Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Stājas spēkā izmaiņas OCTA Bonus-malus sistēmā 16

 
15.septembris 2009 8:51

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datiem pēc apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas Bonus - malus modernizēšanas šodien (15.septembrī), divas reizes pieaugs to vieglo transportlīdzekļu īpašnieku - fizisko personu skaits, kas iekļūs bonus (pazeminātā riska) klasēs.

Ja līdz šim šādu īpašnieku skaits 7.-17. riska klasē veidoja 38 %, tad pēc sistēmas modernizēšanas šajās klasēs atradīsies jau 77,4% transportlīdzekļu īpašnieku.

Interesanti, ka vieglajiem transportlīdzekļiem vislielākais procentuālais pieaugums ir vērojams tieši pašā labākajā - 17.riska klasē: no līdzšinējā 1% līdz gandrīz 6% transportlīdzekļu īpašnieku pēc sistēmas maiņas.

Lielai daļai vieglo transportlīdzekļu īpašnieku uzlabojas klases

Kā liecina LTAB apkopotie dati, pēc apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas Bonus – malus izmaiņām lielai daļai vieglo transportlīdzekļu īpašnieku ir uzlabojusies ieņemamā riska klase.
Juris Stengrevics, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs: „To var skaidrot divējādi. Pirmkārt, daļai transportlīdzekļu īpašnieku paaugstinās ieņemamā riska klase, jo savulaik, pārdodot veco un iegādājoties jaunu transportlīdzekli, tas nav pārnesis riska klases jaunajam auto no līdzšinējā. Otrkārt, ja vienam īpašniekam pieder vairāki vienas kategorijas auto, tiem automātiski veidojas viena kopēja klase, kuru nosaka, ņemot vērā visu piederošo auto apdrošināšanas vēsturi par pēdējiem vienpadsmit gadiem. Līdz šim iegādājoties vēl vienu transportlīdzekli, tas automātiski iekļuva sākumklasē. Šo abu faktoru rezultātā lielai daļai transportlīdzekļu īpašnieku uzlabojas ieņemamā riska klase.”

Pēc jaunajiem principiem aprēķinot riska klases, sākumklasē jeb 6.klasē ir 20,1% vieglo transportlīdzekļu īpašnieku (fiziskas personas) agrāko gandrīz 60% vietā. Pazemināta riska jeb bonus klasēs (no 7.-17.) ir 77,4% īpašnieku agrāko 38% vietā. Savukārt paaugstināta riska jeb malus klasēs vieglo transportlīdzekļu īpašnieku īpatsvars saglabājies esošajā līmenī – 2,5% (iepriekš 2,2%) no visiem transportlīdzekļu īpašniekiem.

J.Stengrevics: „Pēc sistēmas modernizēšanas un klašu pārrēķināšanas, ņemot vērā vienpadsmit gadu apdrošināšanas periodu, ievērojami uzlabojusies Bonus – malus risku klašu struktūra. Tajā būtiski samazinājies sākumklasē esošo īpašnieku īpatsvars, bet tā vietā tas palielinājies bonus klasēs, kas ir laba ziņa daudziem autovadītājiem. Tai pat laikā arī pēc sistēmas izmaiņām būs neapmierināti autoīpašnieki, kas atrodas malus klasēs un kuriem par OCTA polisi būs jāmaksā dārgāk. Jāsaka, ka malus klasēs ir iekļuvuši vien 2,5% no visiem vieglo automašīnu īpašniekiem. ”

Sistēmas izmaiņu pamatā - vienkāršota tās darbība

Risku izvērtēšanas sistēma Bonus – malus darbība tiks vienkāršota. No šī gada 15.septembra transportlīdzekļu īpašniekiem vairs nevajadzēs rakstīt iesniegumu apdrošinātājiem par riska klašu apvienošanu vai pārcelšanu – tas notiks automātiski. Turklāt viena īpašnieka vairākiem vienas kategorijas transportlīdzekļiem būs viena un tā pati riska klase. Pārdodot un nopērkot jaunu transportlīdzekli riska klases pārcelsies automātiski, iegādājoties jaunu transportlīdzekli papildus esošajam, tas iekļūs nevis sākumklasē, bet gan jau esošā transportlīdzekļa riska klasē.

Transportlīdzekļa īpašnieka apdrošināšanas vēsture (apdrošināto dienu skaits un transportlīdzekļa izraisītie ceļu satiksmes negadījumi) visiem viņam piederošajiem transportlīdzekļiem tiks vērtēta par pēdējiem vienpadsmit gadiem. Tas ļaus tiem transportlīdzekļu īpašniekiem, kas, savulaik nomainot transportlīdzekli, nebija veikuši pazemināta riska klašu pārnešanu (līdz ar to iekļuvuši zemākā riska klasē, nekā varēja), pēc šī gada 15.septembra iekļūt augstākā Bonus – malus klasē, atgūstot savulaik uz jauno transportlīdzekli nepārnestās klases.

Ja īpašniekam pieder vairāki vienas kategorijas transportlīdzekļi, bet ar kādu no tiem tiks izraisīts negadījums, tad tas ietekmēs visu šo transportlīdzekļu klasi, kas pazemināsies nevis vienam transportlīdzeklim, bet gan automātiski visiem vienādi. Tai pat laikā var būt , ka viens negadījums neatstās ietekmi uz apdrošināšanas klasi, - jo transportlīdzekļiem lielāks kopējo apdrošināto dienu skaits,  jo mazāka varbūtība, ka negadījuma rezultātā klase tiks samazināta.

www.ltab.lv sadaļā „Bonus – malus” ir ievietots kalkulators, kas ļauj jau šobrīd autoīpašniekiem uzzināt savu jauno ieņemamo riska klasi, kā arī iepazīties ar savas apdrošināšanas vēstures datiem un ar tam piederošo transportlīdzekļu izraisītajiem negadījumiem .

{page}

Par Bonus – malus

Saskaņā ar izmaiņām Bonus – malus (atlaide - piemaksa) klase tiks rēķināta attiecībā uz īpašnieku un tam piederošo transportlīdzekļu kategorijām.

Sistēma sastāv no 17 riska klasēm: pazemināta riska jeb bonus klases no 7.-17. (var tikt piemērots OCTA cenas samazinājums); paaugstināta riska jeb malus klases no 1.-5. (var tikt piemērota cenas piemaksa), 6.klase jeb sākumklase, kurā automātiski nokļūst tie auto īpašnieki, kas pirmo reizi noformē OCTA polisi sev piederošajam transportlīdzeklim noteiktā kategorijā. Jāņem vērā, lai arī Bonus – malus klase ir nozīmīgs OCTA polises cenu ietekmējošs faktors, tomēr ne vienīgais.

Klases tiek pārskatītas vienu reizi gadā – 15. septembrī.
 

 
Visi komentāri
 
271054. viesis 15.septembris 2009 8:56
0 0 Atbildēt

kad tad tā jaunā klase parādīsies?? man parādās klase par periodu 01.09.2008 - 31.08.2009..

271058. viesis 15.septembris 2009 10:01
0 0 Atbildēt

Kāpēc ziņa jādala 2 daļās? Neērti lasīt!

P.s. offtopic piemērs Redaktoram, kā turpmāk lasītājiem parādīt kautkāda notikuma (CSN, satiksmes ierobežojums utml) ģeogrāfisko atrašanās vietu - www.delfi.lv/news/national....d?id=26831449 - uzreiz lasītājam vizuāli skaidrs, kur tas notiek, nevis jāburto no teksta ārā un jāzīlē, kur tā iela/rajons atrodas.

271060. viesis 15.septembris 2009 10:39
0 0 Atbildēt

SUPER, esmu ļoti priecīgs ! Tagad, no 01.09., visiem trim maniem auto ir 17 klase. Un pelnīti. Lūk, ko nozīmē 33 gadus nobraukt bez avārijām.

271061. viesis 15.septembris 2009 10:53
0 0 Atbildēt

IV , nesapriecajies , ka nesaslīdas :)

271066. viesis 15.septembris 2009 12:34
0 0 Atbildēt

jā, jo varbūtība ar katru brīdi pieaug.

pasarg Dievs

271067. viesis 15.septembris 2009 12:39
0 0 Atbildēt

Jā, un tad būs klase lejā visām tačkām.

271069. viesis 15.septembris 2009 12:46
0 0 Atbildēt

Klase būs lejā par pāris vienībām un tikai. Ne jau zem 6. uzreiz nokritīs.

271070. viesis 15.septembris 2009 12:52
0 0 Atbildēt

Man no 12. BM pāriet uz 11 > :O:O:O.

Nosūtīju vēstuli pirms divām nedēļām, atbildes nekādas.

271071. viesis 15.septembris 2009 13:12
0 0 Atbildēt

Man BM nokritās par 2 līmeņiem :(

271077. viesis 15.septembris 2009 14:30
0 0 Atbildēt

nū ,manā gadijumā , BēMē ir 14 , jo 2002ajā gadā bija veikts milzīgs noziegums - aizķerts priekšā ielīdušais pede rasts . Tik nesaprotu kālab tas BM ir vienādi skāris gan ''kravenieku'' Sprinteri gan ''vieglās pasažieru autošrotellas '' ?? Līdz šim ''mušas'' bij atsevisķi un ''kotletes'' atsevišķi .

Īsāk , xvz kātur nu ir ''pa jaunam'' ,bet apdalīts(pazemināts) neesmu :)

271078. viesis 15.septembris 2009 14:49
0 0 Atbildēt

Pēc jaunā jau arī pieaugums gadā ir par 1 BM klasi KATRAI apdrošinātajai mašīnai, nevis tikai vienu. Tā kā, piemēram, 6 auto īpašnieks jebkurā gadījumā gada laikā atgriežas jaunslēguma līmenī. Tā ka nav tik traki ar tām "mušām" un "kotletēm"

271080. viesis 15.septembris 2009 15:27
0 0 Atbildēt

smiekliigaakais ir tas, ka nevienaa no intrenetvietneem nevar nopirkt shodien polisi! vai nu visi blenzeeji ir nokaarushi sisteemu, vai srii pashi pakalpojuma sniedzeeji kaarteejo reizi nav bijushi gatavi izmainjaam!

271084. viesis 15.septembris 2009 19:33
0 0 Atbildēt

To Seene:

Nepareizi stāsti, klase pēc gada celsies visām mašīnām uzriez par 1 klasi arī tad ja kopā par 6 mašīnām būsi skarājis 275 dienas. Bet ja satiskmē piedalies ar visām 6, bet doršini vienu, tad uz šo mazo apdrošināšanas dienu skaitu, dēļ viena csng nokritīs klase par 30% uzreiz arī visām. Savukārt ja visas 6 mašīnas būsi gadu apdrošinājis un būs tikai 1 csng klase neonkritīs, paliks uz vietas, varbūt pat pacelsies. Vienkāršāk sakot jo vairāk apdrošināšanas dienu gadā, jo vairāk csng var atļauties:)

271092. viesis 15.septembris 2009 23:11
0 0 Atbildēt

ar seeni nestriidies - dunduks!

271114. viesis 16.septembris 2009 14:29
0 0 Atbildēt

bizenajs [?] 15.09.2009 15:27

smiekliigaakais ir tas, ka nevienaa no intrenetvietneem nevar nopirkt shodien polisi! vai nu visi blenzeeji ir nokaarushi sisteemu, vai srii pashi pakalpojuma sniedzeeji kaarteejo reizi nav bijushi gatavi izmainjaam!

---

vakar pie BANa mierīgi online nopirku no rīta puses.

271225. viesis 18.septembris 2009 9:55
0 0 Atbildēt

Kurš ir dunduks vai Sēne?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Par 20 000 eiro lētāk - īpašais kolekcionāru Golf R 333 Limited Edition par super cenu 2

76 400 eiro vērtais un 333 vienībās izlaistais ierobežotā skaita Golf skaitījās izpirkts, taču tagad tas negaidot parādījies pārdošanā, turklāt ar ievērojamu atlaidi. Lasīt vairāk

 

Naudas trūkuma dēļ mazāk nozīmīgi ceļi var kļūt neizbraucami (+ VIDEO) 10

Reģionos liela daļa ir grants ceļi, un to uzturēšana prasa papildu izmaksas. Tuvojoties gada beigām, pašvaldības Vidzemē atzīst – naudas visu ceļu uzturēšanai labā kārtībā nav un nebūs arī nākamgad. Tagad vietvarās lielākā uzmanība veltīta sniega tīrīšanai, līdz ar to tā daļa ceļu, kas ir vismazāk noslogotie, sliktos laikapstākļos var palikt gandrīz neizbraucami. Lasīt vairāk

 

11 gadījumi, kad uz autobāņa "izbeidzas motors" (+ VIDEO) 8

AutoTopNL padalījies ar video no sava 10 gados krātā materiāla, kurā no vairāk kā 1000 izmēģinātiem automobiļiem, ir 11 epizodes, kad ātruma testu uz autobāņa neiztur automašīnas motors. Lasīt vairāk

 
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti