Degvielas mazumtirgotājs "Neste" visā Latvijā sācis sociālo kampaņu "Esi pamanāms, paliec dzīvs!" ar mērķi uzsvērt atstarotāja nozīmību gājējiem pārvietojoties pa ceļa braucamo daļu diennakts tumšajā laikā un sliktas redzamības apstākļos, aģentūru LETA informēja "Neste".
Statistika liecina, ka līdz ar diennakts tumšā laika iestāšanos, gājējiem, kas pārvietojas pa ceļu, par 1100% pieaug risks tikt ievainotam vai iet bojā ceļu satiksmes negadījumā.
"Neste" norāda, ka liela nozīme ir tam, kādu apģērbu izvēlas gājējs un vai izmanto atstarotāju. Piemēram, ja cilvēks ir tērpies melnā apģērbā, vadītājs viņu uz ceļa pamanīs tikai 18 metru attālumā, ja apģērbs ir sarkans, tad 24 metru, ja dzeltens - 37 metru, ja balts - 55 metru.
Savukārt, ja apģērbā ir atstarojoši elementi vai pie tā ir piestiprināts atstarotājs - tad šoferis gājēju pamanīs 130 metru attālumā. Automašīnai, traucoties pa ceļu ar ātrumu 60 kilometri stundā, bremzēšanas ceļš ir apmēram 40 metri. Kampaņas "Esi pamanāms, paliec dzīvs!" laikā šoferi ir aicināti pārliecināties, vai tuvinieki un draugi izmanto atstarotājus un tādējādi ir parūpējušies par savu drošību uz ceļa. Tikpat būtiski ir arī pašiem šoferiem atcerēties par atstarojošu elementu lietošanu, kad paši no autobraucējiem kļūst par gājējiem.
"Ceļa pārskatāmība un satiksmes dalībnieku savstarpējā mijiedarbība ir ievērojami sarežģītāka diennakts tumšajā laikā, kā arī sliktos laika apstākļos - miglā, lietus vai snigšanas laikā. Spēja reaģēt uz gājēju drošību ir būtiska sastāvdaļa centienos novērst ceļu satiksmes negadījumus. Gājēju sadursmes, tāpat kā citus ceļu satiksmes negadījumus, nevajadzētu uztvert kā neizbēgamus, jo tie ir paredzami un novēršami. Viens no vienkāršākajiem un drošākajiem elementiem ir atstarotājs, kas piestiprināts pie apģērba, somas vai jau ir iestrādāts apģērbā," sacīja SIA "Neste Latvija" valdes loceklis Armands Beiziķis.
Kampaņas centrālais komunikācijas elements ir video klips, kurā asprātīgā veidā aktieri Leons Krivāns un Arnis Līcītis izspēlē situāciju, kas var gadīties ikvienam no mums. Proti - dāvanas saņēmēja neizpratne par uzdāvināto priekšmetu un nespēja novērtēt to, ka, lai arī atstarotājs ir mazs, tas nepieciešamos brīžos var pasargāt no nelaimes. "Neste" ar abu aktieru līdzdalību arī aizvadītajā gadā sociālajā kampaņā "Neraksti pie stūres" aicināja autovadītājiem koncentrēties uz drošu braukšanu.
"Ar šīs kampaņas palīdzību vēlamies visiem satiksmes dalībniekiem - gan tiem, kas pie stūres, gan tiem, kas ceļā devušies kājām - atgādināt, ka pietiekama atstarojošo materiālu lietošana nodrošina mūsu redzamību uz ceļa un spēj pasargāt no iespējamiem negadījumiem. Bez tam - paši lietojot atstarotājus, varam būt ne tikai par labo piemēru saviem bērniem, bet arī plašākā sabiedrībā ar savu rīcību vairot labo praksi to izmantošanā ik dienu," piebilda Beiziķis.
vairaak gan merkis izskataas ''lej degvielu nestee''