Vāc parakstus par luksoforu ar kustības sensoriem ierīkošanu Rīgā 9

Nozare.lv | 13.jūnijs 2021 9:22

Iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" iedzīvotāji sākuši parakstu vākšanu par to, lai Rīgā ierīkotu luksoforus ar kustības sensoriem.

Kā iniciatīvas autors norādīts Rolands Ozoliņš, kurš aicina padarīt galvaspilsētas ielu krustojumus caurbraucamākus un līdz ar to mazināt gaisa piesārņojumu.

Viņš skaidro, ka neatkarīgi no tā, vai tiek izmantots sabiedriskais vai personīgais transports, visiem iedzīvotājiem Rīgā gandrīz pie katra krustojuma jāpiestāj pie sarkanās gaismas un sastrēgumos jāpatērē vairāk laika, nekā citās Eiropas pilsētās.

"Rīgas luksofori slēdz sarkano gaismu tev ceļā, kad tam nav vajadzības. Tie neprioritizēsatiksmi ar lielāku intensitāti, neņem vērā to, ka vadītājs stāv pie sarkanās gaismas pilnīgi tukšā krustojumā, un mēdz slēgt sarkano gaismu vienīgajam tajā brīdī krustojuma šķērsotājam," atzīmē Ozoliņš.

Viņaprāt, neviens nav domājis par praktiskumu, vadītāju patērēto laiku, piesārņoto gaisu, lieki patērēto degvielu, lieki iztērēto automašīnu motora un bremžu resursu. 

"Nav svarīgi, vai satiksmē piedalās benzīnmotora, dīzeļmotora, elektromotora vai sabiedriskais transports - cieš visi, kas pārvietojas," pauž iniciatīvas autors, kā piemērus minot Mūkusalas un Laivu ielas krustojumu, Daugavgrīvas un Mazās Ūdens ielas krustojumu, Buļļu un Lilijas ielas krustojumu, Raņķa dambja un Meža ielas krustojumu un Dārzciema un Sesku ielas krustojumu.

Vadītājiem tur ir jāapstājas arī tad, kad neviens no šīm mazajām ielām nebrauc ārā, uzsvēris Ozoliņš, tāpēc viņš aicina Rīgas domi pakāpeniski pārbūvēt esošos luksoforus.

Ja braucējs tuvosies krustojumam, kurā darbojas luksofori ar kustības sensoriem, luksofori automātiski ieslēgs zaļo gaismu. Tā braucējam nebūs jāapstājas "desmit liekas reizes", uzsver iniciatīvas autors.

Pēc viņa domām, šī ir labi pamatota un ne dārga ideja, kas uzlabos iedzīvotāju dzīvi. Ozoliņš pieļauj, ka, lai ieviestu šādus krustojumus, pat paši luksofori neesot jāmaina, bet tikai jāpievieno sensori un jāpārprogrammē krustojumu sistēmas.

"Neatkarīgi no tā, vai sabiedrība izmantos personīgo transportu vai sabiedrisko, tā iegūs iespēju izbaudīt mierīgu, drošu un neraustītu pilsētas satiksmi un tīrāku gaisu. Mazāk stāvēsim sastrēgumos, ātrāk nokļūsim nepieciešamajos galamērķos," uzsvēris Ozoliņš.

Iniciatīvai iegūstot 2000 parakstu, to iesniegs izvērtēšanai Rīgas domē.

Parakstīties par iniciatīvu var šeit: https://manabalss.lv/pret-bezjedzigu-satiksmes-bremzesanu/show

 
Visi komentāri
 
Nja 13.jūnijs 2021 9:54
1 3 Atbildēt

Var vākt parakstus kaut par jaunu tiltu būvniecību, maģistrālās ielas šķērsojumu cauri Rīgai ar divu līmeņu krustojumiem, bet ja naudas nav? Šis indivīds iedomājies, A nu sakarinās sensorus no depo un aiziet? Luksafori jāslēdz kopēja sistēmā un jāregulē pēc noslogojuma. Sensors strādā kad nav intensīva satiksme. Intensīvas satiksmes laikā būs tikai sliktāk. Kā arī ar sensoriem var nojaukt zaļos viļņus, kas šur tur ir. Lai autors pameklē sižetu par krustojumiem pie IKEA, tur nav sensori, bet kameras un gudra programma kas visu regulē. Depo sensori gluži nederēs.

iJuris 13.jūnijs 2021 12:40
5 0 Atbildēt

mmm, nav nekas labāks kā 3os naktī stāvēt pie sarkanā pilnīgi tukšā krustojumā...

imzz 13.jūnijs 2021 13:45
0 0 Atbildēt

Kādreiz tāds mūzikas ierakstu cienītāju aprindās pazīstams kadrs Lapinskis esot teicis "Vai es bullis esmu, ka man no sarkanas krāsas jābīstas !?"

Krotow 15.jūnijs 2021 19:52
0 0 Atbildēt

Stāvēšanu pie sarkanā gājēju pārejai pirms 20 gadiem izteikti bija redzams Vācijā. Tagad burgeri apķērušies un tukšā ielā vico pāri pa sarkano vienā mierā. Varbūt no migrantiem ietekmējas

Autovadītājs 13.jūnijs 2021 22:51
0 0 Atbildēt

Vispār jau uz Brīvības ielas ir ieviesta tāda veida sistēma.

Labāk būtu uzlikuši zīmi 30 un luksoforus uz Ulbrokas apļa 4 vietās, un laiduši zaļo pa vienai ielai pret rotācijas virzienam.

Janka 13.jūnijs 2021 23:33
0 0 Atbildēt

Čakenei tas nelīdzēs! =D

Gājējiem arī zaļais!

Taksists teica, ka tādi korķi nekad nav bijuši uz Čakenes!

Gluži kā Ušakovs sačakarēja Barona ielu, tā Staķis Čakeni! =D

Pļurkt 14.jūnijs 2021 8:02
2 1 Atbildēt

Sen neesmu pa naktīm vazājies pa Rīgu, bet kādreiz naktī visos krustojumos bija mirgojošs dzeltenais!

No Vecmīlgrāvja līdz Ķengaragam vienā stiepienā varēja atbraukt 3 naktī!

Ezis UK 14.jūnijs 2021 22:33
0 0 Atbildēt

Varbūt pat tomēr kad braucējam zaļais tad hājējiem sarkanais? Padomju krievu laiks 30 gadus it kā nav ,bet kārtība tāda pati.

Bedre 14.jūnijs 2021 22:50
1 0 Atbildēt

Varbūt pirms pičkāt dārgus luksoforus, kurus piegādās kāda radinieku pirms gada nodibināt firmele, ielas salabot? Lielākā daļa ir sabrukušas. Jāsāk ir ar pamatiem! Kas letiņiem ir ar tām smadzenēm!? Ielu nav, bet ir sportkāri un grib krutus luksoforus...

Pataloģija...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nissan NV200 Eiropā nomainīs Townstar (+ FOTO)

Japānas autobūves uzņēmums Nissan gada beigās veiks izmaiņas modeļu klāstā Eiropas tirgum furgoniņam Townstar nomainot pašlaik piedāvājumā esošo NV200. Lasīt vairāk

 

Jaunais Jeep Grand Cherokee debitēs septembra beigās

Koncerna Stellantis vadība atklājusi, ka piektās paaudzes Jeep Grand Cherokee pirmizrādi piedzīvos 29.septembrī. Lasīt vairāk

 

Aizvadītajā diennaktī ceļu satiksmes negadījumos gājuši bojā divi cilvēki

Pagājušajā diennaktī ceļu satiksmes negadījumos gājuši bojā divi cilvēki, no tiem viens velosipēdists, aģentūra LETA uzzināja Valsts policijas (VP) Sabiedrisko attiecību nodaļā. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Seat Arona-lustīgs mazās klases krosovers (+VIDEO) 4

Pieņemsim, ka jūs nesen sagribējāt iegādāties mazās klases krosoveru. Vai jūs ieliktāt sarakstā Seat Arona? Aizmirsāt? Veltīgi... Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti