Visi komentāri - CSDD rīko kampaņu, lai pievērstu uzmanību drošības jostu lietošanai arī reģionālajos autobusos

CSDD rīko kampaņu, lai pievērstu uzmanību drošības jostu lietošanai arī reģionālajos autobusos 2

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 24.septembris 2019 12:09

Lai pievērstu sabiedrības uzmanību nepieciešamībai lietot drošības jostu arī autobusos, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) kopā ar Autotransporta direkciju sākusi sociālo kampaņu "Vari mašīnā. Vari arī autobusā", aģentūru LETA informēja CSDD pārstāvji.

Direkcijā atzīmēja, ka Latvijā pērn notika 228 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti pasažieru autobusi. Šajos negadījumos tika ievainoti 182 pasažieri un pieci autobusu vadītāji. Vienā avārijā gāja bojā autobusa šoferis. Biežāk avārijas notiek slidenos laika apstākļos, kad straujas bremzēšanas rezultātā autobuss saslīd, iebrauc grāvī vai pat apgāžas.

Reģionālā pārvadātāja "Nordeka" pārstāvis Edvards Valdmanis norādīja, ka autobusā, pēc kompānijā novērotā, piesprādzējas viens no simts pasažieriem.

"Praksē ir piedzīvotas dažādas situācijas. Spilgtā atmiņā ir palikusi autobusa avārija, kas notika pirms vairākiem gadiem uz Liepājas šosejas, kur stāvošā autobusā ietriecās kravas automašīna. Autobusa šoferi paglāba drošības josta, savukārt vairāki pasažieri trieciena brīdī tika izmētāti pa autobusu un guva dažādas traumas, sākot no sasistām ribām un gūžām, līdz pat nopietnākiem ievainojumiem. Ja pasažieri būtu piesprādzējušies, viņi trieciena brīdī paliktu savos krēslos, kā rezultātā sekas būtu krietni mazākas," teica Valdmanis.

CSDD norādīja, ka pēc mediķu stāstītā autobusu avārijas raksturojas ar daudz cietušajiem. Pēc vienas šādas avārijas nākas sniegt palīdzību pat vairākiem desmitiem cilvēku, tādēļ uz negadījumu vietu dodas visas pieejamās brigādes. Biežākās traumas autobusu avārijās ir dažādi lūzumi, sasitumi, brūces, izsisti zobi vai sejas traumas.

"Tieši rudenī un ziemā reģionālo maršrutu reisu pasažieriem ir jābūt īpaši piesardzīgiem un jālieto drošības josta bez šofera īpaša atgādinājuma un pamudinājuma, jo šis ir slideno ceļu laiks. Autobusa šoferis nevar izkontrolēt visus autobusa pasažierus. Turklāt visi autobusi, kas ražoti pēc 2006. gada, ir aprīkoti ar drošības jostām, kas veido apmēram 90% no visa autobusu parka Latvijā. No 2021.gada drošības jostas būs pilnīgi visos autobusos," norādīja Autotransporta direkcijas vadītājs Kristiāns Godiņš.
 

 
Visi komentāri
 
Rr19 24.septembris 2019 12:57
1 0 Atbildēt

Kāpēc ATD un CSDD nepaskaidro ,kā piesprādzēties tiem pasažieriem,kuri stāv kājās,io CSDD ir izsniegusi atļaujas starppilsētu autobusos līdz 15 stāvvietām.

reku 24.septembris 2019 22:21
0 0 Atbildēt

Atd un csdd vispār ir redzējuši autobusu,zina kāds tas izskatās?45 sēdvietas un 70 vietas kopā.25 pašažieri iespējamie pašnāvnieki ar atd un csdd svētību.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti