Pārāk agri ieslēgts virzienrādītājs: vai tas atbrīvo no atbildības ja notiek avārija? - iAuto

Pārāk agri ieslēgts virzienrādītājs: vai tas atbrīvo no atbildības ja notiek avārija? 17

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

iAuto | 2.janvāris 2021 13:19

Var gadīties situācija, ka pārāk agri ieslēgts virzienrādītājs samulsina citu autovadītāju un notiek avārija. Atbildība būs jāuzņemas pat tad, ja tanī brīdī bija priekšroka.

Šādu situāciju apraksta vācu izdevums Focus, atsaucoties uz ADAC (Vācijas automobilistu klubs) un Koblencas Augstākās apgabaltiesas spriedumu.

Autovadītājs, kurš brauca pa galveno ceļu, bija ieslēdzis labo pagrieziena signālu un samazinājis ātrumu līdz aptuveni 25 km/h, lai gan atļautais ātrums tajā vietā bija 70 km/h. Krustojumā viņš sadūrās ar citu transportlīdzekli, kurš bija paļāvies uz pirmā vadītāja signāliem par nodomu nogriezties - patiesībā pirmā transportlīdzekļa vadītājs bija plānojis nogriezties 40 metrus vēlāk – kāda uzņēmuma teritorijā.  

Vadītājs, kurš atradās uz galvenā ceļa iesniedza prasību apdrošinātājam, lūdzot atlīdzināt zaudējumus. Vīrieša arguments: otram nevajadzēja uzsākt braukšanu, kamēr viņš nebija pārliecinājies, ka viņš patiešām pagriezīsies krustojumā. Apdrošināšanas sabiedrība tomēr atteicās to darīt, norādot, ka avārija notikusi tādēļ, ka pārāk agri ieslēgtais virzienrādītājs un ātruma samazināšana samulsinājusi vadītāju, kurš gaidīja krustojumā.

Pirmais vadītājs vērsās tiesā, kas atbildību par avāriju sadalīja uz pusēm. Ieslēdzot virzienrādītāju un samazinot ātrumu pirmais vadītājs bija radījis iespaidu, ka nogriezīsies krustojumā, savukārt otrs vadītājs, kurš gaidīja izbraukšanu, nedrīkstēja paļauties tikai uz faktu uz faktu, ka pirmais ieslēdzis pagriezienu.

 
17 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Edža 3.janvāris 2021 9:17
15 1 Atbildēt

Tam klaunam pagrieziena rādītājs bija jāieslēdz krustojuma vidū un ne ātrāk ja viņš gribēja nogriesties nākamajā nobrauktuve. Tā vismaz kādreiz mācīja skolā.

Rr19 3.janvāris 2021 9:40
9 2 Atbildēt

Mani mācīja uz galvenā ceļa nelīst, kamēr neesi par visu pārliecinājies.

anonimikis 2.janvāris 2021 14:08
6 2 Atbildēt

Un ko cilvēkam iesākt, ja aizmugurē Vernons ar autobusu? Tak nošķaidīs, ja pagriezienu ieslēgs 35m pirms nobrauktuves.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti