Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā eksperti rosina noteikt stingrākas prasības ziemas riepu lietošanā 38

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 3.decembris 2022 11:21

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā eksperti drošības uzlabošanai uz ceļiem rosina noteikt stingrākas prasības ziemas riepu lietošanā, kā arī kravas automašīnām noteikt prasību tehnisko apskati veikt divreiz gadā.

Tāpat domnīcā vairāki eksperti izvirzīja priekšlikumu izvērtēt, cik nopietni tiek veiktas šoferu medicīniskās pārbaudes, īpaši vecāka gadagājuma šoferiem, kuri vada kravas automašīnas vai pasažieru autobusus.

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā šodien nozares eksperti diskutēja par priekšlikumiem, lai mazinātu ceļusatiksmes negadījumu skaitu, kuros iesaistīti kravas transportlīdzekļi.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K) sēdes sākumā pauda, ka pēdējā laikā notikušie smagie ceļu satiksmesnegadījumi ar kravas auto iesaisti ir nopietns pamats izvērtēt līdzšinējo pieeju tehniskajām prasībām un pārbaudēm automašīnu stāvoklim.

"Ir jānosaka atbildība juridiskajām personām, ja ar neatbilstošā tehniskā stāvoklī esošu transportlīdzekli izraisīts smags ceļu satiksmes negadījums. Būtiski aspekti ir arī vadītāju psiholoģiskā noturība un kravas auto braukšanas intensitāte," pauda Linkaits, uzsverot, ka ir jānosaka ierobežojumi kravas automašīnu kustībai brīvdienās.

Ministrs arī norādīja, ka šie jautājumi būs dienaskārtībā arī 9.decembrī gaidāmajai Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē, kuru vadīs satiksmes ministrs un iekšlietu ministrs Kristaps Eklons.

Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis stāstīja, ka bieži kravas automašīnu vadītāji ir "krietnā vecumā", tāpēc iemesls ceļu satiksmes negadījumiem var būt arī veselības stāvoklis. Viņš rosināja, ka varbūt vajadzētu noteikt, piemēram, vecuma ierobežojumu kravas auto šoferiem un uzlabot obligātās veselības pārbaudes.

Tāpat Jančevskis uzsvēra, ka ir vērts sākt diskusiju par ziemas riepu lietošanas periodu, un varbūt obligātu ziemas riepu lietošanas periodu vajadzētu noteikt no 15. vai pat 1.novembra.

Viņš arī norādīja, ka bieži ceļu satiksmes negadījumi notiek automašīnu riepu stāvokļa dēļ, tāpēc varētu pastiprināt kravas automašīnu tehniskās pārbaudes, nosakot, ka tehniskā apskate ir jāiziet divreiz gadā. Jančevskis gan piebilda, ka otrā apskate gada laikā varētu nebūt pilnā apmērā, bet, piemēram, koncentrēties uz riepām, ritošo daļu un tamlīdzīgi.

Savukārt Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvji stāstīja, ka jau šobrīd CSDD sadarbībā ar Valsts policiju veic regulāras automašīnu pārbaudes uz ceļiem.

Šogad tajās pārbaudīti 2643 kravas transportlīdzekļi, no kuriem 5,3% anulēta tehniskā apskate, bet vēl 1,4% jeb 65 transportlīdzekļiem - noņemtas numura zīmes un anulēta tehniskā apskate. Šajās pārbaudēs secināts, ka biežākais defekts kravas automašīnām nav riepas, bet gan bremžu problēmas.

Savukārt šogad novembra beigās veiktas 742 "fokusētās" riepu pārbaudes, kurās secināts, ka sniega un apledojuša ceļa apstākļos 13% jeb 100 transportlīdzekļi pārvietojušies ar neatbilstošām riepām. "Ja šī pārbaude notiktu 1.decembrī, tad 8% no pārbaudītajiem transportlīdzekļiem tiktu anulēta tehniskā apskate par neatbilstošu riepu esamību, bet vēl 5% - anulētas arī numurzīmes," skaidroja CSDD pārstāvji.

CSDD situācijas uzlabošanai uz ceļiem arī rosināja mainīt prasības par ziemas riepām, bet direkcijas ieteikums bija noteikt, ka šādas riepas ir obligātas, kad iestājas noteikti laikapstākļi. Piemēram, ja temperatūra nokrītas zem četru grādu atzīmes, tad automašīnai obligāti jābūt aprīkotai ar ziemas riepām. Tas nozīmētu, ka vienā dienā, piemēram, Kurzemē, Rīgā un Latgalē varētu atšķirties prasība par ziemas riepām..

Tāpat CSDD rosināja ieviest jaunu nosacījumu, mainot likumdošanā riepu standartu, kas tiek kategorizēts kā ziemas riepas.

Savukārt Latvijas autoceļu uzturētāja valdes loceklis Juris Dupurs norādīja, ka vajadzētu izvērtēt prasības par speciālajām riepām arī kravas automašīnām un autobusiem. Viņš uzsvēra, ka īpaši tas būtu jāizvērtē attiecībā uz pasažieru autobusiem, kuri brauc pa zemes ceļiem, kuri ziemā bieži ir sniegoti un apledojuši.

Domnīcas laikā vairāki eksperti norādīja, ka sadarbībā ar Veselības ministriju būtu nepieciešams nopietnāk pievērsties autovadītāju obligātajām veselības pārbaudēm. Eksperti norādīja, ka no likumdošanas viedokļa šajā jomā viss ir kārtībā, bet dažkārt ir aizdomas, vai ārsti un medicīnas komisijas godprātīgi izturas pret šīm pārbaudēm.

Domnīcā apspriestos priekšlikumus plānots iesniegt arī Satiksmes ministrijas Ceļu satiksmes drošības padomei izskatīšanai.
 

 
38 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
imzz 3.decembris 2022 14:54
8 3 Atbildēt

Ziemas riepas attiecas uz vieglajiem auto. Acīmredzot, kravinieki virs 3.5t joprojām varēs braukt ar jebkādām, kaut vai atjaunotām uz priekšējās ass, un likumdevēji tur neko nemainīs, jo baidīsies graut biznesu.

srt 3.decembris 2022 15:06
8 3 Atbildēt

Smagais ar vasarenēm izraisa avāriju, kurā iet bojā vieglā ar ziemenēm vadītājs, bet secinājums - vieglajam vajag vēl labākas ziemenes - zaibis, dalbajobi! Varbūt vēl noteikt vieglajiem ar sparkiem ziemā braukt!?

650 3.decembris 2022 22:15
5 1 Atbildēt

Kas tur bija tie "konkrētie apstākļi" tajos Murājāņos?? Kur un kad tu tās ķēdes liksi? Pie Vangažiem? Varbūt jau tepat pie juglass ēzera? Ceļu vajag projektēt ne caur drirsu un ik pa laikam tīrīt! Demagogu lielvalstī lielākā daļa ceļu ir projektēta caur d/su!

Uz tā suuda Žmuorojāņu nāvesceļa pie jebkura vismazākā misēkļa ir garantēti suudi pa vispilnāko programmu.Tāpat kā autoceļa "pārprojektēšanu" šaipus Svētciema izveica ac'īmredzami Lohi.Uz LV nosisties (un/vai nop/isties) drīzumā brauks interesenti no visas pasaules, mums ir ko Rādīt!

Demagoģija ,liekulība, melīga izrādīšanās un darbības imitēšana, lai ik pa laikam attaisnotu savu ieņemmamo "zīžamposteni", nekaunīga bezgalīga manipulācija ar iemesliem un secinājumiem- šis viss ir "mūsu" vizītkarte.Izlasiet kaut vai to 5g veco no i-neta izdzēsto Valsts Kontroles atzinumu/Par !

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti