Eksperti uzskata, ka 7 "liekie kilometri" pie Medemciema ir mazs upuris salīdzinājumā ar cilvēka dzīvību 66

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Latvijas Valsts Ceļi | 7.februāris 2020 10:01

Lēmums izdarīt izmaiņas satiksmes organizācijā, lai uzlabotu drošības apstākļus, ne vienmēr ir populārs un visiem ceļa lietotājiem pieņemams, taču, satiksmes drošības – cilvēka dzīvības un veselības saglabāšanas interesēm jābūt dominējošām.

Pirms zināma laika arī uz Jūrmalas šosejas posmā starp divlīmeņu pārvadiem uz lidostu (P133) un uz Rīgas apvedceļu (A5) tika likvidētas visas apgriešanās vietas, kas tolaik izsauca plašu sašutuma vilni autovadītāju vidū, jo ceļa garums lai apgrieztos kļuva par 13 kilometriem garāks. Taču visi satiksmes dalībnieki ātri pielāgojās šīm izmaiņām, savukārt satiksmes drošība ir uzlabojusies.

Plānojot satiksmes organizācijas izmaiņas, tika pasūtīts arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Ceļu drošības daļas audits. Tajā eksperti norāda, ka Medemciema gadījumā drošākā iespējamā un jau eksistējošā vieta ir divlīmeņu šķērsojums ar Rīgas apvedceļu. Tas atrodas tikai 3,5 kilometru attālumā no Medemciema krustojuma. Jelgavas šoseja ir valsts galvenās nozīmes autoceļš, kur maksimālais atļautais braukšanas ātrums ir līdz pat 100 km/h, un tā funkcija ir nodrošināt ātru satiksmi starp reģioniem.

CSDD auditori norāda, ka šādas kategorijas ceļiem attālumam starp mezgliem jābūt ne mazākam kā 5, bet vēlams pat 10 kilometriem, un 3,5 kilometru ceļš lai veiktu pilnu apgriešanās manevru ir pilnībā pieņemams. Arī  7 kilometri, kas ir ceļš līdz apgriešanās vietai un atpakaļ līdz Medemciemam, satiksmes drošības interesēm ir mazs attālums. 

7 kilometri ceļā vai cilvēka dzīvība nav salīdzināmas kategorijas. Tomēr arī dzīvības cena statistiski tiek aprēķināta -  viens ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušais valstij izmaksā apmēram 500 000 eiro. Līdz ar to arī no šī viedokļa, drošība ir lētāka. 

CSDD Ceļu drošības daļas atzinuma rezumējumā, drošības eksperti kategoriski iebilst pret jaunas apgriešanās vietas izveidošanu Jelgavas šosejas (A8) posmā starp Medemciema krustojumu un divlīmeņu mezglu ar Rīgas apvedceļu (A5). Eksperti norāda, ka arī jauna apgriešanās vieta Rīgas virzienā no Medemciema nav uzskatāma par piemērotu risinājumu, taču tā ir jāparedz, lai apgriešanās manevram autovadītāji neizmantotu vēl mazāk piemērotas vietas.

Arī ceļu satiksmes negadījumu statistika uzrāda, ka Jelgavas šosejas (A8) un Rīgas apvedceļa (A5) divlīmeņu šķērsojuma drošības līmenis ir nepārprotami augstāks, nekā esošajam Medemciema krustojumam. No 2015. gada 1. janvāra līdz šodienai Jelgavas šosejas un Rīgas apvedceļa krustojumā ir reģistrēti pieci negadījumi, no kuriem tikai vienā gadījumā cietušajiem ir bijuši viegli miesas bojājumi, savukārt Medemciema krustojumā kopš 2015. gada ir bijuši 28 negadījumi, viens bojāgājušais, viens cietušais ar smagiem miesas bojājumiem un 13 cietušie ar viegliem miesas bojājumiem. Lai arī uzbrauktuves uz divlīmeņu šķērsojumu ir būvētas pirms vairākiem desmitiem gadu, un neatbilst patlaban spēkā esošajiem standartiem, šajā krustojumā nav kreiso pagriezienu, kas arī padara šo vietu daudz drošāku.

 
66 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
ZZZZ 7.februāris 2020 14:13
20 1 Atbildēt

Un kārtīgu sētu pa vidu, lai bojāgajēji ar nemēģina ieekonomēt.

role 7.februāris 2020 10:56
19 2 Atbildēt

Pilnībā piekrītu un atbalstu satiksmes izmaiņās šajā vietā.

Nav jau tas normāli, ka uz šāda veida šosejas var griežās kur katram gandrīz vai ienāk prātā!!!

anonimikis 7.februāris 2020 10:29
15 1 Atbildēt

Medemciema iedzīvotājiem nospļauties par tām dzīvībām. Katrs cer, ka nobrauks kādu citu, nevis viņu.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Kā uzstādot saules paneļus man meistari sačakarēja griestus? (+ VIDEO) 37

Video redzamā mājiņai ir standarta moduļu māja bez siltinājuma un tā tiek izmantota tikai vasarā. Lasīt vairāk

 

Vidzemē applūst ceļi (+ VIDEO) 1

Strauju sniega kušanu un ūdens līmeņa celšanos Vidzemes upēs veicinājusi pēdējo dienu siltā gaisa temperatūra kopā ar lietu. Īpaši sarežģīta situācija izveidojusies Cēsu novadā, kur applūduši vairāki ceļa posmi. Lasīt vairāk

 

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā pārrunāti risinājumi dzērājšoferu uzvedības labošanai 6

Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) domnīcā ceturtdien, 23.martā, pārrunāti risinājumi dzērājšoferu uzvedības labošanai, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijas pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Krievi nosauc galvenos Ķīnas automobiļu mīnusus un plusus 13

Krieviju milzu tempos piepilda jaunas automarkas no Ķīnas. Liekas, varētu tikai priecāties, jo nebūs vairs jāpārvietojas ar nedraudzīgo rietumu valstu autobūves produktiem, taču izrādās, ne viss ir tik rožaini. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti