CSDD atgādina: daži pārsniegtie km/h būtiski ietekmē bremzēšanas ceļu un apgrūtina manevru veikšanu 12

 

Foto: Publicitātes attēls

CSDD | 1.novembris 2023 15:02

Vairāk nekā puse, 67%, Latvijas autovadītāju atzinuši, ka pēdējās 30 dienās ir pārkāpuši atļauto braukšanas ātrumu apdzīvotās vietās. Vēl lielāks autovadītāju skaits – 78%, norāda, ka ir steigušies ātrāk, nekā atļauts ārpus apdzīvotām vietām, liecina ceļu satiksmes dalībnieku attieksmes tiešsaistes aptaujas ESRA3 rezultāti.

. Pārsniegtais ātrums būtiski palielina ceļu satiksmes negadījuma seku smagumu, uzsver  VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) statistikas datu apstrādes vadītājs Juris Kreicbergs.

Bremzēšanas procesu, pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu, skaidro J.Kreicbergs: “Braucot ar 60 km/h stundā atļautā ātruma 50 km/h vietā, pārsniegtie 10 km/h ceļu satiksmes negadījumā var radīt sadursmi ar ievērojami lielāku ātrumu. Piemēram, ja pēkšņi uz ceļa ir izskrējis gājējs tādā attālumā, ka, braucot ar 50 km/h, veicot avārijas bremzēšanu, automobilis apstātos tieši pirms gājēja, tad braucot ar 60 km/h ne tikai bremzēšanas ceļš būs garāks, bet automobilis gājējam uztrieksies virsū ar vairāk nekā 40 km/h lielu ātrumu, radot smagus ievainojumus vai letālas sekas.”

Ņemot vērā VSIA “Latvijas Valsts ceļi” apkopotos datus par ātruma plūsmu uz valsts ceļiem pērnā gada septembrī un oktobrī, vien ceturtā daļa (24%) ievēroja un nepārsniedza atļauto braukšanas ātrumu 90 km/h. Pārējie autovadītāji braukuši virs atļautā ātruma robežas. Nereti ātruma pārsniegšana iet roku rokā ar agresīvas braukšanas pārkāpumiem, tostarp, riskantiem un bīstamiem apdzīšanas manevriem. ERGO apdrošināšanas atlīdzībām ik gadu tiek pieteikts ap 100 dažādu negadījumu, kas saistīti ar bīstamiem apdzīšanas manevriem. Pērn atlīdzībās par tiem ERGO izmaksāja 235 000 eiro.

Uz Latvijas autoceļiem ļoti bieži novērojama pārgalvīga, agresīva un no satiksmes drošības viedokļa absolūti nepamatota apdzīšana, kuras rezultātā nekas netiek iegūts – ne laika ietaupījums, ne kas cits. Autovadītāji, nepārliecinoties par drošību un satiksmē steidzoties, pamatīgi apdraud sevi, savus līdzbraucējus un citus satiksmes dalībniekus. “ERGO pieteikts daudz apdrošināšanas atlīdzību gadījumu, kad, pēdējā brīdī mēģinot izvairīties no frontālas sadursmes un atgriezties atpakaļ savā joslā, apdzenošās automašīnas aizķērušas tajā pašā virzienā braucošos auto. Agresīvas, nepārdomātas apdzīšanas dēļ notiek arī frontālas sadursmes un nobraukšana no ceļa – nereti ar ļoti smagām sekām. Tādēļ aicinām autovadītājus būt atbildīgiem un rūpīgi izvērtēt apdzīšanas manevra nepieciešamību un drošu iespēju to veikt, kā arī ievērot braukšanas ātrumu, kas ir viens no drošas satiksmes pamatprincipiem,” stāsta Sanita Rubene, ERGO Atlīdzību regulēšanas departamenta direktore.

ERGO pieteiktie apdrošināšanas gadījumi liecina, ka arī apdzīvotās vietās neatbilstošs braukšanas ātrums var novest pie ļoti traģiskām sekām. “Tā, piemēram, kāds autovadītājs, apdzīvotā vietā stipri pārsniedzot atļauto ātrumu, nespēja savaldīt transportlīdzekli, iebrauca nožogojumā, apgaismes stabā, luksoforā un pēc tam uzbrauca gājējam, kurš notikuma vietā zaudēja dzīvību. Apdzīvotās vietās ir vairāk mazaizsargāto satiksmes dalībnieku, tāpēc ir daudz lielāks risks tieši uzbraukt gājējam vai velosipēdistam, kuri parasti cieš daudz smagāk,” uzsver S.Rubene.

Taču ātruma pārkāpējiem jārēķinās: ja pēc ceļu satiksmes negadījuma ekspertīzē tiek pierādīts, ka atļautais braukšanas ātrums avārijas brīdī ir būtiski pārsniegts un šis apstāklis ir saistāms ar negadījuma rašanos un tā sekām, pastāv iespēja, ka KASKO polises noteikumi neparedzēs zaudējumu atlīdzināšanu šādā situācijā. Atļautā kustības ātruma pārsniegšana tiešā veidā palielina zaudējumu apjomu un cietušo traumas.

 

 
Visi komentāri
 
Original Nja 1.novembris 2023 15:34
9 1 Atbildēt

Jā, taču neaizmirsīsim, ka tie, kas brauc krietni zem atļautā, bez redzama iemesla, rada lielāko daļu no iemesliem bremzēšanām un bīstamiem manevriem. Nav viss tikai melns un balts.

0pis 1.novembris 2023 15:52
4 3 Atbildēt

Drošāki ir braukt ar autobussu un lassīt telefonā iAuto!

uupis 2.novembris 2023 14:54
0 0 Atbildēt

Un kā man ir jāpazinņo tev ka es vedu - piemēram vecmāmiņas porcelāna servīzi? Vai arī manam BMW 545 pēkšņi elektronika ir pārslēgusies uz 4 stobriem un auto ātrāk par 70 neiet?

Kā man tev to paziņot? E-pastu izsūtīt? Nu kā?

Jeb arī tad kad tev kāda ķibele uz ceļa man apstāties - iestumt tavu drapaku grāvī un iedot tev pendeles par to ka traucē citiem braukt?

core 3.novembris 2023 8:24
2 0 Atbildēt

Tu tiešām esi instruktors? Kā instruktors var būt tik stulbs? Servīzi jāved kārtīgi sasaiņotu, lai viņai nekas nenotiktu, bet ja ātrāk par 70 neiet, tad ieslēdz avareikas un brauc gar pašu malu.

Bet vispār tu esi baigais demagogs, parasti jau tie, kas nevar pabraukt ātrāk, baksta telefonu vai urbina degunu, un ja ir vairākas joslas, tad vēlams to darīt kreisajā.

Original Nja 3.novembris 2023 10:49
1 0 Atbildēt

Neīgņojies, uupi.

Avārijas gaismas neviens nav atcēlis. Tās oranžās mirgojošās lampiņas ir tieši paredzētas lai paziņotu par to, ka brauc lēnāk.

Un jā, vēl būtu labi nelīst kreisajā joslā, un turēties maksimāli pie labās malas. Nu tā, cilvēcīgi, lai netraucē citiem.

es 1.novembris 2023 17:56
1 0 Atbildēt

Es atgādinu - jo lielāks ātrums, jo ātrāk var apbraukt šķērsli nebremzējot. Arī ar no meža dzīvnieka vieglāk izvairīties lielā ātrumā.

felix65 1.novembris 2023 18:50
2 2 Atbildēt

Visi tie ierobežojumi domāti tiem, kuri ir bez pieredzes, vai arī dzimuši kā lohi, kuri nekad nepratīs braukt. Besī.

MMX 1.novembris 2023 21:57
8 0 Atbildēt

Interesanti, ka šajā palagā ir notikusi pārslēgšanās no "ātrumpārkāpēji ir vainīgi pie praktiski visām avārijām" uz "'ātruma pārsniegšana palielina bojājumu apmēru avārijas gadījumā". Pilnīgi patīkami, ka pēc visas demagoģijas kas te dzīta lai attaisnotu radaru likšanu visādos ceļa posmos ar apšaubāmu pamatojumu, kāds beidzot nosauc lietas īstajos vārdos - ātruma pārkāpšana ne tuvu nav biežākais iemesls avārijām ar mirušajiem, toties tiekot šādā avārijā risks nomirt ir stipri lielāks. Zem šādas domas pat es, kā pastāvīgs ātruma pārkāpējs varu parakstīties. Fiziku vēl neviens nav atcēlis un šī ir laba vieta kur sākt sabiedrības izglītošanu gan par ātrumu, gan par ceļa apstākļiem, gan par riepu izvēli. Teiksim ideja testam - CSDD nopērk lētos ķīniešus un kādas testus uzvarējušas riepas un nodemonstrē tautai kā mainās bremzēšanas ceļš pie 90km/h un 100km/h. Vai kā līkumi sūdīgākos apstākļos ņemās ar vienām un otrām riepām. Vai arī kādu ietekmi uz saķeri atstāj beigtas piekares daļas. Lūk tā jau būtu adekvāta diskusija par satiksmes drošību.

Freijers 2.novembris 2023 14:19
2 0 Atbildēt

Pilnīgi atbalstāmi, arī es kā lielākoties +10/15 km/h braucējs to atbalstu, bet tiešām vienlaicīgi būtu redzēt to beigto amīšu ietkemi uz bremzēšanu, sūdīgas riepas ietekmi, utt. Kā arī to cik avārijas ir dēļ neparādītiem pagriezieniem, kur kāds izlec uz galvenā nedodot ceļu, utt. 

Jāatgādina arī tas, ka intensīvas satiksmes apstākļos, sevišķi šajā gada laikā, bieži nesanāk arī sasniegt to pašu atļauto ātrumu...

Autovadītājs 1.novembris 2023 22:58
3 0 Atbildēt

Bļaviens! Tos instruktorus no CSDD jāsūta uz Vāciju komandējumā, lai paskatās, kā ir jābrauc gan uz zaļo, gan pa maģistrāli! Cik var murgot?! Neviens nekur neskries, ja būs normāls trafiks! 

Tai pat brīdi, uber CSN ievērotāji, brauc 50 km/h visur: gan kur 50, gan 70, gan 30!!! Atgādināšu, ka centru neskaitot, 30 km/h liek pie skolām un bērnudārziem! Tad kas ir bīstamāk: + 10 vai +20?!

Jobo 2.novembris 2023 18:32
2 0 Atbildēt

Interesanti cik tūkstošus iztērēja visās tajās job*najās kampaņās? Un par cik procentiem ir samazinājies ātrumpārkāpēju skaits? Varbūt pietiek bezjēgā tērēt naudu kampaņās, kas nedod rezultātu?  Vai tad esam tik bagāti? 

Gadiem ilgi taisa visādas kampaņas, kuras nedod nekādu rezultātu. Dzērājšoferi kā ir, tā ir. Ātrumpārkāpēji kā ir, tā ir.

Vernons 3.novembris 2023 10:43
0 0 Atbildēt

Varbūt pietiks reklamēt mandeļu operēšanu caur anālo atveri?

Kā jāsamazina mans Ātrums, lai Tu justos droši un pārliecinoši? (104.4.)

Kad man jāieslēdz virzienrādītājs? (57.)

 Kurā vietā man ir jāieņem stāvoklis joslā manevram? (70.)

Vai man jāskatās spogulī un jāpārliecinās par stāvokli joslā, kuru vēlos ieņemt? (73. 64.)

Šīs ir tās pozīcijas pie kurām CSDD būtu jāpiestrādā!

CSN ir spēkā pie noteiktiem ātruma limitiem, katrā konkrētā ceļa posmā! Galu galā katram, kurš šos Noteikumus Ievēro, ir tiesības Paļauties, ka arī citi pildīs Noteikumu prasības!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

44 240 un 46 745 eiro: vēl divas modernizētā Golf versijas starta lauciņā (+ FOTO)

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen laiž klajā vēl divas modernizētā Golf versijas: eHybrid un GTE. Abus modeļus jau var pasūtīt. Lasīt vairāk

 

Izstāde Auto 2024 pārspējusi iepriekšējo gadu rekordus (+VIDEO) 4

Baltijas lielākais auto dzīves notikums ,starptautiskā autoindustrijas izstāde “Auto 2024” šogad pulcēja pēdējo gadu laikā lielāko interesentu skaitu. Trīs dienās izstādi apmeklēja 34 601 interesents, kas ir par 21 % vairāk nekā pagājušajā gadā un par 12 000 vairāk nekā izstādē “Auto 2022”. Lasīt vairāk

 

Kad domas citur - neliela gājējas un automašīnas sadursme (+ VIDEO) 42

Video autors raksta, ka gājēji reizēm pārāk uzticas autovadītājiem un pieņem, ka tie visi domās vienādi. Tā nebūt nav, jo arī šajā situācijā viens autovadītājs meiteni palaiž, bet otrs pat nedomā to darīt. Lasīt vairāk

 

Gaidot uzlādi, tas svarīgi - Jēkabpilī uzbūvē mazmājiņu par 70 000 eiro (+ VIDEO) 29

Kamēr vieni nesaprot, kā tādu summu var izlikt par tautā saukto mazmājiņu, citi, ieskaitot elektroautomobiļu īpašniekus no tuvējā uzlādes punkta, priecājas, par noderīgo infrastruktūras risinājumu. Vairāk RE TV video sižetā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti