Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā eksperti rosina noteikt stingrākas prasības ziemas riepu lietošanā 38

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 3.decembris 2022 11:21

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā eksperti drošības uzlabošanai uz ceļiem rosina noteikt stingrākas prasības ziemas riepu lietošanā, kā arī kravas automašīnām noteikt prasību tehnisko apskati veikt divreiz gadā.

Tāpat domnīcā vairāki eksperti izvirzīja priekšlikumu izvērtēt, cik nopietni tiek veiktas šoferu medicīniskās pārbaudes, īpaši vecāka gadagājuma šoferiem, kuri vada kravas automašīnas vai pasažieru autobusus.

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā šodien nozares eksperti diskutēja par priekšlikumiem, lai mazinātu ceļusatiksmes negadījumu skaitu, kuros iesaistīti kravas transportlīdzekļi.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K) sēdes sākumā pauda, ka pēdējā laikā notikušie smagie ceļu satiksmesnegadījumi ar kravas auto iesaisti ir nopietns pamats izvērtēt līdzšinējo pieeju tehniskajām prasībām un pārbaudēm automašīnu stāvoklim.

"Ir jānosaka atbildība juridiskajām personām, ja ar neatbilstošā tehniskā stāvoklī esošu transportlīdzekli izraisīts smags ceļu satiksmes negadījums. Būtiski aspekti ir arī vadītāju psiholoģiskā noturība un kravas auto braukšanas intensitāte," pauda Linkaits, uzsverot, ka ir jānosaka ierobežojumi kravas automašīnu kustībai brīvdienās.

Ministrs arī norādīja, ka šie jautājumi būs dienaskārtībā arī 9.decembrī gaidāmajai Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē, kuru vadīs satiksmes ministrs un iekšlietu ministrs Kristaps Eklons.

Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis stāstīja, ka bieži kravas automašīnu vadītāji ir "krietnā vecumā", tāpēc iemesls ceļu satiksmes negadījumiem var būt arī veselības stāvoklis. Viņš rosināja, ka varbūt vajadzētu noteikt, piemēram, vecuma ierobežojumu kravas auto šoferiem un uzlabot obligātās veselības pārbaudes.

Tāpat Jančevskis uzsvēra, ka ir vērts sākt diskusiju par ziemas riepu lietošanas periodu, un varbūt obligātu ziemas riepu lietošanas periodu vajadzētu noteikt no 15. vai pat 1.novembra.

Viņš arī norādīja, ka bieži ceļu satiksmes negadījumi notiek automašīnu riepu stāvokļa dēļ, tāpēc varētu pastiprināt kravas automašīnu tehniskās pārbaudes, nosakot, ka tehniskā apskate ir jāiziet divreiz gadā. Jančevskis gan piebilda, ka otrā apskate gada laikā varētu nebūt pilnā apmērā, bet, piemēram, koncentrēties uz riepām, ritošo daļu un tamlīdzīgi.

Savukārt Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvji stāstīja, ka jau šobrīd CSDD sadarbībā ar Valsts policiju veic regulāras automašīnu pārbaudes uz ceļiem.

Šogad tajās pārbaudīti 2643 kravas transportlīdzekļi, no kuriem 5,3% anulēta tehniskā apskate, bet vēl 1,4% jeb 65 transportlīdzekļiem - noņemtas numura zīmes un anulēta tehniskā apskate. Šajās pārbaudēs secināts, ka biežākais defekts kravas automašīnām nav riepas, bet gan bremžu problēmas.

Savukārt šogad novembra beigās veiktas 742 "fokusētās" riepu pārbaudes, kurās secināts, ka sniega un apledojuša ceļa apstākļos 13% jeb 100 transportlīdzekļi pārvietojušies ar neatbilstošām riepām. "Ja šī pārbaude notiktu 1.decembrī, tad 8% no pārbaudītajiem transportlīdzekļiem tiktu anulēta tehniskā apskate par neatbilstošu riepu esamību, bet vēl 5% - anulētas arī numurzīmes," skaidroja CSDD pārstāvji.

CSDD situācijas uzlabošanai uz ceļiem arī rosināja mainīt prasības par ziemas riepām, bet direkcijas ieteikums bija noteikt, ka šādas riepas ir obligātas, kad iestājas noteikti laikapstākļi. Piemēram, ja temperatūra nokrītas zem četru grādu atzīmes, tad automašīnai obligāti jābūt aprīkotai ar ziemas riepām. Tas nozīmētu, ka vienā dienā, piemēram, Kurzemē, Rīgā un Latgalē varētu atšķirties prasība par ziemas riepām..

Tāpat CSDD rosināja ieviest jaunu nosacījumu, mainot likumdošanā riepu standartu, kas tiek kategorizēts kā ziemas riepas.

Savukārt Latvijas autoceļu uzturētāja valdes loceklis Juris Dupurs norādīja, ka vajadzētu izvērtēt prasības par speciālajām riepām arī kravas automašīnām un autobusiem. Viņš uzsvēra, ka īpaši tas būtu jāizvērtē attiecībā uz pasažieru autobusiem, kuri brauc pa zemes ceļiem, kuri ziemā bieži ir sniegoti un apledojuši.

Domnīcas laikā vairāki eksperti norādīja, ka sadarbībā ar Veselības ministriju būtu nepieciešams nopietnāk pievērsties autovadītāju obligātajām veselības pārbaudēm. Eksperti norādīja, ka no likumdošanas viedokļa šajā jomā viss ir kārtībā, bet dažkārt ir aizdomas, vai ārsti un medicīnas komisijas godprātīgi izturas pret šīm pārbaudēm.

Domnīcā apspriestos priekšlikumus plānots iesniegt arī Satiksmes ministrijas Ceļu satiksmes drošības padomei izskatīšanai.
 

 
Visi komentāri
 
HE 3.decembris 2022 13:45
2 2 Atbildēt

Nevienā vārdā netiek pieminēts , ka sodam par telefona lietošanu braucot ar auto jasākās ar 500 eur par pirmo reizi , gada periodā atkārtotā pārkāpuma gadījumā 1000 eur un tiesības nost uz trīs mēnešiem. Kādi tur vecuma ierobežojumi ja vadītājs braucot ''sēž'' tutrubā...

sabcat 3.decembris 2022 20:16
0 4 Atbildēt

Nevis uz 3 mēnešiem, bet uz mūžu.

650 3.decembris 2022 14:28
2 5 Atbildēt

Vakar jau teicu- experti ir (slepus) salasījušies īAuto rekomendācijas un tagad (kā jau vienmēr visi pr-nieki) vēlas noformēt "autortiesības". Uzticības limits sen izsmelts- ir jāsāk rosīties...

Kaut gan, jebkuram daudzmaz pie pilla prāta esošam garāmgājējam sen jau bija acīmredzami nepārprotami skaidrs, ka līdzšinējo Z-riepu lietošanas kārtību (kopā ar atbildību/par) mums ir noteikuši vnk LOHI.

Kā (atbildīgās personas) to varēja līdz šim "nesaredzēt",nu tas ir tāds labi retorisks jautājums.Par/ko īsti viņi saņēma algu (prēmijas,ordeņus)- nu laikam ka par savu izsmalcināto demagoģiju un par reklāmas kampaņām.

Datumam IR jābūt 1.novembrim.Un tālāk līdz 10jam vnk toleranti atgādinājumi, no 10. līdz 20jam massu akcijas ar apturēšanu un rakstisku bezmaksas brīdinājumu,bet no 21mā jau bez ierunām sods.Pie kam, ne kāds tur kārtējais fufelis pa 5,-, bet reālā riepu komplekta vērtībā.

Arī 1mais marts ir acīmredzams idiotisms- figzin, Kuŗš to tādu "noteica" un kāds vispār bij loģisks pamatojums.No 1nov līdz 1.apr, un nekādi ne citādi! Man būt pie d/sas, kā kurš māk (vai nemāk) "braukt", bet lai (lohiem) vismaz beidzot iestājas kāda kaut pati minimālākā cieņa pret Sabiedrību kā tādu.

AIZLIEGT nolietotu lietoto riepu tālākpārdošanu! Maksāt/Par nodošanu, nevis spekulēt uz iedzīvotāju (lohu) rēķina,kad kāds par 2eur/gab "pieņem" un jau nākamajā dienā tos suudus izliek ss-ā!

Kompetenti IZVĒRTĒT dažādu vienasdienas beznosaukuma brendu tirdzniecību ar tam piemītošo demagoģiju par "piemērotību" LV braukšanas apstākļiem.Ir mums vai nav oficiāli sertifikācijas kantori un/vai Eiropas patērētāju aizsargājoši noteikumi?

imzz 3.decembris 2022 14:54
8 3 Atbildēt

Ziemas riepas attiecas uz vieglajiem auto. Acīmredzot, kravinieki virs 3.5t joprojām varēs braukt ar jebkādām, kaut vai atjaunotām uz priekšējās ass, un likumdevēji tur neko nemainīs, jo baidīsies graut biznesu.

Freijers 3.decembris 2022 23:36
2 0 Atbildēt

Parasti sakarīgi komentē, bet par tām riepām huiņu esi sadzinis - labi par 1.nov skaidrs, pašam vienalga, braucu cauru gadu, bet par pārdošanas aizliegumu - tad ko skatīsies pie katra šķūnīša, ssu revidēs cēesdēdē inzpektori? Daudziem labāk, lai paņem lietotu nevis iet uzreiz uz mahimu. Sevišķi jau tagadējos apstākļos, kad normālus ciparus riepinieki ierubī. Par to riepu pieņemšanu - nav normāla sistēma, kur viņas likt un pārstrādāt. Arī esmu atstājis servisos, +\- normālas kādam atdevis reizem pārdevis.

srt 3.decembris 2022 15:06
8 3 Atbildēt

Smagais ar vasarenēm izraisa avāriju, kurā iet bojā vieglā ar ziemenēm vadītājs, bet secinājums - vieglajam vajag vēl labākas ziemenes - zaibis, dalbajobi! Varbūt vēl noteikt vieglajiem ar sparkiem ziemā braukt!?

wons 4.decembris 2022 16:42
0 0 Atbildēt

To tā sacīt dolbajobu tak paši vien ievēlējām, no Ohiao jau nenokrita.

imzz 3.decembris 2022 15:17
1 0 Atbildēt

Vai vispār jebkādos noteikumos ir definēts, kas tieši ir braukšanai ziemas apstākļos piemērota riepa ?

CSN "219. Laikposmā no 1. decembra līdz 1. martam automobilim un autobusam, kura pilna masa nepārsniedz 3,5 t, jābūt aprīkotam ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos. Laikposmā no 1. maija līdz 1. oktobrim aizliegts braukt ar transportlīdzekli, kuram ir riepas ar radzēm."

srt 3.decembris 2022 15:24
0 1 Atbildēt

Ministru kabineta noteikumi Nr. 295

imzz 3.decembris 2022 18:07
0 0 Atbildēt

Aha. paldies. tātad, saskaņā ar tiem M+S jau ir ziemas riepa, bet, ja vēl "kalns ar sniegpārslu" ,tad tā ir: Ziemas riepa – īpaši konstruēta izmantošanai sniega vai ledus apstākļos.

anonimikis 3.decembris 2022 16:14
1 2 Atbildēt

Šīs prasības jāapmaina vietām. - No 1.decembra līdz 1.martam atļauts braukt ar radzēm. No 1. Oktobra līdz 1.maijam, ja ceļi ir slideni, obligāti jālieto ziemas riepas.

Slinkais 3.decembris 2022 19:11
1 0 Atbildēt

saki vajag 2 ziemas riepu komplektus, jā?

msh 4.decembris 2022 1:49
0 1 Atbildēt

Ej dirst. Leišiem ir tavs sapņu variants - kas nozīmē ka mans golfs divus mēnešus gadā nedrīkst iebraukt Lietuvā, jo oktobrī un aprīlī naglas vēl/vairs nedrīkst bet ziemenes jau/vēl vajag. Tas vispār ir absurds ka tie abi datumi nesakrīt; vienīgais adekvātais naglu periods kas nesakrīt ar ziemeņu obligātumu ir garāks.

TheWatcher 3.decembris 2022 16:48
0 4 Atbildēt

Mana ideja - ja fūrei neatbilstošas riepas, tad vadītājam uz gadu aizliegt vadīt fūri.

sabcat 3.decembris 2022 20:19
1 4 Atbildēt

Un fūres konfiskācija.

Wonder why 3.decembris 2022 22:04
3 0 Atbildēt

Tev jau smadzeņu par maz, lai saprastu kas tad īsti atbild par fūres riepu iegādi.

srt 4.decembris 2022 12:15
0 0 Atbildēt

Ja tev saimnieks teiks izlekt pa logu, leksi?

650 3.decembris 2022 16:59
1 0 Atbildēt

Ja ceļš tiek "uzturēts" tādā stāvoklī, ka pa to nevar pabraukt autobuss vai fūre- tātad ir jānoorganonanizē parlamentārā izmeklēšanās komissija un Jānoskaidro.

Kas īsti tas ir par preparātu, ar ko tiek kaisīts,kā tiek kaisīts,kāpēc šlura netiek notīrīta un kas vispār tās ir par prasībām, kuras jāpilda līdz 3,5t un virs 7g. Kuŗš šito te to visu (un kad, pirms cik gadu desmitiem) šitā te izstrādāja,iestrādāja ,pārbaudīja un/vai "pieņēma".

Jezga notiek, experti,speciālisti ,dabasdraugi un/vai likuma sargi Skaļi Lemj. Taču aizKadrā lietas iet savu ceļu.Pirms 3d Rauna-Priekukuļi, autobuss grāvī.Pirms 2d, Saldus novadā- atkal autobuss novadīts novadgrāvī.Vienkārši tāda 2kārša (nejauša) sagadīšanās.

Vernons 3.decembris 2022 18:23
2 1 Atbildēt

"Ekspertu banda" jāsēdina uz smagā, lai ziemā pabrauc pa sniegu! Dauz labas un interesantas atklāsmes radīsies.

Nevajag mērķtiecīgi novērsties no tēmas - Virzienrādītājs! Kas tas ir un kad tas jāieslēdz? STOP signāls nav Brīdinājuma Signāls CSN nu jau 35 gadus! Tā "došana" kautrīgi paredzēta ar augšup paceltu roku! Ceļu policijas šefi mainās, bet problēma paliek! Nav jau punkta CSN, uz kuru atsaukties, rakstot protokolu!

Jebkura Ātruma samazināšana, bez savlaicīgiem brīdinājuma signāliem ir Noziegums! Un cik ilgi Jūs šo Noziegumu kultivēsiet?

krix 3.decembris 2022 19:22
2 0 Atbildēt

Par sniegu un uzsēdināšanu uz smagā transpiorta pilnībā tevi atbalstu.

Bet bremžu signāls nav brīdinājuma signāls, jo lieto sarkano toni. Sarkans automātiski ir bīstami un stop. Bez brīdinājuma.

Brīdina ar dzeltenu vai oranžu, pēc kura var sekot sarkans jeb stop vai zaļš jeb viss brīvs.

Pacelta roka ir brīdinājuma signāls, jo nav sarkanā luktura, kas padotu briesmu, stop jeb aizliedzošo.

Šāda ir loģika, kāpēc bremžu signāls nav brīdinājuma signāls.

Pārkāpt brīdinājumu(oranžo, dzelteno) ir mazāks pārkāpums kā pārkāpt aizliegumu (sarkano).

Kaut kur kaut kad pasen šādi bija kāds centies pamatot, kāpēc amīšiem arī pagrieziens aizmugurē ir sarkans. Sarkans mirgo, tāpēc bīstami un nelien.

srt 3.decembris 2022 19:32
2 2 Atbildēt

Es, protams, atvainojos, bet kā šī tava diršana būtu varējusi novērst, piemēram, pēdējo avāriju pie Murjāņiem? Kā tur būtu palīdzējis virzienrādītājs un stopsignāls (gan pedālēts, gan ar roku)? Vai Ainažu gadījumā?

Ekspertiem ir pilnīga taisnība par riepām, tikai tēmēts ir par zemu, tikai uz vieglajiem.

Es vēl labi atceros pagājušo ziemu, kad pirms katra paugura bija rindas ar idiotiem, gan vietējiem, gan TIR. Vieglie brauc, idioti stāv vai pulē ledu.

Vernons 3.decembris 2022 20:37
2 1 Atbildēt

Pie Murjāņiem, apmēram tur pat, ir notikušas vairākas smagas avārijas! Iepriekšējās reizēs tas bija saistīts ar ceļa pamešanu, pa labi vai pa kreisi! Un vienmēr virzienrādītājs pēdējā brīdī!!!

Riepu pie sadursmes var pārgriezt vieglais! 12 mm sāni biezi!

Tie satiksmes negadījumi ir jāizskata savādāk! Kā aviācijā! Nevar vienmēr iet pa visvieglākās pretestības ceļu.

Piemēram sedliem jāstāv no aizmugurējās ass uz priekšu ne vis uz pakaļējo asi. Sedliem jābūt sasmērētiem! Berze sedlos, bez smēres, ir lielāka par priekšējo riteņu saķeri ar ceļu! Tāds auto nav normāli vadāms! Kurš to pārbauda? Neviens. Vis pašplūsmā... Sevi cienošs fūrists tam seko! Tagad trīs beigti. Kā vārdā?

Eriks_Grigis 4.decembris 2022 12:01
2 0 Atbildēt

Vēl papildus par riteņu saķeri ar ceļu!

Kravas automobīļa un tā piekabes (puspiekabes) riepām ar kravu gaisa spiediens riepās ir jāpalielina, bet, pēc kravas izkraušanas, jāsamazina. Ja no baļķvedēja vai kravas automobīļa, kas bija iesaistīti smagajā CSNg pie Murjāņiem (un arī citur), krava bija izkrauta, vai gaisa spiediens vilcēja un puspiekabes riepās, braucot bez kravas, tika samazināts atbilstoši izgatavotāja noteiktajam un kas par kontroli bija atbildīgs!?

Vernons 4.decembris 2022 15:38
0 1 Atbildēt

Es tā darīju autobusam, jo vairāk pasažieru iekāpj, jo mazāks spiediens riepās.

A 4.decembris 2022 15:55
0 0 Atbildēt

Grūti iedomāties, kā tanī vietā griešanās nost pa labi var izraisīt smagu avāriju pat nerādot pagriezienu vispār, ja vien aizmugurē braucošais vispār skatās uz ceļu un nerauj pretējā joslā, virsū pretimbraucošajiem.

Sirga 3.decembris 2022 20:20
3 0 Atbildēt

Atjaunotas riepas uz priekšējās ass sen nedrīkst izmantot.

krix 3.decembris 2022 21:40
0 1 Atbildēt

Tīri piemēram.

Austrijā ziemas riepas transportam >3,5t ir obligātas no 1.novembra, plus jābūt ķēdēm vismaz 2 riepām uz velkošās ass.

Par nepilnīgi nokomplektētu auto sods ap 50 eur, bet citu apdraudēšana, nelietojot obligāti noteikto aprīkojumu, sods laikam 4000eur.

Diemžēl jēdziens ziemas riepas, vadoties tikai no marķējuma M+S vai pat sniegotie kalni, ir tirgus prasību sadi rsts. Tagad gandrīz katrs kravas autoruepu ražotājs lipina to virsū katram savam modelim.

Cita lieta ķēdes. Mums nav neviena ceļazīme, kas noteiktu uzlikt ķēdes snigšanas apstākļos visiem labi zināmos, problemātiskos ceļa posmos. Tie paši Murjāņi. Konkrētajos apstākļos ķēdes būtu krietni labāk palīdzējušas. Gan biežās kurinātājs būtu nopētījis mizas savam dranduļetam, gan ķēžu lietošana, sūd īgas mizas ātrāk izsit no ierindas

650 3.decembris 2022 22:15
5 1 Atbildēt

Kas tur bija tie "konkrētie apstākļi" tajos Murājāņos?? Kur un kad tu tās ķēdes liksi? Pie Vangažiem? Varbūt jau tepat pie juglass ēzera? Ceļu vajag projektēt ne caur drirsu un ik pa laikam tīrīt! Demagogu lielvalstī lielākā daļa ceļu ir projektēta caur d/su!

Uz tā suuda Žmuorojāņu nāvesceļa pie jebkura vismazākā misēkļa ir garantēti suudi pa vispilnāko programmu.Tāpat kā autoceļa "pārprojektēšanu" šaipus Svētciema izveica ac'īmredzami Lohi.Uz LV nosisties (un/vai nop/isties) drīzumā brauks interesenti no visas pasaules, mums ir ko Rādīt!

Demagoģija ,liekulība, melīga izrādīšanās un darbības imitēšana, lai ik pa laikam attaisnotu savu ieņemmamo "zīžamposteni", nekaunīga bezgalīga manipulācija ar iemesliem un secinājumiem- šis viss ir "mūsu" vizītkarte.Izlasiet kaut vai to 5g veco no i-neta izdzēsto Valsts Kontroles atzinumu/Par !

Freijers 3.decembris 2022 23:48
1 0 Atbildēt

Par to Murjāņu ceļu 100% taisnība - rets sūds un, ja var Tu nebraukt, to nedaru, pirmkārt šaurs ar kritumu/cēlumu, tad garantētā vilkšanās, droši apdzīt tur praktiski nevar. Sudigo ceļa posmu topā tas noteikti dalītu vietu ar A1 sākumu un Rīgas apvedceļu

650 4.decembris 2022 0:10
2 1 Atbildēt

Prottams, ka suuds.Bet "kāds" taču (mums) to suudu tur šitā te ieprojektēja! Cilvēki nav pieraduši pie šādiem pacēlumiem un iekritumiem.Turklāt, uz tik šauras brauktuves.Viņiem jūk gan prāts, gan acumērs.Kur nu vēl tumsā un nokrišņu laikā.Plus vel debiliķi ar saviem radariem un randomā sasspraustajām ceļazīmēm. Tas nabaga Lohs tur ir tā iebiedēts, ka viņš vairs nesaprot/neko.

Cits citam maisās pa kājām, smagajiem jauc vienmērīgu kustību,bremzē gan lejā gan kalnābraucot,visi nervozē,apdzīt nav kur, ta zīme, ta līnija, plus vel dzelzs barjera teju pie paša assfalta.Kolīdz mazums kas,tā uzreiz gaļassmašīna un iznākums garantēts, neviens tur nekur neliksies.

kasinsh79 4.decembris 2022 8:18
0 0 Atbildēt

Vācieši riepām pievērš milzu nozīmi un kontrolēs nereti liek teju visu auto sastāvu pāraut jaunās riepās. Bet. Laikam pat Vācijā smagajiem nav obligātas prasības ziemas riepām (esmu redzējis dzīvē burtiski vien dažus liekam rupjāka prorektora ziemas riepas uz velkošo asi vilcējam).

Te ir nedaudz ilgāks monologs par šo domnīcas iztirzāto tēmu vispār, kam pilnībā piekritīšu.

www.facebook.com/groups/Talbra...2755577813037/

Eriks_Grigis 4.decembris 2022 11:44
0 0 Atbildēt

Domnīca - domā un mācies!

1. M+S riepu izgatavošana tika aizliegta pēc 01.2018.gada.

2. Pārejas noteikumi atļauj šādi apzīmētu riepu lietošanu līdz 30.09.2024.gadam.

3. Šogad, pirms ziemas mēnešiem, spēkā stājās MK 295.noteikumi ar grozījumiem, kas ir spēkā no 05.10.2022.

MK noteikumos, kas grozīti un papildināti ar tehniskām prasībām transportlīdzekļu kontrolēs pirms diviem mēnešiem, lai uzlabotu satiksmes drošību valstī, 5.2.3. nodaļā Riepas A sadaļā Prasības neatrodu prasības piekabes un puspiekabes riepām ne vieglajiem, ne kravas automobīļiem, ne autobusiem, lietojot tos ziemīgos vai tiem pielīdzināmos laika apstākļos!

No MK 295.noteikumiem:

... c) kravas automobiļiem ar pilnu masu, lielāku par 3,5 t, un to piekabēm (puspiekabēm) (N2, N3, O3, O4 kategoriju transportlīdzekļiem) – 1,6 mm,

d) motocikliem – 0,8 mm.

Minimālais pieļaujamais riepas protektora dziļums mērīšanas zonā (5.6. att.) laikposmā, kad CSN paredz obligātu ziemas riepu lietošanu, ir:

a) ziemas riepām, kas uzstādītas automobiļiem ar pilnu masu ne lielāku par 3,5 t, – 4 mm;

b) jebkurām riepām, kas uzstādītas autobusiem ar pilnu masu lielāku par 3,5 t, – 3,0 mm;

c) jebkurām riepām, kas uzstādītas automobiļiem ar pilnu masu lielāku par 3,5 t, – 2,0 mm;...

Par piekabēm ziemā, kur smagajos CSNg puspiekabes sagrieza "šķērē" vilcēju vai kravas automobīli, ne vārda, izņemot 1,6mm, kāda protektora augstuma (mēra jau to, kas nodilst) prasība bija obligāta tad, kad CSN neparedzēja obligātu ziemas riepu lietošanu!

650 4.decembris 2022 14:04
0 1 Atbildēt

Pēc šita te texta ira noprotams, ka īAuto sabiedriskais experts tā īsti nepazīst sejā tos tur (īstos) Prof.Dr.Med.Phys Ēkspertus, kuri pieņēma to lēmumu/Par. Drīzāk, ka viņš no tiem it kā pat Norobežojas.Hmm.

Jo kuŗš gan pie pilna prāta (PP) esošais 9pat ne-experts) varētu "saprast" šos te itin "ziemīgos" mm jēdzienus.Nu tie 3mm nu vēl varrrbūt,vnk Lohs.Taču "1.6mm" prasās jau pēc cita "vērtējuma".Piem, "p-ass"(-i) tam būtu trāpīgāks raksturojums.

Kā arī, ja vēl te cits iA sabiedriskais eksperts privātā sarunā norāda uz CITIEM svarīgiem aspektiem smagsvaru ekspluatācijā un teh stāvoklī, taču Īsto Ekspertu (vai Dziļo Domātāju) tekstos šādu atsauču nav- nu atkal jau rodas tas pats itin kutelīgais jautājums/Par.

Interesanti, vai garais rīgassatikmes torlejbuss,kuŗš tepat Valdeķu rajonā gaišā dienass laikā pāgāšnedēļ brauca sāniski un ar asti uzsita pa elektrības stabu, bija "aprīkots" ar "atbilstošiem mm". Ko vispār tas veda- varbūt Malku? Jeb (varbūt) bez tiem mm te ir vēl (iespējams) kādi CITI iemeesli.Kurus "eksperti" izliekas neredzam..

Kam var ticēt. Vai vispār kādam var. Vai vispār vajag. Jeb (visdrīzāk, iespējams) šis viss ir tik degradēts un šitik dziļi podā/nolaists, ka "ticībass atjaunošanai" būs vajadzīgi kādi vairāku gadu desmiti.

No trešās puses- ja cilvēki ir gatavi (ziemā!) lietos tos 3 un 1.6, tad jau te acīmredzot ir vēl kāds cits aizkadra iemesls.Iespējams, vispārējā nabadzība un izmisums tuvākajā laikā atgādinās vēl citus 30g laikā nu jau aizmirstos ieradumus.

Dedzinātājs 4.decembris 2022 14:52
0 0 Atbildēt

Tos domnīcas darboņus vajadzētu paraut bezdelī ar slotas kātu, jo doma viņi nevis ar smadzenēm bet pakaļu

wons 4.decembris 2022 16:43
0 0 Atbildēt

Ķēdes! Labi ka tie domātāji nav par ķēdēm aizdomājušies!

Murza 4.decembris 2022 17:27
1 0 Atbildēt

Viss, kas nav navarka, ir labs. Brauc vadītājs, nevis riepas.

Krišs 5.decembris 2022 10:36
2 0 Atbildēt

Cerams, ka to tu teiksi ceļot savu krutuma ego līmeni, kad būsi nospiedis bremzes pedāli līdz grīdai, bet auto turpinās slīdēt, neapstāsies un priekšā grāvis vai koks.

Latvijā, pārāk pavirša uzmanība uz riepām. Vāczemē riepas un bremzes ir pirmās, tikai pēctam viss parējais.

Jo ja piemeram uztaisīsi avāriju uz bāņa un bremzes tev būs nodilušas, kā arī riepiņas paplikas, piemēram 2-4mm, tad tieši tu saņemsi vairākus sulīgus pantus par tehniski bīstamu auto.

Lieki teikt tur avārijas gadījumā skatās vai riepas ir oriģinalizmēra. Ja esi veicis šķūningu un riepu izmērs salikts kādas grib(jo esi parspēlējies NFS), tad arī vari nogrābt sodiņu, pat ja esi cietušais.

Krišs 5.decembris 2022 10:23
1 1 Atbildēt

Es uzskatu, ka būtu nepieciešams papildus punkts(1) apskatē par riepām- Riepu nolietojums drīz sasniegs minimālo līmeni.

Vasarā, ja tev ir 3mm un mazāk tad vieninieciņš, turklāt ja vasarā ir ziemai domāta riepa tad arī vēlviens vieninieciņš(sezonai neatbilstoša riepa.) Jo zieminiece vienalga kāda, ir mīkstāka un ja vasaras karstumā gadīsies vajadzība pēc ekstrēmās bremzēšanas, tad tā 'aizslīdēs' pat vairākus metrus vairak, jeb var izšķirt starp dzīvību vai nāvi.

Ziemā 5.5mm un mazāk būtu normāli ja sāktos kāds ieraksts par to ka drīz riepai minimalais atļautais protekta dziļums.

Tas daļēji izskaustu tos kas pērk lietotās riepas ziemā ar 4.5-5mm atlikumu un domā, ka ar šadām pārvietoties ir super droši.. tad vēl ar viņām vasaru nobrauc un atkal uz ziemu pērk lietotās kuras tik tikko iziet dziļumu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 2

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

Čehu zīmola Škoda dīleris turpmāk arī Pārdaugavā (+VIDEO)

Skandi Motors autocentru Rīgā iepretim tirdzniecības centram Spice pazīst ikviens, kam kaut reizi gadījies braukt pa Lielirbes ielu Jūrmalas virzienā. Pavisam nesen tajā iekārtojies jauns un Latvijā ārkārtīgi pieprasīts zīmols - Škoda. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti