Latvija dalās ar pieredzi satiksmes drošības uzlabošanā starptautiskā konferencē Polijā 1

 
3.decembris 2010 11:14

CSDD satiksmes drošības eksperts Aldis Lāma vairākiem Polijas ministriem un starptautisko organizāciju* pārstāvjiem prezentēja Latvijas sasniegumus ceļu satiksmes drošības uzlabošanā.

Konference bija veltīta tēmai „Satiksmes negadījumu upuri – mūsu kopējā atbildība”.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis ir gandarīts par to, ka Latvijas sasniegumi tiek novērtēti arī citur pasaulē un norāda, ka tas panākts Satiksmes ministrijas, CSDD, Iekšlietu ministrijas, Valsts policijas un citu iesaistīto institūciju kopīgā un saskaņotā darbā.

Latvija šajā sanāksmē tika uzaicināta, kā Eiropas Savienības (ES) dalībvalsts, kura sasniegusi vislielāko satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita samazinājumu. Laika posmā no 2001. gada līdz 2009. gadam letālu negadījumu skaits samazinājās par 54%, un ar šo rezultātu Latvija ierindojās pirmajā vietā starp ES valstīm. Polijā šajā laikā izdevies samazināt bojā gājušo skaitu tikai par 17%, kas ir krietni zemāk nekā vidējie rādītāji visā Eiropas Savienībā – 36%. Starp paveiktajiem darbiem satiksmes drošības uzlabošanā ietilpst: pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas ieviešana, sodu neizbēgamības principu novēršana, regulāra satiksmes drošības kampaņu organizēšana, bargāku sodu par satiksmes drošībai bīstamiem pārkāpumiem ieviešana, noteikti jāmin arī jauno autovadītāju apmācība un eksaminēšana.

Konferencē tika uzsvērts, ka liels satiksmes negadījumu skaits ir sociāla problēma, kas var ietekmēt jebkuru. Tās mērķi bija informēt sabiedrību par Polijas gatavību nopietni iesaistīties satiksmes drošības uzlabošanā, kā arī identificēt galvenās problēmas un izveidot to apkarošanas stratēģiju.

CSDD jau iepriekš ir informējusi par Latvijas sasniegumiem, kā arī veiktajiem pasākumiem situācijas uzlabošanā. Arī Latvijas pārstāvja prezentācijā tika norādīts, ka uzstādītos mērķus vislabāk var sasniegt caur sabiedrības izglītošanu, kontroles pasākumu efektīvu pārvaldīšanu un ceļu infrastruktūras uzlabošanu. Galvenie secinājumi parāda, ka satiksmes dalībnieki ir jāturpina informēt vēl intensīvāk, kā arī ES dalībvalstīm būtu regulāri jāapmainās ar pieredzi, lai rezultāti būtu vēl augstāki.
 

____
* Pasaules banka, TISPOL, WHO u.c.

 
Visi komentāri
 
280491. viesis 3.decembris 2010 12:13
0 0 Atbildēt

ha ha hā.

mēs var pamācīt kā pacelt piķi no nodokļiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti