BMW izstrādā lāzera lampas saviem automobiļiem 4

 
5.septembris 2011 11:16

Nākamais loģiskais solis pēc priekšējo lukturu aprīkošanas tikai ar LED spuldzēm ir lāzera lampu izmantošana, pilnveidojot automobiļa priekšējos lukturus.

BMW plāno spert šo soli, lai turpinātu stiprināt līdera pozīcijas inovatīvu gaismas tehnoloģiju jomā.

Minhene. Būdams veiksmīgs autoražotājs augstākās klases auto segmentā it visur pasaulē, BMW Group piešķir lielu nozīmi progresīvām tehnoloģijām visās autoražošanas jomās. Ekskluzīvas inovācijas un nozīmīgi pavērsieni tehnoloģiju attīstībā ļauj apsteigt konkurentus un nostiprināt BMW vadošās pozīcijas. Automobiļa ārējā apgaismojuma jomā BMW pārspēj sāncenšus, papildus piedāvājot, piemēram, priekšējos lukturus, kas pilnībā aprīkoti ar LED spuldzēm, kā tas ir BMW 6. sērijas modeļiem, un tādus inovatīvus risinājumus kā „Anti-dazzle High-Beam Assistant” un „Dynamic Light Spot”. „Dynamic Light Spot” ir izgaismošanas sistēma, kas jau laikus automātiski novada gaismas staru uz gājējiem, tādējādi vēršot autovadītāja uzmanību nepieciešamajā virzienā.

Automobiļu attīstībā pēc LED tehnoloģiju ieviešanas nākamais loģiskais solis ir lāzera gaismas risinājumi. BMW inženieri šobrīd strādā pie tā, lai ieviestu lāzera lampas kā nākamo vēl neizmantoto tehnoloģiju, kas sērijveida ražošanā parādīsies tuvāko gadu laikā. Lāzera tehnoloģijas varētu sekmēt nebijušu gaismas funkciju ieviešanu vēl drošākai un ērtākai braukšanai un vienlaikus dot būtisku ieguldījumu, nodrošinot efektīvāku enerģijas un degvielas patēriņu.

Lāzera lampas izstaro praktiski paralēlus gaismas kūļus.

Pēc būtības lāzera apgaismojums krasi atšķiras no saules gaismas un dažāda veida ikdienā izmantotā mākslīgā apgaismojuma. Pirmkārt, lāzera apgaismojums ir monohromatisks, kas nozīmē, ka gaismas viļņu garumi ir vienādi. Turklāt to mēdz saukt arī par „koherentu” gaismas avotu, kas nozīmē, ka viļņu fāzes nobīde ir konstanta. Tāpēc ar lāzera gaismas palīdzību var radīt gandrīz paralēlu staru, kura intensitāte tūkstoškārt pārsniedz tradicionālās LED spuldzes rādītājus. Šādus parametrus var pielietot automobiļu priekšējos lukturos, lai ieviestu pilnīgi jaunas funkcijas. Turklāt lāzera apgaismojumam raksturīgā augstā efektivitāte nozīmē, ka priekšējie lukturi ar lāzera tehnoloģijām patērē mazāk enerģijas nekā LED lukturi. Vienkāršiem vārdiem sakot, priekšējie lukturi ar lāzera tehnoloģijām ietaupa degvielu.

Automobiļu apgaismošanas aprīkojumā izmantotās lāzera gaismas intensitāte nerada nekādus riskus cilvēkiem, dzīvniekiem un dzīvajai dabai. To nodrošina fakts, ka gaismu neizstaro tieši, bet gan no sākuma tā tiek pārvērsta satiksmei piemērotā formā. Rezultātā gaisma ir ļoti spoža un balta. Turklāt tā ir patīkama acij un patērē maz enerģijas.

Lāzeru diodes patērētāju segmentā izmanto jau šodien

Pilnīgi drošas lāzera apgaismošanas tehnoloģijas jau tagad tiek izmantotas dažādās plaša patēriņa precēs, lai gan bieži vien pircēji nepievērš uzmanību šai produkta īpatnībai. Taču šo tehnoloģiju noteikti pamanīs, kad tā saskaņā ar BMW plāniem tiks izmantota automobiļos. Šā risinājuma pamatā ir pārliecība, ka priekšrocībām ir jābūt pamanāmām un redzamām. Vēl viens lāzertehnoloģijas aspekts, kam ir būtiska nozīme, ir diožu izmērs. Tikai desmit mikronu (μm) garās lāzera diodes ir simtreiz mazākas par vismazākajiem tradicionālajās LED spuldzēs izmantotajiem kvadrātveida elementiem, kuru sānu garums ir viens milimetrs. Tas paver plašas iespējas to izmantošanai transportlīdzekļu gaismas avotos. BMW inženieri neplāno būtiski samazināt priekšējo lukturu izmēru, lai arī teorētiski tas būtu iespējams. Tā vietā ir paredzēts, ka priekšējo lukturu virsmas izmērs paliek nemainīgs, tādējādi spēlējot būtisku lomu BMW stila veidošanā, savukārt ieguvumus uz izmēra rēķina var izmantot, lai samazinātu priekšējo lukturu korpusa dziļumu, līdz ar to paverot jaunas iespējas priekšējo lukturu novietojuma un automobiļa ārējā izskata variantiem.

Lāzera izgaismošanas tehnoloģiju papildu ieguvums, ko BMW inženieri plāno maksimāli izmantot, ir tiem raksturīgā augstā efektivitāte. Skaitliskie fakti ir pārliecinoši: LED spuldzes izstaro tikai ap 100 lūmeniem (fotometriska izstarotās gaismas mērvienība), savukārt lāzera gaismas avoti izstaro aptuveni 170 lūmenus. Ņemot vērā šādu statistiku, nav pārsteigums, ka BMW plāno izmantot lāzera gaismas tehnoloģiju priekšrocības, lai uzlabotu automobiļa vispārējo efektivitāti. Un tas ir pavisam atbilstoši, ka šis lāzera gaismas risinājums pirmoreiz būs iestrādāts BMW i apakštipa konceptauto BMW i8 Concept. Galu galā BMW i pamatā ir ideja par jaunu, ekskluzīvu koncepciju, kuras ceļš ved uz ilgtspējību.

Lāzera apgaismojums: augsta efektivitāte un drošība

Drošība ir galvenais apsvērums lāzera apgaismojuma tehnoloģiju izstrādē lietošanai vieglajos automobiļos. BMW gadījumā galvenais uzdevums ir panākt, ka šī tehnoloģija ir pilnīgi droša visiem satiksmes dalībniekiem un uzticama ikdienas lietošanā. Tādēļ ir svarīgi nodrošināt, ka, pirms gaisma no miniatūrās lāzera diodes tiek izstarota uz ceļa, sākotnēji zilganais lāzera gaismas stars ar priekšējā lukturī esoša fluorescējoša fosfora materiāla palīdzību vispirms ir jāpārvērš tīrā, baltā gaismā, kas ir ļoti spoža un acij tīkama. Tādējādi nākotnē būs iespējams izmantot lāzera gaismu, lai īstenotu visas jau ierastās, tostarp visnesenākās, BMW apgaismojuma funkcijas, piemēram, Adaptīvo priekšējo lukturu risinājumu, „Dynamic Light Spot” izgaismošanas sistēmu, kā arī „Anti-Dazzle High-Beam Assist”. BMW lāzera gaismas tehnoloģijas varēs izmantot, lai realizētu arī pilnīgi jaunas, minimāla enerģijas patēriņa funkcijas.
 

 
Visi komentāri
 
283842. viesis 5.septembris 2011 13:02
0 0 Atbildēt

nu ko, jaunais šķūninga elements būs lāzeri :D

283848. viesis 5.septembris 2011 17:53
0 0 Atbildēt

sarkanie :D

283855. viesis 7.septembris 2011 2:17
0 0 Atbildēt

Kaut zaļie, gaisma vienalga būs balta, jo apspīdēs fosforu.

283867. viesis 8.septembris 2011 13:34
0 0 Atbildēt

Urāli mikrorajonā izspers.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti