Mobilo sakaru operatori nepiekrīt Lukstiņa ierosinājumam par mobilo tālruņu atslēgšanu autovadītājiem 13

Foto: Ekrānšāviņš no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 12.aprīlis 2019 15:28

Ceļu satiksmes drošība būtu jāuzlabo nevis ar mobilo tālruņu atslēgšanu autovadītājiem braukšanas laikā, bet ar inovatīviem risinājumiem, aģentūrai LETA atzina mobilo sakaru operatora "Latvijas mobilais telefons" Sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Valdis Jalinskis.

Pēc Jalinska sacītā, Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) vadītāja Andra Lukstiņa iecere par mobilo tālruņu atslēgšanu, pārvietojoties ar automašīnu ātrāk par 30 kilometriem stundā, būtu jārisina piedāvājot alternatīvas ar jēgpilniem risinājumiem.

Viņš sacīja, ka mūsdienu automobiļos jau ir iestrādātas dažādas sistēmas, kas ļauj izmantot telefonu arī braukšanas laikā. Arī tālrunis ar tajā instalētām lietotnēm var būt palīgs autovadītājam drošības uzlabošanai, piemēram, "Waze" brīdina par bīstamām situācijām uz ceļiem, pārsniegto ātrumu un citām lietām.

Jalinskis atzīmēja, ka "Latvijas mobilais telefons" strādā nevis pie tā, lai tehniski ierobežotu mobilo sakaru izmantošanu, bet gan pie tā, lai autovadītājs sakarus var lietot ērti un droši sev, līdzbraucējiem un visiem citiem satiksmes dalībniekiem.

"Līdz ar 5G ieviešanu arī transporta sistēmas kļūs viedākas un drošākas - kopā ar partneriem darbojamies ar savienoto auto, viedo ceļazīmju, mašīnredzes un citiem transporta risinājumiem. Digitālās transporta sistēmas tiek attīstītas ar vīziju uzlabot satiksmes drošību ņemot vērā arī daudzas citas tendences- mobilitātes attīstību, viedās pilsētas," uzsvēra Jalinskis.

Tāpat Jalinskis aicina mobilo tālruņu lietotājus saziņai automašīnā izmantot brīvroku sistēmas, kā arī piedalīties sabiedrības informēšanas kampaņās, vēršot uzmanību uz bezatbildīgas mobilo iekārtu lietošanas riskiem.

"Tele2" sabiedrisko attiecību vadītājs Oskars Fīrmanis par Luksiņa ieceri sacīja, ka tālruņa lietošana pie stūres ir aktuāla problēma un ideja to šādā veidā risināt ir interesanta. Pēc viņa paustā, tehniski atslēgt būtu iespējams tikai viedtālruņus, bet tas nav vienkārši paveicams process - būtu nepieciešams īpašs risinājumus, kas jāinstalē mobilajos telefonos. Turklāt šāda iespēja nebūtu pieejama "parastajiem" telefoniem jeb tā saucamajiem "podziņtelefoniem".

Fīrmanis norādīja, ka neatbildēts jautājums paliek, ka brauciena laikā atslēgsies arī pasažieru mobilie telefoni un kā izmantot navigācijas aplikācijas, kas darbojas, izmantojot mobilo sakaru tīklu.

"Bite Latvija" sabiedrisko attiecību vadītāja Karīna Javtušenko atzina, ka ir grūti prognozēt, cik efektīvs būtu Lukstiņa piedāvātais risinājums, atslēdzot tālruņus automašīnu vadītājiem, braucot ātrāk par 30 kilometriem stundā. "Pirmkārt, ja risinājums būtu lietotnes veidā, nav pārliecība, ka visi autovadītāji savos tālruņos instalēs lietotni, otrkārt, ja risinājums ir tālruņos instalēts piespiedu kārtā, neatbildēts jautājums paliek, kurš nodrošinās un finansēs tā uzstādīšanu - vai tie būs mobilo sakaru operatori, ierīču ražotāju vai trešās puses," norādīja Javtušenko.

LETA jau ziņoja, ka trešdien, 10.aprīlī, Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijā CSDD vadītājs Andris Lukstiņš norādīja uz problēmu ar mobilo telefonu lietošanu pie stūres. Viņa ieskatā, būtu jāaizliedz lietot attiecīgās ierīces, piemēram, ar mobilo sakaru operatoriem vienojoties, ka, pārvietojoties ar automašīnu ātrāk par 30 kilometriem stundā, attiecīgās ierīces tiek atslēgtas. Aizliegums neattiektos uz pasažieriem.

CSDD precizēja, ka patlaban virknē Eiropas valstu tiek domāts, kā ierobežot mobilo ierīču lietošanu pie auto stūres, bet tas attiektos tikai uz autovadītājiem.

"Zviedrijā jau pirms vairākiem gadiem ir izstrādāta "Vision Zero" filozofija, kas paredz bojā gājušo skaita samazināšanu līdz nullei. Un tā balstās uz to, ka cilvēkam kā dzīvai radībai nav raksturīga perfekta uzvedība, viņš var kļūdīties un tieši tādēļ satiksmes sistēma jāveido tā, lai šādas kļūdas nebūtu letālas un sistēma pasargātu gan autovadītāju, gan līdzbraucējus," informēja CSDD.

Iestādē pauda pārliecību, ka ir jārada sistēma, lai autovadītājiem nebūtu kārdinājums un iespējas mobilos tālruņus pie stūres lietot.

Māris Ozoliņš, iAuto.lv galvenais redaktors: "Ideju atslēgt mobilo telefonu autovadītājam mūsdienās varu raksturot kā tumsonību. Brīvroku sistēma šo problēmu lieliski risina. Turklāt tehnoloģiju attīstība pasaulē iet gluži pretējā virzienā un vēl vairāk savienos autovadītāju, promramnodrošinājumu un automobili."

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
GB12 12.aprīlis 2019 16:57
20 1 Atbildēt

Kā par šo bija komentārs tviertī - šis ir perfekts piemērs tam, ka valsts iestādes vadītājam nevajadzētu palikt savā amatā ilgāk par 2 termiņiem. Lukstiņkungs acīmredzami tajā amatā ir pamatīgi aizsēdējies un jau sen ir pienācis laiks viņa nomaiņai.

Kanibaals 12.aprīlis 2019 17:21
16 0 Atbildēt

Jāsavāc manabalss paraksti par atstādināšanu. Sāk jau jūgties nost un vēl ir pret CSDD monopola ierobežošanu.

WALA 12.aprīlis 2019 18:03
14 0 Atbildēt

CSDD laikam labu zāli piegādā (nu vai paši audzē), lai ko tādu izdomātu ir kārtīgi jāsapīpējas.

Labi ka vēl nevēlas pasludināt savu valsti ar savu alternatīvo realitāti.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Motociklists ietriecas mašīnas aizmugurē (+ VIDEO) 1

Motociklists bez ekipējuma un bez (....) visai prognozējami piedzīvo avāriju, ietriecoties vieglās automašīnas aizmugurē. Lasīt vairāk

 

Nepilni 44 000 eiro - 300 Zs jaudīgo Volkswagen T-Roc R jau var pasūtīt (+ FOTO) 12

Pasūtīšanai kļuvis pieejams 300 Zs jaudīgais Volkswagen T-Roc R, Vācijā tas maksās no 43 995 eiro. Lasīt vairāk

 

Autobuss uztriecas vieglajam (+ VIDEO) 85

Vieglais auto strauji nobremzē brīdī, kad luksofora zaļais signāls sāk mirgot un saņem triecienu no autobusa, kura vadītājs nepaspēj laikā apstāties. Lasīt vairāk

 

Dodge nosvinēs Charger Daytona jubileju ar īpašo versiju (+ FOTO) 1

Dodge laidīs klajā muskuļauto Charger Daytona jubilejas versiju, kas veltīta modeļa 50.gadu jubilejai. Pavisam tiks izgatavots 501 eksemplārs – tāpat kā oriģinālajam 1969.gada modelim. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti