Visi komentāri - Latvijā šogad uz un pie dzelzceļa sliedēm dzīvību zaudējuši septiņi cilvēki

Latvijā šogad uz un pie dzelzceļa sliedēm dzīvību zaudējuši septiņi cilvēki 13

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 2.oktobris 2025 14:20

Latvijā šogad uz un pie dzelzceļa sliedēm dzīvību zaudējuši septiņi cilvēki, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pārstāvji.

Savukārt vēl deviņi cilvēki šogad uz un pie dzelzceļa sliedēm ir guvuši traumas. Lielākā daļa nelaimes gadījumu notikuši pašu cietušo vai bojāgājušo neuzmanības vai pārgalvības dēļ.

LDz informē, ka trešdien, 1.oktobrī, pie Imantas dzelzceļa stacijas, pakļūstot zem vilciena, gājušas bojā divas meitenes. Pārbrauktuvi meitenes uz elektroskūtera šķērsoja brīdī, kad tā bija slēgta. Viens vilciens bija apstājies Imantas stacijā, bet pretējā virzienā stacijai tuvojās otrs vilciens.

Lai arī vilciena mašīnists pielietoja pēkšņo bremzēšanu un brīdināja ar skaņas signālu, liktenīgo sadursmi nebija iespējams novērst, norāda LDz.

LDz atgādina, ka dzelzceļš ir paaugstinātas bīstamības zona, tādēļ pirms sliežu šķērsošanas vienmēr ir jāpārliecinās, vai no abām pusēm netuvojas vilciens. Tāpat ir jāiegaumē, ka vilcienu nav iespējams uzreiz apturēt. Vilcienu bremzēšanas ceļš, atkarībā no to pilnās masas, var sasniegt līdz vienam kilometram, un sadursmi nav iespējams novērst, jo vilcienam nav manevrēšanas iespēju.

LDz galvenais tehniskais inspektors Dainis Zvaners uzsver, ka dzelzceļa sliedes pie sarkanā aizliedzošā signāla ir aizliegts šķērsot visiem satiksmes dalībniekiem - gan autotransportam, gan gājējiem, gan velosipēdistiem un pārējiem.

LDz turpina īstenot sabiedrības informēšanas kampaņas, kā arī organizē drošības stundas mācību iestādēs, lai informētu sabiedrību par drošību dzelzceļa tuvumā. Šajā mācību gadā ir novadītas 26 nodarbības 857 skolēniem, tostarp četras nodarbības notikušas Rīgas Imantas vidusskolā.

Savukārt pagājušajā mācību gadā LDz eksperti viesojās 21 Latvijas pilsētā, apmācot vairāk nekā 4100 izglītības iestāžu audzēkņus par to, kā pareizi un droši uzvesties dzelzceļa tuvumā un vilcienā.

LDz arī aicina pieaugušos bērniem pastāstīt svarīgākos dzelzceļa drošības noteikumus. LDz ir sagatavojis noderīgus un izglītojošus materiālus, kas atrodami LDz interneta mājaslapā "www.dzirdiredzidzivo.lv".

Tāpat LDz aicina Latvijas skolas visa mācību gada garumā pieteikties bezmaksas drošības stundām skolēniem "Kas jāzina un kā jārīkojas dzelzceļa tuvumā". Šīm stundām var pieteikties mājaslapā "www.dzirdiredzidzivo.lv/lv/ka-un-kur-pieteikties".

LETA jau ziņoja, ka Rīgā pie Imantas dzelzceļa stacijas, pakļūstot zem vilciena, trešdien, 1.oktobrī, gājušas bojā divas meitenes, aģentūra LETA noskaidroja Valsts policijā (VP).

Meitenes zaudējušas dzīvību pēc tam, kad viņu vadīto nomas elektroskūteri aizķēra vilciens.

Rīgas mērs Viesturs Kleinbergs (JV) platformā "X" uzsvēris, ka šāda nelaime bija novēršama un steidzami nepieciešama stingrāka kontrole un ierobežojumi šiem mopēdiem. "Esam absurdā situācijā, kur pašvaldība vienpersoniski nevar aizliegt šiem mopēdiem braukt pa ietvēm, tādēļ Saeimā būs jāgroza likums. Pašvaldībām jādod pašām pieņemt šādus lēmumus," raksta mērs.

Savukārt koplietošanas e-velosipēdu operators "Ride Mobility" izpilddirektors Edgars Jākobsons aģentūrai LETA norādīja, ka uzņēmums meklē tehniskus un juridiskus risinājumus, lai novērstu gadījumus, kad nepilngadīgie izmanto vecāku vai citu personu datus nomas e-velosipēdu izmantošanai. Tostarp tiek apsvērta iespēja dokumentus vai maksājumu kartes sasaistīt ar kontu.

Vienlaikus viņš skaidroja, ka "Ride" e-velosipēdi ir mazjaudas elektriskie velosipēdi, kas pēc būtības ir tuvāki parastam velosipēdam, nevis smagajiem mopēdiem. Tādējādi uzņēmuma ieskatā drošības un loģikas dēļ šiem e-velosipēdiem ir jāatļauj braukt gan pa velojoslām, gan veloceliņiem, kā arī, kur tie nav pieejami, pa trotuāru, ievērojot atbildīgu ātrumu un gājēju drošību.

Uzņēmuma ieskatā pārvietošanās tikai pa brauktuvi nav drošs risinājums, it īpaši jauniešiem vai vecāka gadagājuma lietotājiem, kuri izmanto e-velosipēdu kā alternatīvu privātajam auto.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna LDz valdošais uzņēmums.

 
Visi komentāri
 
Uzpērkamāsdirsas 2.oktobris 2025 15:04
2 0 Atbildēt

Vajag salikt uz sliedēm vidējā ātruma kontroles fotoradarus!

hue 2.oktobris 2025 15:13
2 0 Atbildēt

Tjipa jāpārvieto elektroskūteristus tur, kur ir dzelzceļa barjera...

TāTad 2.oktobris 2025 15:27
0 0 Atbildēt

Dzelzs Ceļa vadība nav nodrošinājusi savu objektu pienācīgu "aizsardzību no muļķa".Jebkurš idiots (vai diversants) var brīvi piekļūt sliedēm.

Vidējo ātrumu- protams, un (arī!) vilcienus pilsētā ir jāierobežo līdz 30. Pie katra staba piekarini kaut suuda videokameru pa 15eur/gab , kura Mašīnistam un /vai Dispečeram ziņos par iespājamo škērsli.

Krotow 2.oktobris 2025 16:59
0 0 Atbildēt

Sākumskolā jāatsāk mācīt satiksmes noteikumus. Un pa ausīm un makiem vecākiem, kuru sīkie joņo pa sliedēm.

Vernons 2.oktobris 2025 21:47
0 0 Atbildēt

Paga, paga. Tūdaļ sāks braukt arī pa sliedēm!  Tas taču neapgūts lauks! Mūsējie kaut kā atpaliek...

taaneko 3.oktobris 2025 0:43
0 0 Atbildēt

Vilcieni- slepkavas!

Aizliegt vilcienus vai arī vismaz ierobežot to ātrumu teiksim līdz tādam, ka spēj nobremzēt ja kāds parādās tuvāk kā 100 m no sliedēm rajonos kuros cilvēku īpatsvars ir lielāks par 10 uz 1 km².

Nez kapēc uz vilcieniem vevarētu attiecināt tos pašus un vēl striktākus ierobežojumus, kurus attiecina uz autovadītājiem?

0pis 3.oktobris 2025 7:33
0 0 Atbildēt

7 cilvēki gadā miruši zem vilcieniem. Kas attiecas uz auto, tad pēc LVC statistikas, 15 cilvēku gāja bojā uzbraukumā gājējiem, 12 cilvēku gāja bojā uzbraukumos šķērslim, desmit cilvēki gāja bojā transportlīdzekļu apgāšanās rezultātā. 2024. gadā divi cilvēki gāja bojā uzbraukumos velosipēdistiem, kas ir ievērojami mazāk nekā 2023. gadā, kad šādos negadījumos gāja bojā astoņi cilvēki. Vēl divi cilvēki ir gājuši bojā cita veida satiksmes negadījumos.

taaneko 3.oktobris 2025 8:28
0 0 Atbildēt

Bojā gājušo skaits pret vienu transporta vienību?

Bojā gājušo skaits pret 1 km ceļa/sliežu?

Bojā gājušo skaits pret vienu reģistrēto transporta līdzekļa vadītāju mašīnai/vilcienam?

0pis 3.oktobris 2025 8:41
0 0 Atbildēt

Vai DZC un auto ceļi ir salīdzināmi pēc km vai vadītāju skaita?

taaneko 3.oktobris 2025 8:54
0 0 Atbildēt

Protams.

Vārds- 'ceļš". Vārds - "satiksme" vārds- "transports" Turpināt?

Pret šoferiem ir - darīsim tā un darīsim šitā un tad viss būs- zajebis.

Nu tagad tāpat varētu ar citu transportu- kādus tad argumentus izvirzītu?

3.oktobris 2025 9:39
0 0 Atbildēt

Nejauc transportu (busi, vilcieni) ar auto tūrismu u.c. vaļaspriekiem.

taaneko 3.oktobris 2025 11:36
0 0 Atbildēt

Daudziem auto ir darbs 

Profesionāli vadītāji.

Izdomā ko gudrāku.

3.oktobris 2025 14:58
0 0 Atbildēt

Tādu ir maz, 98% auto uz ceļa vienkārši vizinās nevis dara ko vajadzīgu

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Plānotās izmaiņas vinješu likmēs attiecas tikai uz kravas automašīnām 3

Plānotie grozījumi Autoceļu lietošanas nodevas (ALN) likumā nosaka vinješu jeb likmju izmaiņas, kuru mērķis ir mazināt negatīvo ietekmi uz vidi un autoceļiem. Likmju paaugstināšana nodrošinās taisnīgāku līdzdalību infrastruktūras izmaksu segšanā – jo lielāka transportlīdzekļa radītā slodze uz autoceļiem, jo lielāks maksājums. Lasīt vairāk

 

Ford Bronco būs arī Eiropā, taču – ne tāds kā ASV 4

2027. gadā Eiropas tirgū Ford modeļu piedāvājumu varētu papildināt jauns SUV ar nosaukumu Bronco, kas no tādā pat vārdā nosauktā aizokeāna radinieka diezgan būtiski atšķirsies. Lasīt vairāk

 

Jaguar jaunais tēls – galveno dizaineri palūdz aiziet (+ FOTO) 11

Pirms dažām dienām no amata atkāpās JLR izpilddirektors Adrians Mardels, un nu tiek ziņots, ka uzņēmums atlaidis arī ilggadējo dizaina komandas vadītāju Džeriju Makgovernu. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv rīta pārdomas par satiksmes organizēšanu Rīgā, braucot kopā ar prezidentu uz darbu! 1.daļa (+ VIDEO) 19

Pārdomas par satiksmes organizēšanu Rīgā – no jaunā Depo krustojuma līdz Kalnciema ielai. Rīta brauciens kopā ar Latvijas Valsts prezidentu izgaismo tipiskās problēmas: sastrēgumi, luksofori un joslas? Skaties un dalies ar savām domām! Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti