6 vienkārši soļi ceļā uz drošu pārvietošanos ar automašīnu ziemā 14

Foto: iAuto.lv

Neste | 22.janvāris 2019 10:17

Tuvojoties arvien aukstākam laikam, aizvien biežāk nākas saskarties ar problēmām, kas skar automašīnu – nespēja iedarbināt akumulatoru, degvielas sistēmas darbības traucējumi, nepiemērotas degvielas izvēle, kā arī auto vadītāja vislielākais bieds – slidens ceļa segums.

Neste Latvija valdes loceklis un mazumtirdzniecības vadītājs Armands Beiziķis sniedz praktiskus padomus, kā izvairīties no pārbaudījumiem, ar ko visbiežāk saskaramies, gaisa temperatūrai nokrītot zem nulles, lai jūs un jūsu tuvinieki gada aukstākajos mēnešos justos droši atrodoties uz ceļa.

Droša braukšana ziemā

Lai uz ceļa ziemā un slidena seguma justos droši, jāņem vērā vairāki noteikumi – izvēlies ceļa segumam atbilstošu ātrumu, tas samazinās slīdēšanas draudus; ievēro drošu distanci no priekšā braucošās automašīnas, lai spētu savlaicīgi bremzēt, kad tas nepieciešams. Ziemā arī vēlams neizmantot kruīza kontroli, jo tas var radīt papildu riskus, zaudējot kontroli pār savu transportlīdzekli saslīdēšanas gadījumā. Svarīgi atcerēties, ka drošas braukšanas pamatā ir pārdomātu lēmumu pieņemšana dažādās situācijās, kā arī koncentrēšanas tikai auto vadīšanai, aizmirstot par papildu nodarbēm tās laikā.

Izvēlies piemērotu degvielu

Lai izvairītos no degvielā esošo parafīna daļiņu kristalizēšanās, kas var radīt degvielas sistēmas darbības traucējumus, noteikti jāizmanto ziemas dīzeļdegvielu. Ja tomēr bākā joprojām ir vasaras dīzeļdegviela, kuras sabiezēšanas dēļ auto nav iespējams iedarbināt, iesakām automašīnu iestumt siltā garāžā un pagaidīt, kamēr bākā esošā vasaras dīzeļdegviela sasilst. Ugunsdrošības apsvērumu dēļ noteikti nevajadzētu izmantot sildierīces degvielas tvertnes sasildīšanai. Atceries arī, ka degvielas tvertnei ziemā vienmēr jābūt pilnai, jo tas pasargās no kondensāta veidošanās bākā, kas pārvēršas par ūdeni un, nokļūstot degvielā, var veicināt tās sasalšanu.

Pārbaudi jauktās degvielas saduļķošanās temperatūru

Pazeminoties gaisa temperatūrai, dīzeļdzinēju automašīnu īpašniekiem nepieciešams pievērst īpašu uzmanību dīzeļdegvielas marķējumam un tā piederību aukstumizturības klasei. Izvēloties ziemas dīzeļdegvielu, jāņem vērā ne tikai degvielas sasalšanas temperatūra (CFPP), bet arī saduļķošanās temperatūra (CP). Tā ir temperatūra, pie kuras dīzeļdegvielā esošie parafīni sāk kristalizēties un veido sabiezējumus, kas, savukārt, var nosprostot filtra mikroporas, apgrūtinot degvielas padevi. Neste interneta vietnē ir pieejams kalkulators, ar kura palīdzību var aprēķināt jauktās dīzeļdegvielas vidējo saduļķošanās temperatūru.

Pārliecinies par akumulatora darbību

Zema gaisa temperatūra var negatīvi ietekmēt arī automašīnas akumulatoru un tā darbības spējas. Tādēļ  iesakām pārbaudīt akumulatora darbību un tā savienojumu nolietojumu servisā, lai jau savlaicīgi konstatētu iespējamās problēmas. Ja ziemas laikā neizdodas auto iedarbināt akumulatora dēļ, tad nāksies vien meklēt kāda autovadītāja palīdzību, lai “piepīpētu” auto.

Pārliecinies, ka varēsi atvērt durvis

Lai būtu drošs, ka no rīta varēsi atvērt auto durvis, ieteicams pārbaudīt, vai durvju gumijas ir sausas, un uz tām drošības pēc izsmidzināt eļļošanas līdzekli “WD-40”, kas pasargās durvis no aizsalšanas. Ja tomēr gadījies, ka durvis ir aizsalušas, vienkāršākais veids ir apliet tās ar verdošu ūdeni. Tas, protams, ir jādara uzmanīgi, jo krasas temperatūras maiņas stiklus pakļauj saplaisāšanas riskam.

Mazgā automašīnu pēc iespējas retāk

Aukstā laikā ievērojamu kaitējumu automašīnai var nodarīt uz ielām un ceļiem kaisītais sāls un, lai izvairītos no rūsas veidošanās, autovadītāji regulāri veic automašīnas mazgāšanu. Tomēr aukstos laikapstākļos, lai izvairītos no durvju un logu aizsalšanas, to ieteicams darīt pēc iespējas retāk. Ja esi izlēmis mazgāt auto, tad noteikti pirms došanās ceļā pārliecinies, ka automašīna ir kārtīgi nožuvusi un durvju gumijas ir sausas.

Pirms braukšanas sasildi kvēlsveces

Jaunas kvēlsveces noteikti darbosies daudz labāk, un auto iedarbināšana būs vieglāka. Ziemas laikā iedarbinot automašīnu, ieteicams kvēlsveces nedaudz pasildīt, vairākas reizes pagriežot aizdedzes atslēgu un tikai tad censties iedarbināt savu spēkratu.

 
Visi komentāri
 
as 22.janvāris 2019 11:37
5 0 Atbildēt

Kas ir autors šai ģenialitātei?

"Lai būtu drošs, ka no rīta varēsi atvērt auto durvis, ieteicams pārbaudīt, vai durvju gumijas ir sausas, un uz tām drošības pēc izsmidzināt eļļošanas līdzekli “WD-40”, kas pasargās durvis no aizsalšanas. Ja tomēr gadījies, ka durvis ir aizsalušas, vienkāršākais veids ir apliet tās ar verdošu ūdeni. Tas, protams, ir jādara uzmanīgi, jo krasas temperatūras maiņas stiklus pakļauj saplaisāšanas riskam."

iAuto 22.janvāris 2019 12:25
0 0 Atbildēt

Autors norādīts zem virsraksta

Pļurkt 24.janvāris 2019 7:27
2 0 Atbildēt

Šitādu stulbību gūzmai autors var būtu tikai blonda mamzelīte ar lakotiem nagiem. Pat memmesdēliņam bija jābūt vairāk smadzeņu!!

Kanibaals 23.janvāris 2019 8:33
2 0 Atbildēt

WD-40 un citus šķīdinātājus uz gumijām nedrīkst lietot. Pilnīgi idiotisks ieteikums. Kas vainas silikonam?

Kanibaals 23.janvāris 2019 8:36
2 0 Atbildēt

Par autoru uzdodas Armands Beiziķis, lai gan reāli to šķībi kāda sekretāre pārtulkoja.

Rexx 22.janvāris 2019 12:27
4 0 Atbildēt

Stulba Nestes dīzeļa reklama

Bradypus 22.janvāris 2019 12:49
3 0 Atbildēt

"nespēja iedarbināt akumulatoru" You made my day

janka 22.janvāris 2019 16:05
1 3 Atbildēt

daudzkārtēja kvēlsveču dročīšana bez tūlītējas startēšanas tās kvēlsveces nojās vienā mēnesī. Ļoti daudziem auto tās kvēlsveces tak tāpat tiek piesildītas arī pēc startēšanas, tāpēc pilnīgi pietiek rīkoties kā RAŽOTĀJS paredzējis - startēt auto uzreiz kad nodziest kvēlsveču indikators. Nevis dročīt tur padsmit reizes šurpu turpu un izlikties gudrākam par mazu armiju inženieru.

Kanibaals 23.janvāris 2019 8:34
2 0 Atbildēt

Nez kā var uzsildīt vairāk to kas jau ir uzsilis. Tad jau tējai ūdeni arī uzvāri un vēlreiz pēc tam uzliec čaiņiku vārīties.

Bradypus 23.janvāris 2019 11:12
0 2 Atbildēt

Tad, ja auto nelec tā, kā "RAŽOTĀJS paredzējis", ir jārīkojas tā, kā auto var pielaist vai jāsauc evakuators. Man šis bija aktuāli zem -10, kad braucu ar dīzeli - un nekādas kvēlsveces nenojāju ne vienā mēnesī, ne vienā ziemā. Protams, nedarīju tā vienmēr - tikai tad, ja auto bija vismaz nakti nostāvējis gana lielā salā. Toties, sākumā, darot "kā ražotājs paredzējis" nojāju aķi (tā kā auto "dzīvo" ielas malā, nevis privātmājā, iespēja papildus pielādēt ir praktiski neiespējama) - un tieši akumulatora pārdevējs ieteica atkārtoto kvēlsveču sildīšanu - palīdz gan uzsildīt cilindru, gan arī aķi - ne velti ir ieteikums ziemā pirms startēšanas vispirms paspīdināt tālās gaismas.

Kanibaals 23.janvāris 2019 21:19
2 0 Atbildēt

Kādas vēl tālās gaismas, ja ar tālajām varētu aķi uzsildīt tad griežot ar starteri tam vajadzētu izkūst vispār. Startējot vajag visu strāvu kas akumulatorā pieejama un lieki to tērēt pirms startēšanas nevajag.

torkjis 23.janvāris 2019 9:33
4 0 Atbildēt

“ievēro drošu distanci no priekšā braucošās automašīnas, lai spētu savlaicīgi bremzēt, kad tas nepieciešams.”

Šis nu gan pilnīgs fufelis! Ja nu no muguras brauc Nordekas autobuss, tad priekšējam vispār nav tiesību samazināt ātrumu.

s 23.janvāris 2019 14:04
6 0 Atbildēt

Smazināt ātrumu drīkst, bremzēt nedrīkst.

Starpcitu, šī iemesla dēl es braucu ātrāk nekā citi. Par cik citi autovadītāji (lielāka dala) ir lohi, tad es vienmēr cenšos vinus apdzīt. Jo neviens no priekšā esošajiem man negarantē drošību, drīzāk otrādāk. Par cik esmu alfa, un nebaidos uznemties atbildību par aizmugurē esošo aitu baru, tad protams braucu krietni virs atlautā, bet toties apzinos savas spējas un savā zinā garantēju drošību aizmugurē braucošajiem. Protams daudzi (lielākoe lohi) no aitu bara domā, ka es esmu kaut kāds idiots, kurš ātri brauc, bet patiesībā es vienkārši nespēju noskatīties uz priekšā esošo klūdām un tupo uzvedību uz cela.

Tādēl Vernonam savā zinā IR taisnība! Tikai protams visi NEkad nebūs alfas, lohu ir pārāk daudz, diemžēl...

Neste fans 23.janvāris 2019 22:05
0 0 Atbildēt

Tādi lohi, tādu huinu dzen ...

starpcitu pagājušā ziemā Ķekava ieleju kravas automobili pilnu vienu bāku 600l tā saucamajā Neste, pēc 400km aizrāva ciet bāku, lūk jums laba nestes ziemas degviela... Volvo centra atzina, ka degvielas vaina, remonts 700€...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Veiksmīga izvairīšanās (+ VIDEO) 9

Vieglās automašīnas vadītājs veiksmīgi izvairās no autobusa, kas gandrīz uzgāžas tam virsū. Lasīt vairāk

 

Honda modernizējusi krosoveru CR-V (+ FOTO) 6

Honda modernizējusi krosovera CR-V versiju Ziemeļamerikas tirgum. Galvenais jaunums – hibrīdmodelis tagad arī šim reģionam. Lasīt vairāk

 

Eksperti: Latvija nedrīkst pārvērsties par “netīra” transporta un “šrotu zemi” 27

Latvijas uzņēmējiem un iesaistītajām valsts institūcijām ir jāīsteno nopietnu pasākumu komplekss, lai pēc dažiem gadiem izvairītos no draudošajām sankcijām par klimata mērķu nesasniegšanu transporta jomā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.3 jau ir, ID.4 ieradīsies pavasarī (+ FOTO) 2

Vācu Autobild.de uzzinājis, kas būs nākošais Volkswagen pilnībā elektriskais modelis un, kad tas ieradīsies. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti