Daudzu avāriju iemesli: nodilušas riepas, saplīsušas bremzes un “amatieriski tūninga” elementi 27

Foto: Publicitātes attēls

CSDD | 9.augusts 2018 14:48

Nodilušas riepas, laikus neapkopta bremžu sistēma un dažādi “tautas tūninga” elementi ik gadu ir viens no traģisko negadījumu galvenajiem iemesliem ceļu satiksmē.

Katru gadu Valsts tiesu ekspertīžu birojs (VTEB) vidēji veic 725 autotehniskās ekspertīzes par strīdīgām un neskaidrām avārijām, tostarp analizējot transportlīdzekļu tehnisko stāvokli, par ceļu satiksmes negadījumiem, kuros cietuši vai gājuši bojā autovadītāji, pasažieri un citi satiksmes dalībnieki.

Pēc ekspertīžu aplēsēm, apmēram 10% gadījumu avāriju viens no iemesliem bijis transportlīdzekļu sliktais tehniskais stāvoklis. Savukārt saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) datiem dienā vidēji 13 automobiļiem tiek aizliegta turpmākā dalība satiksmē, no tiem lielākajai daļai jeb 62% konstatētas problēmas ar bremžu sistēmu.

VTEB eksperts Oskars Irbītis stāsta, ka pārsvarā valsts tiesu ekspertīzēs konstatētie defekti ir tādi, par kuriem autovadītāji ir zinājuši un nav laikus salabojuši vai mēģinājuši novērst tos amatieriski. Praksē eksperts saskāries arī ar gadījumiem, kam par iemeslu bijis ļoti liels automašīnas detaļu nolietojums.

“Autovadītāju vienaldzīgā attieksme pret sava auto tehnisko stāvokli pēdējos gados diemžēl nav mainījusies. Uzskatu, ka viss atkarīgs no auto uzturēšanas kultūras un īpašnieka rūpēm par spēkratu – arī vecs auto var būt ideālā tehniskā kārtībā,” uzsver O. Irbītis un aicina aizdomāties: “Tavs transportlīdzeklis ir tava organisma turpinājums satiksmē – rūpējies par tā veselību! Negadījumu iespējamība un smagums ir atkarīgs no tava auto tehniskā stāvokļa.”

Lai aicinātu autovadītājus aizdomāties, kampaņas “Mēs par drošu auto!” ietvaros 8. augustā tirdzniecības parkā (t/p) “Alfa” atklāta izstāde “Baisā realitāte uz ceļa”, kas vienaldzīgu neatstās nevienu. Saplēstas riepas un pilnībā nodiluši protektori, izrūsējuši caurumi auto virsbūvē un detaļās, ar koka tapām aizdarinātas bākas – baisā realitāte, kas ik dienu paveras tehniskajā apskatē, kā arī uz ceļiem veiktajās automobiļu kontrolēs. Izstāde būs aplūkojama arī Daugavpils, Liepājas, Rīgas un Jelgavas CSDD klientu apkalpošanas centros.

Tirdzniecības centru autostāvvietās ikdienā var novērot, ka ceļu satiksmē piedalās automašīnas ar tehniskiem bojājumiem, jo stāvvietās regulāri parādās arvien jaunas eļļas, degvielas un citu šķidrumu pēdas.

T/p “Alfa” vadītāja Irīna Toropova stāsta, ka eļļas pleķi autostāvvietā ir regulāra parādība, un to lielums svārstās no dažiem centimetriem līdz pat peļķēm vienas auto stāvvietas platumā. “Ikdienā mūsu uzkopšanas dienests veic regulāru stāvvietu seguma tīrīšanu. Ja to nedarītu, uz seguma veidotos ievērojama eļļas biezuma kārta, kas tiktu iznēsāta pa visu autostāvvietu, radot bīstamību autovadītājiem negaidītu manevru gadījumā, kā arī gājējiem un videi,” norāda Irīna Toropova, atklājot, ka ir bijuši arī gadījumi, kad ar tirdzniecības parka informācijas centra starpniecību meklēti pilošo spēkratu īpašnieki, lai tos brīdinātu.

CSDD aicina neriskēt, būt atbildīgam un prātīgam autovadītājam – pārbaudi sava auto tehnisko stāvokli ikdienā. Atceries – pat elementāru drošības pasākumu neievērošana var novest pie traģiskām sekām. Par vienkāršām drošības pārbaudēm var parūpēties ikviens pats:

·         pārliecinies, ka auto lukturi ir noregulēti un tie nežilbina pretimbraucējus,

·         rūpējies, lai automašīnas lukturi ir notīrīti un darbotos,

·                                 pirms došanās ceļā palūkojies, vai zem tava auto nav eļļas, degvielas vai cita šķidruma pleķa,

·         rūpīgi apskati riepas, vai tās ir atbilstošas braukšanai – nav saplaisājušas, deformētas vai nodilušas,

·         negaidot nokrišņus, pārbaudi, vai vējstikla slotiņas nodrošina redzamību,

·         pārbaudi spiedienu riepās, ievērojot norādes uz auto uzlīmes vai automašīnas lietotāja rokasgrāmatā,

·         atceries – ja kaut kas grab vai klab, dodies pie sava meistara!

Noteikti izmanto iespēju – CSDD jau septīto gadu auto īpašniekiem piedāvā bez maksas veikt auto diagnostiku, lai pārliecinātos par sava spēkrata drošību. Šī gada augustā un septembrī CSDD ikgadēji rīkotā “Tehniskās apskates nakts” norisināsies Daugavpilī (11.08.), Liepājā (18.08.), Rīgā (26.08.), savukārt noslēgsies Jelgavas (22.09.) jaunuzceltajā tehniskās apskates stacijā. “Tehniskās apskates nakts” aktualitātēm aicinām sekot CSDD sociālajos tīklos un mājaslapā.

Ceļu satiksmes drošības kampaņu “Mēs par drošu auto!” organizē CSDD, to atbalsta apdrošināšanas sabiedrība ERGO un t/p “Alfa”.

 
Visi komentāri
 
650 9.augusts 2018 15:07
10 3 Atbildēt

Nav skaidrs.Mums taču ir ikgadējais TA mehānisms.Kādā gan veidā uz ielas var nokļūt šie hlami ar tik nozīmīgiem ielaistiem bojājumiem un acīmredzamām konstrukcijas neatbilstībām? Vai caurums virsbūvē spēj izrūsēt jau pēc dažām dienām, tikko no TA izripojis ar atzīmi "ok" ? Riepas un lukturi saplaisāja burtiski pēc nedēļas ? Koka tapa bākā izauga sakarā ar Dabas Atmodu šajā jaukajā pavasarī ? Īpašnieks nezināja, ka viņa bākā ir koka tapa.Kaimiņš to tur iesita.Beidzamajā TA bāka bij gluži jauna.Kāds ir TA inspektora "viedoklis", kurš šai bākai ar savu parakstu atļāva kkur tur "pPiedalīties" ?

ezis71 9.augusts 2018 20:39
5 2 Atbildēt

Man arī nav skaidrs kā lūžņi tiek pie jaunas uzlīmes,kaut kāds Bermudu trijstūris.

kasinsh79 10.augusts 2018 16:18
0 0 Atbildēt

Laikam tomēr ne visi ir 100% godprātīgi TA inspektori

he 10.augusts 2018 7:44
0 0 Atbildēt

nav jau teikts, ka tas ir uzreiz pēc TA.

Ja rudenī izej apskati, tad pēc ziemas pēc nesaudzīgas braukšanas daudziem auto var atklāties visādi brīnumi. Nemaz nerunāsim par riepām, kas, ja ir tuvu atļautajai atzīmei, var būt jau pilnīgi plikas pēc mēneša, ja daudz brauc vai spolē.

Šādus gadījumus var izķert tikai ar regulārām pārbaudēm uz ceļiem un sodīšanu.

Piemēram, diezgan bieži ir gadījies redzēt, ka smago saplēstās riepas mētājas ceļmalās un visādas driskas uz ceļa.

eseris 9.augusts 2018 17:25
4 0 Atbildēt

liels bla - bla - bla.

Raksts izklausās pēc "pr" pasākuma lai attaisnotu citu pasākumu esamību.

usaexperc 9.augusts 2018 17:57
2 10 Atbildēt

Nu a ko jūs gribat, ja tie lielie dirsēji visās malās kultivē, ka braukšana ar nojātu premium dīzeli ir labāka par braukšanu ar jaunu Škodu!!! Sākot ar to pašu 650 priekšgalā...

650 9.augusts 2018 18:30
3 0 Atbildēt

Par ko personālijas atkal? Vai rakstā iet runa tieši par manīm, jeb (iespējams) tomēr par ko citu? Es eju TA pa 0, neaizņemos komponentus TA iziešanai,nekonfliktēju ar TA darbiniekiem un turpat aiz stūra neuzmainu atpakaļ nesankcionētas gaismasierīces.Nevienu ražotāja paredzēto mezglu neesmu nedz modificējis, ne amputējis.Maksāju vismaz 3x lielākas nodevas par savu auto, nekā viens otrs skodas īpašnieks, kurš turklāt pat riepas maina 1x pa 7 gadiem.Par ko te bazārs ?

WONDERWHY 10.augusts 2018 9:26
0 0 Atbildēt

Tu jau te A6 sadaļā lielījies, ka brauc ar bembi kuram ir zagtas detaļas.

Kanibaals 9.augusts 2018 19:12
2 2 Atbildēt

Visu avāriju iemesli jau nav noteikti tā kā no šīs statistikas grūti izdarīt secinājumus. CSDD jau minēju ka pārsvarā izsvilpj par bremzēm, bet Irbītis to tikpat kā nepiemin tātad neesošas bremzes nav pārsvarā pie vainas.

he 10.augusts 2018 7:48
2 0 Atbildēt

domāju, ka viņi baigi izsecināt par bremzēm nevar, ja auto nav kustināms. Tas pats bremžu spēku sadalījums, ko nepārtraukti redzam Krievijas avāriju video, cietušam auto to nekādi nepārbaudīsi. Vizuālu apskati gan daļēji var.

Otrs variants, ka nepietiekamu bremžu dēļ notikušās avārijas varbūt nav tik smagas - nav cietušo, tād''el tās nepēta.

Conqueror 9.augusts 2018 21:42
3 0 Atbildēt

Tie kas brauc ar lūžņiem tie nelasa šitādus rakstus, tur tā bēda

druknais1 11.augusts 2018 22:34
0 0 Atbildēt

...un ja lasītu?

Conqueror 10.augusts 2018 6:09
0 0 Atbildēt

Visādi xžaņi plēves šitādus rakstus nelasa un līdz ar to turpina braukalēt ar saviem lūžņiem.

Rexx 10.augusts 2018 6:49
0 0 Atbildēt

Par tehnisko stāvokli būtu skaidrs, bet kādi līkroču tūninga elementi ir bijuši par iemeslu avārijai?

he 10.augusts 2018 7:54
0 0 Atbildēt

pastāv dažādi varianti - kādi konkrēti tos jāprasa viņiem, bet nu, piemēram, tonēti logi vai tumšās strīpas virs priekšējā loga (iespējams, kaut ko nepamana, jo sevišķi tumsā), super cietas, zemas piekares (mašīna lēkā pa bedrēm nevis riteņi tās izbrauc), pārāk plati diski vai augstas riepas, kas neļauj stūri normāli līdz galam izgriezt.

Pie tūninga elementiem noteikti var pielikt arī veco pakaļpiedziņas auto sagatavošana "street driftam" un tad driftēšana pa ielu. Vai vēl labāk - sametināt aizmugures reduktoru un ar tādu auto braukt pa ielu, kur normāli pagriezties nemaz nevar, jo aizmugures riteņi nepārtraukti izspolē.

usaexperc 10.augusts 2018 8:06
13 4 Atbildēt

Tūninga elementi ir izplatīti VAG grupā, it sevišķi veciem aužiem un golfiem. Klasiskais variants, lai varētu uzlikt lielākus, "smukākus" diskus no lielāka/jaunāka auto, sāk ķīmiķot ar piekari, pāreja no 4 uz 5 skrūvju stupicām, citas, konkrētajam modelim neatbilsotšas, bremzes u.c. ar to saistītās lietas. Tad vēl nāk lielāku/smagāku dzinēju/kārbu ielikšana, nemainot piekares elementus. Nākošais ir optikas pieķīmiķošana no jaunākiem modeļiem u.t.t. Un tad, protams, salona tjūnings. Ja tam pašam MK2 golfam ražotājs ir paredzējis iekrampēties stūrē un braukt, skatoties tikai uz ceļu, tad vietējie šķūneri saliek elektriskos beņķus, logus, lūkas u.t.t. Rezultātā braucējs vairs krampjaini netur stūri un neskatās uz ceļu, bet spaida podziņas.

Pļurkt 10.augusts 2018 8:10
1 9 Atbildēt

Pa pilnam līkroču ir servisos!

Tikko svaigi - kaimņš savu līzinga darba auto ir spiests remontēt noteiktā servisā. Akurāt sanāca tā ka lielā tehniskā apkope ir jāveic tieši pirms tehniskās apskates. Pie reizes servisam lika apskatīties visu auto, lai nav kādu problēmu TA iziešanā.

==== Auto saņēma 7 (SEPTIŅUS) divniekus.

Nākamajā dienā ar šo papētījām kas tur nav riktīgi.... 10 minūšu laikā, ieskaitot pīppauzi 6 no 7 divniekiem mēs likvidējām NEPIELIETOJOT vispār nekādus instrumentus.

______________

Citiem vārdiem sakot, ja auto nebūtu remontēts un skatīts servisā, tad divnieku vispār nebūtu!!!

Auto - Dačija 4 x 4, 4 gadi vecs.

p.s. visus savus personīgos bijušos un esošos auto kaimiņš ir remontējis pats, ieskaitot dzinēja remonti ar izņemšanu un ielikšanu, un neatceros nevienu gadījumu kad šis ar pirmo reizi nebūtu izgājis tehnisko apskati.

usaexperc 10.augusts 2018 8:55
0 1 Atbildēt

Ja tu, kā te izliecies, esi beidzis pat pamatskolu, tad tev vajadzētu saprast, ka tas nav ne normāls auto, ne īpašnieks, ja 10 minūtēs spēj novērst 6 divniekus. Te vēl ir jautājums, kā ir jābrauc, lai tik daudz divnieku dabūtu? Izklausās pēc klasiskā lauku varianta, ar kāju izsita salocīto spārnu un ar kulaku pieregulēja gaismas.

Pļurkt 10.augusts 2018 10:06
1 9 Atbildēt

Pacel savu šņukuru un izlasi manu augstāk uzrakstīto tekstu, dalbajob!!

Pašreiz tu apceri savas sadomātās un sarakstītās muļķības = nu kā jau vienmēr.

LASĪT MĀCA JAU BĒRNUDĀRZĀ!! Ta ja tu, dalbajob pat to neesi apmeklējis, nemaz nerunājot par kaut kādu palīgskoliņu.

Pļurkt 10.augusts 2018 11:19
1 6 Atbildēt

Te vēl ir jautājums, kā ir jābrauc, lai tik daudz divnieku dabūtu?

--------------

Vot te gan aizmirsu noprecizēt.

Pēc dīlrservisa apmeklēšanas, kur tika likts SAGATAVOT AUTO TEHNISKĀS APSKATES IEZIEŠANAI tika nobraukts akurāt 3 km!!

eseris 10.augusts 2018 13:24
2 0 Atbildēt

labais rādītājs dīlerservisam nākotnē nokļūt par tehniskās apskates veicēju !!!!

stalkers 10.augusts 2018 10:39
2 3 Atbildēt

Kārtējais csdd bulšits, diemžēl. Nav LV ceļu ātrums tiks liels, lai būtu šāds defektu procents un vārds aplēses izsaka visu.

Par pašiem defektiem un TA runājot - ļoti daudz lietas TA nemaz nevar fiziski noteikt, piemēram to, ka vibrē bremžu diski, jo tas parādās tikai 80-90 km/h, ka beigti amīši, utt. Tāpat eļļas svilinātājus uz ceļa jūt diezgan bieži, kas krietni riebīgāk par kūpošiem dīzeļiem.

Tas ka nevajag ar vecām gumijām braukt, tas gan ir tiesa.

CR 10.augusts 2018 22:15
1 1 Atbildēt

ĻOTI liels avāriju iemesls ir nekvalitatīvais ceļu segums un es runāju ne tikai par bedrainajiem un grants ceļiem, bet pat pilnīgi jauns uzlikts asfalts ir nelidzens un krata ... Pabrauciet ar nedaudz cietāku auto pa brīvības ielas jaunajiem asfaltiem un sapratīsiet.

Sausā laikā uz laba asfalta protektora dziļumam nav nekādas nozīmes, bet nez kapēc notiek avārijas ...

iciks 10.augusts 2018 23:44
1 0 Atbildēt

Un citi faktori nemaz neietekmē, ne?

Neuzmanība, pārāk liels ātrums, ģīmī spīdoša saule, nogurums u.t.t., u.tjpr. Tādā pašā ziemā tomēr cilvēki mazliet apzinās, ka var slīdēt, daļa vispār nebrauc, kamēr vasarā tai lietai pieiet vieglprātīgāk.

Tak n-tās reizes ir publicēta statistika un liela daļa negadījumu notiek taisni ļoti labā laikā. Ja reiz tas nelāgais asfalts pie vainas, tad jau citā laikā būtu vēl vairāk avāriju. Bet nav.

iciks 10.augusts 2018 23:47
1 1 Atbildēt

Un jā, tuvojas TEHNISKĀS APSKATES NAKTS, pēc kuras CSDD atkal vismaz mēnesi kladzinās, ka 85% apmeklētāju bija ar sliktiem auto un cik dramatiska situācija Latvijā. Un, kas ir vēl skumjāk, gana daudzi lasīs un šim spriedumam ticēs.

Kanibaals 12.augusts 2018 11:17
0 0 Atbildēt

Jā šo pasākumu vajag visiem ignorēt. Jau par plāniem nodot TA servisu rokās uzreiz CSDD velk ārā savu pseidoargumentu un draud ka iestāsies katastrofa kā arī pēkšņi satraucas par budžeta ieņēmumiem nevis drošību.

citrys 21.augusts 2018 16:43
0 0 Atbildēt

vēl varētu paskatīties savirzi: praktiski.la.lv/ritenu-geomet...jaunas-riepas/

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Ātrie" uzmet kūleni (+ VIDEO) 15

Tiraspolē (Moldova) ātrās palīdzības automašīna, kas steidzās uz izsaukumu un iebrauca krustojumā pie sarkanās gaismas, saskrienas ar Infiniti, kas brauc pie luksofora atļaujošā signāla. Lasīt vairāk

 

73 miljoni papildu valsts finansējums piešķirts reģionālajiem ceļiem, sabiedriskajam transportam un velo ceļiem

Šodien, 24. septembrī, valdība apstiprināja papildu 73,7 miljonu eiro piešķiršanu Satiksmes ministrijas prioritātēm 2022. gadā. Lasīt vairāk

 

F-1 komandā "Haas" arī nākamsezon startēs Mazepins un Šūmahers 3

Pirmās formulas (F-1) komandā "Haas" arī nākamsezon startēs Ņikita Mazepins un Miks Šūmahers, trešdien savā tīmekļa vietnē ziņo komanda. Lasīt vairāk

 

Hyundai Staria Load – futūristisks kravas furgons Austrālijai 5

Hyundai Staria ir korejiešu ražotāja minivens ar visuzkrītošāko un drosmīgāko dizainu, kas pirmizrādi piedzīvoja šī gada martā. Tagad tam izveidots kravas variants Staria Load. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti