Pieteikta Latvijas vēsturē lielākā prasība par neapdrošināta auto izraisītu negadījumu 3

 
22.oktobris 2010 11:21

LTAB kā OCTA garantijas fonda administrators, kas veic izmaksas cietušajiem par neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem, nesen saņēmis Latvijas vēsturē lielāko atlīdzības prasību.

Prasības apmērs - gandrīz 300 tūkstošu eiro par Latvijā reģistrēta un neapdrošināta transportlīdzekļa izraisītu negadījumu Īrijā. Ceļu satiksmes negadījums noticis 2006.gadā Īrijā un to izraisījis kāds 25 gadus vecs Preiļu novada iedzīvotājs, būdams alkohola reibumā, ar BMW markas automašīnu. Tā rezultātā ir viens bojāgājušais, trīs cietušie, kā arī zaudējumi nodarīti četrām automašīnām.

Jāpiebilst, ka pēc izmaksu veikšanas, saskaņā ar likumu, LTAB ar regresa prasību vēršas pret neapdrošinātā transportlīdzekļa īpašnieku vai vadītāju par izmaksāto līdzekļu atgūšanu pilnā apmērā.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Tik liela regresa prasība visticamāk negadījuma izraisītājam nozīmēs saistības uz mūžu. Ik gadu atgādinām autovadītājiem, ka braukšana bez OCTA ceļu satiksmes negadījuma rezultātā nozīmēs zaudējumu atlīdzināšanu no savas kabatas. Tomēr neskatoties uz to, ir autovadītāji, kas izvēlas riskēt un braukt bez OCTA. Tādēļ vēlos uzsvērt, ka administratīvais sods par braukšanu bez OCTA, ir mazākais sods, kas pārkāpējus var sagaidīt, un drīzāk ir pat preventatīvs solis, lai pasargātu no daudz lielākām finansiālām nepatikšanām. Vienlaikus jāsaprot, ka nauda garantijas fondā veido iemaksas no pārdotajām OCTA polisēm. Faktiski par neapzinīgu autovadītāju izraisītajiem negadījumiem vispirms maksā tie, kas polises ir pirkuši. Tādējādi jo īpaši svarīgi ir pastiprināti vērst uzmanību uz kontroles iespējām, lai samazinātu neapdrošinātu auto dalību ceļu satiksmē.”

Kā atzīst J.Stengrevics, Latvijā neapdrošināto auto īpatsvars ceļu satiksmē saglabājas 3% robežās. Lai gan kopējais īpatsvars paliek nemainīgs, tomēr kopš Latvijas pievienošanās Šengenas līgumam pieaudzis neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisītu ceļu satiksmes negadījumu skaits ārvalstīs. Lielā mērā to var skaidrot ar to, ka, šķērsojot ES iekšējās robežas, netiek pārbaudīta OCTA esamība. Līdz ar to tie, kas brauc Latvijā bez OCTA, to dara arī ārpus valsts robežām.

 
Visi komentāri
 
279649. viesis 22.oktobris 2010 21:45
0 0 Atbildēt

ko dos regresa prasība, ja no tā pajoliņa neiekasēs ne santīma?

279651. viesis 22.oktobris 2010 22:26
0 0 Atbildēt

neredzu jeegu no OCTAs. vairak ka pirms gada sanaca izraisit siku negadijumu bez cietushajiem, bet tagad nu jau kadu laiku man polises cena ir pilnigs kosmoss. izdevigak butu bijis par saviem lidzekliem savest kartiba otra cilveka auto, nekaa tagad pirkt octu pa dargo, par to starpibas naudu vareja vairakus auto saremonet.

morala tada, ja skaidi, tad skaidi lupatas un ekskluzivus auto, tad bus izdevigi

...taja pat laika pastav iespeja ieberzties uz regresu

279656. viesis 23.oktobris 2010 2:46
0 0 Atbildēt

Viņš tak bija dzēris un regress būtu bijis šā vai tā, bet toties ļoti lieli zaudējumi būtu vienam, konkrētajam apdrošinātājam, kam pilnā apmērā būtu jāsedz šie 300tūkst. Tā atvilka to naudu no kopējā fonda šādiem gadījumiem.

Jebkurā gadījumā mūsējie Īrijā izceļas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti