LLPA: Fotoradari ir dzīvību glābšanai, nevis budžeta pildīšanai 7

 

Foto: iAuto.lv

LLPA | 8.oktobris 2019 16:32

Latvijas Lielo pilsētu asociācija (LLPA) nosoda Iekšlietu un Finanšu ministrijas radīto situāciju, kuras rezultātā ir apdraudēta fotoradaru darbība Latvijā. Daļa LLPA ietilpstošo pilsētu ir gatavas sadarboties ar valsti, lai satiksmes plūsmas kontrole ar fotoradariem netiktu pārtraukta.

LLPA uzsver un atgādina, ka fotoradaru pamatfunkcija ir uzlabot satiksmes drošību, disciplinēt autovadītājus, novērst nelaimes gadījumus un glābt cilvēku dzīvības. To funkcija nekādā gadījumā nav pildīt robu valsts budžetā. Valdības nevēlēšanās atrast līdzekļus šīs svarīgās infrastruktūras uzturēšanai un attīstībai nav pieļaujama.

Pēc Valsts policijas datiem, salīdzinot bojāgājušo skaitu uz Latvijas ceļiem 2018. gadā ar laiku pirms fotoradaru ieviešanas 2014. gadā, bojāgājušo skaits ir samazinājies par 65 cilvēkiem gadā (213 bojāgājušie 2014. gadā un 148 bojāgājušie 2018. gadā). Tie ir 65 cilvēki, kas tiek izglābti no nāves katru gadu.

“Valdība ir sākusi ekonomēt uz pašu svarīgāko, kas mums kā valstij ir, – mūsu cilvēku veselību un dzīvību. LLPA tas ir absolūti nepieņemami, un mēs iestājamies par fotoradaru darbības turpināšanu. Likvidējot un neattīstot fotoradaru tīklu, kritīsies drošība uz mūsu ceļiem, kas jau šobrīd ir bēdīgā līmenī,” atzīst Viktors Valainis, LLPA izpilddirektors.

Atsevišķās Latvijas pilsētās, piemēram, Rīgā un Jelgavā, ir jau izveidota fotoradaru funkciju pildīšanai viegli piemērojama infrastruktūra, uz ielām izvietotās novērošanas kameras papildinot ar fotoradaru iekārtām. Sadarbojoties ar valsti, šajās pilsētās būtu iespējams nodrošināt ātruma kontroli vietās, kur tā nepieciešama visvairāk, piemēram, pie skolām.

Latvijas Lielo pilsētu asociācija dibināta 2001. gada 23. augustā, lai veidotu ciešāku sadarbību ekonomisko, saimniecisko kontaktu un kultūras jomā starp Latvijas Republikas lielo pilsētu pašvaldībām. LLPA biedri ir 9 lielākās Latvijas pilsētas –  Daugavpils, Jelgava, Jūrmala, Liepāja, Rēzekne, Rīga, Ventspils, Valmiera un Jēkabpils.

 
Visi komentāri
 
LMT 8.oktobris 2019 18:07
7 10 Atbildēt

Kā ta Krapsim veicas ar to glābšanu? Pēdējā vieta Eiropā ar visiem robotiem...

Rr19 8.oktobris 2019 21:33
3 3 Atbildēt

Kāpēc fotoradars uz Jelgavas šos. nav pie Medemciema,bet pie apvedceļa,kur dzīvības nestaigā?

iv...ars 8.oktobris 2019 22:44
4 2 Atbildēt

Asociācija,ko jūs tur muldat,ko, asociācija?Radari traucē drošu pārvietošanos,jo novērš uzmanību no ceļa vērošanas braukšanas laikā,rada stresainus apstākļus un paaukstina riskus.

saf 9.oktobris 2019 11:22
1 2 Atbildēt

A ja ievēro atļauto ātrumu, arī baigais stress? Kā radars var novērst uzmanību, ar zibspuldzi??

Stūrmanis 11.oktobris 2019 23:09
0 0 Atbildēt

Vai ne!?

Freijers 9.oktobris 2019 12:18
1 0 Atbildēt

Nu tad lieciet arī tikai pie skolām, dažādās 30 vietās, utt. bet nē, ļoti daudz jau ir taisnos 90 gabalos sakarināti, nevis pilsētās - ko var muldēt vienreiz ! Nebūtu slikti, ja tas kases pasākums nograbētu, bet domāju, ka tā nebūs - pārāk daudz "ieinteresēto" tur ir - ko šis vietvalžu treknmūļu azociācijas paziņojums arī iezīmē jo skaidri !

Migla 11.oktobris 2019 10:34
0 0 Atbildēt

Viņiem būtu jāstrādā uz nullēm, tad varētu teikt policija un csdd ir labi pastrādājuši. Prēmija garantēta.

Viss jādara, lai būtu mazāk pārkāpēju un pue radariem jāuzzīmē uz braucamās daļas ātrums un radars, kā Igaunijā. Bet nekas netiek darīts lai uzlabotu ceļa satiksmes drošību.

Par tādiem rezultātiem visiem vadītājiem šajā procesā iesaistītiem būtu jāatvadās no Ziemassvētku dāvanām.

Rekets valsts mērogā, bet visi man saka nē tā nav.

Gļēvuļi.

Zviedrijā fotoradarus ieslēdz uz stundu dienā, ko tur nav doma pelnīt.

Neredzu darbu no policijas ceļas satiksmes organizēšanas uzlabojums, tikai rekets.

Žēl,........

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 3

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti