Pārāk agri ieslēgts virzienrādītājs: vai tas atbrīvo no atbildības ja notiek avārija? 17

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

iAuto | 2.janvāris 2021 13:19

Var gadīties situācija, ka pārāk agri ieslēgts virzienrādītājs samulsina citu autovadītāju un notiek avārija. Atbildība būs jāuzņemas pat tad, ja tanī brīdī bija priekšroka.

Šādu situāciju apraksta vācu izdevums Focus, atsaucoties uz ADAC (Vācijas automobilistu klubs) un Koblencas Augstākās apgabaltiesas spriedumu.

Autovadītājs, kurš brauca pa galveno ceļu, bija ieslēdzis labo pagrieziena signālu un samazinājis ātrumu līdz aptuveni 25 km/h, lai gan atļautais ātrums tajā vietā bija 70 km/h. Krustojumā viņš sadūrās ar citu transportlīdzekli, kurš bija paļāvies uz pirmā vadītāja signāliem par nodomu nogriezties - patiesībā pirmā transportlīdzekļa vadītājs bija plānojis nogriezties 40 metrus vēlāk – kāda uzņēmuma teritorijā.  

Vadītājs, kurš atradās uz galvenā ceļa iesniedza prasību apdrošinātājam, lūdzot atlīdzināt zaudējumus. Vīrieša arguments: otram nevajadzēja uzsākt braukšanu, kamēr viņš nebija pārliecinājies, ka viņš patiešām pagriezīsies krustojumā. Apdrošināšanas sabiedrība tomēr atteicās to darīt, norādot, ka avārija notikusi tādēļ, ka pārāk agri ieslēgtais virzienrādītājs un ātruma samazināšana samulsinājusi vadītāju, kurš gaidīja krustojumā.

Pirmais vadītājs vērsās tiesā, kas atbildību par avāriju sadalīja uz pusēm. Ieslēdzot virzienrādītāju un samazinot ātrumu pirmais vadītājs bija radījis iespaidu, ka nogriezīsies krustojumā, savukārt otrs vadītājs, kurš gaidīja izbraukšanu, nedrīkstēja paļauties tikai uz faktu uz faktu, ka pirmais ieslēdzis pagriezienu.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 2.janvāris 2021 14:08
6 2 Atbildēt

Un ko cilvēkam iesākt, ja aizmugurē Vernons ar autobusu? Tak nošķaidīs, ja pagriezienu ieslēgs 35m pirms nobrauktuves.

Vikings 2.janvāris 2021 14:21
1 0 Atbildēt

Odin, sargi mūs no Vernona busā!!!

2.janvāris 2021 14:22
1 0 Atbildēt

tikai sabrauks kā spaini

Vernons 2.janvāris 2021 18:13
0 7 Atbildēt

Punkts Nr. 1 CSN ir 57.!

Ccc 2.janvāris 2021 22:32
3 0 Atbildēt

Samazini ātrumu un pagrieziena signālu ieslēdz laicīgi pirms veic manevru nemaldinot citus.

Rr19 2.janvāris 2021 15:23
0 0 Atbildēt

Kāds būtu iznākums Latvijā?

Vernons 2.janvāris 2021 15:43
0 0 Atbildēt

Tāds pats!

Rr19 2.janvāris 2021 17:53
1 2 Atbildēt

Bet lohs pateiks, ka pagriezienu neslēdza ..., un tad būs Degpunktā jāmeklē liecinieki.

Vernons 2.janvāris 2021 18:11
0 9 Atbildēt

Nu jau arī mums visos krustojumos parādās kameras! Daudziem pie mājas ir kameras! Bet CSL19. pants "Pienākumi un tiesības" skaidri un gaši pasaka kā jābūt. 4. punkts "Tiesības paļauties"! Tiesība paļauties sākas ar policijas attieksmi!

650 2.janvāris 2021 15:37
4 0 Atbildēt

Šis ir uzsaukums LVijas Lohiem.Vakar bij mācība par vilcienu/asv, nu tagd ir par lohiem/de.Neticiet nekam, vienmēr par visu pārliecinieties uz savas Ādas.

Piem,rīgā izbraucot no tehniskās apskates.Kad tur stāv lohurinda, gaidot iespēju izgriezties no antenass uz mūkusalass ielu.Vienkārši vajag stingri stāvēt.Ja viens ar ieslēgtu virzienrādi iegriežas antēnas ielā,tas vēl nekas.Vajag vēl kādus 5-6 nākamos/līdzīgos pagaidīt.JO- var gadīties ka kāds no viņiem (savu)virzienrādi ir ieslēdzis jau 0,69km iepriekš sarežģītā situācijā pie skaistkalnes ielas,ar neķītru nodomu nogriezties uz TA vai uz būvniecības abc keš kerrī.Jā.Bet vis/labāk ir ieslēgt jau no paša rīta, tikko esi izbraucis,mazums kas..

msm 3.janvāris 2021 0:01
1 4 Atbildēt

Kādreiz,tu,no kāda ''loha'',vari atrauties pa ''luksoforu''!

Edža 3.janvāris 2021 9:17
15 1 Atbildēt

Tam klaunam pagrieziena rādītājs bija jāieslēdz krustojuma vidū un ne ātrāk ja viņš gribēja nogriesties nākamajā nobrauktuve. Tā vismaz kādreiz mācīja skolā.

Rr19 3.janvāris 2021 9:40
9 2 Atbildēt

Mani mācīja uz galvenā ceļa nelīst, kamēr neesi par visu pārliecinājies.

VETO 2.janvāris 2021 20:57
0 1 Atbildēt

VETO administratīvajiem sodiem - www.tiesulietas.lv

Freijers 4.janvāris 2021 10:17
0 0 Atbildēt

LV cik redzēts - reta problēma ar maldināšanu, kad sanāk tad protams ļoti bīstama.

Bet uz katru potenciālu tādu maldinātāju ir vairāki desmiti pagriezienu nerādītāji vai dirsinātāji, kas to ieslēdz pēdējā brīdi, kad jau gandrīz ir apstājušies/nogriezušies, utt. un kādām ko nočakarējuši

JAP 4.janvāris 2021 16:21
0 0 Atbildēt

Vakar tāds mūlāps trāpījās uz ceļa, kas sāka bremzēt bez jebkāda iemesla, kad ieslēdzu pagriezienu, un iebraucu pretējā joslā, lai šo apdzītu, mūlāps sāka griezt virsū un tad ieslēdza kreiso pagriezienu. Nu vot kur tādi rodās?

Vēl esmu novērojis, ka ka šitiem kadriem kā likums parasti ir cepure galvā!

Vernons 4.janvāris 2021 19:37
0 8 Atbildēt

Problēma ir policijas izauklēta, par "Distanci" to sauc! Bet trīs gadus eksistē nosacījums "Agresīva braukšana"! Tātad trīs gadus Krapsis nepilda Likuma "Par policiju" 4. pantu!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 32

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti