Zemestrīce Rīgas ielās! 12

 
1.februāris 2013 13:01

Kad pilsētās, kuras atrodas seismiski nestabilās vietās, notiek zemestrīces, tiek slēgti ceļi, tilti un citi satiksmes infrastruktūras mezgli, jo tie ir vai nu sabrukuši vai tuvu tam un autovadītājiem bīstami. Latvijā spēcīgas zemestrīces nav novērotas, tomēr ceļus un tiltus slēdz tāpat kā Losandželosā.

Varbūt, ka autovadītāji gluži vienkārši nav pamanījuši, jo tās notikušas viņu miega vai prombūtnes laikā? Tomēr nekā, zemestrīces Rīgā nav novērotas, bet ir novērota līdzšinējās Rīgas vadības saimniekošana, kas acīmredzot novērtējot rezultātus ceļu satiksmes infrastruktūrai ir salīdzināma ar kādām 7 ballēm pēc Rihtera skalas. Rīgā ir bijušas dažādas vadības un visām ir bijušas kļūdas, tomēr vēl nav bijusi situācija, kad gandrīz 4 gadus pēc saimniekošanas uzsākšanas pilsētā, ielu stāvoklis ir ne tikai uzlabojies, bet tās ir jāslēdz kā Salu tilta joslas.
Iepazīstoties ar Satiksmes departamenta aprakstu, kurā nosauktas bīstamās ielas un to posmi, rodas bažas, vai ar automašīnu izbraukt pilsētā bez riska vispār ir iespējams, jo brīdinājumā ir aptverta visa Rīga.
Tomēr atšķirībā no zemestrīces, kas pārsteidz negaidīti, šī katastrofa ir konkrēts rezultāts konkrētai bezdarbībai. Ja četrus gadus, domā pamatā par savu tēlu, tam pieskaņo aktivitātes un pilsētas budžeta tērēšanu, tad šāds rezultāts ir nenovēršams.
Nedrīkst aizmirst, ka ielas un tilti ir pilsētas asinsrite, kas nodrošina visa organisma funkcionēšanu, tajā skaitā pilsētas ekonomiku. Ja uzņēmējs nevar savlaicīgi nogādāt produkciju partnerim, ja ārsts nepaspēj pie slimnieka, ja skolotājs kavē stundas, ja ārzemju partneris nokavē lidmašīnu, tas atstāj dramatisku iespaidu uz pilsētas ekonomikas attīstību gan īstermiņa, gan ilgtermiņā, kā arī uz Rīgas tēlu, kuram nepalīdzēs nekādi Live Riga pasākumi, ja ārzemniekiem Rīga būs sabrukušo ceļu pilsēta.
Tomēr izskatās, ka Rīgas vadība šo problēmu tā arī neizprot, jo par to liecina niecīgais 10 000 latu finansējums, kas ieplānots Rīgas ceļiem nākamgad. Rīgas vadībai iespējams, ka nav jāuztraucas, salauzīs vienu mašīnu, uz pilsētas iedzīvotāju rēķina nopirks citu, bet ko lai saka autovadītāji, kuriem nav tik daudz finanšu iespēju, ir viena automašīna un tās regulārs remonts pēc izdauzīšanas pilsētas bedrēs, negatīvi ietekmē ģimenes budžetu?


Juris Zvirbulis,
Autokluba LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis
 

 
Visi komentāri
 
289299. viesis 1.februāris 2013 13:26
0 0 Atbildēt

Neaizmirsīsim, ka Rīgas ielas un tiltus izmanto ne tikai rīdzenieki, bet uzturēti viņi tiek TIKAI par rīdzenieku naudu.

Kautkā netaisnīgi, ne? Kāpēc tad valsts nozīmes ceļus uztur valsts, nevis pašvaldības, kuras tie šķērso?

289309. viesis 1.februāris 2013 15:28
0 0 Atbildēt

Nils atšķiras no visiem iepriekšējiem Rīgas mēriem ar to, ka gandrīz pats sevi kapā iedzina - nākamajā rītā pēc dzīrošanas, sadzēries vēl enerģijas dzērienus, miesassargu uzmundrināts, bez nopietnas gatavošanās pirmo reizi dzīvē skrēja maratonu, līdz saļima bezsamaņā. Kā gan no tāda cilvēka - kurš gatavs pat pāri savam līķim iet sava paštēla labad - gaidīt apdomību un atbildības sajūtu pret kārtību pilsētā un citu cilvēku labklājību?!

289310. viesis 1.februāris 2013 21:06
0 0 Atbildēt

Zato mums ir izremontēti iekšpagalmi :D

289312. viesis 1.februāris 2013 21:20
0 0 Atbildēt

Un no kurienes Zvirbuļa kungs, no kura to vien dzird kā demagoģiju priekšvēlēšanu iespaidā, plāno to naudiņu sazīmēt?

No malas jau viegli nolikt, jo tas neko nemaksā, kad būtu pašam jāķerās pie darbiem, čuš vien sanāktu.

Ušakovs nav ideāls mērs, bet nevajag viņam uzkraut visu iepriekšējo domes sasaukumu uzkrātos darbus, kuri bija periodiski jāveic, lai nebūtu tagad redzamās sekas. Sanāk bez maz vai kā tajā anekdotē par žīdu un viņa zābaku pāri :)

289313. viesis 1.februāris 2013 22:22
0 0 Atbildēt

nuja, šite grafiki rāda, kā riktīgi iepriekšējie iekrāja, un kā Nils visu strēba...

pbs.twimg.com/media/BB7u5ldCYAA2VP0.jpg

289314. viesis 2.februāris 2013 7:58
0 0 Atbildēt

viesi 312 - ieprieksheejie Riigas meeri gan ielas laboja, gan uzkraajumus veidoja, Ushakovs tik veido savu un SC teelu, uzkraato teereejot. Tev taisniiba - liidz ideaalam kaa liidz meenesim!:)

289317. viesis 2.februāris 2013 15:53
0 0 Atbildēt

289313. viesis:

Skatos grafikus, kad mums tur krīze sākās?

Iepriekšējie veidoja uzkrājumus? Ja, un kurš tad zelta tiltu sāka, par kuru tagad jāmaksā, ja nemlados 37,8 miljoni latu gadā?

289337. viesis 4.februāris 2013 8:41
0 0 Atbildēt

299. viesi. Jā jā un rīdzinieki braukā TIKAI pa Rīgu vaine? :) Neesi pārāk lepns. Uzpūtīsies un pārsprāgsi. Latvija arī ir citas pilsētas.

289341. viesis 4.februāris 2013 10:07
0 0 Atbildēt

EcoA

Nav runa kurš pa kurieni braukā, runa ir par to, no kuras kabatas apmaksā uzturēšanu. Nez kāpēc visi Rīgas lielie tilti ir iekšā LV militārajās kartēs kā valsts mēroga stratēģiskie objekti, bet valsts nedod ne santīma to uzturēšanai, bet tai pat laikā pilnībā uztur, piemēram, A1 šoseju, kura militāristu klasifikācijā ir zemāk?

Ja gribi taisnīgumu, tad lūdzu, sadalam visus A kategorijas ceļus (arī tiltus šajos ceļos) pa attiecīgo novadu pašvaldībām, lai tās viņus uztur. Tas būs godīgi?

Un vēl, lielie speci varēja iemest statistiku, cik auto diennaktī pārvietojās pa to pašu A1 šoseju un cik šķērso Salu tiltu.

289353. viesis 5.februāris 2013 8:50
0 0 Atbildēt

Viesi - Ņem lūdzu vērā arī to, ka Rīga ir ļoti izdevīgā situācijā arī ekonomiskajā ziņā (osta, lidosta, ražošana utt). Ne viss ir tik vienkārši. Ko tāda Rēzekne lai saka, kur nav nekā un nav par ko uzturēt? Te vismaz piķis grozās, tika laikam ne tā kā vajag.

289356. viesis 5.februāris 2013 9:24
0 0 Atbildēt

Rēzeknei piķa pietiek, ja kas...

Ja sadalītu pašvaldības izdevumus ceļu uzturēšanā Ls/metru, tad Rēzeknē tie noteikti būs mazāki, stipri mazāki.

289383. viesis 6.februāris 2013 10:22
0 0 Atbildēt

Jā, jā protams... Ekonomists laikam esi :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti