Uz Rīgas apvedceļa sāk ierīkot pirmo vidējā ātruma kontroles sistēmas posmu - iAuto

Uz Rīgas apvedceļa sāk ierīkot pirmo vidējā ātruma kontroles sistēmas posmu 35

 

Foto: iAuto.lv

LVC | 27.janvāris 2023 9:09

Uz Rīgas apvedceļa Salaspils–Babīte (A5) sāk ierīkot pirmo vidējā ātruma kontroles posmu. Plānots, ka tas sāks darboties marta sākumā.

Kā jau iepriekš informējām, iepirkumā par vidējā ātruma kontroles sistēmu ieviešanu valsts ceļu tīklā un uzturēšanu turpmāko triju gadu laikā, tiesības slēgt līgumu ir ieguvusi PS Fima Group.  Uzņēmuma iesniegtā līgumcena 1 261 155,87 eiro (bez PVN) bija zemākā no piecu pretendentu piedāvātajām. No tās ap 900 000 eiro  (bez  PVN)  paredzēti vidējā ātruma kontroles sistēmas ierīkošanai 16 posmos, bet ap 360 000  eiro (bez  PVN) – sistēmas uzturēšanai triju gadu periodā 2023.–2025. gadā. Iepirkuma rezultāti tika apstrīdēti Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), kas pieņēma lēmumu atļaut pasūtītājam (VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC)) slēgt līgumu ar atklātā konkursā noteikto uzvarētāju. Līgums tika noslēgts 2022.gada septembra vidū.

Projekta īstenošanai Ceļu satiksmes drošības padomē 2021. un 2022. gadā piešķirti līdzekļi 1 050 000 eiro apjomā. Realizējot projektu, 2021. gadā ieguldīti 57 581,56  eiro (ar PVN): iepirkumu rezultātā izstrādāti elektrotīkla pieslēgumu būvprojekti par  36 118 eiro (ar PVN), ko veica SIA ELKO; AS Sadales tīkls veicis elektrotīkla pieslēgumu ierīkošanu 26 vietās, kas izmaksāja 21 463 eiro (ar PVN).

PS Fima Group četru mēnešu laikā no līguma stāšanās spēkā bija jāveic transportlīdzekļu vidējā braukšanas ātruma kontroles pilotprojekta ieviešana vienā posmā, veicot reģistrācijas iekārtu projektēšanu, izbūvi un aprīkojuma uzstādīšanu, datu apmaiņas servisu izstrādi informācijas nodošanai Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD), kā arī visu iekārtu un sistēmu verificēšana. Tomēr projekta ieviešana aizkavējusies un vidējā braukšanas ātruma kontrole pirmajā posmā sāks darboties šā gada martā.

Visos 16 posmos, ko LVC speciālisti izvērtējot noteica kā prioritārus, vidējā ātruma kontroles sistēmai jābūt uzstādītai deviņus mēnešu laikā pēc līguma stāšanās spēkā. 16 aprīkojamie posmi:

Rīga–Igaunijas robeža (A1) (13,4.–20,0. km),

Rīga–Sigulda–Igaunijas robeža (Veclaicene) (A2) (54,4.–62,2. km),

Inčukalns–Valmiera–Igaunijas robeža (A3) (36,2.–38,9. km),

Rīgas apvedceļš (A5) (23,0.–28,7. km),

Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (A6) (102,2.–116,1. km),

Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (A6) (133,3.–139,2. km),

Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (A6) (150,2.–159,7. km),

Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (A7) (24,2.–40,1. km),

Rīga–Jelgava (Lietuvas robeža) (A8) (49,4.–69,3. km),

Rīga–Liepāja (A9) (26,0.–38,2. km),

Rīga–Liepāja (A9) (156,6.–169,4. km),

Rīga–Ventspils (A10) (24,0.–30,8. km),

Rīga–Ventspils (A10) (45,0.–52,5. km),

Rīga–Ventspils (A10) (134,9.–140,8. km),

Krievijas robeža–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (A13) (81,8.–88,5. km),

Cēsis–Vecpiebalga–Madona (P30) (22,1.–29,2. km).

Par pamatu autoceļu posmu izvēlei ņemta ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) statistika par pēdējiem trim gadiem, kā arī kopējā satiksmes intensitāte, kravas transporta īpatsvars un satiksmes organizācija (aizliegums apdzīt).

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas šo funkciju pilda, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Sistēmas ieviešanas mērķis ir kontrolēt transportlīdzekļu vidējo braukšanas ātrumu potenciāli bīstamos autoceļu posmos. Vidējā ātruma kontroles sistēma papildus veiks arī reģistrēto transporta līdzekļu tehniskās apskates (TA), autoceļu lietošanas nodevas samaksas un OCTA samaksas kontroli. Sistēmas uzturēšana tiks īstenota par valsts budžeta līdzekļiem.

 
35 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Okaa 27.janvāris 2023 11:23
18 3 Atbildēt

Labs, kur visvairāk fūres un sēnes, tur bus vidējā ātruma kontrole. Sēnes pārmīzuši visu ceļu dulburēs uz 60

WALA 27.janvāris 2023 14:21
13 0 Atbildēt

Gandrīz esmu gatavs saderēt ka nepienāks, es nezinu kad pa apvedceļu ir iespējams "paskriet", es tur nereti braucu savas 4x nedēļā, un lai arī tehniski būtu vieta kur skriet, tās auto rindu dzīšanas nedod praktiski neko izņemot zināmu nervozitāti pašam un citiem - tātad jābūt vai nu īpaši steidzīgam, nu tipa tā ka tev darījums par miljonu draud izjukt ( bet tad atkal tas sods būs pie "pakaļas"), vai īpaši dullam ...

Zuze 27.janvāris 2023 13:10
11 2 Atbildēt

Atraduši taisnos ceļu posmus bez sānu celiņiem. Vispār nekāda sakara ar satiksmes drošību ))

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nepilni 73 000 eiro – 390 Zs jaudīgais Formentor VZ5 4000 vienībās 4

Eiropas tirgū pasūtīšanai kļuvis pieejams jaudīgs un ekskluzīvs Cupra modelis - Formentor VZ5, kas tiks saražots vien 4000 eksemplāru skaitā. Lasīt vairāk

 

EK atsakās no plāna no 2035. gada aizliegt jaunus auto ar iekšdedzes dzinējiem 24

Pakļaujoties autoražotāju spiedienam, Eiropas Komisija (EK) otrdien atteicās no plāna no 2035. gada Eiropas Savienībā (ES) aizliegt jaunus automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem. Lasīt vairāk

 

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

No 21 090 eiro - Renault Twingo E-Tech Electric pieejams pasūtīšanai (+ FOTO) 2

Francijas autobūves uzņēmums Renault atsevišķās Eiropas uzsācis pasūtījumu pieņemšanu no klientiem, kas vēlētos iegādāties elektriskās piedziņas Twingo E-Tech Electric. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti