Aculiecinieks iesūtījis foto attēlus no divām ceļa remontdarbu vietām uz A10 šosejas, ar jautājumu, vai tās vienmēr ir labi atdalītas, pamanāmas un tātad drošas gan pašiem darbu veicējiem, gan autobraucējiem, kam tās gadās ceļā.
Vakardienas ceļa negadījumu statistika un iAuto.lv lietotāju pievienotie komentāri liek apšaubīt, ka viss ir kārtībā. Jā, ceļa remontu vietās parasti redzamas ceļa zīmes ar maksimālā ātruma ierobežojumu, nereti uz tiem norāda arī speciāla automašīna ar mirgojošām signālgaismām, taču, vai vienmēr tas ir pietiekami? Ir gadījumi, kad zīmju un informatīvo plakātu skaits ir nepietiekams, lai laicīgi norādītu uz briesmām.
Nereti gadās situācijas, kad divas braukšanas joslas pāriet vienā, jo uz vienas no tām notiek remontdarbi. Ja par šādiem darbiem nav laicīgi vai pietiekami saprotami izvietota informācija, autobraucēji var nokļūt nepatīkamā situācijā, kā šovasar pie Vangažiem, kur skatu uz automobili ar mirgojošo brīdinājuma vairogu aizsedza kravinieks (sk.pēdējos trīs attēlus). Šādu situāciju varēja novērst, piemēram, krāsainie konusi, kas jau laicīgi novirzītu autovadītājus vienā joslā.
iAuto redakcija vērtē redzamo situāciju uz A10 šosejas kā bīstamu, jo būtībā par bīstamo situāciju uz ceļa autovadītāji uzzina tikai tad, kad to ierauga. Lai uzlabotu situāciju:
- Satiksmes ministrijai vajadzētu vienoties un Latvijas Valsts standartā iestrādāt, ka pagaidu zīmes ir uz dzeltana fona - tās ir pamanāmas un norāda uzskatāmi uz īslaicīgām ceļu satiksmes izmaiņām.
- Ja pat pirms salūzuša automobiļa ceļa malā ir jāuzstāda avārijas trijstūris autovadītājam, tad kāpēc nobloķējot pat vairāk kā veselu joslu uz valsts galvenā ceļa, nav pat prasība izvietot brīdinājumu pirms šķēršļa.
Redzamā situācija, kad priekšā brauc smagā mašīna, uzskatāmi parāda, ka skaistās mirgojošās bultas un zīmes uz pašiem transporta līdzekļiem var būt novēlotas.
Aculiecinieka foto. Remontvieta uz A10 šosejas Nr:1 Foto: iAuto.lv
Aculiecinieka foto. Remontvieta uz A10 šosejas Nr:1 Foto: iAuto.lv
Ir tādi Ministru Kabineta noteikumi nr.421 nu apskatiet, salīdziniet ar tām shēmām kas piemēros dotas. Var piekrist, ka ja, tur redzamās shēmas nav uzliktas pilnā apjomā, darbu vieta ir bīstama, taču, ja viss ir salikts, bīstami ir autovadītāji, kas neskatās uz zīmēm. Piem., Par to kravinieku, viņš jau labu laiku iepriekš redzēja, ka tur stāv remontdarbu auto ar visiem vairogiem, kāda velna pēc bija jāapsteidz pa kreiso joslu, droši vien manevrs arī nebija pāris sekunžu jautājums, tādējādi aizsedza skatu tiem kas aiz muguras. Tie kas aiz muguras, neievērojot distanci, bliež pakaļā smagajam un droši vien nekādas iepriekš uzstādītās zīmes neredz. Tam passātam bremžu arī nav ne, vajag obligāti 2m no vairoga pabeigt manevru.. Es protams nesaku, kā vienmēr tā satiksmes organizācija ir perfekta, bet nu ja mūsu pašu mīļie ļautiņi brauktu ar galvu uz pleciem, kaut vienu gājienu uz priekšu cenšoties paredzēt, situācijas no bīstamām kļūtu par iepriekš paredzamām un viegli apbraucamām...