Mobilo sakaru operatori nepiekrīt Lukstiņa ierosinājumam par mobilo tālruņu atslēgšanu autovadītājiem 13

 

Foto: Ekrānšāviņš no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 12.aprīlis 2019 15:28

Ceļu satiksmes drošība būtu jāuzlabo nevis ar mobilo tālruņu atslēgšanu autovadītājiem braukšanas laikā, bet ar inovatīviem risinājumiem, aģentūrai LETA atzina mobilo sakaru operatora "Latvijas mobilais telefons" Sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Valdis Jalinskis.

Pēc Jalinska sacītā, Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) vadītāja Andra Lukstiņa iecere par mobilo tālruņu atslēgšanu, pārvietojoties ar automašīnu ātrāk par 30 kilometriem stundā, būtu jārisina piedāvājot alternatīvas ar jēgpilniem risinājumiem.

Viņš sacīja, ka mūsdienu automobiļos jau ir iestrādātas dažādas sistēmas, kas ļauj izmantot telefonu arī braukšanas laikā. Arī tālrunis ar tajā instalētām lietotnēm var būt palīgs autovadītājam drošības uzlabošanai, piemēram, "Waze" brīdina par bīstamām situācijām uz ceļiem, pārsniegto ātrumu un citām lietām.

Jalinskis atzīmēja, ka "Latvijas mobilais telefons" strādā nevis pie tā, lai tehniski ierobežotu mobilo sakaru izmantošanu, bet gan pie tā, lai autovadītājs sakarus var lietot ērti un droši sev, līdzbraucējiem un visiem citiem satiksmes dalībniekiem.

"Līdz ar 5G ieviešanu arī transporta sistēmas kļūs viedākas un drošākas - kopā ar partneriem darbojamies ar savienoto auto, viedo ceļazīmju, mašīnredzes un citiem transporta risinājumiem. Digitālās transporta sistēmas tiek attīstītas ar vīziju uzlabot satiksmes drošību ņemot vērā arī daudzas citas tendences- mobilitātes attīstību, viedās pilsētas," uzsvēra Jalinskis.

Tāpat Jalinskis aicina mobilo tālruņu lietotājus saziņai automašīnā izmantot brīvroku sistēmas, kā arī piedalīties sabiedrības informēšanas kampaņās, vēršot uzmanību uz bezatbildīgas mobilo iekārtu lietošanas riskiem.

"Tele2" sabiedrisko attiecību vadītājs Oskars Fīrmanis par Luksiņa ieceri sacīja, ka tālruņa lietošana pie stūres ir aktuāla problēma un ideja to šādā veidā risināt ir interesanta. Pēc viņa paustā, tehniski atslēgt būtu iespējams tikai viedtālruņus, bet tas nav vienkārši paveicams process - būtu nepieciešams īpašs risinājumus, kas jāinstalē mobilajos telefonos. Turklāt šāda iespēja nebūtu pieejama "parastajiem" telefoniem jeb tā saucamajiem "podziņtelefoniem".

Fīrmanis norādīja, ka neatbildēts jautājums paliek, ka brauciena laikā atslēgsies arī pasažieru mobilie telefoni un kā izmantot navigācijas aplikācijas, kas darbojas, izmantojot mobilo sakaru tīklu.

"Bite Latvija" sabiedrisko attiecību vadītāja Karīna Javtušenko atzina, ka ir grūti prognozēt, cik efektīvs būtu Lukstiņa piedāvātais risinājums, atslēdzot tālruņus automašīnu vadītājiem, braucot ātrāk par 30 kilometriem stundā. "Pirmkārt, ja risinājums būtu lietotnes veidā, nav pārliecība, ka visi autovadītāji savos tālruņos instalēs lietotni, otrkārt, ja risinājums ir tālruņos instalēts piespiedu kārtā, neatbildēts jautājums paliek, kurš nodrošinās un finansēs tā uzstādīšanu - vai tie būs mobilo sakaru operatori, ierīču ražotāju vai trešās puses," norādīja Javtušenko.

LETA jau ziņoja, ka trešdien, 10.aprīlī, Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijā CSDD vadītājs Andris Lukstiņš norādīja uz problēmu ar mobilo telefonu lietošanu pie stūres. Viņa ieskatā, būtu jāaizliedz lietot attiecīgās ierīces, piemēram, ar mobilo sakaru operatoriem vienojoties, ka, pārvietojoties ar automašīnu ātrāk par 30 kilometriem stundā, attiecīgās ierīces tiek atslēgtas. Aizliegums neattiektos uz pasažieriem.

CSDD precizēja, ka patlaban virknē Eiropas valstu tiek domāts, kā ierobežot mobilo ierīču lietošanu pie auto stūres, bet tas attiektos tikai uz autovadītājiem.

"Zviedrijā jau pirms vairākiem gadiem ir izstrādāta "Vision Zero" filozofija, kas paredz bojā gājušo skaita samazināšanu līdz nullei. Un tā balstās uz to, ka cilvēkam kā dzīvai radībai nav raksturīga perfekta uzvedība, viņš var kļūdīties un tieši tādēļ satiksmes sistēma jāveido tā, lai šādas kļūdas nebūtu letālas un sistēma pasargātu gan autovadītāju, gan līdzbraucējus," informēja CSDD.

Iestādē pauda pārliecību, ka ir jārada sistēma, lai autovadītājiem nebūtu kārdinājums un iespējas mobilos tālruņus pie stūres lietot.

Māris Ozoliņš, iAuto.lv galvenais redaktors: "Ideju atslēgt mobilo telefonu autovadītājam mūsdienās varu raksturot kā tumsonību. Brīvroku sistēma šo problēmu lieliski risina. Turklāt tehnoloģiju attīstība pasaulē iet gluži pretējā virzienā un vēl vairāk savienos autovadītāju, promramnodrošinājumu un automobili."

 
Visi komentāri
 
GB12 12.aprīlis 2019 16:57
20 1 Atbildēt

Kā par šo bija komentārs tviertī - šis ir perfekts piemērs tam, ka valsts iestādes vadītājam nevajadzētu palikt savā amatā ilgāk par 2 termiņiem. Lukstiņkungs acīmredzami tajā amatā ir pamatīgi aizsēdējies un jau sen ir pienācis laiks viņa nomaiņai.

Kanibaals 12.aprīlis 2019 17:21
16 0 Atbildēt

Jāsavāc manabalss paraksti par atstādināšanu. Sāk jau jūgties nost un vēl ir pret CSDD monopola ierobežošanu.

GB12 12.aprīlis 2019 17:55
3 0 Atbildēt

Tu zini kaut vienu manabalss iniciatīvu, kura reāli ir izgājusi cauri?

Bils 12.aprīlis 2019 20:21
3 0 Atbildēt

Vecums nenāk viens...

WALA 12.aprīlis 2019 18:03
14 0 Atbildēt

CSDD laikam labu zāli piegādā (nu vai paši audzē), lai ko tādu izdomātu ir kārtīgi jāsapīpējas.

Labi ka vēl nevēlas pasludināt savu valsti ar savu alternatīvo realitāti.

ak 12.aprīlis 2019 21:58
0 5 Atbildēt

Mobilos datus mierīgi lai atslēdz. Bet zvanīšanas funkciju lai saglabā. Problēma ir sērfošana tajos telefonos, nevis zvanīšana. Es lietoju bluetooth austiņu, un runāju mierīgi, nekādi neietekmē uzmanību uz ceļa.

x_rays 13.aprīlis 2019 2:03
2 1 Atbildēt

Bet kā Tu domā, visādiem kurjerpastiem, takšiem un citiem mobilajiem darbiniekiem, kas savas dirsas neatsēž ofisos, paliek varianti? Ne jau visi sēž feisbukos un instagramos, dažiem ir arī jastrada.

Pļurkt 13.aprīlis 2019 7:56
0 4 Atbildēt

Mierīgi lai slēdz nost!

Man tādi vispār telefonā ir atslēgti - pilnīgi pietiek ar vaifaju.

Navigācija un kartes par velti un bez interneta, jo lietoju Nokiju.

x_rays 13.aprīlis 2019 9:02
1 0 Atbildēt

neesi padomajis, ka tiem cilvekiem darbi pienak pa telefona aplikacijam? Navigacija unkartes tur vispar ne pri čom.

Bradypus 15.aprīlis 2019 13:56
0 0 Atbildēt

"Navigācija un kartes par velti un bez interneta" - acīmredzot nezini, kāda ir atšķirība, lietojot reālā laika navigācijas, kas seko sastrēgumiem. Man, Latvijā braucot, parasto navigāciju vispār vajadzētu kādos retos gadījumos, kad nezināmā vietā konkrēta adrese jāatrod - Google navigācija, ko lietoju, tiek izmantota, lai izvēlētos ātrāko maršrutu - tādejādi taupot savu laiku un nervus, kā arī mazāk piesārņojot vidi.

He 13.aprīlis 2019 16:27
2 0 Atbildēt

Ģeniāla ideja - man ir blootooth zvaniem, mobilos datus izmantoju waze, ko arī varu uzlikt auto navigācijas ekrānā. Tad kāda vēl telefona atslēgšana?! Tad varbūt vispār aizliegt izmantot mobilos un atgriezties 90. Gadu sākumā?

uupis 15.aprīlis 2019 11:22
0 0 Atbildēt

Hmm – sen jau vajadzēja uzstādīt apreibinošo vielu skaneri pie CSDD ieejas. Kādreiz šamie gribēja tādu uzstādīt pirms tehniskās apskates veikšanas, bet tagad droši var uzstādīt pie dienesta ieejas.

Es par! 15.aprīlis 2019 18:21
0 0 Atbildēt

Diez ko patīkami nav,ja atļautais ātrums 90kh,bet večiņa pa telefonu runājot dudina pa priekšu ar 60kh.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 16

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti