Birkens - labākais Eiropā! 5

 
27.oktobris 2009 0:03

Vairākkārtējs Latvijas čempions kartingā, 2009. gada Latvijas un Baltijas čempions Super Production klasē Mārcis Birkens 23. – 25. oktobri aizvadīja Portugālē, startējot FIA Eiropas salonmašīnu kausā. Šī bija pirmā reize, kad Mārcis piedalījās tik augsta līmeņa sacīkstēs un uzreiz uzvara!


Foto: www.fiaetcc.com

Tā gan nenāca viegli, jo uz papēžiem mina ļoti spēcīgs konkurents no Krievijas – Michail Zasadych ar daudz spēcīgāku, speciāli šīm sacensībām noīrētu BMW 320 E46 markas automašīnu. Birkens uz Portugāli bija devies ar savu jau vairākas sezonas Latvijā braukto Honda Civic Type-R. 

Kvalifikācija risinājās sarežģītos laika apstākļos (mitra trase), tāpēc bija grūti atrast pareizos auto regulējumus, lai maksimāli efektīvi izmantotu riepas, kurām šādos laika apstākļos grūti sasniegt optimālu darba temperatūru. Daudz vieglāk to izdarīt bija braucējiem no Krievijas, jo tie startēja ar aizmugures piedziņas automašīnām. Kvalifikācijā Birkens bija otrais, no pirmās vietas ieguvēja Michaila atpaliekot nieka 0.255 sekundes.

Pirmajā braucienā labs starts padevās krievam, bet Mārcis neatpalika un gaidīja Mihaila kļūdu, lai apdzītu. Ilgi nebija jāgaida, starta taisnes galā, vēlāk bremzējot, Mārcis apdzina sānsenci. Atlikušo braucienu Mārcis veica lieliski, ne reizi nekļūdoties, tā finišējot kā pirmais.

Pirms otrā brauciena grūtības sagādāja riepu izvēle. Laiks bija mitrs, tāpēc grūti saprast, likt sausā vai slapjā laika riepas. Mārcis ar savu komandu izdarīja pareizu izvēli – uzlika sausā laika riepas. Brauciena laikā tiešām lietus nesākās, taču visu laiku nācās izvairīties no S2000 klases mašīnām, kuras ir ievērojami ātrākas. Mārcim veiksmīgi tas izdevās, un,  nevienam netraucēts, finišēja pirmais, izcīnot Eiropas salonmašīnu kausu!

Mārcis Birkens: „Esmu lepns, ka kļuvu par pirmo Baltijas braucēju, kurš izcīnījis Eiropas kausu!“

Sīkāku informāciju par Mārča Birkena gaitām Portugālē varēsiet redzēt 4. novembrī LTV7 kanālā, raidījumā „Ātruma cilts“ .
 

 
Visi komentāri
 
272127. viesis 27.oktobris 2009 8:03
0 0 Atbildēt

Māāālacītis...

272135. viesis 27.oktobris 2009 13:15
0 0 Atbildēt

Michails.. kurā gadsimtā tā rakstīja? Kāpēc ne Mahrcis?

272139. viesis 27.oktobris 2009 15:40
0 0 Atbildēt

bmw suukaa, honda rullzz :D

272145. viesis 28.oktobris 2009 3:47
0 0 Atbildēt

Nu super džeks nogrieza! Malacis!

272182. viesis 29.oktobris 2009 15:55
0 0 Atbildēt

jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti