Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Kāpēc pilsētā uz 30 km/h? 66

 

Foto: Pilsēta cilvēkiem

Raivis Dejus, Pilsēta cilvēkiem speciāli iAuto.lv | 28.maijs 2021 9:25

Pēdējos gados Latvijā arvien vairāk pilsētās tiek izveidotas 30 km/h maksimālā ātruma zonas. 2020. gadā plaša 30 km/h zona ieviesta Siguldā. Tāpat pērn šāda zona ierīkota Āgenskalnā. Savukārt šogad iecerēts 30 km/h zonu ierīkot tā sauktajā Rīgas "klusajā centrā". Šīs ziņas ierasti tiek sagaidītas ar diametrāli pretējiem viedokļiem un komentāriem sociālajos tīklos - vieni par izmaiņām priecājas un slavē, citi neizprot izmaiņu vajadzību.

Nemaz tik sen - 1996. gadā Latvijā apdzīvotās vietās maksimālais ātrums tika samazināts no 60 km/h uz 50 km/h. Arī tolaik šāds lēmums izpelnījās dažādus viedokļus un neapmierinātas ar šādu lēmumu esot bijušas pat policijas amatpersonas. Ir daudz mītu un neskaidrību par maksimālā ātruma samazināšanas nepieciešamību, tāpēc šajā rakstā centīsimies pastāstīt, kāpēc šādu zonu ierīkošana Eiropā un nu jau arī Latvijā kļūst arvien izplatītāka.

Foto: Laikraksts Diena

Satiksmes drošība

Svarīgākais iemesls, kāpēc blīvi apdzīvotās vietās, apkaimju centros ir nepieciešams samazināt atļauto braukšanas ātrumu uz 30 km/h, ir satiksmes drošība. Konkrēti - tieši mazaizsargāto satiksmes dalībnieku drošība. Šajās vietās visbiežāk ir ļoti liela gājēju un velosipēdistu klātbūtne, daudz vietu, kur gājēju un transportlīdzekļu ceļi krustojas, līdz ar to pastāv arī risks notikt sadursmei starp transportlīdzekli un cilvēku.

Kļūdīties varam mēs visi. Gājējs var sastrēgumu laikā šķērsot brauktuvi brīdī, kad aiz sastrēgumā stāvošas automašīnu rindas lielā ātrumā pa otro rindu traucas citas automašīnas. Autovadītājs var aizskatīties un nepamanīt gājēju uz gājēju pārejas. Bērniem līdz 14 gadu vecumam uztveres īpatnību [1] dēļ nemaz var vēl nebūt gana labas prasmes droši šķērsot brauktuvi. Tas nozīmē, ka mazi bērni var jebkurā mirklī izskriet uz brauktuves. Kļūda autovadītājam pilsētā lielākoties nozīmē apskrāpētu vai sliktākajā gadījumā sadauzītu automašīnu. Savukārt kļūda gājējam vai velosipēdistam lielākoties nozīmē traumas un sliktākajā gadījumā - nāvi.

Kļūdas ceļu satiksmē ir neizbēgamas, tāpēc "Vision Zero" programma, kuras mērķis ir samazināt uz ceļiem smagi ievainoto un bojāgājušo cilvēku skaitu līdz nullei, fokusējas uz to, lai apzinātu iespējamās kļūdas un samazinātu šo kļūdu seku smagumu. Viena no galvenajām taktikām šo kļūdu seku smaguma samazināšanā ir transportlīdzekļu ātruma sistēmas pareiza organizēšana. Loģika drošam ātrumam ir vienkārša - vietās, kur ir daudz mazaizsargāto satiksmes dalībnieku un transportlīdzekļu potenciālo konfliktpunktu, maksimālais ātrums nav lielāks par 30 km/h.  Ielās ar nodalītām ietvēm un veloceļiem maksimālais ātrums jau var būt 50 km/h. Lielāki ātrumi pieļaujami tikai apvedceļos, kur nav paredzēta gājēju un velosipēdistu klātbūtne. Tas pats princips turpinās arī ārpus pilsētām uz šosejām, kur tikai abos virzienos nodalītām šosejām [2] pieļaujami lielāki maksimālie ātrumi par 80 km/h, lai izslēgtu smagu seku risku frontālo sadursmju gadījumā.

Atgriezīsimies pie blīvi apdzīvotām vietām un ātruma ierobežojuma 30 km/h - arī šim pamatā ir statistika un zinātne. Ja sadursmes brīdī auto ātrums ir 50 km/h, tad iespējamība, ka gājējs tiks nogalināts, ir astoņas reizes lielāka, nekā ja sadursmes brīdī auto ātrums ir 30 km/h.

Foto: Pilsēta cilvēkiem

Šajā statistikā runa ir tieši par transportlīdzekļa ātrumu sadursmes brīdī, kas parasti īsi pirms sadursmes tiek strauji samazināts bremzējot. Un arī šajā ziņā mazāks maksimālais ātrums nāk par labu - braucot ar ātrumu 30 km/h, autovadītājs ne vien labāk var redzēt uz ceļa notiekošo (palielinoties ātrumam, vadītājam samazinās redzeslauks [3]), bet viņam ir arī vairāk laika, lai samazinātu ātrumu, jo ar ātrumu 30 km/h vidējā reakcijas laikā automašīna nobrauktu [4] aptuveni 6 metrus, kamēr ar ātrumu 60 km/h aptuveni 12 metrus. Braucot ar ātrumu 30 km/h, autovadītājs visdrīzāk pagūtu apstāties pirms gājēja, kamēr ar ātrumu 60 km/h viņš tikai būtu sācis bremzēt...

Foto: Pilsēta cilvēkiem

Tādēļ loģiska un satiksmes drošībai piemērota maksimālā ātruma limita uzstādīšana ir svarīgs darbs, lai arī Rīga sasniegtu mērķi - 0 bojāgājušie un smagi ievainotie ceļu satiksmes negadījumos.

Troksnis

Satiksmes radītais troksnis ir skaļa problēma, par kuru runājam pārāk klusi. Pārmērīgs trokšņu līmenis ne tikai samazina dzīves kvalitāti un traucē miegam, bet tas var rezultēties kardiovaskulārās slimībās un psiholoģiskās problēmās, tostarp depresijā. Atrašanās pārmērīga trokšņa tuvumā var ietekmēt runas un garīgo attīstību bērniem. Eiropas Komisija ir aprēķinājusi [5], ka satiksmes radītais troksnis ES katru gadu rada aptuveni 40 miljardu eiro lielus zaudējumus - veselības izmaksas un nekustamā īpašuma vērtības samazinājuma izmaksas. 90% no tā sastāda tieši autotransporta radītais troksnis, kas ietekmē aptuveni 125 miljonus eiropiešu.

Ja šie miljonu un miljardu skaitļi var šķist kā kaut kas tāls un uz mums neattiecināms, tad ir vērts iepazīties ar lokālu informāciju. Rīgā 2017. gadā jau veikts pētījums [6] par trokšņu līmeni, kurā noskaidrota satiksmes radītā trokšņa ietekme uz rīdziniekiem. Kā izrādās, satiksmes radītais troksnis negatīvi ietekmē aptuveni pusi rīdzinieku. Negatīvo ietekmētāju sadalījums pa veidiem ir šāds: aviotransports 2,1%, sliežu transports 3,5% un autotransports 94,4%:

Foto: Pilsēta cilvēkiem

Kāds teiks - nav jēgas uz šo iespringt, jo, palielinoties elektroautomašīnu skaitam, samazināsies arī trokšņu līmenis ielās. Galu galā, elektromotori ir tik klusi, ka Eiropas Komiteja noteikusi, ka, elektriskajām automašīnām uzņemot ātrumu no 0-20 km/h, ir jārada mākslīga skaņa, lai brīdinātu par kustību gājējus un riteņbraucējus. Tomēr viss nav tik vienkārši.

Lielākais autosatiksmes trokšņu cēlonis mūsdienās nav automašīnas motors, bet gan riepu troksnis. Mazos ātrumos riepu troksnis ir minimāls, bet, palielinoties ātrumam, riepu troksnis kļūst par galveno sastāvdaļu kopējam automašīnas troksnim. Aplūko, kāds ir parastas automašīnas trokšņu avots un tā ietekme uz kopējo automašīnas trokšņu līmeni:

Foto: Pilsēta cilvēkiem

Tās nozīmē to, ka elektriskās automašīnas pašas par sevi negarantēs klusākas pilsētas ielas, kamēr mūsu maģistrālajās ielās autovadītāji mierīgu sirdi brauc ar ātrumu 60-70 km/h. Salīdzini troksni 65 km/h (kāds ir plūsmas ātrums atsevišķos Brīvības ielas posmos) ātrumā braucošām iekšdedzes dzinēja un elektrodzinēja automašīnām:

Samazinot maksimālo atļauto braukšanas ātrumu blīvi apdzīvotās vietās no 50 km/h uz 30 km/h un to stingri kontrolējot, ievērojami samazināsies arī trokšņu līmenis. Salīdzini elektriskās automašīnas trokšņu līmeni, braucot ar ātrumu 65 km/h, 50 km/h un 30 km/h. Mikrofona skaņas jūtība iestatīta vienādā līmenī visos ātruma testos:

Noskaties arī video ar līdzīgu pētījumu Apvienotajā Karalistē [7], kur trokšņu līmenis tika mērīts vairākām elektriskajām un iekšdedzes dzinēja automašīnām dažādos ātrumos. Pētījuma rezultāti pierāda iepriekšminēto, ka dzinēja veidam nav nozīmes:

Foto: Pilsēta cilvēkiem

Samazinot ātrumu līdz 30 km/h, gājēji uz ielas varēs sarunāties nekliedzot, kā arī tiks samazinātas visas iepriekš piesauktās trokšņu izraisītās veselības problēmas.

Velo satiksme

Viens no lielākajiem ieguvumiem daudziem autovadītājiem varētu būt fakts, ka, ierīkojot drošu 30 km/h zonu, ielā vairs nav nepieciešams ierīkot atsevišķi nodalītus veloceļus un velojoslas. Te gan uzsvars uz vārdu "drošu" - tādu, kurā ar infrastruktūras palīdzību panākts, ka autovadītāji nepārsniedz maksimāli pieļaujamo ātrumu. Tā noteikts gan valstīs un pilsētās ar Eiropā labāko veloinfrastruktūru, gan arī mūsu pašu standartos un koncepcijās. Aplūko vizuāli uztveramās Kopenhāgenas vadlīnijas veloinfrastruktūras ieviešanā, kur dažādiem ātrumiem paredzēts dažāds veloinfrastruktūras veids:

Foto: www.copenhagenize.com

Tātad - 30 km/h ir labs kompromisa variants, kas paredz iespēju sadzīvot velosatiksmei, nezaudējot autosatiksmes joslu vai autostāvvietas.

Daži mīti

30 km/h zonās ir lielāki sastrēgumi!

Šis būtu vērā ņemams arguments  ārpus blīvi apdzīvotām vietām, uz šosejām, bet pilsētās ir pretēji. Satiksmes plūsmai un sablīvējumiem daudz būtiskāks faktors par ātrumu ir krustojumu kapacitāte un plūsmas vienmērība. Satiksmes plūsma, kas brauc ar ātrumu 30 km/h var būt pat efektīvāka par plūsmu, kas brauc ar ātrumu 50 km/h, jo automašīnas var braukt tuvāk viena otrai, autovadītājiem ir daudz vieglāk iekļauties satiksmes plūsmā no sānu ielām un blakusteritorijām  - plūsma ir vienmērīgāka.

Foto: Pilsēta cilvēkiem

30 km/h zonās ir lielāks gaisa piesārņojums!

Gaisa piesārņojums samazinās pie vienmērīgas plūsmas. Tā kā 30 km/h zonās plūsma ir vienmērīgāka, ir mazāk strauju akselerāciju, kas ir lielākais darba un attiecīgi piesārņošanas brīdis iekšdedzes dzinējiem. Braucot ar mazāku ātrumu, gaisā paceļas arī mazāks cieto mikrodaļiņu daudzums (smilšu, bremžu u.c. daļiņu putekļi), kas arī uzlabo kopējo gaisa kvalitāti. Kā pierādīts pētījumos Berlīnē, tad pēc 30km/h ātruma limita uzstādīšanas, gaisa piesārņojuma līmenis samazinājies par 21% (PM10) un 28% (NO2).

30 km/h zīmju uzstādīšana ir bezjēdzīga, jo ātrumu tāpat neviens neievēro!

Vēl izplatīts ir mīts, ka bez kontroles vai fiziskiem ātruma lēninātājiem šādu zonu ierīkošana ir bezjēdzīga. Lai gan ir tiesa, ka vislabākais risinājums ir ātruma samazināšana ar fiziskas infrastruktūras palīdzību (ātrumvaļņi, brauktuves sašaurinājumi, pamīšus izvietotas stāvvietas utt.), tomēr arī vienkārša 30 km/h zonas ierīkošana dod efektu, samazinot ātrumu vidēji līdz 16 km/h pat bez ātruma kontroles. Tādēļ zonu ceļa zīmju uzstādīšana ir labs pirmais solis ceļā uz drošākām ielām.

Noslēgumā...

Iedzīvotāju aptaujas Berlīnē, kur 30 km/h zonas ir jau labu laiku, rāda, ka iedzīvotāji pret šādu ātruma ierobežojumu pārsvarā izturas pozitīvi. Vislielākais labums no šīs zonas iedzīvotāju ieskatā ir satiksmes skaļuma samazinājums. Interesanti, ka Berlīnes galvenajās ielās šādu ātruma ierobežojumu attiecina tieši uz naktīm, lai mazinātu trokšņu līmeni laikā, kad iedzīvotāji guļ. No 325 km galveno ceļu, kuros uzstādīts 30 km/h ātruma ierobežojums, 160 kilometriem ātrums ierobežots tikai naktīs [8]. Tāpat iedzīvotāji aptaujās norāda, ka kā gājēji uz šādām ielām viņi jūtas labāk.

Arī Rīgā tieši troksnis ir viens no galvenajiem iemesliem [9], kāpēc īdzinieki vēlas pārcelties prom no Rīgas. Pirmajā vietā starp šiem iemesliem ir zaļas vides trūkums, ko atzīmē 33,7% respondentu, savukārt troksnis ir otrajā vietā, to atzīmējot 25.5 % respondentu. Ja nevēlamies turpināt zaudēt rīdziniekus smagos ceļu satiksmes negadījumos un ar troksni un zaļas vides trūkumu tos izspiežot no Rīgas, tad ir beidzot jāsāk kas darīt lietas labā, lai visas Rīgas apkaimes būtu mazāk trokšņainas un zaļākas. 30 km/h zonas ir labs iesākums.

Atsauces:

  1. https://www.sciencedaily.com/releases/2017/04/170420090208.htm
  2. https://sverigesradio.se/artikel/7333133
  3. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S004269890400272X
  4. https://www.rac.co.uk/drive/advice/learning-to-drive/stopping-distances/
  5. https://www.eea.europa.eu/soer/2015/europe/noise
  6. https://sus.lv/lv/registrs/vide/ricibas-plans-vides-troksna-samazinasanai-rigas-aglomeracija-2017-2022gadam
  7. https://www.youtube.com/watch?v=HCkSQre9Y4c
  8. https://www.berlin.de/hauptstadtluft/en/improving-air-quality/30-km-h-speed-limit/artikel.773484.en.php
  9. https://twitter.com/spunde/status/1320735777844846593/photo/1
 
Visi komentāri
 
anoagask 28.maijs 2021 9:33
5 1 Atbildēt

nav vērts likt garu rakstu ar atsaucēm - tūlīt tāpat atnāks epidemiologi-satiksmes eksperti un noliks iniciatīvu

s 28.maijs 2021 10:20
3 10 Atbildēt

Labs raksts. Nezināju par joslas kapacitāti.

taaneko 28.maijs 2021 10:22
7 4 Atbildēt

Un daudz pilsētas centrā notiek sadursmju starp gājējiem un braucējiem?

Veselā kaudzē centra ielu, pusi diennakts 30 km/h ir nesasniedzans ātrums.

NO SAVAS PUSES VARU PIEŅEMT LĒMUMU 30 KM/H ZONU ŠĶĒRSOT BRAUCOT PIRMAJĀ PĀRNESUMĀ. TAS TAČU NAV AIZLIEGTS VAI NE?

Nu re 28.maijs 2021 10:46
4 1 Atbildēt

Tu jau raksti kamentus pirmajā robā....KAPSLOKĀ...

Tā ka tu jau esi sagatavojies))

JanJan 28.maijs 2021 10:49
1 0 Atbildēt

Nu nestāsti pasakas, max dažas stundas dienā totālos pīķa brīžos varbūt, kādu pusi dienakti, lol.

taaneko 28.maijs 2021 10:39
6 4 Atbildēt

Un stāvvietu trūkumam, nespējai uzņemt ciemiņus, kas atbraukuši ar auto, ļaužu burzmai, putekļiem, apbūves blīvumam, milzīgam, bezjēdzīgi pavadītam laika patēriņam pārvietojoties vai iepērkoties?

Raksta nobeigums rada iespaidu par kārtējo šauri tendēto rakstu, kura autors nespēj veikt vispusīgu iemeslu analīzi.

Un 28.maijs 2021 10:49
2 6 Atbildēt

Kāpēc ciemiņus nevar uzņemt? Jeb tu domāji ka nav garantēta vieta auto pie namdurvīm? Tas ir maksas pakalpojums....pats saproti, ka nepietiktu vietas gan iedzīvotājiem, gan visiem to ciemiņiem.

Freijers 28.maijs 2021 11:14
30 4 Atbildēt

Tagad iauto sāks copy paste publicēt pilsēta cilvēkiem (bez auto..) rakstus ?! Daļā centra iepējams tie 30 iederas un nav ne praktiski ne lietderīgi tos pārsniegt. Tomēr jāatcerās, ka pilsētās ir maģistrālās ielas un dažādie iekšējie apvedceļi, kur jābūt 50, daudzviet faktiski arī 70...tas, ka šādas ielas Rīgā ļoti trūkst velofanāti izliekas neredzam un turpina malt tikai savu. Otrs jautājums ir tāds, ka veselas ģimenes pamet tuvoi centru dēļ tā, ka ir milzīgas izmaksas auto turēšanā, bieži kaut ko pievest pie durvīm - jā jā ir vesela suga ar slimiem bļāvējiem tādos gadījumos - ir grūti, ja ne neiespējami.

650 28.maijs 2021 14:03
6 0 Atbildēt

Te nav pat pieļauta tāda iespēja, ka "pilsētā" vispār eksistētu kaut/kas "maģistrāls".Tieši tā- kamēr lohi maļ un apspriež,tamēr...Lohs ir pamat/vainīgs par to, ka viņš brauc- nevis ka patiesā lohlabuma guvēji 30g laikā viņam nav izšķūrējuši variantu to lohcentru pienācīgi apbraukt.Vajadzētu boikotēt pilnīgi visu, kas tur notiek.Izvēlēties citviet dislocētos sadarbības partnerus, apciemojamos draugus un saņemamos pakalpojumus.

taaneko 28.maijs 2021 17:58
4 0 Atbildēt

Piekrītu, bet mēs dzīvojam bezprincipu sabidrībā. Centrā iebrauc tikai ātrie, policija un ugunsdzēsēji. Nu labi vēl LG. Pārējie visi ar tramvaju vai troleibusu. Nekādu takšu un kravas furgonu. Lai jzbauda dzīves garšu. Klavieres no veikala ar tramvaju, betonu ar ķerru no Višķu ielas.

Viedoklis 28.maijs 2021 11:14
26 2 Atbildēt

Viss tas raksts ir tukša demagoģija. Ja ir vēlme atbrīvot centru no automašīnām, tad ir jāattīsta ērts un pieejams sabiedriskais transports. Rīgā nav sabiedriskā transporta, bet ir pornogrāfija par tēmu sabiedriskais transports. Aizvācot automašīnas ir jārēķinās, ka centrs iztukšosies no birojiem, tādejādi arī no budžeta ieņēmumiem. Eiropas lielās pilsētas kompensē šos zudumus uz pilsētas nomaļu rēķina, kur ir ieguldīti milzīgi līdzekļi infrastruktūras nodrošināšnai ar ērtiem apvedceļiem. Kur ir park-ride Rīgā? Pirms maziniet ātrumu, pārkārtojiet pilsētu jaunajiem ierobežojumiem. Idioti, ibio.

Krotow 28.maijs 2021 22:09
4 0 Atbildēt

Tieši tā. Sabiedriskais transports ar stundu gariem intervāliem. Savienojošo maršrutu nav vai arī tie nav salāgoti. Kur no Imantas līdz centram atbraukušajam 40 min jāgaida tramvajs uz Ķengaragu (kopējais ceļā patērētais laika no ex-Radiorūpnīcas Imantā līdz Akropolei Ķengaragā - 1h 40m - WTF?). Apvedceļu reāli nav. Ziemeļu šķērsojuma arī nav, līdz ar ko par apbraukšanu centram runāt nav jēgas. Utt. utjpr.

Pļurkt 29.maijs 2021 9:28
3 30 Atbildēt

5 gadi, komunistu laikos dzīvoju Iļģuciemā, mācījos Ausekļa ielā. Tolaik braukāju ar 1. tramvaju, pārsēžoties uz 6. utt. Bet bija arī savienojošais maršruts (bez grafika) 4. - Iļģuciems - Sarkandaugava. Taču pa tie 5 gadi ne reizi tajā 4. nesanāca braukt.

Jāpiezīmē, ka 1. centrs + 6. ceļā aizņēma 45 minūtes. UN ar kājām ejot caur Ķīpsalu fiksā solī arī bija 45 minūtes!!!

Bet tad tie tramvaji gāja ar intervāliem ne retāk kā 5 minūtes!!!

Tagad tai pat maršrutā, dienas vidū ir jāpavada bez dažām minūtēm 2 stundas, vēl samaksājot 3 Eiro.

Da nafig man tāds transports nav vajadzīgs!!

Papildinājums 28.maijs 2021 11:30
16 1 Atbildēt

Viens piemērs debīlam satiksmes organizācijas risinājumam RĪgā. Kalnciema iela sākot no Slokas ielas ar zonu 30km/h, kur obligāti ir jāapstājas pie luksofora. Kāpēc nevarēja ieprojektēt nobrauktuvi no Kr.Valdemara ielas uz Daugavgrīvas ielu, lai Kalnciema ielā samazinātu satiksmi? Kur bija visas pilsētas cilvēkiem, RD ar struktūrām un citi klauni? Tagad gudri d..š, ka ir bīstamība bērniem, jo redziet skola tuvumā, velosipēdistiem, utt. Kr..ļi gatavie. Es vēl desmitiem vietu Rīgā varu nosaukt, kur ir līdzīgas problēmas. Kilometriem gari apbraucamie ceļi bez loģikas, bez reālas plūsmas izvērtējuma, diletantu studentu sacerējumi uz ielām. Kravas transportam Rīgā ir vispār jānošaujas.

vārds 28.maijs 2021 12:23
0 4 Atbildēt

Tev ir ekskluzīva iespēja to visu vērst par labu - www.rdsd.lv/informacija/v...las-vaditajs-a

vārdam 28.maijs 2021 13:08
1 0 Atbildēt

Par ko sarkasms?!

Pļurkt 28.maijs 2021 13:19
5 28 Atbildēt

Ikviens kas dzīvo vecrīgā zina, ka Harley Davidson izpūtēja troksnis nemainās, vai brauc ar 50 vai 5 km/h. Izbesīs jebkuru naksnīgo guļavu, kam vasarā stāv vaļā logs! Kā saka, jo ātrāk aizbrauks, jo ātrāk apklusīs!

650 28.maijs 2021 13:51
14 1 Atbildēt

Joslas kapacitāte? Plūsmas vienmērība?? Distances garuma precīzi mērījumi??? -kāds diez ir šī te lielpētnieka "zinātniskais grāds"? Kādi ir reālie/praktiskie novērojumi par "vadītāju" panākumiem distances un kustības vienmērīguma ievērošanā? Konkrēti LV un Rīgā? Kāds vispār ir iemesls, kāpēc cilvēki brauc ar auto?

Kā gāja šonedēļ tiem, kuri brauca uz darbu ar velo? Ja lietusgāzes laikā IR jātiek 4km līdz darbam? Nu tā, pa godīgo- kad kkur jāpaspēj laikā un jābrauc ir tad,kad vajag. Kāds reāli ir redzējis šādu slapjo sesku, kad viņš ieradies kantorī un pirmais ko dara, iet savus slapjos sieriņus novilkt un/vai apakšbikses izgriezt?

Katrs, kuram ir piekļuve jebkādai "tribīnei", var no turienes birdināt pilnīgi dajebkādu demagoģiju un absurdu.Ja vēl šis birdinātājs pārstāv jebkādu daudzmaz "oficiālu" viedokli- nav itin vairs ne mazākās iespējas tur kko oponēt vai iebilst vai mēģināt pierādīt.

Katrs demagogs vēlas sevi izcelt.Mašīnu tirgoņi vēlas tirgot arvien vairāk.Autoskolas raujas "apmācīt" arvien jaunus vides bendētājus.Csdd vēlas pelnīt uz "apjomu",reku stāvlaukumā vairs vietas nav.Kāpēc gan nevarētu piegriezt šo Krānu? Samazināt tr-līdzekļu skaitu,apgrūtināt pirkšanu/pārdošanu, utilizēt lietotos auto virs 150kkm?

Kad "Eiropai" vajadzēja atbrīvoties no lietotā autoparka- tas gadiem plūda uz šejieni aumaļām.Kad ("turpat"!)pieņemta direktīva izskaust brukšanu kā tādu- atkal raujamies līderos.Kas veicināja,kurš "viņiem" vispār atļāva savus atkritumus izvest ārpus savām robežām?

Varu ir nupat jau neatgriezeniski ir pārņēmuši influenceri, attālinātā bezdarba veicēji, shēmotāji,patiesā labuma dalītāji,profesionālie oficiālo un apmaksāto viedokļu/paudēji un visdažādākā ranga tukšpļūtītāji.Naudas (un Lohu) taču ir tikdaudz/kā...

650 29.maijs 2021 7:41
0 6 Atbildēt

spaļu!

Fuflissimo 28.maijs 2021 13:56
22 3 Atbildēt

Lielāku fufeli grūti sarakstīt. It sevišķi murgus, ka cilvēki pamet pilsētu galvenokārt dēļ auto trokšņa.

Vairums cilvēku mūk projām nevis tāpēc, lai varētu ērtāk ziemas laikā ar velo aizbraukt līdz bērnudārzam, tad uz darbu, tad uz veikalu un beigās ar iepirkumu maisu zobos un bērnu uz stūres kulties uz mājām.

Cilvēki mūk prom, lai varētu nolikt mašinu savā pagalmā un aizbraukt un atbraukt kad vēlas. Cilvēki grib brīvību dzīvot nevis visu laiku klausīties jampampiņu padomos. It sevišķi tagad, kad paplašinās iespējas strādāt no mājām, nafig nevienam nevag šo pilsētu, kur pie varas vienu ākstu nomaina nākamais...

Ex Rīdzinieks 28.maijs 2021 14:29
17 1 Atbildēt

Es no Rīgas centra aizmuku tad, kad velošizas ieviesa maksas stāvvietas man ap māju un kāpņu telpā pie margām sāka slēgt savus ričukus, tā ka normāli ar bērna ratiem kāpņu telpā netiek garām. Tagad dzīvoju ārpus rīgas, un vedu bērnus uz skolu ar auto. Varētu arī nevest uz centru, bet, diemžēl nauda seko skolēniem un solēni seko reitinga skolām, kam ir piķis normāliem pasniedzējiem. Diemžēl nomaļu skolās strādā lūzeri, ja vispār vēl ir kam strādāt! Ja pamainītu šo skolu sistēmu, varētu uz centru vispār nebraukt un uz ielām taisīt kartupeļu dobes! Centrs mirst ārā, bodītes veras ciet un vienīgais kas ir vaļā, ir dzertuves! Tiem kas dzer, nekas cits neatliek kā braukt ar velo, ja negribas iet ar kājām!

Pļurkt 28.maijs 2021 14:59
1 17 Atbildēt

Aizpagājušā gadā Daugavpils universitās fizmatus pabeidza viena sieviete kā fizikas skolotāja!!!

No 50 kurus "paņēma".

Nu 28.maijs 2021 16:10
2 6 Atbildēt

par tām "nomaļu" skolām nav īsti taisnība. Mūsu nomalē skolotāji biežu saņem vairāk kā Rīgā. Un pabeigts reitingotu vidusskolu, vēl nenozīmē ka dzīvē kaut kas jēdzīgs tiks sasniegts. Bieži vien Sūnu ciema skolas absolventi vēlāk tiek daudz tālāk par centra blatu skolu sliņķiem

Pļurkt 28.maijs 2021 18:14
0 9 Atbildēt

Viegli pļekstēt par lietām no kurām pilnīgi neko nesajēdz!!

anoagask 28.maijs 2021 16:51
3 7 Atbildēt

tāpēc arī cilveki negrib dzīvot centrā, ka visādi nerīdzinieki vizinās pa centru - process, kas pats sevi dzen uz priekšu. Normāls sabiedriskais + iebraukšanas maksa

Pļurkt 28.maijs 2021 18:12
1 31 Atbildēt

Cik sen pats Rīgā??

Vai vectēvi ar vecāmmātēm arī dzima Rīgā??

Kā likums šitie Lielpicāni dažus gadus kā Rīgas gaisu ir paostījuši...

dejo vu,kretīn 28.maijs 2021 14:49
5 0 Atbildēt

Atceros padomju 40 km/h,tad padomju 60,tad Eiropas 50.Kāda atšķirība-tagad ir Internets un visi gudri!Toreiz gājējs un velo kaut kā baidījās līst uz ceļa,kur iegribas acumirklī.

Pļurkt 28.maijs 2021 14:58
2 23 Atbildēt

Tad bija ierobežojums 60, un brauca arī ne vairāk kā 60 km/st!!!

Šajos laikos ir 50, bet brauc vismaz 60 km/st.

Kas ir mainījies?

650 28.maijs 2021 15:34
10 2 Atbildēt

Padlaikos pie esošā 60 lielākā daļa mierīgi brauca uz 70.Jo neoficiālā "neaiztikšana" skaitījās +10km/h, toties nebija nekādas oficiālās ciparveida tolerances ,kā tagad 3km/h.Ja ārpus pilsētas radars uzrādīja 103, tad bija sods.Plus vēl, augu diennakti varēja braukt bez tuvajām gaismām.

Kā arī,viena "cita" (diezgan skaitliska) braucēju daļa bija tie, kuri varēja atļauties policistam kaut ģīmī iespļaut.Biezs maks kurš pie tālaika sodu apmēra bija teju jebkuram), zvans draugam, assenizātorpalīga apliecība,vienkārša nekaunība, prasts po/ujisms- gāja lietā jebkas.Tāpēc ir pilnībā debili apgalvot, ka tieši tie 10km/h tur kko būsiki mainīja.

Pļurkt 28.maijs 2021 18:20
0 22 Atbildēt

Da beidz DIRST!! Redzu, ka diršanas kāre tev ir krietni lielāka par reālās situācijas atspoguļojumu.

Blatu sistēmas iespējas un zvans draugam bija retu retajam! Un tikai tiem kam bija varēja atļauties pilsētā DAŽREIZ braukt uz 70!

650 28.maijs 2021 23:40
7 0 Atbildēt

Man savukārt izskatās, ka konkrēti Tu šeit vispār tikai drirs pats nezini/ko.Tur nebija ko atļauties- pie tolaik esošā 60 visi brauca +10 tieši tāpat, kā tagad.Reālā situācija te nekad nav bijusi reāli atreferēta, jo lielākā daļa šodienas pļūtmaņu tajā laikā sūkāja gurķi vai labākajā gadījumā miiza zem galda.Gandrīz katram vismaz kaut kādā "apritē" esošajam vienmēr ir bijis kam "piezvanīt".Pat nebij jāzvana- pietika vizītkarti parādīt, vai vienkārši kādu vārdu nosaukt. Jautājums tikai, kurš to darīja tīšām un pie katras mazākās iespējas.

Ja šodien būtu līdzīgs cp "entuziasms" no katra krūma vai trijos naktī uz tukšas šosejas,tādi Liepājas vai Gulbenes assi mēnesī samaksātu tūkstošus.Viss ir sen aizmirsts,vēstures pasaku stāstnieki un viņu pateicīgie klausītāji ir vienkārši Lohi, gan vieni, gan otri..

Pļurkt 29.maijs 2021 9:32
1 11 Atbildēt

Dirs vien tālāk - gurķa sūkātāji tevi klausās ar ieplestām mutītēm.

650 29.maijs 2021 13:33
7 1 Atbildēt

Tu,pieredzējušais rīgass iezemieti, "4tā apvienotā" tramvaja dročītāj, labāk pats pakontrolē plūsmu,kad nākamreiz drirsīsi vēstures sadaļā.Pieminot kādus numurus vai ciparus, vajadzētu vismaz aptuveni sajēgt par ko vispār runa.Laikā, kad (iespējams) tu ostīji līmi un/vai apmiizi ausēkļaielas rajona vārturūmes,tāds tramvajmaršruts ar numuru 4. tur nebij ne tuvumā nē.Tā ka iebāz vien to gurķi pats/sev sevis izreklamētajā atvērumā.

650 29.maijs 2021 16:20
7 0 Atbildēt

Iespējams, ka pat neskatoties uz tavējo vispārzināmo šejienes "vēsturi",tu būtu vismaz daļēji normāli orientēts kadrs- ja vien par savu driršanu vismaz kkādu "atbildību" uzņemtos.Es Rīgas centrā esmu piedzimis un uzaudzis, turklāt krietni vien pirms tevis pieminētā varoņperioda.

Starp iļģuciemu un S-daugavu nekad nav kursējis "4." maršruta tramvajs.Ja nu vienīgi kāds ieklīdenis ar nenomainītu šilti, vedot naktsstrādniekus vai braucot uz/no depo.Turklāt, tas 4. vispār tika palaists labi ja 80to g vidū,apm starp imantu un centrāltirgu.Tā ka nejauc ciparus, 4 nav tas pats, kas 5 vai 9.Ja tev tajā laikā tajā rajonā būtu gadījies ar to "5." pavizināties ar dežūrreisu trijos naktī, tu te drošvien būtu jau 6x pastāstītijis- uz cik viņš "gāja" un cik cm virs sliedēm varēja palekties tā otrais vagons.Nav labi visu laiku un itin visiem mēģināt par katru cenu uzdrirst uz galvas.

Pļurkt 29.maijs 2021 17:25
0 21 Atbildēt

Da vienkārši aizveries mujābel!!!!!!!!!

Starp Iļģuciemu un Sarkandaugavu bija CETURTĀ MARŠRUTA tramvajs!!!

Paprasi sava tēva kulei, kuā tu karājies tajā laikā!!!

==================

Jēzus kāds glups!!!!!

650 30.maijs 2021 2:24
5 0 Atbildēt

Nu ok, bezcerīgais e-kropli.Apsolu, ka turpmāk no manas puses šeit tiksi jaats un p/sts visos iespējamajos veidos un pie jebkuras mazākās iespējas.Līdz brīdim, kamēr kāds sadūšosies un tevi no šejienes izpirZt jau pa trešam lāgam tavā brūnās strīpas biogrāfijā.Kopā ar tiem te pārējiem pusotra gab šakāļiem,taviem dibbenbrāļiem, sadarbībā ar kuriem te esat līdz nemaņai piekakkājuši šis vietnes titullapu.Jā.

lv.wikipedia.org/wiki/4._tramv...ts_(R%C4%ABga)

Pļurkt 30.maijs 2021 7:36
0 19 Atbildēt

Lasīt iemācies stulbeni!!!

Ja jau liec kaut kādu atsauci, tad vismaz pats to izlasi, PIRMS te sāc dirsties un citus apdirst!!!

========

Atklāts 1984. gada 12. oktobrī[1]

Slēgts 2018. gada 3. martā

========

Toties no savas puses apsolu, tevi pirmām kārtām un tādus pašus stulbeņus no pāķiem jāt visos caurumos un vienmēr kamēr kāds tos mēslus no šejienes neizmēzīs un visiem laikiem!

+++++++++++

Kā jau teicu - vislielākie Llielpicāni ir tie kas no visdziļākajiem pāķiem izlīduši un nu jau pāris gadus Rīgā nodzīvojuši!

-------------------

Starp tevi un mani ir milzīga atšķirība - es redzēju savām acīm par ko arī te runāju, bet tu pāris dienas atpakaļ saguglēji kaut ko un pirmo pagadījušos atsauci, nepārbaudot bāz kā "pierādījumu"

Nu i stulbs - reti stulbs!

1 29.maijs 2021 8:10
1 0 Atbildēt

Padlaikos atrāvos caurumu tiesībās no miliča par 20 km/h valsts svētku dienā, jo redz esot par ātru pilsētas braukšanai(bez nekādām ierob.zīmēm). Tā ka priecājieties, ka tagad nav tāda patvaļa. Varētu jau padomāt, kas gan tāds liels no soda ar caurduri, tomēr tolaik pie trešā cauruma tiesības nost. Tāds dirsa tas V-pils milicis, žigulim tas bija otrais gaņģis bez pedāļa piespiešanas, mazliet zem brīvgaitas apgr.pat.

tādi laiki 28.maijs 2021 14:55
4 0 Atbildēt

Ierobežot,atņemt,pārdalīt,...cepties un vāvuļot.

gunbox 28.maijs 2021 15:16
7 2 Atbildēt

A, davai, tagad nemuldēsim muļķības, jo kādam nepieciešams uz vasaru biznesā ienākums uz zīmju izgatavošanu. 30 nozīmē ka būs klusāk? Kurš idiots to ir izdomājis? Klusāk būs tad, kad pārvietošanās būs kājām. Ar to arī viss ir pateikts. Neviens loģiski domājošs cilvēks neiegādājas dzīvokli tur, kur viņam traucē pilsētas radītie trokšņi. Un tie, kuri iegādājas, ir absolūti vienaldzīgi pret to. Kārtējais biznesa projekts uz valsts kasi iešņaukt nāsī. Būtu ļoti pateicīgs, ja šādus rakstus liktu pamatoti un saliekot visus punktiņus uz i, nevis tupa reklamēt valdības nekā nedarīšanu valsts labā.

Pļurkt 28.maijs 2021 15:36
4 34 Atbildēt

Pie kam šis biznesa projekts nekādi neattieksies uz Latvijas biznesu, jo Latvijā uzņēmums ražo pasaules augstākajiem standartiem atbilstošas ceļu zīme, BET tik iegādātas pašas lētākās, lai paliktu lielāks piķis otkatiem!

otrs 29.maijs 2021 12:00
0 0 Atbildēt

Ja jau galvenais būtu, lai klusāk, tad jau sanāktu absurdi : piemēram 6 riteņi(smagais) tam jābrauc 24 km/h; 4 riteņi(vieglais) tam 30; divi riteņi var 50 km/h atļauties tad jau; viens ritenis( mocis ratā) vispār jau 70!

gunbox 31.maijs 2021 10:44
2 1 Atbildēt

Ja mērītu decibelus, tad močiem tajā, hvz kura tizleņa izdomātajā nosaukumā "klusais centrs", nemaz nedrīkstētu iebraukt, jo radītais troksnis ir lielāks, kā tur nestos mašīnas uz 150.

Nu 28.maijs 2021 22:03
0 10 Atbildēt

Baigi daudz sakomentējuši, bet viss pa tukšo. Šodien bija tā diena, kad bija ar auto jābrauc cauri Rīgai, stundu isos. Ar ričuku tam vajag 45min. Ceru, ka tik drīz ar auto nebūs jābrauc. Kā tie cilvēki iztur šito vājprātu, un tā katru dienu.

Nunu 28.maijs 2021 23:11
15 1 Atbildēt

Nav ko gudri d..st. Ričuks ir pagātne. Jādomā ir par visiem cilvēkiem - par veciem, invalīdiem, zīdaiņiem, pakalpojumu sniedzējiem. Varbūt tev vienam ir ērti braukt ar velosipēdu un tad smirdīgam ievelties pie klientiem ofisā uz sapulci. Tev varbūt tas ir ok, bet kā ar citiem? Palūdz omei ar riteni aizvālēt uz Nacionālo teātri, skatīties izrādi, janvāra vidū. Kāpēc mūsdienu velosipēdistiem pārsvarā ir viena rieva smadzenēs? Sīkos arī ar riteni vedīsi -20 grādos vai sniegputenī? Kaut kāda šaurpierība valda velosipēdistu sabiedrībā.

650 29.maijs 2021 0:42
10 2 Atbildēt

Nee,"jādomā" ir katram par savu ādu.Kāda sapulce, kādi nafigam klienti.Ja var attālināties un cilvēku labā cepināt nesavtīgi patiesus rakstus.Bez atlīdzības,patiesi un vnk aiz bezgalīgas cilvēkmīlestības.Lai tie tur piegādes transportnieki pamet savu netīro ikdienu un tikpat attālināti cep savu pretviedokli.

Miljons dabas bendētāju reku ieperinājušies 15km rādiusā ap rīgu.Sacēluši sev mitekļus purvos un palieņu pļavās.Reizi nedēļā lai izmazgā paduses un lai tik minās.Savus tos bezkaunīgos kinderus lai sakarina 2gab uz rāmja,trešo uz stūres.Nav ko te mīkstmiešus kultivēt.Ziemas veloriepas uz katra stūra tagd tirgo.Kāds vēl auto??

Celnieks 14.jūnijs 2021 15:15
0 0 Atbildēt

Ok, boss, rīt es būvlaukumā strādāšu attālināti, mūrēsim kopā Zoomā!

Tetra 29.maijs 2021 8:26
8 1 Atbildēt

Un kāpēc tad isies tik ilgi? Pareizi - jo sazīmētas velojoslas. Pirms 10 gadiem būtu izbraucis pusstundā. Un, starp citu, ar velosipēdu tā išanās ir tāda pati, pie tiem pašiem sarkanajiem luksoforiem viņiem jāstāv. Protams, ka atrodas indivīdi, kuri to klaji neievēro, taču arī viņus reiz būtu jāņem pie dziesmas.

Idiot detected 29.maijs 2021 21:48
0 8 Atbildēt

Jēziņ, cik tu glupiņš! Nevienas velojoslas, vienkārši daudz daudz vairāk automašīnu.

S 29.maijs 2021 11:11
8 1 Atbildēt

Es tikai varu iedomāties cik daudziem autovadītājien tu sačakarēji dienu ar savu tupo neprašas auto vadīšanu!

Ir cilvēki kuriem no auto tiešām labāk turēties pa gabalu starpcitu izskatās, ka tu esi viens no tiem!

Starpcitu, es te tā tikko padomāju, un vai tik lielākā daļa autovadītāju kuri notriec gājējus un velosipēdistus, vai vispār kaut kur globāli ietēš, nav šie paši riteņbraucēji, kuri nīst to auto vadīšanu?

Domāju CP un visiem pārējiem šis nopietni būtu jāpapēta.

Piemēram, ja auto vadītājs notriec riteņbraucēju, jeb gājēju tad arī velo liegums vadīt, domāju sitūācija uz ceļiem kardinali uzlabotos*...

)) 29.maijs 2021 21:50
1 5 Atbildēt

Astrologs esi? Nu, tāds sūdīgs gan. Gan jau arī autobraucējs tāds pat.

29.maijs 2021 11:52
1 2 Atbildēt

parasti velobraucējus nones tās blondīnes kuras tiešām vajadzētu turēt pa gabalu no sutovadīšanas pirms pašas nepratīs braukt ar velo. Iedomā, viena tāda nonesa velobraucēju, notiesāta krimināli, bet vad.apl. šai pat neatņem!

Pļurkt 29.maijs 2021 19:17
0 32 Atbildēt

650

29.maijs 2021 16:20

Starp iļģuciemu un S-daugavu nekad nav kursējis "4." maršruta tramvajs

----------------------------

Eu, MŪJĀBEL, kurā Preiļu rajona ģerevņā esi dzimis??????????????????

NU jau veselus DIVUS ar pus gadus kā dzīvo Lielpicānijā!!!

==================

Nu bļa i stulbs!!! Stulbāks par visiem stulbeņiem!!!

Pļurkt 29.maijs 2021 19:44
1 33 Atbildēt

Mani reāli pārsteidz te mītošie stulbeņu bari - lielie Lielpicānieši, te ju vai 4 paaudzēs dzīvojošie Rīgā!!!

Kā tik paver vaļā muti, tā visi ir lauķi, pāķi un kas tur vēl, bet paši izrādās pilnīgi neko nezina par Rīgu kaut vai 80-tajos gados!!

Kā jau teicu - vislielākie Rīdzinieki ir tie kas no visnomaļākās Latvijas purva malas 2 - 3 gadi atpakaļ, ar vendzeli uz pleciem ir ieradušies Rīgā!!

Tādi kā 650, Kanibāls, Šīris un vēl dažs labs, kurš ik uz soļa uzsver savu "rīdziniecisko" izcelsmi!

Taisni riebjas klausīties, cik ātri un cik zemu var krist cilvēks (ja jau precīzāk tad mūjābels)!!

650 30.maijs 2021 3:02
5 1 Atbildēt

Nomierinies, e-kropli.Gan jau vēl parunāsimies.Tu par savu pļūtambazara nekontrolēšanu no šejienes sen biji izpiržams jau 3x33 reizes un vēl 33x par katru kalendāro dienu.Acīmredzot,tiešām esi tapis smagi apmiizts tajā savā vārturūmju/koju/tramvaju varoņpiecgades laikā.

Cerams, ka tie tur pārējie tevis pieminētie personāži nenomiizīs garām un turpmāk attiecīgi apstrādās katru tavējo šeit atstāto veemekļu porciju.

Pļurkt 30.maijs 2021 7:40
0 25 Atbildēt

Nomierinies stulbeni!! Tu jau ar savu diršanas kāri te nekad neko sakarīgu neesi uzrakstījis!

Pardon - viena reize tomēr bija. Bet visi pārējie teksti bez iņēmuma ir plika diršana un apdiršana.

robchix 30.maijs 2021 1:42
4 0 Atbildēt

Nu ja esam objektiivi un ticam wiki informaacijai par tramvaju satiksmi Riigaa, tad jaa, ir jaatziist, ka 4 tramvaju marshruts ir bijis no Aldara liidz Ilgjuciemam.

Un tas tika likvideets 80 gadā.

Man tajaa laikaa bija 16 bet aiz nevajadziibas to lietot par sho marshrutu nezinaaju, atceros tikai ka 4 tramvajs gaaja no Ilgjuciema liidz 45 vsk.

Acimerdzot pilsonis Pļurkt ir senāks par mani vai vnk kaa pats mineeja, ir bijis potenciaalo lietotaaju viduu savos skolas gados.

Taisniiba ir arii 650 jo vinjsh vnk aciimredzot ir jaunaaks par Pļurkt un vinja atminjaa shaada marshruta vairs nebija.

Pļurkt 30.maijs 2021 9:16
0 16 Atbildēt

650 jau lasīt nemāk un negrib, bet toties kāda diršanas un apdiršanas kāre!!!!! Lai pierādītu savu apdiršanas pamatojumu pat saitu iz wikipediju ielika, tikai nespēj sajēgt, ka pavisam par citu periodu!!

==========

Pļurkt

29.maijs 2021 14:53

... tas 4. numura trambambolis staigāja krietnu laiku, ...

Ja pats nezini un neko negribi zināt, tad paprasti kas 79. - 84. gadam dzīvoja Rīgā un kaut ko atceras no tramvaju kustības starp Iļģuciemu un Sarkandaugavu.

650 30.maijs 2021 12:20
5 0 Atbildēt

Tevi, psihiski slimais kropli,laikam tajā institūtā aiz žēlastības uzņēma,tāpat kā šeit tevi tur.Vienkārši viens nomīzies deģenerāts.Turpmāk par katru tavu vēmekļu izvirdumu vajadzētu ziņot redaktram,lai tu tos savus ekskrimentus spētu labāk "uzskaitīt".Nekādu cilvēcīgu valodu tu nesaproti ne tuvumā nē.Paskatīsimies cik ilgi tu te tā pavilksi.

Pļurkt 6.jūnijs 2021 8:48
0 0 Atbildēt

650

29.maijs 2021 16:20

Es Rīgas centrā esmu piedzimis un uzaudzis, turklāt krietni vien pirms tevis pieminētā varoņperioda.

Starp iļģuciemu un S-daugavu nekad nav kursējis "4." maršruta tramvajs

===============

Jā jā jā

www.facebook.com/rigassatiksme...7854429634330/

Zomby 30.maijs 2021 11:38
1 0 Atbildēt

Tagad lielākā daļa pie zīmes 50 brauc uz 70 nākotnē tad visi pie zīmes 30 brauks uz 50. Tā lūk.

Kaut kas 4.jūnijs 2021 21:06
2 0 Atbildēt

Un vēl, braucot 30 km/h, visai ātri autovadītājs kļūst garlaikots un kļūst neuzmanīgs, jo tas ātrums iemidzina modrību. Un piesārņojums ar lielāks jo daudziem jābrauc ar otro ātrumu.

Latvietis 5.jūnijs 2021 10:07
0 0 Atbildēt

Ļoti pareizs Lēmums. Gribi nesties ar autiņu, brauc uz333 vai Biķerniekiem.

gunbox 16.jūlijs 2021 10:32
1 0 Atbildēt

Tie grafiki pēc fakta ir absurdi. Neviena no bildēm par ceļa uztveri pie ātruma Latvijā nav korekta. Visi šoferi skatās ceļā bedres. Tā kā nav nozīmes ar kādu ātrumu brauks. Ja gājēji nav uzmanīgi un velosipēdi lohi, neviens ne pie kāda ātruma nepalīdzēs. Tā kā tas aplis ir jānovirza uz segumu, nevis uz priekšu.

rēcu 31.maijs 2021 16:52
1 3 Atbildēt

Patīk palasīt ies, kādus palagus komentos sadrukājuši motoristi

Palaidniex 20.jūlijs 2021 22:26
2 0 Atbildēt

Secinājums un ieteikums gana vienkāršs. Visi tie daži no kopējā. Enter un pilsētu iedzīvotāja skait procenti, kuri tikko ievācas uz dzīvi pilsētā vai tās centrā un satraucās par troksni, satiksmi, piesārņojumu, zaļuma trūkumu - droši pazūdiet no turienes un ejiet restartēt izmirstošos laukus!

Klusums, miers, tīrs gaiss un satiksmes neesamība pieejama galvu reibinošās apjomos. Jo tālāk no asfalta un dziļāk čuhņā, jo lielāka bauda būs!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kas notiks ar Qashqai un Juke? - eksperti saka, ka Nissan atlicis gads 7

Japānas autobūves uzņēmumam Nissan atlicis vien gads vai nedaudz vairāk, uzskata eksperti. Ja risinājums netiks rasts, Nissan var šos grūtos laikus arī nepārdzīvot. Lasīt vairāk

 

Motociklu ražotājs KTM iesniedz bankrota pieteikumu 18

Sliktas ziņas Austrijas motociklu KTM cienītājiem – uzņēmums ir iesniedzis bankrota pieteikumu un cīnās par savu izdzīvošanu. Lasīt vairāk

 

Valdība konceptuāli vienojas no sākuma Rīgu neiekļaut "Rail Baltica" dzelzceļa trasē (+ VIDEO) 15

Vairāku stundu diskusijas, asa viedokļu apmaiņa, bet skaidrs ir viens – ko darīt ar projektu “Rail Baltica” ir sāpīgs jautājums. Trūkst ne tikai naudas, bet arī plāna, ko darīt tālāk. Par ko valdībai izdevās vienoties, un ko sola projekta nākotne? Lasīt vairāk

 

Kā pasargāt dzinēju no priekšlaicīgas aizdegšanās? 17

Tiekšanās pēc energoefektivitātes un izmešu mazināšanas mudina automašīnu ražotājus izstrādāt arvien mazākus dzinējus. Turbokompresora tehnoloģija nodrošina, ka mazāka tilpuma dzinējs var būt tikpat jaudīgs. Tomēr mazam dzinējam bez pareizās apkopes draud liela problēma – priekšlaicīga aizdegšanās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti