F1 jaunās sezonas spēkrati: I daļa 2

 

Foto: formula1.com

Norberts Dambis speciāli iAuto | 17.februāris 2014 16:50

No šī gada 24. janvāra sākās Formula 1 (F1) komandu jaunās sezonas spēkratu prezentācijas un kā pirmie formulu prezentēja „Mclaren” ar nosaukumu „McLaren-Mercedes MP4-29”

Kopumā  jaunā 2014. gada sezona iezīmē pēdējā laika lielākās tehniskās pārmaiņas uz pašām formulām pēdējo gadu laikā, kas galvenokārt skar dzinējus, KERS sistēmu un atšķirības formulas detaļās. Pēc septiņu sezonu uzkavēšanās uzteikumu paziņo 2,4l V8 dzinēji, kurus nomaina 1,6l V6 dzinēji ar mazākiem degvielas plūsmas ierobežojumiem, kas padarīs formulu videi draudzīgāku.

McLaren-Mercedes MP4-29 - Komanda jauno modeli raksturo kā „sapratīgu un izkalkulētu reaģentu uz jaunajiem noteikumiem”, ar kura palīdzību cer atgriezties uz goda pjedestāla pēc neveiksmīgās 2013. gada sezonas, kurā pirmo reizi komandas vēsturē braucēji nespēja iekļūt pirmajās trīs godalgotajās vietās kopš 1980. gada.

Jāatzīmē, ka formulas prezentācijā tā lielākoties bija apdrukāta ar savu jauno nosaukumu „MP4-29”, kas nozīmē, ka komanda joprojām ir galvenā sponsora meklējumos. Atkārtotās sarunās ar galveno britu telekomunikācijas kompāniju „Vodafone”, kurš bija „Mclaren” pagājušās sezonas galvenais atbalstītājās par galveno aiziešanas iemeslu no F1 minēja vēlēšanos atgriezties UEFA čempionu līgā.

„Mclaren” komandu 2014. gadā pārstāvēs pieredzējušais britu braucējs Džeinsons Batons, kurš komandu pārstāvēs jau ceturto sezonu, kā arī dāņu jaunpienācējs Kevins Magnusens, kurš ir 2013. gada sezonas „Formula Renault 3.5 Series” čempionāta uzvarētājs.

Foto: formula1.com

The Ferrari F14 T – Ar šo formulu komanda cer, kad kāds no braucējiem izcīnīs uzvaru visā čempionātā, kā arī konstruktora kausu. „Ferrari” komandai pēdējie tituli bija tikai 2007. gadā, kurā par čempionu kļuva somu braucējus Kimi Raikonens, bet konstruktora kauss pēdējo reizi tika izcīnīts 2008. gadā.

No pagājušās sezonas „Ferrari” ir saglabājusi piekari gan priekšā, gan aizmugurē, taču citādi radikāli atšķiras no sava priekšgājēja, lielā mērā pateicoties izmaiņām jaunajos tehniskajos noteikumos.

Interesants fakts, ka formulas jaunais nosaukums tika noteikts komandas oficiālās mājaslapas publiskā balsojumā, kurā piedalījās 1,1 miljons „Ferrari” fanu. 

Foto: formula1.com

Foto: formula1.com

Sauber C33 – Galvenais komandas dizaineris Eriks Gandelins izteicās, ka viņi koncentrējās uz mašīnas attīstīšanu, lai būtu pieļaujama „maksimāla elastība” sezonas laikā attiecinot uz F1 jaunajiem noteikumiem.

Mašīna pēc prezentācijas ir pilnībā funkcionāla, bet bez dažādām ekonomiskākas un produktīvākas veiktspējas detaļām, par kurām tiks paziņots kādā no nākošajiem testiem Bahreinā.

Kā atzīst Gandelins, tas komandai dos laiku, lai palielinātu veiktspēju attiecīgajām detaļām un veikt būtiskākos secinājumus pēc pirmajiem testiem (pirmie testi tika aizvadīti  no 28.-31. janvārim Džerezā (Jerez), Spānijā)

Foto: formula1.com

Toro Rosso STR9 – Komandas direktors Franz Tosts (Franz Tost) izteicās, ka šis ir visātrākais laiks visā komandas vēsturē, kad tiek palaista plašākai apskatei jaunā formula: ”Jaunajā sezonā galvenie parametri, lai sasniegtu panākumus būs atrast labāko līdzsvaru starp motora jaudu un 100kg degvielas limitu vienai sacīkstei, izmantojot divas enerģijas reģenerācijas sistēmas un tāpat kā visu laiku – riepu dilšana.”

Komanda gatavošanās posmā ir veiksmīgi izpildījusi sev nospraustos mērķus, tāpēc tās pēdējais un noslēdzošais elements komandas veiksmīgu rezultātu sasniegšanā ir braucēju rokās – trīs sezonu pieredzējušais francūzis Jean-Eric Vergne  un jaunais krievu talants Daniil Kvyat, kurš komandā iekļuvis caur Red Bull jauno braucēju programmu un ieguvis atzīstamus panākumus savā karjerā, pagājušajā sezonā iegūstot  „GP3 series” čempiona titulu.

Foto: formula1.com

Red Bull RB10 – Šī brīža pasaules čempionu vienības „Red Bull” jaunā formula bija pārliecinoši gaidītākā no pārējām četrām (Mercedes, Force India, Caterham un Williams), kuru izlaida plašākai apskatei 28. Janvārī.

RB10 ir desmitais auto, kurš būvēts „Red Bull” paspārnē F1 čempionātam un atkal līdzdarbojoties pašreizējamam „Red Bull Racing” galvenajam tehniskajam darbiniekam Adrianam Ņūvejam (Adrian Newey).

Neatkarīgi no komandas dominances pēdējās četrās sezonās, komandas direktors Kristiāns Horners (Christian Horner) aicina nesteigties ar priekšlaicīgiem secinājumiem par sezonu, jo krasi mainītie tehniskie noteikumi un jaunie dzinēji sezonu padarīs pilnīgi neprognozējamu.

Foto: formula1.com

Foto: formula1.com

Mercedes W05 – Pēc finišēšanas godpilnajā 2. vietā pagājušās sezonas konstruktora kausā, komanda nedomā apstāties pie sasniegtā un cer, ka jaunā mašīna Luisam Hamiltonam (Lewis Hamilton) un Niko Rosbergam (Nico Rosberg) palīdzēs izcīnīt augstākus personīgos sasniegumus un uzlabos komandas startus.

„Jaunā auto elegantums un agresīvais dizains mijās ar formulas iekšienē izmantotajām inovatīvajām tehnoloģijām. Mūsu komanda var pamatoti lepoties ar darbu, kas paveikts līdz šim, taču daudz dažādas nianses ir vēl palikušas līdz pirmajām sacīkstēm Austrālijā,” atzīst komandas tehniskais direktors Peddijs Lovs (Paddy Lowe).

Foto: formula1.com

Foto: formula1.com

Nākamajā rakstā aplūkosim atlikušo komandu - Force India, Caterham, Williams, Marussia un Lotus (iznāks kā pēdējā, 19. janvārī) formulas.

Citi raksti no šīs sērijas:

F1 jaunās sezonas spēkratu apskata II daļa šeit

F1 jaunās sezonas spēkrati III daļa: "Marussia" un "Lotus" (+ foto) šeit 

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Rūdis 18.februāris 2014 13:42
2 1 Atbildēt

paldies par rakstu. Interesanti apskatīt formulas, pirms gaidāmās sezonas.

Fēlikss Lohs 18.februāris 2014 14:05
1 0 Atbildēt

Labs raksts

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti