CSDD atgādina: daži pārsniegtie km/h būtiski ietekmē bremzēšanas ceļu un apgrūtina manevru veikšanu 12

 

Foto: Publicitātes attēls

CSDD | 1.novembris 2023 15:02

Vairāk nekā puse, 67%, Latvijas autovadītāju atzinuši, ka pēdējās 30 dienās ir pārkāpuši atļauto braukšanas ātrumu apdzīvotās vietās. Vēl lielāks autovadītāju skaits – 78%, norāda, ka ir steigušies ātrāk, nekā atļauts ārpus apdzīvotām vietām, liecina ceļu satiksmes dalībnieku attieksmes tiešsaistes aptaujas ESRA3 rezultāti.

. Pārsniegtais ātrums būtiski palielina ceļu satiksmes negadījuma seku smagumu, uzsver  VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) statistikas datu apstrādes vadītājs Juris Kreicbergs.

Bremzēšanas procesu, pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu, skaidro J.Kreicbergs: “Braucot ar 60 km/h stundā atļautā ātruma 50 km/h vietā, pārsniegtie 10 km/h ceļu satiksmes negadījumā var radīt sadursmi ar ievērojami lielāku ātrumu. Piemēram, ja pēkšņi uz ceļa ir izskrējis gājējs tādā attālumā, ka, braucot ar 50 km/h, veicot avārijas bremzēšanu, automobilis apstātos tieši pirms gājēja, tad braucot ar 60 km/h ne tikai bremzēšanas ceļš būs garāks, bet automobilis gājējam uztrieksies virsū ar vairāk nekā 40 km/h lielu ātrumu, radot smagus ievainojumus vai letālas sekas.”

Ņemot vērā VSIA “Latvijas Valsts ceļi” apkopotos datus par ātruma plūsmu uz valsts ceļiem pērnā gada septembrī un oktobrī, vien ceturtā daļa (24%) ievēroja un nepārsniedza atļauto braukšanas ātrumu 90 km/h. Pārējie autovadītāji braukuši virs atļautā ātruma robežas. Nereti ātruma pārsniegšana iet roku rokā ar agresīvas braukšanas pārkāpumiem, tostarp, riskantiem un bīstamiem apdzīšanas manevriem. ERGO apdrošināšanas atlīdzībām ik gadu tiek pieteikts ap 100 dažādu negadījumu, kas saistīti ar bīstamiem apdzīšanas manevriem. Pērn atlīdzībās par tiem ERGO izmaksāja 235 000 eiro.

Uz Latvijas autoceļiem ļoti bieži novērojama pārgalvīga, agresīva un no satiksmes drošības viedokļa absolūti nepamatota apdzīšana, kuras rezultātā nekas netiek iegūts – ne laika ietaupījums, ne kas cits. Autovadītāji, nepārliecinoties par drošību un satiksmē steidzoties, pamatīgi apdraud sevi, savus līdzbraucējus un citus satiksmes dalībniekus. “ERGO pieteikts daudz apdrošināšanas atlīdzību gadījumu, kad, pēdējā brīdī mēģinot izvairīties no frontālas sadursmes un atgriezties atpakaļ savā joslā, apdzenošās automašīnas aizķērušas tajā pašā virzienā braucošos auto. Agresīvas, nepārdomātas apdzīšanas dēļ notiek arī frontālas sadursmes un nobraukšana no ceļa – nereti ar ļoti smagām sekām. Tādēļ aicinām autovadītājus būt atbildīgiem un rūpīgi izvērtēt apdzīšanas manevra nepieciešamību un drošu iespēju to veikt, kā arī ievērot braukšanas ātrumu, kas ir viens no drošas satiksmes pamatprincipiem,” stāsta Sanita Rubene, ERGO Atlīdzību regulēšanas departamenta direktore.

ERGO pieteiktie apdrošināšanas gadījumi liecina, ka arī apdzīvotās vietās neatbilstošs braukšanas ātrums var novest pie ļoti traģiskām sekām. “Tā, piemēram, kāds autovadītājs, apdzīvotā vietā stipri pārsniedzot atļauto ātrumu, nespēja savaldīt transportlīdzekli, iebrauca nožogojumā, apgaismes stabā, luksoforā un pēc tam uzbrauca gājējam, kurš notikuma vietā zaudēja dzīvību. Apdzīvotās vietās ir vairāk mazaizsargāto satiksmes dalībnieku, tāpēc ir daudz lielāks risks tieši uzbraukt gājējam vai velosipēdistam, kuri parasti cieš daudz smagāk,” uzsver S.Rubene.

Taču ātruma pārkāpējiem jārēķinās: ja pēc ceļu satiksmes negadījuma ekspertīzē tiek pierādīts, ka atļautais braukšanas ātrums avārijas brīdī ir būtiski pārsniegts un šis apstāklis ir saistāms ar negadījuma rašanos un tā sekām, pastāv iespēja, ka KASKO polises noteikumi neparedzēs zaudējumu atlīdzināšanu šādā situācijā. Atļautā kustības ātruma pārsniegšana tiešā veidā palielina zaudējumu apjomu un cietušo traumas.

 

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Original Nja 1.novembris 2023 15:34
9 1 Atbildēt

Jā, taču neaizmirsīsim, ka tie, kas brauc krietni zem atļautā, bez redzama iemesla, rada lielāko daļu no iemesliem bremzēšanām un bīstamiem manevriem. Nav viss tikai melns un balts.

MMX 1.novembris 2023 21:57
8 0 Atbildēt

Interesanti, ka šajā palagā ir notikusi pārslēgšanās no "ātrumpārkāpēji ir vainīgi pie praktiski visām avārijām" uz "'ātruma pārsniegšana palielina bojājumu apmēru avārijas gadījumā". Pilnīgi patīkami, ka pēc visas demagoģijas kas te dzīta lai attaisnotu radaru likšanu visādos ceļa posmos ar apšaubāmu pamatojumu, kāds beidzot nosauc lietas īstajos vārdos - ātruma pārkāpšana ne tuvu nav biežākais iemesls avārijām ar mirušajiem, toties tiekot šādā avārijā risks nomirt ir stipri lielāks. Zem šādas domas pat es, kā pastāvīgs ātruma pārkāpējs varu parakstīties. Fiziku vēl neviens nav atcēlis un šī ir laba vieta kur sākt sabiedrības izglītošanu gan par ātrumu, gan par ceļa apstākļiem, gan par riepu izvēli. Teiksim ideja testam - CSDD nopērk lētos ķīniešus un kādas testus uzvarējušas riepas un nodemonstrē tautai kā mainās bremzēšanas ceļš pie 90km/h un 100km/h. Vai kā līkumi sūdīgākos apstākļos ņemās ar vienām un otrām riepām. Vai arī kādu ietekmi uz saķeri atstāj beigtas piekares daļas. Lūk tā jau būtu adekvāta diskusija par satiksmes drošību.

0pis 1.novembris 2023 15:52
4 3 Atbildēt

Drošāki ir braukt ar autobussu un lassīt telefonā iAuto!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Lai tiktu uz savu īpašumu Jūrmalā, tomēr jāpērk caurlaide! Kā tas var būt? (+ VIDEO) 15

Jūrmalas iedzīvotājiem ir tiesības doties uz savu dzīves vietu nemaksājot par iebraukšanas caurlaidi. Taču praksē nākas maksāt, jo caurlaide ir piesaistīta transportlīdzeklim nevis iedzīvotājam. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām elektrisko Korando e - motion (+VIDEO) 2

Elektromobilitāte paver ceļu autotirgū mazpazīstamiem un mazākiem spēlētājiem. Šoreiz Autoziņu testā nonācis 100% elektrisks krosovers KGM Korando e-motion, no firmas dīlera Andre Motors. Tas ir pirmais pilnībā elektriskais modelis bijušā Ssangyong, tagad KGM vēsturē. Lasīt vairāk

 

Rīgas centrā ierobežos koplietošanas skrejriteņu braukšanas ātrumu 17

Rīgas centrā tiks ierobežots koplietošanas skrejriteņu braukšanas ātrums, paredz koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas saistošos noteikumu projekts, kuru akceptēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja. Lasīt vairāk

 

Zaļā mobilitāte – Mercedes atkāpjas no plāna 13

Mercedes-Benz atkāpjas no saviem ambiciozajiem plāniem zaļās mobilitātes jomā, iepriekš uzlikto latiņu nolaižot krietni zemāk. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti