Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Aptauja: spriedzi uz pilsētas ceļiem izjūt divas trešdaļas satiksmes dalībnieku 4

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

CSSD | 10.oktobris 2024 12:11

Divas trešdaļas Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka starp dažādām ceļu satiksmes dalībnieku grupām ir jaušama spriedze un trūkst saskanīgas mijiedarbības, liecina septembrī veiktā VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) un apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) sabiedriskā aptauja par satiksmes dalībnieku attiecībām pilsētvidē.*

Trešdaļa aptaujāto arī atzīst, ka viņus traucē satiksmes dalībnieki, kas pārvietojas ar citāda veida transportlīdzekli, nekā viņi paši.

Satiksmes dalībnieku vidū ir pārāk daudz agresijas – par to ir pārliecināti 65% aptaujāto, galvenokārt Rīgas un Pierīgas iedzīvotāji, pilsētnieki un jauni cilvēki 18–29 gadu vecumā. Turklāt 32% aptaujāto atzīst, ka viņus traucē citu pārvietošanās līdzekļu lietotāji: autovadītāji greizi skatās uz mikromobilitātes rīku lietotājiem un gājējiem, velosipēdisti un skrejriteņu braucēji – uz autovadītājiem.

“No aptaujas datiem redzam, ka absolūtais vairākums piekrīt – pilsētvidē vērojamo attiecību uzlabošanā ir jāpiedalās ikvienam, un cieņpilnai satiksmes dalībnieku mijiedarbībai ir svarīga loma satiksmes drošības veicināšanā. Ceļu satiksmē neviens nav svarīgāks par otru tikai tāpēc, ka brauc ar lielāku vai jaudīgāku transportlīdzekli. Noteikumi jāievēro visiem, lai vairotu labo ikdienas satiksmē un uzlabotu satiksmes dalībnieku attiecības pilsētās,” komentē CSDD Komunikācijas departamenta vadītāja Ilze Šipkēvica, uzsverot, ka, iestājoties ziemas sezonai, visiem satiksmes dalībniekiem jābūt it īpaši vērīgiem un kopā jārūpējas par vismazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem pilsētvidē – gājējiem.

Kā liecina aptaujas dati, pēc sabiedrības domām, visefektīvākie līdzekļi uzvedības uzlabošanai uz ceļa ir sodu piemērošana par pārkāpumiem, kā arī dažādu kontroles sistēmu, piemēram, fotoradaru efektivitāte – tā norādījuši gandrīz visi aptaujātie. 44% ir pārliecināti, ka papildus šiem līdzekļiem uzvedību mainīt palīdz infrastruktūras uzlabojumi.

Aptaujas dati liecina, ka liela daļa satiksmes dalībnieku uzskata, ka personīgā pieredze ir cieši saistīta ar  uzvedības un paradumu maiņu uz ceļa. 44% respondentu atzīst, ka pašiem gadījies piedzīvot nelāgu pieredzi, kas atstājusi sekas uz veselību un likusi mainīt savus paradumus. Tikpat augstu tiek novērtēts arī līdzcilvēku labā prakses piemērs gan ģimenē, gan darbā, gan uz ceļa.

BALTA pieredze rāda, ka spriedze uz ceļa un nerēķināšanās ar pārējiem satiksmes dalībniekiem atspoguļojas negadījumu statistikā un var dārgi izmaksāt gan veselības, gan finansiālajā ziņā.

“Ikdienā redzam, ka būtiska daļa ceļu satiksmes negadījumu rodas saspīlētu savstarpējo attiecību uz ceļa rezultātā, kaut arī no tiem varētu viegli izvairīties. Ikvienam satiksmes dalībniekam uz satiksmi ir jāskatās kā uz vienotu organismu, kas veiksmīgi funkcionēs tikai tad, ja visi elementi mijiedarbosies jeb rēķināsies un izturēsies cieņpilni pret pārējiem satiksmes dalībniekiem,” uzsver BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks.

Satiksmes drošības kampaņas “Dod ceļu cieņai” materiāli pieejami šeit: https://www.csdd.lv/csdd/socialas-kampanas/.

Satiksmes drošības kampaņu “Dod ceļu cieņai” organizē CSDD sadarbībā ar Valsts policiju, apvienību “Pilsēta cilvēkiem” un partneriem – “Circle K”, “BALTA” un “Bolt Drive”. Kampaņa tiek finansēta no CSDD un Ceļu satiksmes drošības padomes līdzekļiem – sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas prēmijām, ko ceļu satiksmes negadījumu novēršanas pasākumu veikšanai apdrošināšanas sabiedrības katru ceturksni ieskaita biedrības “Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs” (LTAB) kontā.

* Aptauju veikusi pētījumu kompānija Norstat, aptaujājot 700 Latvijas iedzīvotāju 18–74 gadu vecumā.

 
Visi komentāri
 
uupis 10.oktobris 2024 13:53
1 3 Atbildēt

Nu pieklājība un cieņa ir tieši pakārtota soda lielumam!

Vācijā par Gājēja nelaišanu uz pārejas - 100 eur un 1 soda punkts (Max var savākt 8 un tad staigā kājām).

650 10.oktobris 2024 14:47
6 0 Atbildēt

Kādai cieņai? ko te jāciena? Kas man (atkāl) ir (kādam) jādod? kam konkrēti? par ko? Kā pēc? un kad diez kāds kko iedos Man?? Kas tas pa PZU,vai te nav kāds burts izlaists?

W12 12.oktobris 2024 12:19
2 1 Atbildēt

Iesaku tomēr uz šo problēmu paskatīties plašāk. Es, piemēram, braucot pa daudzjoslu ceļu vienmēr cenšos pa labo joslu un netraucēt citiem satiksmes dalībniekiem. Un es necepjos un nemēģinu uz ceļa “skolot” kādu, kas brauc ātrāk par mani. Kur nu vēl darīt tādas muļķības kā bez iemesla strauji bremzēt kāda priekšā. Tad vēl man ir jautājums daudziem satiksmes dalībniekiem - kam ir domātas ieskriešanās joslas? Joprojām nemākam tās izmantot pēc būtības. Joprojām daudziem aizmirstas laicīga pagriezienrādītāja ieslēgšana pirms pārkārtošanās pa joslām vai nogriešanās pa labi…Ticiet vai nē, bet tas viss rada pārējos satiksmes dalībniekos neizpratni un neapmierinātību.

650 12.oktobris 2024 16:54
0 0 Atbildēt

Cik tie "skolotāji" noķerti? Kāds sods? Tas tur trekni Bargais muldoņ fantomasu pr-nieks cik ir "noķēris" tos, kuri VISVAIRĀK te viskautko "rada" tajos "pārējajos" satiksmes dalībniekos? Ko tur tādus rēbusus par ieskriešanās joslām, ja praktiski nav aizturēto par purnābraukšanu un apdzīšanu nevietā.Ta kur nu vēl par dubultās vai kaut vai nepārtrauktās līnijas pašsaprotamo piesmiešanu.

Farss, muldēšana,demagoģija un nemitīga doma par TO, kā pēc iespējas vairāk cilvēku pakļaut elektroniskai soda iekasēšanai izsaimniekotā budžeta papildināšanas nolūkā.BET, neba jau par tiem tiešām nopietnākajiem pārkāpumiem.

Nepatika Jums mūsu spožā ideja par 1km/h, ok, iekasēsim tagad paaugstinātu ekspLohtācijas nodoklīti.Uztaisīsim tā, lai Jums vispār nekur nebūtu iespēju bez maksas Apstāties.Pag, gan jau vēl kko izdomāsim- TĀ, lai iekasētu nevis ka no tikai pārkāpēja, bet pēc iespējas lai no KATRA valstiski/Vidējā loha.

'Tikai tādam īpaši nekaunīgam Meeslam var ienākt prātā šāds Zinātnisks formulējums- ka sodi un nodokļi esot jāceļ "dēļ vispārējās inflācijas".

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Policija "ķer uz ātrumu", Waze brīdina (+ FOTO) 10

Šodien, 4.decembrī,13.00 pārvietojamā ātruma kontroles ierīce bija novietota netālu no Ziepniekkalna ielas un Ceraukstes ielas krustojuma, par ko čakli ziņoja arī Waze. Lasīt vairāk

 

Nepilni 37 000 eiro – Ford laiž klajā elektrisko Puma (+ FOTO) 5

Ford papildina Puma modeļu saimi ar pilnībā elektrisko Gen-E. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Ko un par cik piedāvā jaunais Peugeot 5008? (+ VIDEO) 4

Jaunais Peugeot 5008 ir liels krosovers ar septiņām sēdvietām. Tā elektriskā versija e5008 sniedz iespēju 3+ ģimenēm saņemt pat 9000 eiro atbalstu automašīnas iegādei. Lasīt vairāk

 

Mierinājuma kvants. Autosportists izmēģina rāmāko sedanu tirgū(+ VIDEO) 2

Devītās paaudzes Toyota Camry iznāca 2023. gadā. Eiropu sedana modelis sasniedza tikai šī gada vasarā, un tiek tirgots tikai Baltijas valstīs, Čehijā, Slovākijā, Polijā un Ungārijā. Tātad vāciešiem, beļģiem un ziemeļvalstu pircējiem iespēja tikt pie jaunākā japāņu hibrīdsedana nespīd. Vai tādu automašīnu vajag mums, vaicājām DBS autoskolas direktoram, autosportistam un Latvijas Gada auto konkursa žūrijas biedram Jānim Vankam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti