Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā šodien plkst.11 amatpersonas un eksperti diskutēs par nosacījumiem digitālās reklāmas un informācijas objektu izvietošanai uz ēkām un gar ceļiem, mazinot iespēju novērst autovadītāju uzmanību no ceļa, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijas (SM) Komunikācijas daļā.
Domnīcā meklēs risinājumu saistībā ar digitālajiem reklāmas objektiem jeb ekrāniem, kas ir izvietoti uz ēkām un gar ceļiem, un var traucēt vadīt transportlīdzekli spilgta apgaismojuma dēļ, radot draudus satiksmes drošībai gan pilsētās, gan ārpus apdzīvotām vietām.
Pašreiz reklāmas objektu izvietošanas kārtību nosaka Ministru kabineta noteikumi "Par reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošanu gar ceļiem, kā arī kārtību, kādā saskaņojama reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošana".
Lai arī noteikumos atrunāts, ka reklāmas objekti un informācijas objekti nedrīkst apžilbināt transportlīdzekļu vadītājus, tajos nav precīzi definēts, kas ir apžilbis transportlīdzekļa vadītājs. Tāpat nav izstrādāta metodika spilgtuma noteikšanai reklāmas objektiem gar ceļiem.
Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā aicināti piedalīties Valsts policijas, Rīgas pilsētas būvvaldes, Veselības inspekcijas, Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD), Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas, Autotransporta direkcijas, uzņēmuma "Latvijas Valsts ceļi", kā arī nevalstisko organizāciju pārstāvji.
Ceļu satiksmes drošības padomes domnīca ir izveidota, lai eksperti diskutētu par dažādiem politikas risinājumiem un analizētu labo praksi, kā arī nodrošinātu ceļu satiksmes drošības procesa nepārtrauktību padomes sēžu starplaikos. Šajā domnīcā sagatavotie un apspriestie starpnozaru jautājumi tiek virzīti konceptuālu lēmumu pieņemšanai padomē.
It kā vienalga, bet tad kad nakts laikā, tumša reklāma nomainās uz baltu, es ahujel.... Domāts tie super lielie ekrāni uz Brīvības ielas. Sauļoties var.