Pieteikta Latvijas vēsturē lielākā prasība par neapdrošināta auto izraisītu negadījumu 3

22.oktobris 2010 11:21

LTAB kā OCTA garantijas fonda administrators, kas veic izmaksas cietušajiem par neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem, nesen saņēmis Latvijas vēsturē lielāko atlīdzības prasību.

Prasības apmērs - gandrīz 300 tūkstošu eiro par Latvijā reģistrēta un neapdrošināta transportlīdzekļa izraisītu negadījumu Īrijā. Ceļu satiksmes negadījums noticis 2006.gadā Īrijā un to izraisījis kāds 25 gadus vecs Preiļu novada iedzīvotājs, būdams alkohola reibumā, ar BMW markas automašīnu. Tā rezultātā ir viens bojāgājušais, trīs cietušie, kā arī zaudējumi nodarīti četrām automašīnām.

Jāpiebilst, ka pēc izmaksu veikšanas, saskaņā ar likumu, LTAB ar regresa prasību vēršas pret neapdrošinātā transportlīdzekļa īpašnieku vai vadītāju par izmaksāto līdzekļu atgūšanu pilnā apmērā.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Tik liela regresa prasība visticamāk negadījuma izraisītājam nozīmēs saistības uz mūžu. Ik gadu atgādinām autovadītājiem, ka braukšana bez OCTA ceļu satiksmes negadījuma rezultātā nozīmēs zaudējumu atlīdzināšanu no savas kabatas. Tomēr neskatoties uz to, ir autovadītāji, kas izvēlas riskēt un braukt bez OCTA. Tādēļ vēlos uzsvērt, ka administratīvais sods par braukšanu bez OCTA, ir mazākais sods, kas pārkāpējus var sagaidīt, un drīzāk ir pat preventatīvs solis, lai pasargātu no daudz lielākām finansiālām nepatikšanām. Vienlaikus jāsaprot, ka nauda garantijas fondā veido iemaksas no pārdotajām OCTA polisēm. Faktiski par neapzinīgu autovadītāju izraisītajiem negadījumiem vispirms maksā tie, kas polises ir pirkuši. Tādējādi jo īpaši svarīgi ir pastiprināti vērst uzmanību uz kontroles iespējām, lai samazinātu neapdrošinātu auto dalību ceļu satiksmē.”

Kā atzīst J.Stengrevics, Latvijā neapdrošināto auto īpatsvars ceļu satiksmē saglabājas 3% robežās. Lai gan kopējais īpatsvars paliek nemainīgs, tomēr kopš Latvijas pievienošanās Šengenas līgumam pieaudzis neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisītu ceļu satiksmes negadījumu skaits ārvalstīs. Lielā mērā to var skaidrot ar to, ka, šķērsojot ES iekšējās robežas, netiek pārbaudīta OCTA esamība. Līdz ar to tie, kas brauc Latvijā bez OCTA, to dara arī ārpus valsts robežām.

 
Visi komentāri
 
279649. viesis 22.oktobris 2010 21:45
0 0 Atbildēt

ko dos regresa prasība, ja no tā pajoliņa neiekasēs ne santīma?

279651. viesis 22.oktobris 2010 22:26
0 0 Atbildēt

neredzu jeegu no OCTAs. vairak ka pirms gada sanaca izraisit siku negadijumu bez cietushajiem, bet tagad nu jau kadu laiku man polises cena ir pilnigs kosmoss. izdevigak butu bijis par saviem lidzekliem savest kartiba otra cilveka auto, nekaa tagad pirkt octu pa dargo, par to starpibas naudu vareja vairakus auto saremonet.

morala tada, ja skaidi, tad skaidi lupatas un ekskluzivus auto, tad bus izdevigi

...taja pat laika pastav iespeja ieberzties uz regresu

279656. viesis 23.oktobris 2010 2:46
0 0 Atbildēt

Viņš tak bija dzēris un regress būtu bijis šā vai tā, bet toties ļoti lieli zaudējumi būtu vienam, konkrētajam apdrošinātājam, kam pilnā apmērā būtu jāsedz šie 300tūkst. Tā atvilka to naudu no kopējā fonda šādiem gadījumiem.

Jebkurā gadījumā mūsējie Īrijā izceļas.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Bažas par negodīgu CSDD numurzīmju iepirkumu (+ VIDEO) 27

Ceļu satiksmes drošības direkcijas pirms vairākiem gadiem rīkotais automašīnu numurzīmju iepirkums bijis labvēlīgs vienam konkrētam uzņēmumam un noticis faktiski bez konkurences, konstatējusi Konkurences padome. Lasīt vairāk

 

No 1.jūlija jauni noteikumi attiecībā uz "Zaļo karti"

No šī gada 1.jūlija stājas spēkā izmaiņas "Zaļās kartes" jeb starptautiskās civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas polises veidlapā, kas paredz, ka turpmāk "Zaļajai kartei" vairs nevajadzēs būt apdrošinātāju izdotai uz speciālas zaļas veidlapas, un katras dalībvalsts kompetence būs izlemt kādas krāsas "Zaļo karti" izsniegt. Lasīt vairāk

 

"Dīzeļgeitas" skandāla lietā Vācijā veiktas kratīšanas "Continental" īpašumos 3

Vācijas policija un prokuratūra trešdien veikusi kratīšanas vairākos riepu un automašīnu komplektējošo detaļu ražotāja "Continental" īpašumos saistībā ar kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūrām, kas izmantotas "Volkswagen" automobiļos. Lasīt vairāk

 

Aptaujā noskaidro, ka franči un grieķi ir Eiropas nepieklājīgākie autovadītāji 5

Franči un grieķi ir Eiropas nepieklājīgākie autovadītāji, secināts jaunā aptaujā, kur šoferi raksturojuši savu uzvedību uz ceļa. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti