Latvijas autoklubi rīko protesta akciju (+ foto) 10

30.novembris 2009 11:18

24. novembrī Latvijas Auto klubi atsaucās uz iniciatīvu apvienot savus spēkus un pierādīt, ka tie spēj izteikt savu viedokli sabiedriskā dzīvē un ietekmēt to.

Piketa un autovadītāju protesta akcijas fotogrāfijas skatieties šeit »»

29. novembrī satikās 14 Latvijas Auto Klubu un portālu vadības locekļi, lai parakstītu vēstuli Latvijas Republikas Saeimai, ko iesniegs 30. novembrī (skatīt zemāk). Šajā vēstulē Auto klubu biedri vēlas parādīt savu vēlmi ietekmēt pašreizējo budžeta plānojumu.

Lai vēl vairāk uzsvērtu savu viedokli, Latvijas Auto klubi aicina šodien, 30. novembrī  piedalīties protesta akcijā, no 12:00 – 13:00 braucot maršrutā 11.novembra krastmala – Kr.Valdemāra iela – Meierovica bulvāris - 13.janvāra iela – 11.novembra krastmala. Akcijas dalībnieku atpazīšanas zīme jābūt sānu logos iestiprināta A4 vai lielāka formāta lapa ar uzrakstu "Es nepiekrītu". Pēc brauciena auto klubi var izklīst vai dodas pie Saeimas atbalstīt motobraucējus.

Auto klubu biedri ir brīdināti to vadība sekos sekojošiem norādījumiem:

Ņemot vērā, ka automašīnu varētu būt daudz un var veidoties sastrēgumi, autovadītāji  tiek aicināti organizēti veidot koridoru motocikliem, lai tie tiek cauri uz viņiem atvēlētajām stāvvietām. Visiem kluba biedriem un protesta brauciena dalībniekiem jāievēro visi satiksmes noteikumi, nedrīkst veikt nekādas nelikumīgas darbības un provokācijas, lai nediskreditētu sevi un visus autobraucējus, kā arī radītu problēmas viens otram.

Akcijas rīkotāju rīcībā ir nonākusi informācija, ka pasākumā varētu piedalīties arī nekārtību provocētāji ar mērķi saasināt situāciju. Tāpat iespējams, ka šīs provokācijas iespējams būs veiktas arī no valsts struktūrām. Ja Auto Klubi atklās, ka šīs ziņas ir pamatotas,  plānojam noteikti vērsties tiesā par šo cilvēku un struktūru patvaļu.

Auto Klubi nekādā gadījumā nevēlās izveidot konflikta situācijas vai kā savādāk kaitēt citu veselībai vai īpašumam. Domājam, lai arī cik grūti ir, bet ja patiesi kaut ko grib, tad to arī var sasniegt ar miermīlīgiem līdzekļiem.

Auto Klubi nākotnē varētu apvienoties Latvijas Auto klubu asociācijā. Tās uzdevums būtu piedalīties likumprojektu un grozījumu apspriešanā; informēt autobraucējus par izmaiņām likumdošanā; apkopot autobraucēju ieteikumus un viedokli, kā arī piedalīties sabiedriskajā dzīvē – rīkojot Latvijas un pārrobežu Auto Klubu pasākumus un atbalstīt Latvijas Auto klubu darbības mērķus.

Vēl visi Latvijas Auto klubi, domubiedru kopas un auto forumi nav apzināti, kas varētu pārsniegt kopskaitā 40 auto sociālās grupas. Viennozīmīgi pirmais solis ir sperts.

Protesta akcijas rīkotāji:
Alfa klubs
Audi-Style forums
Baberacing Klubs
Honda klubs
Japcar Klubs
Kabrioletu klubs
Latvijas Audi Klubs
Mazda Klubs
Mercedes-Benz klubs
SAAB klubs
Scirocco Klubs
Subaru Power
Škoda klubs
Volvo Klubs
VW Golf Klubs
VW Motion Klubs
 

Latvijas auto klubu atklātā vēstule Latvijas Republikas Saeimai par grozījumiem likumā Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu

Mēs iebilstam, ka šādu likumprojektu izstrādāšana tiek veikta, nekonsultējoties ar pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām, ekspertiem un citām iesaistītajām institūcijām.

Mēs iebilstam pret nesamērīgu nodevu palielināšanu. Automašīnām ar masu līdz 2100 kg palielinājums procentuāli ir lielāks nekā automašīnām ar masu virs 2100 kg, kas ir pretstatā mērķim atbalstīt mazo, ekonomisko automašīnu izmantošanu satiksmē. Jebkura nodevas palielināšana automašīnu grupai līdz 2100kg samazina gan uzņēmēju, gan ekonomiski vājāko iedzīvotāju pirktspēju, jo tieši šīs svara kategorijas automašīnas lielākoties tiek izmantotas, lai veiktu uzņēmējdarbību. Savukārt lielākas un līdz ar to smagākas automašīnas apstākļu spiestas izvēlas ģimenes ar bērniem un daudzbērnu ģimenes, kurām bieži vien ir neiespējami atrast papildu līdzekļus savas ģimenes budžetā.

Mēs iebilstam pret to, ka nodeva ir jāmaksā katru gadu neatkarīgi no tā, vai auto ir izgājis tehnisko apskati, jo auto bez derīgas tehniskās apskates nav tiesīgs piedalīties ceļu satiksmē un nodeva par to nebūtu jāmaksā. Tehniskā apskate būtu uzskatāma par atskaites punktu, ka auto ir spējīgs un var piedalīties ceļu satiksmē.

Mēs iebilstam pret 6. panta otrās daļas redakciju, jo tā rada pamatu strīdiem, iekļaujot tajā tekstu "no uzskaites noņemta transportlīdzekļa atkārtotu reģistrāciju [..] neveic, ja nav noteiktajā apmērā samaksāta nodeva [..]". Šāda redakcija rada iespēju, grozot citus pantus likumā, iekasēt nodevu arī par no uzskaites noņemtiem transportlīdzekļiem.

Mēs piekrītam, ka ir nepieciešama nodevu paaugstināšana, bet nodevu paaugstināšanai būtu jānotiek vairāku gadu laikā, nevis spontāni, par to brīdinot dažas dienas iepriekš. Šāda nodevu paaugstināšana negarantē, ka nodeva netiks paaugstināta atkal nākamgad. Nodevu paaugstināšana ilgākā laika posmā sniedz stabilitātes un prognozējamības sajūtu auto īpašniekiem.

Mēs piekrītam, ka ir nepieciešama nodevu paaugstināšana, ja papildus iekasētie līdzekļi pilnā apjomā tiek novirzīti ceļu uzturēšanai, kas ir šo nodevu pamatmērķis. Ceļu uzturēšanai novirzītie līdzekļi var uzlabot ceļu infrastruktūru, tādā veidā nodarbinot ceļu uzturēšanā iekļautos vietējos uzņēmumus un nodrošinot darba vietas šiem ceļu uzturēšanas darbiniekiem.

Mēs esam par caurumu lāpīšanu uz ceļiem, nevis budžetā.

 
Visi komentāri
 
272991. viesis 30.novembris 2009 14:27
0 0 Atbildēt

" ja papildus iekasētie līdzekļi pilnā apjomā tiek novirzīti ceļu uzturēšanai, kas ir šo nodevu pamatmērķis "

Kurš vairs tic ka auto/motovadītājiem izspiestā naudiņa tiks ceļiem?

SVF prasību izpilde uz tautas rēķina? Parexa kārtējais glābšanas plāns? Algas ierēdņiem? nu bet neticu, ka ceļu uzturēšanai!

272993. viesis 30.novembris 2009 15:36
0 0 Atbildēt

Sandiz [?] 30.11.2009 14:27

Tas gan jau tāpēc, ka Gerhards un Lukstiņš nesen intervijās uz jautājumu:

"Kāpēc ar nodokli neapliek tādas luksusa preces kā jahtas, kuteri, ūdensmoči?"

atbildēja, ka tie tak ceļus neizmanto un tāpēc nodokli šiem neliks.

272994. viesis 30.novembris 2009 15:40
0 0 Atbildēt

neizprotami kadel tada pretdarbiba jo nodokli butiski nepalielinas vienigi lai tad naudai aiziet celiem nekur citur. pat labi ja lielaki nodokli jo mazak uz cieliem bus plikadidas ar nojatam mizam vares raitak valet. lai kads apskatas kadi nodokli autosiem ir Danija vai Norvegija pat salidzinot ar vinu algam. ta ka vareja celt mierigi uz kadiem 300Ls gada

272995. viesis 30.novembris 2009 15:46
0 0 Atbildēt

Liekas, ka neviens no protestētājiem nav padomājis par divām lietām - fosilā kurināmā neizbēgamos izsīkšanu pārskatāmā nākotnē, kā arī totālu loģistikas trūkumu mūsdienu sabiedrībā. Šķiet, ka diskutēt par šiem tematiem šeit nav vērts... Bye...

272998. viesis 30.novembris 2009 16:38
0 0 Atbildēt

WWW.VOLVO-CLUB.EU

Мы были тоже солидным составом!!!

273002. viesis 30.novembris 2009 19:26
0 0 Atbildēt

Manu auto vajadzēja no otras puses fotografēt, tur jau tas labākais teksts bija.......

273003. viesis 30.novembris 2009 19:48
0 0 Atbildēt

www.volvo-club.eu:

Skardnieks TU esi malacis!!!

273024. viesis 1.decembris 2009 12:17
0 0 Atbildēt

Varēja jau lielāku to nodokli likt, TIKAI man jau liekas, ka viņu vajadzēja kaut kā diferencēt, lai nesanāk, ka par Minsku un Harleju ir jāmaksā vienāda cena. Kāpēc mašīnas var iedalīt pa klasēm, bet močus nevar.

Mans ierosinājums vispēr būtu, ka ceļu nodokli atceļ un pieliek kādu kapeiku pie degvielas klāt, kurš vairāk brauc, vairāk maksā. Liekas, ka eiropā dažās valstīs ir līdzīga shēma

273035. viesis 1.decembris 2009 20:49
0 0 Atbildēt

VWBraucej...

Pie mums, kurš vairāk brauc, tas brauc ar ļevo dīzeli :D visa mūsu shēma. Un pieliekot vēl kaut ko pie degvielas cenas tankā, pēc kannas sniegsies vēl kādam roka. Tieši tas pats notika ar cigaretēm .. kreisais tirgus zeļ un plaukst

273039. viesis 2.decembris 2009 4:14
0 0 Atbildēt

Vairāk informācija un vēl būs www.atver-muti.com

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Skrejritenis, kas sasniedz 100 km/h (+ VIDEO)

Motociklists ir pārsteigts, sastopot elektrisko skrejriteni, kas var sasniegt 100 km/h. Viņš aprunājas ar tā īpašnieku un pamēģina izbraukt. Lasīt vairāk

 

No 20 000 eiro - jaunais Volkswagen e-up! sola 260 km par pieejamu cenu (+ FOTO)

Ar jauno e-up! modeli Volkswagen padara elektrisko mobilitāti pieejamu ikvienam. Pamata cena būs zemāka nekā iepriekšējam modelim – Baltijas valstīs e-up! sākumcena būs zem 20 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Puisēnu glābj mugursoma (+ VIDEO) 14

Puisēns piedzīvo šausminošu sadursmi ar vieglo automobili, taču šķiet, ka viņu būs paglābusi skolnieku mugursoma. Lasīt vairāk

 

No 41 590 eiro – Škoda Superb ar Plug-in tehnoloģiju (+ FOTO) 4

Škoda sāk piedāvāt savu pirmo pie mājas elektrotīkla uzlādējamo modeli. Tas ir Superb iV, kas būs pieejams liftbeka un universāla versijās un ar elektrību spēs nobraukt 56 km. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti