Saeima skatīs grozījumus, lai bargāk sodītu pārkāpumus ceļu satiksmē 13

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 1.februāris 2024 9:07

Saeima šodien otrajā lasījumā plāno skatīt grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz bargākus sodus par vairākiem pārkāpumiem ceļu satiksmē.

Kā aģentūru LETA informēja Saeimas Preses dienestā, ar grozījumiem plānots noteikt, ka par ātruma pārsniegšanu no 61 līdz 70 kilometriem (km/h) stundā ar mopēdiem, motocikliem, vieglajiem automobiļiem un kravas auto, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas, transportlīdzekļa vadītājam varēs piemērot naudas sodu no 720 līdz 960 eiro (pašlaik - no 360 līdz 480 eiro) un transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu uz deviņiem mēnešiem (pašlaik - sešiem).

Savukārt, ja minētajā apjomā ātrums tiks pārsniegts apdzīvotā vietā, plānots piemērot naudas sodu no 1040 līdz 1400 eiro (pašlaik - no 540 līdz 680 eiro) un atņemt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības no deviņiem līdz 12 mēnešiem (pašlaik uz 12 mēnešiem piemēro tiesību izmantošanas aizliegumu).

Gadījumā, ja atļautais ātrums ārpus apdzīvotām vietām tiks pārsniegts par 61 līdz 70 km/h ar automobili, kas velk piekabi vai kravas automobili, kura pilna masa pārsniedz 7,5 tonnas, vadītājam varēs atņemt transportlīdzekļa vadīšanas tiesības no 12 līdz 18 mēnešiem (pašlaik piemēro tiesību izmantošanas aizliegumu uz 12 mēnešiem). Savukārt par šādu ātruma pārkāpumu apdzīvotā vietā vadītājiem varēs atņemt transportlīdzekļa vadīšanas tiesības no 12 līdz 24 mēnešiem (pašlaik atņem tiesības uz 24 mēnešiem).

Gadījumos, kad atļautais braukšanas ātrums būs pārsniegts vairāk nekā par 70 km/h, plānots piemērot naudas sodu no 1400 līdz 2000 eiro un atņemt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības no 12 līdz 36 mēnešiem. Tas attieksies uz visiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no to pilnas masas.

Likumā plānots precizēt sodīšanas biežumu par atsevišķiem ilgstošiem pārkāpumiem, ja pārkāpumu fiksēšana ar tehniskiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli. Ilgstoša pārkāpuma gadījumā, kas fiksēts ar tehniskiem līdzekļiem vairākkārt (tāda transportlīdzekļa izmantošana ceļu satiksmē, kuram noteiktajā termiņā nav veikta valsts tehniskā apskate vai par kuru nav veikta tā īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana), sodu par pārkāpumu piemēros vienu reizi 24 stundu laikā.

Ja pārkāpums tiks fiksēts ar tehnisku līdzekli, neapturot transportlīdzekli, informācija par to nekavējoties būs elektroniski nosūtāma transportlīdzekļa īpašniekam. Kārtību, kādā informācija paziņojama transportlīdzekļa īpašniekam, noteiks Ministru kabinets.

Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja iepriekš saskaņā ar Administratīvās atbildības likuma attiecīgo normu bijusi piemērota transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas

apturēšana, piemēros naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no 280 eiro līdz 700 eiro.

Par traucējumu radīšanu apdzenošā transportlīdzekļa vadītājam, palielinot braukšanas ātrumu vai mainot braukšanas trajektoriju, transportlīdzekļa vadītājam palielinās piemērojamo naudas sodu no 40 līdz 55 eiro.

Tāpat arī par apdzīšanu regulējamos krustojumos vai par apdzīšanu neregulējamos krustojumos, izņemot gadījumus, kad apdzen uz galvenā ceļa attiecībā pret šķērsojamo ceļu, transportlīdzekļa vadītājam palielinās piemērojamo naudas sodu no 40 līdz 55 eiro.

Likumā arī tiks noteikts, ka par stāvēšanu vietās, kur nav iespējams piebraukt, nepārkāpjot ceļu satiksmes noteikumu prasības, transportlīdzekļa vadītājam piemēros naudas sodu 30 eiro.

Attiecībā uz pienākumu personai būt klāt nepieciešamajiem dokumentiem precizēts, ka tas attieksies un transportlīdzekļu vadītājiem, aizstājot iepriekšējo jēdzienu "mehāniskā transportlīdzekļa vadītājam".

Papildināts, ka transportlīdzekli varēs pārvietot piespiedu kārtā, novietojot to speciālā stāvvietā, arī tad, ja stāvēšanas noteikumi būs pārkāpti uz ātrgaitas ceļa. Transportlīdzekli arī uz ātrgaitas ceļa varēs pārvietot piespiedu kārtā, ja būs pārkāpti apstāšanās vai stāvēšanas noteikumi, bet vadītājs nebūs klāt un transportlīdzeklis būs novietots stāvēšanai.

Likumā arī precizēta elektroskrejriteņa definīcija nosakot, ka elektroskrejritenis ir ar elektromotoru vai elektromotoriem, kuru kopējā maksimālā jauda nepārsniedz vienu kilovatu, aprīkots divriteņu transportlīdzeklis, kura konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums nepārsniedz 25 km/h, kuram nav pedāļu un kurš paredzēts vienam cilvēkam un aprīkots ar stūri vai roku atbalstu, kas ir mehāniski savienots ar kāju atbalsta virsmu. Elektroskrejritenis var būt aprīkots ar sēdvietu, kuras augstums nepārsniedz 540 milimetrus.

Tāpat plānots precizēt, ka ceļu satiksmē atļauts izmantot reģistrētus elektroskrejriteņus un velorikšas.

Juridiskās komisijas iepriekš neatbalstīja to Satiksmes ministrijas priekšlikumu, kas būtu paredzējis par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu no sešiem līdz 10 kilometriem stundā ar mopēdiem, motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem un kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas, piemērotu brīdinājumu vai naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam 10 eiro.

Tāpēc pašlaik plānots, ka paliks spēkā pašreizējā kārtība, kad par šādu pārkāpumu piemēro brīdinājumu.

Iekšlietu ministrija (IeM) atsauca iepriekš Juridiskajā komisijā neatbalstītos priekšlikumus grozījumiem Ceļu satiksmeslikumā, kuros bija piedāvāts ieviest iespēju atņemt uz laiku autovadītāja tiesības par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu jau pie vairāk nekā 30 kilometriem stundā (km/h).

Viens no atsauktajiem IeM priekšlikumiem būtu paredzējis, ka par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu no 31 km/h līdz 40 km/h ar mopēdiem, motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem un kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas, piemērotu 80 eiro naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam un varētu piemērot arī tiesību izmantošanas aizliegumu uz laiku no viena līdz trim mēnešiem.

Jau vēstīts, ka sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" vairākās dienās tika savākti tūkstošiem parakstu pret šo priekšlikumu, kas pieļautu tiesību atņemšanu par braukšanas ātruma pārsniegšanu par vairāk nekā 30 km/h.

Patlaban Ceļu satiksmes likums paredz, ka tiesību atņemšanas sankcija iestājas, ja atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana pieļauta no 51 kilometra stundā līdz 60 kilometriem stundā.
 

 
Visi komentāri
 
Upss 1.februāris 2024 10:10
1 1 Atbildēt

Ka tik sodīt!!! kur paliek preventīvie pasākumi?

Vernons 1.februāris 2024 10:58
3 1 Atbildēt

Par noziedzīgu politiku ceļu satiksmē ir iesaistījušies arī Saeima! Kurš ir autors?

Ne vārda par drošu braukšanu!

Brīdinājuma signāli,  stāvoklis joslā manevram, skats spogulī, delikāts ātruma samazinājums! Tas izskatās kā "Neiespējamā misija"! 

Neredzēt progresu ceļu satiksmē!

uupis 1.februāris 2024 11:34
1 4 Atbildēt

Pats no sākuma iemācies vicināt rokas un bremzēt pirms katras pārejas un tad māci citus!

650 1.februāris 2024 17:22
2 0 Atbildēt

Pareiz ir, bez visādiem tādiem mūžam piekrītoši jūsmojošajiem aizmugurējajiem "noderīgajiem idiotiem" nekāds šāds "mehānisms" (ne arī šāds Patiesais stāvoklis) patiesi nevarētu passtāvēt.Kādam būtu jāatbild/Par!

uupis 1.februāris 2024 12:28
3 1 Atbildēt

Nepārkāp un nebūs soda!

Citādāk pieraduši ka vārdu AIZLIEGTS var staipīt kā gumijas izstrādājumu!

WALA 1.februāris 2024 13:47
3 0 Atbildēt

Ūpi, kā tev šis ( IMO vienkārši spārda):

===============================

Par traucējumu radīšanu apdzenošā transportlīdzekļa vadītājam, palielinot braukšanas ātrumu vai mainot braukšanas trajektoriju, transportlīdzekļa vadītājam palielinās piemērojamo naudas sodu no 40 līdz 55 eiro.

===============================

Kur nu vēl "lielāku" rūpi par "satiksmes drošību" cienījamie "lēmēji" būtu spējuši izteikt/uzrakstīt ....

uupis 1.februāris 2024 17:40
1 0 Atbildēt

Pirmkārt šo faktu pierādīt ir neiespējami, ja vien nav filmēts no policijas auto!

Otrs kas, es nezinu ka kāds būtu saņēmis sodu par šādu rīcību!

uupis 1.februāris 2024 17:41
0 0 Atbildēt

Bet šis punkts pats par sevi iespārda konkrēti!

WALA 1.februāris 2024 13:50
3 0 Atbildēt

Vēl : 

====

Likumā arī precizēta elektroskrejriteņa definīcija nosakot, ka elektroskrejritenis ir ar elektromotoru vai elektromotoriem, kuru kopējā maksimālā jauda nepārsniedz vienu kilovatu, aprīkots divriteņu transportlīdzeklis, kura konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums nepārsniedz 25 km/h, kuram nav pedāļu un kurš paredzēts vienam cilvēkam un aprīkots ar stūri vai roku atbalstu, kas ir mehāniski savienots ar kāju atbalsta virsmu. Elektroskrejritenis var būt aprīkots ar sēdvietu, kuras augstums nepārsniedz 540 milimetrus.

Tāpat plānots precizēt, ka ceļu satiksmē atļauts izmantot reģistrētus elektroskrejriteņus un velorikšas.

====

Pieliki feikus pedāļus - un tu neesi vairs skrejritenis  ...

uupis 1.februāris 2024 17:42
0 0 Atbildēt

Da uzliec 3 kw motoru un uzlīmē uzlīmi 0,7 kw un brauc vesels!

WALA 1.februāris 2024 13:52
1 0 Atbildēt

Manuprāt šāda līmeņa lohi varētu arī neierosināt neko - jo pēc būtības te jau notiek gatavošanās faktam "ka nekas nemainīsies" ...

uupis 1.februāris 2024 17:38
1 0 Atbildēt

Esmu atmetis ar roku tiem antiņiem - tur tādas pērles un brāķi nāk ārā - ir aizdomas ka liela daļa tur nemaz neķer lauku, bet peld tikai pa straumi!

650 1.februāris 2024 17:15
2 0 Atbildēt

Atļaušos attālināti "pajautāt". Nu tā sirsnīgi, kā lohs/loham(-iem).

!) JŪS kad savulaik pieņēmāt mehānismu vadītāju elektroniskajai sodīšanai (NEierobežotu skaitu diennaktī par vienu un to pašu pārkāpumu..), labticīgi NEZINĀJĀT par to? KURŠ diez šo mehānismu šittik veiksmīgi izdomāja? Uzvārds?

2) Kurš (mums,L..) un ar/ko "izkontrolēs" TO, vai (gadījumā) apdzenamais nav kaut ko tur palialinājis vai kādā citādā veidā patraucējis apdzinējam. 

Kur "mums" ir dati par TO, cik gadījumos šāda traucēšana ir novedusi pie avārijām? Kur piemēram ir skaidrojums par TO,kas īsti "patraucēja" mercedesa vadītājam, kurš nesen pie Suņciema kopā ar savu pasažieri vienkārši nositās, iebraucis pretējā joslā? 

3) Ar ko, kur un/vai kādā veidā mērīsiet skrejriteņu ātrumu? Kas JUMS traucēja mērīt līdz šim un CIK ir bijis sodīto/Par! tā dēvētajiem "skrejriteņu eksplulohtācijas pārkāpumiem" līdzšinējajājājā laika periodā???

4?)) kad tiks pieņemti saistošie "Ātrās Reaģēšanas" noteikumi par beidzamajā laikā asstronomiskos apmēros pieaugušajām fiziskās agresijas izpausmēm vienam "vadītājam" pret otru "vadītāju"? Kur statisktika- cik sodīto, kādi mēri pieņemti?

Kāds sods (vai Pagodinājums) tika piemērots attiecībā pret to Vadītāju, kurš nesen gaišā dienas laikā desmitiem citu autobraucēju acu priekšā pie Spices uz Ulmaņa lohgatves brauktuves  izvilka no kabīnes un publiski piekāva cesvaines busa vadītāju? Kur ir citkārt runīgā "ātrās reaģēšanas" Pr-nieka komenntārs/Par!?? Kas notiek??

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nepilni 400 000 eiro - Ferrari jaunais modelis 12Cilindri (+ FOTO)

Itālijas superauto ražotājs Ferrari pieteicis jaunu modeli 12Cilindri, kas viņu piedāvājumā nomainīs 812 Superfast un būs pieejams kupejas un Spider modifikācijās. Lasīt vairāk

 

Aplēsta summa, ko par vēja parkiem varētu saņemt iedzīvotāji (+ VIDEO) 6

Gadiem ilgi savstarpēji “cīnoties” iedzīvotājiem un vēja parku attīstītājiem, Latvija pamatīgi iepalikusi saviem kaimiņiem vēja enerģijas attīstībā. Lasīt vairāk

 

Cadillac izstrādājis elektrisku krosoveru Ķīnas tirgum

Modelis Optiq paredzēts Ķīnas tirgum, taču vēlāk Cadillac to plāno pārdot arī ASV. Lasīt vairāk

 

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 45

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti