Braukšana sniegā un slidenā laikā, droša telefona lietošana braukšanas laikā utt. -EP atbalsta ES vadītāja apliecību noteikumu reformu 23

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 2.marts 2024 9:22

Tā kā ik gadu uz Eiropas Savienības (ES) autoceļiem vairāk nekā 20 000 cilvēku zaudē dzīvības, Eiropas Parlaments (EP) atbalsta ES vadītāja apliecību noteikumu reformu, lai uzlabotu ceļu satiksmes drošību un vienlaikus veicinātu ES zaļo un digitālo pāreju, aģentūru LETA informēja EP preses sekretārs Jānis Krastiņš.

EP deputāti vēlas, lai autovadītāji būtu labāk sagatavoti reālām braukšanas situācijām un apzinātos riskus, jo īpaši attiecībā uz neaizsargātiem satiksmes dalībniekiem, piemēram, gājējiem, bērniem, velosipēdistiem un e-skrejriteņu lietotājiem. Tāpēc apliecības iegūšanas eksāmenos būtu jāiekļauj arī braukšana sniegā un slidenā laikā, droša telefona lietošana braukšanas laikā, ekonomiskas un ekoloģiskas braukšanas principi, aklās zonas, vadītājam asistējošās sistēmas un transportlīdzekļa durvju droša atvēršana, viņi piebilst.

EP deputāti piekrīt, ka motociklu un vieglo automašīnu vadītāja apliecībām jābūt derīgām vismaz 15 gadus, bet kravas automašīnām un autobusiem - piecus gadus. Viņi neatbalstīja Eiropas Komisijas ierosināto vadītāja apliecību derīguma samazināšanu vecāka gadagājuma cilvēkiem, lai nepieļautu diskrimināciju un nemazinātu vecāka gadagājuma cilvēku tiesības uz pārvietošanās brīvību un dalību ekonomiskajā un sociālajā dzīvē.

Tāpat EP piekrita tam, ka autovadītāji paši novērtē savu piemērotību vadīt transportlīdzekli, saņemot vai atjaunojot vadītāja apliecību. Šādā gadījumā katra ES dalībvalsts varētu pati lemt, vai pašnovērtējums jāaizstāj ar medicīnisko apskati, kas ietvertu vadītāju redzes un sirds un asinsvadu stāvokļa pārbaudes. EP deputāti vēlas, lai dalībvalstu valdības palielinātu autovadītāju informētību par garīgiem un fiziskiem signāliem, kas var apdraudēt viņu piemērotību automašīnas vadīšanai.

Nepieredzējušiem autovadītājiem sākumā būtu jāiziet vismaz divus gadus ilgs pārbaudes laiks, kura laikā uz viņiem attiektos ierobežojumi, piemēram, stingrāki alkohola lietošanas ierobežojumi pie stūres un bargāki sodi par drošības noteikumu pārkāpšanu.

Lai mazinātu profesionālu autovadītāju trūkumu, deputāti prasa jau 18 gadu vecumā ļaut iegūt tiesības vadīt kravas automašīnu vai autobusu, kurā ir līdz 16 pasažieriem, ar nosacījumu, ka ir izieta papildu kompetences apmācība. Arī 17 gadus veciem jauniešiem jābūt tiesīgiem saņemt vieglo vai kravas automašīnu vadītāja apliecību, ko drīkstētu izmantot pieredzējuša vadītāja pavadībā, pausts EP nostājā.

Lai atbalstītu ES vienoto tirgu, EP deputāti prasa digitālās vadītāja apliecības ieviešanu, kas ir pieejama mobilajā tālrunī un ir pilnībā līdzvērtīga fiziskajai autovadītāja apliecībai.

EP nostāja par ES vadītāju apliecībām tika pieņemta ceturtdien, 29.februārī, ar 339 balsīm par, 240 pret un 37 atturoties. EP tādējādi ir noslēdzis pirmo lasījumu, bet likumdošanas sarunas par tiesību akta galīgo redakciju turpinās nākamais EP sasaukums, ko ievēlēs jūnijā.
 

 
Visi komentāri
 
Sperm-nons 2.marts 2024 15:40
2 0 Atbildēt

Vernon, kur priekšlikumi?

Vernons 2.marts 2024 20:18
0 2 Atbildēt

CSN 57. Punkts!

CSL  51. Pants!

3r3y 2.marts 2024 17:30
4 0 Atbildēt

Kā tad Spānijā dabūs pravas?Kur lietus,kur sniegs?

mēs ar'? 2.marts 2024 17:33
2 1 Atbildēt

"Tāpat EP piekrita tam, ka autovadītāji paši novērtē savu piemērotību vadīt transportlīdzekli, saņemot vai atjaunojot vadītāja apliecību. " Opis beidzot pats kancelēsies un izēdīs visus no komentiem.

no klasikas 3.marts 2024 13:06
0 0 Atbildēt

Kurš gan ar savu parakstu atzīs,ka nevar vadīt auto un ir vājš mīlnieks?

Pļurkt 2.marts 2024 17:45
1 0 Atbildēt

Koroče - ja tev nav mobīlā telefona, tad pravas nedabūsi!!

uupis 2.marts 2024 18:18
0 0 Atbildēt

Latvijā jau viss tas ir!

Bet interesanti kur Spānijā EP deputāti ņems sniegu?

. 2.marts 2024 21:17
3 0 Atbildēt

Spānijas ziemeļos snieg.

Pļurkt 4.marts 2024 7:47
0 0 Atbildēt

Jā, jā - ziemas pašā viducī, kur pēdējos gadus bieži vien tas sniegs nokūst pāris stundu laikā.

sviesc 4.marts 2024 11:47
2 0 Atbildēt

Nu re, biznesa niša. Varēsim ziemā savu sniegu Spānijai tirgot. Nopelnīsim un atrisināsim savu problēmu, kur likt sniegu no trotuāriem.😄

uupis 2.marts 2024 19:09
0 0 Atbildēt

Fašists vernons ķieģeļus drīzumā sāks ražot vairumā - katru reizi kad izlasīs šo EP regulu - četras paletes ar ķieģeļiem garantētas!

Vernons 2.marts 2024 20:04
0 2 Atbildēt

muti ciet MUĻĶI !

Vernons 2.marts 2024 20:19
0 0 Atbildēt

Vārds vietā!

Vernons 2.marts 2024 20:16
0 2 Atbildēt

Braukt prot visi! Arī lācis cirka izrādē! Kā jāsamazina Ātrums? Nedrīkst strauji bremzēt! Pirms Ātruma samazināšanas savlacīgi(?) jāparāda brīdinājuma signāli! Visi, kādam citam priekšā esoši, ar savu rīcību garantē Drošību! Arī gājējam Aizliegts uzkāpt uz brauktuves, ja tuvojas transports! Visi, kā viens, ir satiksmes dalībnieki!

CSN grāmatai uz vāka jābūt devīzei: "Esi kādam priekšā, Garantē drošību"! Viss nostājas savās vietās! Un Ūpis ar Savu ideoloģiju ir d*rsā! CSL 19. pants: "Pienākumi un tiesības"!

uupis 3.marts 2024 12:36
0 0 Atbildēt

Pirmās paletes ar ķieģeļiem būs kur gatavas - kur jābrauc pakaļ?

"EP deputāti vēlas, lai autovadītāji būtu labāk sagatavoti reālām braukšanas situācijām un apzinātos riskus, jo īpaši attiecībā uz neaizsargātiem satiksmes dalībniekiem"

Ražo nākamos ķieģeļus!

Bradypus 2.marts 2024 21:47
13 1 Atbildēt

"deputāti prasa jau 18 gadu vecumā ļaut iegūt tiesības vadīt kravas automašīnu vai autobusu"

Pokuj sniegs Spānijā, bet šī IR krīze. Jaunieši kļūst arvien bezatbildīgāki un pieņemas prātā arvien vēlāk (kas kopumā ir OK, pieaugot mūža ilgumam), bet ļaut stūrēt fūres no 18 gadiem ir izmisuma solis, kas parāda divus pakaļas caurumus uzreiz - 1) moderni skolotie hipsteri negrib strādāt smagus darbus, 2) pašbraucoši auto ir propagandas fufelis vēl ilgu laiku. Un rekur paši deputāti labi apjēdz gan koe ievārījuši ar savām progresīvajām idejām, gan uzspļauj satiksmes drošībai, kad saprot, ka gudri muldēt var daudz, bet kravu pārvadājumu apstāšanos pieļaut nedrīkst. 

Probleām jau tā, ka tas NEKO neatrisinās, bet līķus sagādās.

Kovbojs 3.marts 2024 7:05
6 0 Atbildēt

Sveiki deputāti.Jūs spriežat tādas lietas ko paši nepārzināt un tad gribat kārtību?Autovadītājam jābūt vismaz gads pieredzes lai viņš saprot ko dara un tad var spriest par nākošām kategorijām,un nākamā darba vietā jāstažējās vismas 10 dienas uz konkrētā auto,tikai tad var saprast vai vispār var to darīt jaunietis,tas ir atbildīgs darbs un viena kļūda var sagandēt visu dzīvi gan jaunajam autovadītājam gan apkārt esošai ceļu satiksmes dalībai un dalībniekiem.

Eriks_Grigis 3.marts 2024 13:15
0 0 Atbildēt

Lasot Direktīvas par vadītāju apliecībām reformu, Eiropas Savienības Parlaments ir apstiprinājis B kategorijas vadītāja apliecības pilnās masas (PM) paaugstināšanu no 3,5 līdz 4,25 PM tonnām attiecībā uz ceļojuma kemperiem un medicīniskās palīdzības autotransportu. 

Attiecībā uz citiem transportlīdzekļu veidiem transportlīdzekļa pilnās masas palielinājumi tiks saistīti ar alternatīvas piedziņas sistēmas izmantošanu.

sviesc 4.marts 2024 11:52
0 0 Atbildēt

Daļa pateicības tur ir elektrovageniem, dēļ akumulatoru svara. Tagad polo izmēra vāģim automātiski ir 600-700kg klāt.

650 3.marts 2024 21:07
2 0 Atbildēt

Nevar tā īsti iebraukt.Diez tie euroVadītāji kļūst arvien kvalificētāki vai vienkārši globālā euroNekaunība massveidīgi pieaug? 

Vai (un Kad) attiecībā uz tr.līdzekļiem ar pilno ieskrējienu zem 5sek tiks nozīmēta to pircēju, vadītāju un/vai passažieru massveida psihiatriskā apsekošana (euro-expertīze) ?

spainis 4.marts 2024 10:19
1 0 Atbildēt

Nu tas ir pisec! Senilam penzim nevar likt iet medicīnisko komisiju reizi gadā vai pusgadā, bet 18 gadīgs hļupārs varēs vadīt autobusu!

Bradypus 4.marts 2024 13:59
0 0 Atbildēt

Rekur abi uzreiz: iauto.lv/pie-stures/av...jumu-neatceras

Tādiem pirmajiem, kas uz ceļu neskatā var autobusu vadīšanu uzticēt, bet otro, kas negadījumu pat neatceras pie stūres nedrīkstēs diskriminēt.

uupis 5.marts 2024 12:26
0 0 Atbildēt

Bet ja nopietni, tad izskatās ka kāds ir sajaucis otro martu ar pirmo aprīli!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TWR Supercat – 600 Zs jaudīga retro Jaguar mūsdienu versija (+ FOTO)

Lielbritānijā uz klasiskās Jaguar XJS kupejas bāzes radīts jaudīgs sporta auto, kas tiks izlaists 88 eksemplāru skaitā. Lasīt vairāk

 

Lietuvas muitnieki novērš divu "Tesla Cybertruck" izvešanu uz Baltkrieviju 5

Lietuvas muitnieki aizturējuši divus automobiļus "Tesla Cybertruck", jo ir aizdomas, ka šos pikapus ar elektrodzinēju bija paredzēts kontrabandas ceļā caur Baltkrieviju ievest Krievijā, tādējādi pārkāpjot Eiropas Savienības (ES) sankcijas. Lasīt vairāk

 

Kā jaunajā Škoda Superb Combi jūtas basketbolists? (+VIDEO)

Škoda Superb lielākoties ir dienesta automašīna, taču cik šim uzdevumam gatavs ir jaunais modelis? Tā kā jaunais Škoda Superb Combi ir garš auto, mēs vēlamies noskaidrot, kā tajā jūtas patiesi garš cilvēks. Lasīt vairāk

 

Biedrība: Autovadītāji Rīgā arvien biežāk pārkāpj liegumu braukt pa sabiedriskā transporta joslām 21

Autovadītāji Rīgā arvien biežāk pārkāpj liegumu braukt pa sabiedriskā transporta joslām, lēš biedrība "Izglītības, kultūras un inovatīvo projektu asociācija", kas īsteno kampaņu "Cieni sabiedrisko!". Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti