Atklāta «Durka Racing» 2009.gada sezona

 
5.maijs 2009 15:16

Veiksmīgi noslēdzies Durka Racing 2009. gada čempiona kausa izcīņas 1.posms, pie tam uzstādīts jauns rekords dalībnieku skaita ziņā - veseli 45 motociklu klases braucēji, kā arī daudzi citu klašu pārstāvji.

Labie laikapstākļi (+15, saulains) ļāva pilnība izmantot riepu saķeres spējas un uzstādīt ļoti labus rezultātus.
Sacīkstēs sākās ar treniņbraucieniem visām pārstāvētajām klasēm, kurai sekoja kvalifikācijas braucieni. Pēc kvalifikācijas - dalībnieku parādes brauciens un sacīkstes.

Durka Racing sacīkstēs katrai klasei (izņemot čoperu klasi, kura brauc tikai vienu braucienu) ir divi braucieni. Abos braucienos tiek izcīnīti punkti, kuri tiek summēti, tādējādi iegūstot posma kopvērtējumu. Klasēs, kurās dalībnieku skaits pārsniedz kartingtrasē iespējamo dalībnieku skaitu drošai sacīkstei, tiek dalītas A un B grupās. Ja Motošosejas klasē ir seši un vairāk profesionālu braucēju ar Latvijas Motosporta Federācijas licencēm, viņiem tiek organizēts atsevišķs brauciens, un tā notika arī šoreiz, jo uz starta bija 11 motošosejas sportisti ar LaMSF licencēm.

Minimoto klasē kārtējo reizi uzvarēja Edgars Šūtelis, otrais Edgars Runcis, bet trešais - Dmitrijs Kraiņevs.

Motorolleru klasē notika divi braucieni. Dalībnieku rezultāti gan tiek dalīti 3 ieskaites grupās - 50 STOCK (standarta motorolleri ar dzinēja darba tilpumu 50ccm), 50 RACING (uzlaboti motorolleri ar dzinēja darba tilpumu līdz 50ccm) un OPEN (motorolleri bez pārbūves un tilpuma ierobežojumiem).

Kvalifikācijā ātrāko apļa laiku (1 minūte un 6,892 sekundes uzrāda Kaspars Brigzne. Arī pirmajā braucienā Kaspars ir visātrākais un finišē pirmais, 7. aplī uzrādot brauciena ātrāko apļa laiku - 1 minūte un 4,091 sekundes.

Otrajā braucienā startā K. Brigznes motorolleri piemeklē tehniskas problēmas un pirmais ir Dmitrijs Kanajevs. Tomēr K. Brigzne finišē skriešus un OPEN klases ieskaitē, kurā ir tikai 3 dalībnieki, saņem ieskaites punktus. Pirmo un otro vietu atstājot, attiecīgi, Rolandam Ieviņam un Andim Krištapānam.

50 STOCK klasē abos braucienos, un, attiecīgi, arī kopvērtējumā pirmais ilggadējs klases līderis Armands Leitāns (50 punkti), otrais Raimonds Pastars (42 punkti), trešais Kārlis Graustiņš (34 punkti).

50 RACING klasē pirmais Dmitrijs Kanajevs (50 punkti), otrais Viktors Freimanis (42 punkti) un trešais - Jānis Eglītis (36 punkti).

Motošosejas klasēs startam piesakās 45 pārstāvji. Starp dalībniekiem arī divas dāmas - Elizabete Tabaka, kurai šī ir jau trešā sacīkšu sezona un Dace Kļaviņa, kura sacensībās piedalās pirmo reizi.

Kvalifikācijā ātrākais aplis Uldim Eglītim (47,792 sekundes), nākamie sekotāji - Artis Ozols un Atis Dubavs ir par aptuveni sekundi lēnāki. Pēc kvalifikācijas rezultātiem dalībnieki tiek sadalīti divās grupās (A un B). B grupas pirmā brauciena 1. un 2. vietas ieguvējiem būs iespēja braukt ātrākās, A grupas otrajā braucienā, tā kā ir par ko pacīnīties. Šādu iespēju nopelna Kaspars Stankevičs un Arturs Stankevičs, trešajā vieta atstājot Edgaru Bergmani. No brauciena izstājas Kaspars Svīkulis, kura motocikls startā nav iedarbināms. A grupas pirmajā braucienā triumfē Uldis Eglītis, aiz sevis atstājot Ati Dubavu un Arti Ozolu. Vienā no trases asākajiem līkumiem izstājas Māris Dankerts.

Otrajā B grupas braucienā pirmais Edgars Bergmanis, otrais Lauris Gomanis bet trešais - Didzis Trūbs. Tomēr kopvērtējumā A un B grupas tiek skaitītas kopā. A grupas brauciens šoreiz ir ļoti interesants, cīņa ir tik spraiga, ka no trases izbrauc un vairs neatgriežas trīs dalībnieki - Bruno Hermanis, Arturs Stankevičs un Emīls Jānaitis. Pirmajā vietā pēc ļoti mērķtiecīgas cīņas, startējot no septītās vietas nokļūst Mārtiņs Niķis, viņam arī ātrākais brauciena apļa laiks - 46,765 sekundes. Otrais Atis Dubavs, trešais Gatis Eglītis.

Motošosejas klases kopvērtējumā pirmā vieta Atim Dubavam, otrais Mārtiņš Niķis, trešais Uldis Eglītis.
Šogad, lai stimulētu jaunu un ne tik pieredzējušu dalībnieku, kā arī ne tik konkurētspējīgas tehnikas īpašniekus, atsevišķa apbalvošana notiek arī jaunizveidotajai 125-400ccm klasei. Pirmajā vietā klases kopvērtējumā Mārtiņš Krečetņikovs, otrais Edgars Borovskis, trešais Kaspars Brigzne.

Motošosejas klase braucējiem ar LaMSF licencēm ir tikpat ātra un tikpat skatāma kā A grupas braucieni. Patiesībā nav skaidrs, kurš uzvarētu, ja šīs klases brauktu vienā braucienā, jo ātrāko dalībnieku apļu laiki ir ļoti līdzīgi. Abu braucienu summā pirmā vieta Mārim Jēkabsonam, otrā - Renāram Lucavam un trešā Laurim Gaņinam, kuru skatītāji atceras kā vienu no pagājušā gada līderiem. Tomēr rezultāts varēja būt pavisam atšķirīgs no esošā, ja 2. braucienā drīz vien pēc brauciena ātrākā apļa laika uzstādīšanas nebūtu avarējis Kaspars Sīlis, vai arī viens no Latvijas ātrākajiem Motošosejas braucējiem Dainis Liņķis piedalītos arī otrajā braucienā.

Supermoto sacīkstes ir ļoti skatāmas un jau no starta izveidojas vairāki dueļi, kuri turpinās visu sacensību norises laiku. Abu braucienu laikā par pirmo vietu cīnās Normunds Freimanis un Dzintars Baltais, bet Normundam Baltajam visu laiku traucē dažādas ķibeles, kas gan netraucē regulāri uzradīt ātrākos apļu laikus un iegūt 3. vietu. Pirmajā braucienā pirmais ir N. Freimanis, tomēr otrajā Dz. Baltais viņu apsteidz par nieka 0,015 sekundēm.

Braucienu starplaikos skatītājus priecēja retro motociklu izstāde, čoperu sacensības, kā arī stantraidinga paraugdemonstrējumi, kuros savu virtuozo motocikla kontroli demonstrēja kluba Stuntfighters Team Latvia biedri, kā arī citi šī sporta veida entuziasti, un ne tikai ar motocikliem.

Nākamais "Durka Racing" Čempiona kausa izcīņas posms - jau 23. maijā, Liepājas rajona Otaņķu pagasta Rudes kartingtrasē. Pirmajā posmā piedalījās 5 dalībnieki no Liepājas, kuri regulāri trenējas šajā kartodromā un gandrīz visi iekļuva ātrākajā A grupā, kas nozīmē tikai vienu - pārējiem sacensību dalībniekiem būs ļoti smaga cīņa par vietām uz pjedestāla.

Biedrība "Durka Racing" vēlas pateikties saviem sponsoriem un atbalstītajiem - Honda pārstāvim Latvijā "H-33", L.A.M.A., Rocabilly, R1, L.K.M.A., GANCIA, FlaktWoods, SHARK, WILO, Kawasaki, K&N, ROCK'N'RIGA, 4ALL, MotoLietas, RKD, due dizains.

"Durka Racing" Čempiona kausa izcīņā 2009. gadā paredzēti 7 sacensību posmi kartingtrasēs visā Latvijā.

Biedrība “Durka Racing” ir dibināta 2005. gadā. Tās mērķi - attīstīt amatieru motosportu Latvijā un padarīt to pieejamu pēc iespējas plašākam interesentu lokam, organizēt ielu motociklu sacensības kartinga trasēs un apvienot motosporta entuziastus un atbalstītājus.
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti