Jaunā Bonus–malus sistēma - vairāk ieguvumu uzņēmumiem un stingrāka kontrole 4

17.septembris 2009 8:02

Sakarā ar jaunās OCTA Bonus – malus (BM) izvērtēšanas sistēmas ieviešanu un autovadītāju iedalīšanu riska klasēs, Drošas Braukšanas Skola (DBS) un AAS “BALTA” paredz, ka ievērojami mainīsies arī braukšanas paradumi un atbildības sajūta, īpaši pret dienesta automašīnu izmantošanu.

Jau šobrīd novērots, ka uzņēmēji arvien biežāk ar darbiniekiem noslēdz atbildības līgumus, kuri nosaka pilnīgu vai daļēju zaudējumu segšanu, ja izraisīts ceļu satiksmes negadījums. Eksperti paredz, ka tuvākā pusgada laikā uzņēmēji arvien biežāk kontrolēs savu darbinieku auto vadīšanas iemaņas un noslēgto atbildības līgumu skaits pieaugs.

Pirms piešķirt dienesta automašīnas, uzņēmumi kļuvuši piesardzīgāki un arvien biežāk izvērtē savu darbinieku braukšanas prasmi. Īpaši svarīgi tas ir biznesa nozarēm, kas saistītas ar pārvadājumiem un regulāru dienesta automašīnu izmantošanu. DBS sadarbībā ar AAS „BALTA” iesaka veidu, kā jauno BM sistēmu izmantot sava uzņēmuma labā: pirmkārt, jāizvērtē darbinieku auto vadīšanas prasmes, otrkārt, jānoslēdz iemaņām atbilstošs atbildības līgums. Tā iespējams izvairīties no liekiem izdevumiem, ko rada uzņēmumam piederošo automašīnu nokļūšana ceļu satiksmes negadījumos.

“Šā gada sākumā DBS testējām kāda uzņēmuma 38 darbiniekus. Desmit no viņiem tika iedalīti riska grupā un apmācīti drošā braukšanā. Pēdējā pusgada laikā šī uzņēmuma auto apkopes izdevumi samazinājušies par 40%, turklāt darbinieki nav izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus, kas uzņēmuma vadībai ļauj būtiski ietaupīt. Šobrīd tas ir īpaši būtiski, jo viena darbinieka kļūda atsauksies uz visu uzņēmuma automašīnu BM aprēķina sistēmu,” stāsta Andris Pļavenieks, DBS apmācību direktors un piebilst, ka DBS jau kādu laiku piedāvā uzņēmumiem autovadītāju testēšanu. Tests ir speciāli izstrādāts, lai novērtētu cilvēku auto vadīšanas prasmi un stilu, kā arī identificētu nepilnības un riskus.

Savukārt pēc darbinieka izvērtēšanas AAS “BALTA” iesaka apzināt riskus, kuri saistīti ar transportlīdzekļu lietošanu un izstrādāt atbilstošus iekšējās kārtības noteikumus. Tādējādi iespējams skaidri definēt darbinieka atbildības un noslēgt atbilstošu līgumu.

„AAS “BALTA” pētījumi rāda, ka materiālās atbildības līgumu un citu riska vadības principu ieviešana motivē darbiniekus braukt atbildīgāk un uzlabo attieksmi pret dienesta automašīnām. Ja automašīnas vadītājs apzinās, ka par izraisītu negadījumu pilnībā vai daļēji pašam būs jāmaksā no sava maka, viņš daudz piesardzīgāk vada automašīnu. Statistika rāda, ka, negadījumu skaits samazinājies 70% uzņēmumu, kas ieviesuši materiālās atbildības līgumu,” stāsta Valdis Krols, AAS “BALTA” Transporta produktu vadītājs. ”Turklāt, ja iepriekš katrai automašīnai Bonus-malus klase tika aprēķināta individuāli, tad tagad visām uzņēmumam piederošajām automašīnām tiks noteiktas vienotas Bonus-malus klases sadalījumā pa transportlīdzekļu grupām. Aprēķina pamatā tiks izmantoti polišu dienu skaits un klienta avāriju statistika iepriekšējos 11 gados,“ norāda V.Krols.

Automobiļu ekspluatēšanas paradumi ir atkarīgi ne vien no vadītāja braukšanas stila, bet arī tehniskajām zināšanām. „Ja cilvēks saprot, kas notiek automašīnas motorā, vai kā strādā ātrumkārba, viņš analizēs arī tā tehniskās iespējas un centīsies nelauzt automašīnu. Zinot un analizējot spēkrata limitus, būtiski samazinās arī bīstamu situāciju skaits uz ceļa,” akcentē A.Pļavenieks.

15. septembrī tika uzsākta jauna OCTA apdrošināšanas risku izvērtēšanas BM sistēma, kas iedala transportlīdzekļu īpašniekus riska klasēs pēc to apdrošināšanas un izraisīto negadījumu vēstures. Tā rezultātā daļai autoīpašnieku ieņemamās riska klases automātiski izmainīsies, ietekmējot polišu cenu. Īpaši izmaiņas ietekmēs uzņēmumus, kuru autoparkos ir vairāk nekā viena automašīna, kā arī privātpersonas, uz kuru vārda ir reģistrēti vairāki transportlīdzekļi, jo visu automašīnu apdrošināšanas un negadījumu vēsture summēsies, aprēķinot polises cenu.

Apdrošināšanas vēsture visiem personai vai uzņēmumam piederošajiem transportlīdzekļiem tiks vērtēta par pēdējiem vienpadsmit gadiem. Kā liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja dati, vairumam viena vai vairāku automašīnu īpašnieku ir piemērota augstāka BM klase. Ikvienam autovadītājam ir iespēja pārbaudīt jauno BM klasi www.ltab.lv, vai arī sazinoties ar savu apdrošinātāju.
 

 
Visi komentāri
 
271171. viesis 17.septembris 2009 12:48
0 0 Atbildēt

iesaku šo octa kalkulatoru: www.salidzini.lv/octa.php

271211. viesis 17.septembris 2009 20:24
0 0 Atbildēt

Jaabuut izcili neapdaavinaatam, lai domaatu ka uznjemejiem bus ieguvumi. DBS gan bus ieguvumi, protams. Bet paarejiem tieshi otradi. Uznjemumam pieder 200 auto, divi iekljust nenozimigaa avarijaa un par visiem 200 auto nakamajaa gadaa OCTA ir par 100ls/gab dargaaka (jo ir tak divas avaarijas). Sanaak zaudeejumi 20000ls tikai delj taa ka bija divas kaut siikas avaarijas. Ja tas nav debiilisms, tad kas tad tas ir?

271224. viesis 18.septembris 2009 9:52
0 0 Atbildēt

To 271211 viesis:

Ko Tu muldi ja nezini. Ja uzņēmumam ir 200 automašinas, tad par 2 avārijām gadā klase palielinās, klase samazināsies, tikai tad, ja šim uzņēmumam būs vismaz 50 avārijas gadā.

271228. viesis 18.septembris 2009 11:18
0 0 Atbildēt

Domāju, ka finansiāli tas visvairāk skars visu takšu un maršrutnieku kantorus, kā arī Rīgas satiksmi kopumā.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pārbiedējot pasažierus, Parīzē automatizēts metro vilciens neapstājas trīs stacijās

Parīzē automatizēts metro vilciens bez vadītāja otrdienas vakarā patraucies garām trim pieturām pilsētas centrā, manāmi satraucot pasažierus. Lasīt vairāk

 

Skrejritenis, kas sasniedz 100 km/h (+ VIDEO) 11

Motociklists ir pārsteigts, sastopot elektrisko skrejriteni, kas var sasniegt 100 km/h. Viņš aprunājas ar tā īpašnieku un pamēģina izbraukt. Lasīt vairāk

 

Kampaņā “Pamēģini sabiedrisko!” autovadītājus aicinās pārsēsties sabiedriskajā transportā 23

Pirmdien, 2019. gada 16. septembrī, VSIA Autotransporta direkcija” sadarbībā ar AS “Pasažieru vilciens” uzsāk informatīvu kampaņu “Pamēģini sabiedrisko!”, lai motivētu Latvijas iedzīvotājus pārsēsties no privātā automobiļa sabiedriskajā transportā, tādējādi ne vien mazinot satiksmes sastrēgumus, bet arī ietaupot resursus un saudzējot vidi. Lasīt vairāk

 

600 km gaitas rezerve un 4 līmeņa autopilots – Ķīnas Hongqi krosovera koncepts (+ FOTO) 6

Ķīnas marka Hongqi Frankfurtes autoizstādē demonstrē ne tikai 1400 Zs jaudīgo superhibrīdu S9, bet arī krosovera E115 konceptu, kas aprīkots ar ceturtā līmeņa autopilotu un spēj nobraukt 600 km bez papildu uzlādes. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti