Komisija neatbalsta priekšlikumu par naudas soda piemērošanu no pirmā pārsniegtā kilometra 52

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 11.septembris 2024 14:22

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas deputāti trešdien neatbalstīja satiksmes ministra Kaspara Briškena (P) iesniegto priekšlikumu grozījumiem Ceļu satiksmes likumā, kas paredz piemērot naudas sodu no pirmā pārsniegtā kilometra stundā (km/h).

Briškena priekšlikums paredz par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz 10 km/h ar mehāniskiem transportlīdzekļiem piemērot brīdinājumu vai naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam divu naudas soda vienību apmērā jeb 10 eiro apmērā.

Satiksmes ministrijas (SM) parlamentārais sekretārs Ģirts Dubkēvičs sēdē norādīja, ka šogad līdz 22.jūlijam ceļu satiksmes negadījumos Latvijā gājušas bojā 58 personas, kā arī Latvijas statistika 2023.gadā, salīdzinot ar citām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm, ir daudz sliktāka. Attiecīgi SM rosina jau no pirmā pārsniegtā kilometra piemērot ne tikai brīdinājumu, bet arī naudas sodu.

Saeimas deputāts Amils Saļimovs no partijas "Stabilitātei" uzsvēra, ka šis priekšlikums ir virzīts, lai iekasētu naudu, nevis rūpētos par satiksmes drošību.

Tāpat deputāts un bijušais satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA) uzsvēra, ka šis priekšlikums jau bija iesniegts un noraidīts Saeimas Juridiskajā komisijā. Viņš pauda neizpratni, kādēļ priekšlikums atkal tiek virzīts, jo tas nerisina situāciju ar negadījumiem. "Aicinu jau saknē šo priekšlikumu noraidīt," uzsvēra Vitenbergs.

Dubkēvičs uzsvēra, ka šis nav līdzeklis, lai iekasētu naudu, bet līdzeklis, lai glābtu dzīvības. Arī SM Sabiedriskā transporta departamenta direktore Annija Novikova sacīja, ka šis ir veids, kā ministrija mēģina cīnīties, lai riski no sadursmēm būtu mazāki.

Deputāts Andris Kulbergs (AS) sacīja, ka galvenā problēma ir par to, kā piemērot sodus. "Ir nepieciešams palielināt policijas resursus, kur nav fotoradaru. Mēs varam piemērot sodus, bet nav policistu, kas to piemēros, tādēļ ir jāpalielina algas policistiem," uzsvēra Kulbergs.

Savukārt Ainārs Šlesers (LPV) norādīja, ka galvenā problēma ir Latvijas ceļi, kuri neatbilst drošības prasībām, uzsverot, ka SM labāk vajadzētu pateikt, kad un kur Latvijā būvēs automaģistrāles.

Deputāts Jānis Patmalnieks (JV) secināja, ka šim priekšlikumam nav redzams atbalsts, tādēļ ministrijai ir jāsagatavo plašāks skaidrojums. Viņš sacīja, ka bieži izšķirošs faktors sadursmēm ir ātruma pārsniegšana par 10 km/h, aicinot, komisiju samazināt šo 10 km/h slieksni uz pieciem km/h.

Sēdes noslēgumā priekšlikumu atbalstīja divi deputāti, neatbalstīja - deviņi, bet atturējās - viens. Līdz ar to priekšlikums netika atbalstīts, bet komisija aicināja SM uz trešo lasījumu apkopot informāciju par biežākajiem iemesliem, kādēļ notiek ceļu satiksmes negadījumi, kā arī apdomāt naudas soda piemērošanu no piektā pārsniegtā kilometra.

Patlaban likums paredz, ka par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz 10km/h ar mopēdiem, motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem un kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas, transportlīdzekļa vadītājam piemēro brīdinājumu.

LETA jau vēstīja, ka pērn decembrī Saeimas Juridiskā komisija neatbalstīja grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredzēja SM priekšlikumu piemērot naudas sodu līdz desmit eiro par atļautā ātruma pārkāpšanu no pieciem līdz desmit km/h.
 

 
52 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
650 11.septembris 2024 14:29
28 1 Atbildēt

Kas diez būs nākamais, ko KassparsBrrr (Prr;) izdomās uzmanības novēršanai no sevis paša (;P) iepriekš sasstrādātajiem globālajiem simtmiljonu suuudiem???

core 11.septembris 2024 14:51
20 1 Atbildēt

Ūpis aiz bēdām šodien piekodīsies.

650 11.septembris 2024 16:15
17 0 Atbildēt

Prottams! un par!/šo mahināciju (gluži tāpat, kā par visām citām) te ne1nam Nekasnebūs! Lohi turpina gavilēt!

Te akūti vajadzīgs tas tur itāļu satiksmes Ministrs- kurš š.g. maijā izdeva reāli taisnīgu dekrētu/Par! ,- ka ir steidzami jāierobežo dažādu nemērā saradušos patvaldību un silespersonu paranormālās aktivitātes elektronisko iekassēšanas īerīču karināšanā pie katra staba!

Ar ši te paša Brrrdraņķa ziņu "kāds" fonā izsaimniekoja tur kaut kādu suuda miļjardu lohu naudiņas- tāpēc bija vajadzīga visa ši te ažiotāža.Bet pag, šis vēl nebūt nav viss, gaidām Vēl.

Tas +1, ko tas nozīmē- tikai TO, ka maksātu pilnīgi jebkurš uz ielas izbraukušais, ieskaitot(!) šos pašus te daudzskaitlīgi noderīgos idiotus/gavilētājus, kuri visu šo te farsu "kvēli atbalstīja".Jo viņi nejēdz atšķirt atsevišķu silespersonu aktivitātes savu kabatu piepildīšanai no reālām darbībām tiešām Likuma ievērošanai.Pirmkārt(!), ne to ka uzreiz ievērošanai, bet visupirms gadiem ilgi apspļauditā kājāmmīdītā "likuma" reabilitēšanai kā tādai.Nevis arvien jaunas arvien bezkaunīgākas demagoģijas izplātīšanai un dažādu praktiski neizpildāmu suudu ieviešanai.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

No 36 000 eiro - Ar Volvo cieši saistītais Lynk & Co 02 sāk ceļu pie Eiropas pircējiem (+ FOTO)

Ķīniešu krosovers ir lielāks un jau pamata versijā dinamiskāks, labāk aprīkots un brauc tālāk kā par līdzīgu cenu piedāvātais Volkswagen ID.3. Lasīt vairāk

 

Tuvojoties zelta rudens laikam, Siguldā izveidojušies apmeklētāju sastrēgumi 7

Tuvojoties zelta rudens laikam, Siguldā sestdien izveidojušies apmeklētāju sastrēgumi, liecina iedzīvotāju sociālajos medijos ievietotie foto. Lasīt vairāk

 

Škoda nodemonstrē Enyaq rallija modeli (+ FOTO)

Elektriskais krosovers izmēģina spēkus rallijā, tiesa gan – projektam ir tikai koncepta statuss. Lasīt vairāk

 

Nepilni 45 000 eiro – Tesla Model 3 700 kilometru versija kļūs pieejama arī Eiropā 59

Amerikāņu elektroautomobiļu ražotājs Tesla solījis piegādāt savu tālās sniedzamības Model 3, kas ar vienu uzlādi spēj nobraukt līdz 702 km pēc WLTP cikla. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti