Braucēju atbildība ir pamats drošībai uz ceļiem 12

 

Foto: Publicitātes attēls

SM | 12.augusts 2021 11:28

Iepriekšējās nedēļas statistika ar 10 bojā gājušajiem ceļu satiksmes negadījumos norāda uz cilvēku bezatbildīgo rīcību, kas pakļauj riskam ne tikai savu, bet arī citu satiksmes dalībnieku dzīvību un veselību.

“Neskatoties uz progresu divdesmit gadu garumā, pēdējos gadus Latvijā vērojama pretēja tendence – ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits ir pieaudzis. Salīdzinot ar citām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm braukt pa Latvijas ceļiem joprojām ir bīstamāk. To spilgti apliecina pagājušās nedēļas traģēdijas – 10 bojā gājušie un izpostītas neskaitāmas dzīves tuviniekiem ir ļoti augsta cena, ko maksājam par bezatbildīgu braukšanu. Drošība uz ceļiem, pirmkārt, ir atkarīga no satiksmes dalībniekiem un to rīcības. Braucējiem ir jābūt atbildīgiem, ceļš ar divām brauktuvēm mainās uz ceļu ar vienu brauktuvi un attiecīgi jānovērtē, vai citu braucēju apdzīšana nav pārāk liels risks. Ja nesekosim līdz situācijas izmaiņām uz ceļa, nespēsim nokļūt sveiki veseli galapunktā,” komentē Tālivaldis Vectirāns, Satiksmes ministrijas Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors.

Pēdējo divdesmit gadu laikā ceļu satiksmes negadījumu skaits Latvijā ir ievērojami samazinājies – ja 2000. gadā tie bija 265 cilvēki uz miljonu iedzīvotāju, tad 2020. gadā – gandrīz četras reizes mazāk - 69 cilvēki1. Kopumā situācija Latvijā pēdējo 20 gadu laikā, vērtējot pēc ceļa negadījumos bojā gājušo skaita samazinājuma, ir uzlabojusies. Vienlaikus 2020. gadā pēc ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita Latvija ir ierindojusies otrajā vietā Eiropas Savienībā, sasniedzot antirekordu. Tādējādi ceļu satiksmes drošības uzlabošana Latvijā ir kļuvusi par vēl lielāku izaicinājumu, lai ES sasniegtu kopīgo mērķi - neviens bojāgājušais un smagi ievainotais uz Eiropas ceļiem vēlākais 2050. gadā.

“Latvijas mērķis ir līdz 2030. gadam par 50% samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaitu un par 50% samazināt ceļu satiksmes negadījumos gūto nopietnu traumu skaitu. Tas ir liels izaicinājums, kas prasīs gan sabiedrības, gan valsts un pašvaldību attieksmes pieejas maiņu, ieviešot tā saukto “nulles vīziju”. Ņemot vērā pēdējās nedēļas traģēdijas, redzams, ka ievērojami lielāks izaicinājums ir veicināt sabiedrības izpratni par problēmas nopietnību, personīgas atbildības uzņemšanos un braukšanas paradumu maiņu,” norādīja Vectirāns.

Šogad satiksmes drošības uzlabošanai un ceļiem ir īstenoti vai tiks īstenoti projekti, tostarp ribjoslas uz valsts galvenā autoceļā A3 Inčukalns—Valmiera—Igaunijas robeža (Valka) un gājēju un velosipēdu ceļa izveide Murjāņos, autobusu pieturas un gājēju ceļa izbūve uz valsts galvenā autoceļa A5 Rīgas apvedceļa (Salaspils—Babīte) Beberbeķos, satiksmes mierināšanas projekts uz valsts galvenā autoceļa A1 Rīga (Baltezers)—Igaunijas robeža (Ainaži) Ādažos, gājēju un velosipēdu ceļa izbūve uz valsts reģionālā autoceļa P95 Jelgava—Tērvete—Lietuvas robeža (Žagare) Svētē, uzlabota satiksmes drošība uz piecām  gājēju pārejām.

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
gunbox 12.augusts 2021 11:41
7 1 Atbildēt

Lūdzu aprakstiet visus 10 bojā gājušo gadījumus. Man ir pamatotas aizdomas, ka neviens ceļu uzlabošanas pasākums nav saistīts ar šo gadījumu scenāriju. Un vēl jautājums, cik no šiem gadījumiem ir vainojami paši bojā gājušie, nevis ceļa satiksme?

650 12.augusts 2021 12:23
6 7 Atbildēt

Tā vien liekas, ka gandrīz katrs raksts,katra rindiņa un bezmaz katrs burts ir šodien ir vienkārši smalki izstrādāta demagoģija, lai attaisnotu savu ieņemamos amatus, apšaubāmos lēmumus un iepriekš gadiem ilgi sistemātiski (apzināti!) pieļautās cūcības.

Lai radītu psiholoģisku slodzi Lohiem un noveltu visu šo uz viņu pašu sirdsapziņas.Bravo.

Autobussu pieturas izbūve Bebrobeķos noteikti ir čum svarīgāks "sasssniegums", nekā pašas A9 šosejas "dziļi pārdomātā rekonstrukcija"Ar labām/izcilām perspektīvām izdzīvošanai priekš ikdienas lohliletotājiem,kuru dzīvesvietas tūkstošiem sabūvētas nezcik vietās gar šo izcilo Suudu..

... 12.augusts 2021 12:38
6 3 Atbildēt

"uzlabota satiksmes drošība uz piecām gājēju pārejām"

Vai tie būtu tie slavenie stabiņi, kas vairāk aizsedz redzamību, nekā palīdz? Tai pašā laikā atstājot zīmi "gājēju pāreja" krumos.

Vienīgais risinājums satiksmes uzlabošanai būtu likvidēt neregulējamas pārejas, pārveidojot tās par regulējamām vai ieviešot 2 līmeņu pārejas. Paralēli ierobežot gājēju nokļūšanu uz brauktuves ārpus gājēju pārejām...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 23

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti