Braukšana sniegā un slidenā laikā, droša telefona lietošana braukšanas laikā utt. -EP atbalsta ES vadītāja apliecību noteikumu reformu 23

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 2.marts 2024 9:22

Tā kā ik gadu uz Eiropas Savienības (ES) autoceļiem vairāk nekā 20 000 cilvēku zaudē dzīvības, Eiropas Parlaments (EP) atbalsta ES vadītāja apliecību noteikumu reformu, lai uzlabotu ceļu satiksmes drošību un vienlaikus veicinātu ES zaļo un digitālo pāreju, aģentūru LETA informēja EP preses sekretārs Jānis Krastiņš.

EP deputāti vēlas, lai autovadītāji būtu labāk sagatavoti reālām braukšanas situācijām un apzinātos riskus, jo īpaši attiecībā uz neaizsargātiem satiksmes dalībniekiem, piemēram, gājējiem, bērniem, velosipēdistiem un e-skrejriteņu lietotājiem. Tāpēc apliecības iegūšanas eksāmenos būtu jāiekļauj arī braukšana sniegā un slidenā laikā, droša telefona lietošana braukšanas laikā, ekonomiskas un ekoloģiskas braukšanas principi, aklās zonas, vadītājam asistējošās sistēmas un transportlīdzekļa durvju droša atvēršana, viņi piebilst.

EP deputāti piekrīt, ka motociklu un vieglo automašīnu vadītāja apliecībām jābūt derīgām vismaz 15 gadus, bet kravas automašīnām un autobusiem - piecus gadus. Viņi neatbalstīja Eiropas Komisijas ierosināto vadītāja apliecību derīguma samazināšanu vecāka gadagājuma cilvēkiem, lai nepieļautu diskrimināciju un nemazinātu vecāka gadagājuma cilvēku tiesības uz pārvietošanās brīvību un dalību ekonomiskajā un sociālajā dzīvē.

Tāpat EP piekrita tam, ka autovadītāji paši novērtē savu piemērotību vadīt transportlīdzekli, saņemot vai atjaunojot vadītāja apliecību. Šādā gadījumā katra ES dalībvalsts varētu pati lemt, vai pašnovērtējums jāaizstāj ar medicīnisko apskati, kas ietvertu vadītāju redzes un sirds un asinsvadu stāvokļa pārbaudes. EP deputāti vēlas, lai dalībvalstu valdības palielinātu autovadītāju informētību par garīgiem un fiziskiem signāliem, kas var apdraudēt viņu piemērotību automašīnas vadīšanai.

Nepieredzējušiem autovadītājiem sākumā būtu jāiziet vismaz divus gadus ilgs pārbaudes laiks, kura laikā uz viņiem attiektos ierobežojumi, piemēram, stingrāki alkohola lietošanas ierobežojumi pie stūres un bargāki sodi par drošības noteikumu pārkāpšanu.

Lai mazinātu profesionālu autovadītāju trūkumu, deputāti prasa jau 18 gadu vecumā ļaut iegūt tiesības vadīt kravas automašīnu vai autobusu, kurā ir līdz 16 pasažieriem, ar nosacījumu, ka ir izieta papildu kompetences apmācība. Arī 17 gadus veciem jauniešiem jābūt tiesīgiem saņemt vieglo vai kravas automašīnu vadītāja apliecību, ko drīkstētu izmantot pieredzējuša vadītāja pavadībā, pausts EP nostājā.

Lai atbalstītu ES vienoto tirgu, EP deputāti prasa digitālās vadītāja apliecības ieviešanu, kas ir pieejama mobilajā tālrunī un ir pilnībā līdzvērtīga fiziskajai autovadītāja apliecībai.

EP nostāja par ES vadītāju apliecībām tika pieņemta ceturtdien, 29.februārī, ar 339 balsīm par, 240 pret un 37 atturoties. EP tādējādi ir noslēdzis pirmo lasījumu, bet likumdošanas sarunas par tiesību akta galīgo redakciju turpinās nākamais EP sasaukums, ko ievēlēs jūnijā.
 

 
23 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Bradypus 2.marts 2024 21:47
13 1 Atbildēt

"deputāti prasa jau 18 gadu vecumā ļaut iegūt tiesības vadīt kravas automašīnu vai autobusu"

Pokuj sniegs Spānijā, bet šī IR krīze. Jaunieši kļūst arvien bezatbildīgāki un pieņemas prātā arvien vēlāk (kas kopumā ir OK, pieaugot mūža ilgumam), bet ļaut stūrēt fūres no 18 gadiem ir izmisuma solis, kas parāda divus pakaļas caurumus uzreiz - 1) moderni skolotie hipsteri negrib strādāt smagus darbus, 2) pašbraucoši auto ir propagandas fufelis vēl ilgu laiku. Un rekur paši deputāti labi apjēdz gan koe ievārījuši ar savām progresīvajām idejām, gan uzspļauj satiksmes drošībai, kad saprot, ka gudri muldēt var daudz, bet kravu pārvadājumu apstāšanos pieļaut nedrīkst. 

Probleām jau tā, ka tas NEKO neatrisinās, bet līķus sagādās.

Kovbojs 3.marts 2024 7:05
6 0 Atbildēt

Sveiki deputāti.Jūs spriežat tādas lietas ko paši nepārzināt un tad gribat kārtību?Autovadītājam jābūt vismaz gads pieredzes lai viņš saprot ko dara un tad var spriest par nākošām kategorijām,un nākamā darba vietā jāstažējās vismas 10 dienas uz konkrētā auto,tikai tad var saprast vai vispār var to darīt jaunietis,tas ir atbildīgs darbs un viena kļūda var sagandēt visu dzīvi gan jaunajam autovadītājam gan apkārt esošai ceļu satiksmes dalībai un dalībniekiem.

3r3y 2.marts 2024 17:30
4 0 Atbildēt

Kā tad Spānijā dabūs pravas?Kur lietus,kur sniegs?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volvo lielākais un mazākais krosovers tiekas triecientestos (+ VIDEO)

Volvo sarīkojis drošības testus, savas krosoveru līnijas lielākajam un mazākajam modelim liekot triekties vienam pret otru. Lasīt vairāk

 

Nepilni 60 000 eiro - sākta pasūtījumu pieņemšana jaunās paaudzes Toyota Land Cruiser, izziņotas cenas Latvijā (+ FOTO) 2

Toyota leģendārais Land Cruiser ir piedzīvojis plašas pārmaiņas un ieguvis būtiski labākas spējas braukšanai gan pa bezceļu, gan pa cietu segumu, vienlaikus paliekot uzticīgs savām saknēm un kompānijas DNS. Ražotāja pārstāvji izziņojuši arī leģendārā SUV jaunās paaudzes cenu, un pirmie auto pie īpašniekiem nonāks šajā rudenī. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 6

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti