Pētījumu rezultāti liecina, ka motociklistiem iespēja iegūt būtiskus ievainojumus vai pat nomirt, ciešot satiksmes negadījumā, ir piecdesmit reižu lielāka kā autovadītājiem*.
Zinātnieki apgalvo, ka lielāko daļu automašīnu un motociklu sadursmes izraisa fakts, ka autovadītāji nepamana motociklistu, lai gan skatās tā virzienā, negatīvā attieksme pret tiem un iejūtības trūkums**.
„Motociklisti pieder tā dēvētajai neaizsargātajai satiksmes dalībnieku grupai. Tas skaidrojams ar to, ka, pretēji autovadītājiem, tos neaizsargā automašīnas virsbūve, un viņu vienīgā aizsardzības ir ķivere un speciāls apģērbs pēc izvēles. Un tas rada iespēju iegūt nopietnus ievainojumus pat nelielas sadursmes gadījumā,” skaidro Renault Braukšanas Skolas direktors.
Britu zinātnieki ir veikuši pētījumu ar mērķi noskaidrot iemeslus, kas izraisa automašīnu un motociklu sadursmes. Šī pētījuma ietvaros tika salīdzināta autovadītāju, kas ikdienā izmanto tikai automašīnu kā pārvietošanās līdzekli, uzvedība ar to vadītāju uzvedību, kas izmanto gan automašīnu, gan motociklu. Galvenā atšķirība starp šīm divām grupām bija laiks, ko vadītāji velta tuvojošos motociklistu novērošanai – tie vadītāji, kuri paši mēdz braukt ar motociklu, velta daudz vairāk laika kā tie, kas ikdienā brauc tikai ar automašīnu. Eksperti skaidro, ka mums ir jāvelta vairāk laika motociklistu novērošanai un potenciālo draudu noteikšanai, jo motocikli ir izmēros mazāki un retāk sastopami uz ceļiem**. „Skatīšanās pareizajā virzienā nenozīmē, ka mēs pamanīsim un adekvāti interpretēsim to, kas parādās mūsu acu priekšā. Mums nemitīgi jāskatās uz citiem satiksmes dalībniekiem. Ja rodas jebkādas šaubas, jāpieņem, ka tas, ko redzam, ir potenciālais drauds, tāpēc jāievēro papildus drošība,” brīdina Renault Braukšanas Skolas instruktori.
Pētījuma rezultāti liecina arī to, ka vidusmēra autovadītājam ir negatīva attieksme pret motociklistiem, un viņiem ievērojami trūkst iejūtības**. „Tas lielākoties skaidrojams ar to, ka motociklisti no autovadītāju skatījuma vienmēr brauc bravūrīgi, cenšoties izrādīties. Tomēr jāņem vērā, ka manevrēšana uz ceļa var būt saistīta arī ar nepieciešamību izvairīties no uz ceļa virsmas esoša šķēršļa vai mērķi palielināt redzamību,” apgalvo Renault Braukšanas Skolas instruktori.
Saskaņā ar statistikas datiem 2011.gadā Latvijā reģistrēti 3386ceļu satiksmes negadījumi, kuros ir cietušie. Kopā ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši 179 cilvēki, no kuriem 19 bojāgājušie ir velosipēdisti un mopēdisti. Ievainojumus ceļu satiksmes negadījumos pērn guvuši 4224 cilvēki, no kuriem 536 ir velosipēdisti un mopēdisti.***
* Avots: think.direct.gov.uk
** Avots: Car Drivers’ Attitudes and Visual Skills in Relation to Motorcyclists, Department for Transport
*** Avots: LR Centrālā statistikas pārvalde (www.csb.gov.lv)
2 dienas atpakaļ pa 21.00 pa Bauskas šoseju pretī brauca motociklists ar ieslēgtiem tālajiem, gribējās griezt riņķī un iemest viņu grāvī!
OK tas bija 1 indivīds, kopumā ņemot pēdējās 2 vasarās Rīgā motociklistu braukšanas kultūra tiešām ir krietni uzlabojusies.