man nekur nav jāsteidzas".Ja tiešām ir apstākļiem atbilstošs iemesls braukt lēnāk un ja to dara visi vienādi,normāls pieklājīgs cilvēks neskries uzreiz apdzīt un jaukt šo te situāciju.Bet, tikko kāds no tās rindas sāks atpalikt no priekšābraucēja,viņš taps nekavējoties apdzīts.Jo tā ir acīmredzama āksta pazīme, ja raustīties pie katra staba un bez īpaša iemesla.Absolūti katra "vilciena" priekšgalā vienmēr ir kāds, konkrēti tieši dēļ kura tas vilciens ir izveidojies.

Kanibaals 6.aprīlis 2018 19:06
0 0 Atbildēt

Bet ja princips, ka negribu sev nevienu ne priekšā ne aizmugurē tad arī izretinās.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 23

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti