Pērn pasaulē piegādāto planšetdatoru skaits samazinājies par 15,6%, tādējādi reģistrēts kritums otro gadu pēc kārtas, liecina tirgus izpētes kompānijas "International Data Corp." (IDC) apkopotā informācija.
Pagājušajā gadā pasaulē piegādāti 178,4 miljoni planšetdatoru, bet ceturtajā ceturksnī to tirdzniecības apjoms sarucis par 20% - līdz 52,9 miljoniem vienību.
Analītiķi norāda, ka liela daļa patērētāju novēršas no tradicionālajiem planšetdatoriem, lai izvēlētos krietni daudzpusīgākas ierīces ar atdalāmām tastatūrām, kuras iespējams kategorizēt gan kā planšetdatorus, gan personālos datorus.
ASV informācijas tehnoloģiju gigants "Apple Inc." šonedēļ ziņoja, ka tas ceturtajā ceturksnī pārdevis 13,1 miljonu planšetdatoru "iPad", kas ir par gandrīz 19% mazāk nekā pirms gada, taču pietiekams apjoms, lai saglabātu līderpozīcijas šo ierīču tirgū.
IDC vēsta, ka "Apple" un "iPad" tirgus daļa veido 24,7%.
Savukārt Dienvidkorejas elektronikas uzņēmums "Samsung Electronics" ar piegādātiem vairāk nekā astoņiem miljoniem planšetdatoru ieņem otro vietu.
Trešo vietu ieņem interneta tirdzniecības gigants "Amazon", kas piegādājis 5,2 miljonus ierīču.
Planšetdatori ir dažādi! Vieni tikai ar ekrānu - planšeti, citi arī ar pieliekamu klaviatūru, t.i. kā mazi portatīvie datori. Ja planšeti parasti izmanto arī kā telefonu, tad tas ir vienkārši liels telefons, jo daudzu jauno telefonu ekrānu izšķirtspēja neatpaliek no datora ekrāna izšķirspējas. Planšetdators ar klaviatūru ir vienkārši mazs portatīvais dators, ar ar mazākām iespējām. Tātad ka universāls rīks der daudzkam, bet nekam nopietnam. Nopietns cilvēks pirks kaut ko nopietnu - gan labu telefonu, gan labu datoru. Tapat kā labu, jaunu auto, nevis 10 gadīgu BMW vai Volvo, un tad lepns (par savu lūzni) plātīsies!