Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Uz Rīgas apvedceļa sāk ierīkot pirmo vidējā ātruma kontroles sistēmas posmu 35

 

Foto: iAuto.lv

LVC | 27.janvāris 2023 9:09

Uz Rīgas apvedceļa Salaspils–Babīte (A5) sāk ierīkot pirmo vidējā ātruma kontroles posmu. Plānots, ka tas sāks darboties marta sākumā.

Kā jau iepriekš informējām, iepirkumā par vidējā ātruma kontroles sistēmu ieviešanu valsts ceļu tīklā un uzturēšanu turpmāko triju gadu laikā, tiesības slēgt līgumu ir ieguvusi PS Fima Group.  Uzņēmuma iesniegtā līgumcena 1 261 155,87 eiro (bez PVN) bija zemākā no piecu pretendentu piedāvātajām. No tās ap 900 000 eiro  (bez  PVN)  paredzēti vidējā ātruma kontroles sistēmas ierīkošanai 16 posmos, bet ap 360 000  eiro (bez  PVN) – sistēmas uzturēšanai triju gadu periodā 2023.–2025. gadā. Iepirkuma rezultāti tika apstrīdēti Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), kas pieņēma lēmumu atļaut pasūtītājam (VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC)) slēgt līgumu ar atklātā konkursā noteikto uzvarētāju. Līgums tika noslēgts 2022.gada septembra vidū.

Projekta īstenošanai Ceļu satiksmes drošības padomē 2021. un 2022. gadā piešķirti līdzekļi 1 050 000 eiro apjomā. Realizējot projektu, 2021. gadā ieguldīti 57 581,56  eiro (ar PVN): iepirkumu rezultātā izstrādāti elektrotīkla pieslēgumu būvprojekti par  36 118 eiro (ar PVN), ko veica SIA ELKO; AS Sadales tīkls veicis elektrotīkla pieslēgumu ierīkošanu 26 vietās, kas izmaksāja 21 463 eiro (ar PVN).

PS Fima Group četru mēnešu laikā no līguma stāšanās spēkā bija jāveic transportlīdzekļu vidējā braukšanas ātruma kontroles pilotprojekta ieviešana vienā posmā, veicot reģistrācijas iekārtu projektēšanu, izbūvi un aprīkojuma uzstādīšanu, datu apmaiņas servisu izstrādi informācijas nodošanai Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD), kā arī visu iekārtu un sistēmu verificēšana. Tomēr projekta ieviešana aizkavējusies un vidējā braukšanas ātruma kontrole pirmajā posmā sāks darboties šā gada martā.

Visos 16 posmos, ko LVC speciālisti izvērtējot noteica kā prioritārus, vidējā ātruma kontroles sistēmai jābūt uzstādītai deviņus mēnešu laikā pēc līguma stāšanās spēkā. 16 aprīkojamie posmi:

Rīga–Igaunijas robeža (A1) (13,4.–20,0. km),

Rīga–Sigulda–Igaunijas robeža (Veclaicene) (A2) (54,4.–62,2. km),

Inčukalns–Valmiera–Igaunijas robeža (A3) (36,2.–38,9. km),

Rīgas apvedceļš (A5) (23,0.–28,7. km),

Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (A6) (102,2.–116,1. km),

Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (A6) (133,3.–139,2. km),

Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (A6) (150,2.–159,7. km),

Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (A7) (24,2.–40,1. km),

Rīga–Jelgava (Lietuvas robeža) (A8) (49,4.–69,3. km),

Rīga–Liepāja (A9) (26,0.–38,2. km),

Rīga–Liepāja (A9) (156,6.–169,4. km),

Rīga–Ventspils (A10) (24,0.–30,8. km),

Rīga–Ventspils (A10) (45,0.–52,5. km),

Rīga–Ventspils (A10) (134,9.–140,8. km),

Krievijas robeža–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (A13) (81,8.–88,5. km),

Cēsis–Vecpiebalga–Madona (P30) (22,1.–29,2. km).

Par pamatu autoceļu posmu izvēlei ņemta ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) statistika par pēdējiem trim gadiem, kā arī kopējā satiksmes intensitāte, kravas transporta īpatsvars un satiksmes organizācija (aizliegums apdzīt).

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas šo funkciju pilda, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Sistēmas ieviešanas mērķis ir kontrolēt transportlīdzekļu vidējo braukšanas ātrumu potenciāli bīstamos autoceļu posmos. Vidējā ātruma kontroles sistēma papildus veiks arī reģistrēto transporta līdzekļu tehniskās apskates (TA), autoceļu lietošanas nodevas samaksas un OCTA samaksas kontroli. Sistēmas uzturēšana tiks īstenota par valsts budžeta līdzekļiem.

 
Visi komentāri
 
anoagask 27.janvāris 2023 9:50
1 0 Atbildēt

Vvid kontroli ierīkos posmā, kuru tūlīt-tūlīt pārbūvēs par 2+2???

Vai Vvid kontroles ierīkošana pārslogotā ceļa posmā ir jēgpilna? Lielākajā diennakts daļā tur fiziski nav iespējams pārsniegt vidējo ātrumu, ja nu vienīgi ar moto velkot pa viduslīniju.

Drīzāk Brīvības ielā, Ulmaņa gatvē vai uz D tilta, vai arī uz viabaltica pamattrases - Ainaži-gaujas tilts, Grenctāle-Ķekava ar kādiem starpfinišiem pa vidu

anonimikis 27.janvāris 2023 10:24
0 0 Atbildēt

ir jau iepirkums izsludināts, vai saklausījies populistu politiķu vāvuļošanu?

atbilde 27.janvāris 2023 10:45
0 2 Atbildēt

Tieši tāpēc, lai nebūtu tādi jefiņi, kas bezjēgā mēģina kādu dzīt un vēl vairāk sabremzētu kolonnu

anoagask 27.janvāris 2023 12:33
0 0 Atbildēt

domāju, ka pat ar ļoti jaudīgu auto un agresīvu braukšanu dienas laikā uz apvedceļa nevar sasniegt Vvid, kas pārsniedz atļauto + soda tolerance.

Pag... 27.janvāris 2023 10:12
2 0 Atbildēt

Protoklos rakstīs ātruma vai vidējā ātruma pārsniegšana? Kā tas ies kopā ar CSN, kurā pagaidām nav nekāda vidējā ātruma jēdziena? Ja es braucu ar labējo ātrumu, nevis vidējo?

loxs 27.janvāris 2023 18:54
0 0 Atbildēt

Kas ir labējais ātrums?

janka 28.janvāris 2023 0:33
5 0 Atbildēt

labējais ir pa labi no kreisējā, kur pa vidu vēl ir paslēpies vidējais ātrums. simples.

loxs 28.janvāris 2023 1:44
4 3 Atbildēt

Nekādu vidējo ātrumu neviens nerēķinās. Rēķinās laiku, kurā nobraukts konkrētais ceļa gabals, pielaide notiekti, ka ir, bet ja būs par lielu, tad sanāks, ka būsi pārsniedzis ātrumu. Kad cilvēki to sapratīs? Daudzi ķērc vals no manis kāš piķi... bet tu pats esi muļķis, ja tu atļauj no sevis kāst. Uzvedies kā cilvēks pats un ievēli normālus cilvēkus tad šitēdu pezpriģelu jautājumu vairs nebūs. Tas tā.... nav aderesēts nevienam personīgi, bet padomāt.

Kanibaals 15.februāris 2023 13:26
0 0 Atbildēt

Tātad tiks pārkāpts posma pārvarēšanai atvēlētais minimālais laiks? Kur kas tāds ir minēts CSN vai CSL?

Nevar par šo sodīt nemaz.

Okaa 27.janvāris 2023 11:23
18 3 Atbildēt

Labs, kur visvairāk fūres un sēnes, tur bus vidējā ātruma kontrole. Sēnes pārmīzuši visu ceļu dulburēs uz 60

Jānis 27.janvāris 2023 12:14
6 1 Atbildēt

Tieši tā arī notiks, jo jau tagad ir daudz tādu kas gar fotoradariem breuc -10km/h, laikam ar cerību ka piemaksās.

loxs 28.janvāris 2023 4:47
1 4 Atbildēt

Izlasi, ko tas nozīmē "vidējā ātruma kontrole" un saproti, pēc tam bļaurē. Tiesa mūsu žurnālisti pasniedz to ar sinepēm!

msh 30.janvāris 2023 18:03
1 0 Atbildēt

Ko viņš nepareizi pateica? Man patīk kā vidējā ātruma sūdi izprovocē leišu sēņošanas gēnu - pret Sventāju ir vidējā ātruma kontroles posms, jo Liepājas - Klaipēdas šoseja tajā pusē ir diezgan līkumaina [leiši padomju laikā savu posmu neiztaisnoja] un tur ir vairāki krustojumi - plūsma tur reāli iet uz 70, lai arī starp kamerām nav nevienas zīmes kas liktu tik lēni tur braukt...

Tur 27.janvāris 2023 11:37
0 0 Atbildēt

taču vispār labi ja 70kmh iespējams pabraukt

uupis 27.janvāris 2023 12:04
0 4 Atbildēt

Urrā - beidzot pārkāpējiem pienāks vairāk kvītis!

WALA 27.janvāris 2023 14:21
13 0 Atbildēt

Gandrīz esmu gatavs saderēt ka nepienāks, es nezinu kad pa apvedceļu ir iespējams "paskriet", es tur nereti braucu savas 4x nedēļā, un lai arī tehniski būtu vieta kur skriet, tās auto rindu dzīšanas nedod praktiski neko izņemot zināmu nervozitāti pašam un citiem - tātad jābūt vai nu īpaši steidzīgam, nu tipa tā ka tev darījums par miljonu draud izjukt ( bet tad atkal tas sods būs pie "pakaļas"), vai īpaši dullam ...

NuNu 27.janvāris 2023 12:50
3 1 Atbildēt

Tātad jāizvairās no apvedceļa, un jāapbrauc tas gabals caur pilsētu, tā lai sanāktu ātrāk! 😂

Bet vispār mums solija ka apvedceļu pirmo pārbūvēs par ātrgaitas šoseju ar atdalītām brauktuvēm - realitāte izrādījās citādāka - piedi..sa vēlētājus kā kaimiņu āžus, kā jau parasti...

vēl viens 30.janvāris 2023 0:52
1 0 Atbildēt

pasaciņas uz miegu saklausījies,būtu. paklusējis.

Zuze 27.janvāris 2023 13:10
11 2 Atbildēt

Atraduši taisnos ceļu posmus bez sānu celiņiem. Vispār nekāda sakara ar satiksmes drošību ))

maaris 27.janvāris 2023 13:44
2 0 Atbildēt

ja jau tagad gar radaru ar vismaz -10km/h, tad viss posms būs ar garantētu -10. Pie posma izbraukšanas būs "sejiņas"zīme, kas rādīs smaidiņu zaļu vai bēdīgu sarkano ?

Krotow 27.janvāris 2023 15:51
1 0 Atbildēt

Tur jau skriet nav kur. Kustība tāda ka pietiek ar pāris fūrēm starp Jaunmārupi un Ķekavu, lai viss ceļš vilktos uz 80.

650 27.janvāris 2023 18:32
0 3 Atbildēt

Lietuvas (Lohi) šādus "apdzīšanas jautājumus" jau otro gadu desmitu risina arī ar vienkāršākām metodēm.Viduslīnijas vietā vajag izrakt tranšeju,pieliet to ar sarkano krāsu un vairs neko nevajadzēs ne ieviest , ne uzstādīt un nedz (arī) ne APKALPOT (ilgā ilgu ilgtermiņā, un /par! itin konkurētspējīgu atlīdzību.....). Neviens nevienu nevarēs apdzīt,un visilohi elvē būs paēduši (dzīvi).

ezis71 27.janvāris 2023 20:35
2 1 Atbildēt

Mani kaut kā tas nesatrauc,braucu parasti uz 95,patēriņš 3,5l,kad nometu uz 75 tad 2,5.Man ir franču sūds.

seller 28.janvāris 2023 9:52
2 0 Atbildēt

Tomēr vai labāk nebūtu vispirms "ierīkot" pašu ceļu, lai var pabraukt, pēc tam to apkarināt ar dažādām digitālām ceļazīmēm un radariem!

Salīdzinājumam - Via Baltica PL, trūkstošais posms pie ELk augstā gatavības pakāpē

www.youtube.com/watch?v=5yzbEvjzu4M

Sandris 28.janvāris 2023 10:04
5 1 Atbildēt

Uz Rīgas apvedceļa vispirmām kārtām ir jābūt viaduktiem uz katra krustojuma,nevis luksoforiem un ātruma mērītājiem,kā tas ir, piemēram,Polijā. Tas ir ceļš E67,tātad Eiropas maģistrāle.Turklāt 4 valstīm vienīgais ceļš uz Eiropu. Kur jūs civilizētās valstīs uz maģistrālā ceļa esat redzējuši luksofors?

loxs 28.janvāris 2023 17:01
4 2 Atbildēt

Nez, ko gaudotu salašņas no rīgas, ja pāri tiltiem uzstādītu šito. Man šķiet budzets augtu griezdamies līdz brīdim, kad visi saprastu, ka pa tiltu ir jāpārvietojas tieši 50 kmh un ne ātrāk. Un vispār jūs rīdzenieki esat izlepušu suņu kuriem vajag kārtīgi iemaukt ar kāju pa dirsu. Jums ir sabiedriskais. Privātos atstājiet iebraucējiem, un laukumi, cik viņu ir???? es labprāt kā iebraucējs, samaksātu 24h par savu auto, kaut kur priekšpilsētā, tālāk ar kājām vai sabiedrisko, bet nekā tāda NAV! Staķis māk tikai runāt, tāds pats mēsls kās ušakovs. Tpu sūda rīga.

core 28.janvāris 2023 18:52
3 0 Atbildēt

Kā man patīk kad pāķi sāk mācīt rīdziniekiem, kā viņiem Rīgā dzīvot nu tad nebrauc uz to sūda Rīgu

loxs 28.janvāris 2023 19:30
3 1 Atbildēt

Jā es tā arī daru, maksimāli izvairos no tās krievu pilsētas.

650 29.janvāris 2023 17:40
1 0 Atbildēt

Pilnīgi pareizi,uz katra tilta v/vid radaru un jau no pirmā pārkāptā km/h visuslohus bargi sodīt/Par!

Cerams,ka tuvojošās v/vid kontroles ideja netiks kārtējoreiz izkropļota ar kārtējo (lohiem nezināmo) 13km/h toleranci.

Pārvietojamo trijkāju ēras sākumā tas suuds vienulaik tika likts salutilta sākumā pie mūsamotora,kur nobrauktuve uz mūku apli.Tieši uz uzbēruma,slīpumā, un "skatījās" tas barjerai pa apakšu.Viens otrs jelgavass novirziena lohs tur uzspēja samaksāt pa 4-5x attiecīgajā nedēļā, par ko (prottams) viņš "uzzināja" tikai mēneša beigās ;p

Maksims Ter-Oganesovs 29.janvāris 2023 0:44
0 0 Atbildēt

Apvedceļš jau nu ir pēdējā vieta kur vajag, tur tāpat vidējais ir zem 50!

iJuris 29.janvāris 2023 12:32
1 0 Atbildēt

Mans auto nav aprīkots ar vidējā ātruma kontroles iekārtu. Tikai ar nekalibrētu, nepārbaudītu esošā ātruma aptuvenu rādītāju. CSDD man iedeva uzlīmi, ka manam auto viss ok.

Vēl jau šo sistēmu vajadzētu izmanotot pret pārāk lēni braucošajiem. Vidēji pārāk lēni brauci....

ak vai 30.janvāris 2023 0:54
2 0 Atbildēt

Tavs auto nav arī aprīkots ar tā vadītāju.

Kanibaals 15.februāris 2023 13:31
0 0 Atbildēt

Tieši tā. CSN neprasa vērot spidometru, bet gan ievērot ātrumu, bet kalibrētas mērierīces automašīnās šim nolūkam nav. Par vidējo ātrumu sodīt ar nevar, jo nav norādīta pārkāpuma vieta un arī ātruma pārsniegums nav piefiksēts. Tikai lohi maksās sodu tāpat kā to dara Europark un CityParks lohi, kas maksā līgumsodus par līgumu ko šie nemaz nav noslēguši. Vēl viens razvods.

izgāzīsim 30.janvāris 2023 0:48
2 0 Atbildēt

Ievērosim CSN.

Ābols 30.janvāris 2023 14:58
1 0 Atbildēt

Es labāk mierigi stāvu un stumdos Rīgas korķī ne kā braucu pa to mazohistu apvedceļu kur fūres velkās uz 70-80, stresainie spiež uz 110-120 un dzen(nez kāpēc pārsvarā bmw marka) un tad vēl pa vidu kāds riteņbraucejs izdomā, ka viņam ir visas 'tiesības' atrasties uz šī ceļa. Nez vienmēr jādzer validols, ja ir plānots pa turieni braukt. Īstākā nervu bende kur ir liela iespējamība iekulties nepatikšanās, pat ja nepārkap csn.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 13

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību 2

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 9

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 

Lotus atsakās no pārejas uz pilnīgu elektrisko piedziņu līdz 2028. gadam 4

Britu autobūves uzņēmums Lotus Cars, kas tagad darbojas Ķīnas Geely paspārnē, pārskatījis iepriekš izziņotos plānus attiecībā uz pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti