Saskaņā ar apdrošināšanas sabiedrības „BTA Insurance Company” SE apkopotajiem datiem par sieviešu un vīriešu auto vadīšanas paradumiem, vairāk nekā puse vīriešu (54% respondentu) atļauto braukšanas ātrumu pārsniedz regulāri.
Savukārt sievietes atļauto braukšanas ātrumu pārsniedz daudz retāk - tikai 35% aptaujātās sievietes atzina, ka dara to regulāri.
Novērojama tendence, ka arvien vairāk pieaug sieviešu autovadītāju skaits, saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) statistiku šobrīd jau 40% no aktīvām vadītāju apliecībām izsniegtas sievietēm. Lai arī pastāv mīts, ka sievietes ir bīstamākas uz ceļa, statistika liecina par pretējo – pēc BTA datiem ceļu satiksmes negadījumus (CSNg) visbiežāk izraisījuši tieši vīrieši - 73 % negadījumu. Sievietes proporcionāli vadītāju skaitam izraisa divas reizes mazāk CSNg nekā vīrieši. Interesanti, ka puse (50%) sieviešu autovadītāju izraisīto negadījumu skaits noticis, braucot ar auto atpakaļgaitā.
Ilva Priedniece, „BTA Insurance Company” SE Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta direktore: „Lai arī valstī regulāri tiek veiktas kampaņas, kuru mērķis ir izglītot autovadītājus par ātruma pārsniegšanas sekām, joprojām atļautā ātruma ievērošana daudziem autovadītājiem ir izņēmums, nevis norma. To pierāda arī apdrošināšanas sabiedrības BTA aptaujas rezultāti - tikai 6 % aptaujāto autovadītāju atzinuši, ka nekad nav pārsnieguši atļauto braukšanas ātrumu. Jāatzīst, ka ātruma pārsniegšana nav vienīgais izraisīto avāriju iemesls. Uzmanības trūkums, alkohola lietošana, auto vadīšanas pieredzes trūkums un elementāra paviršība ir citi ceļu satiksmes negadījumu iemesli.”
BTA eksperti stāsta, ka nereti sievietes autobraucējas kā auto avārijas iemeslus min smieklīgus un pat amizantus gadījumus. Piemēram, sliktās saulesbriļļu kvalitātes dēļ apžilba un uzbrauca apmalei; kurpju papēdis aizķērās aiz paklājiņa un nepaspēja nobremzēt; mierinot raudošu bērnu aizmugurējā bērnu sēdeklī, uz mirkli novērsās no ceļa un uzbrauca apmalei, izbiedēja zirneklis salonā un novērsa uzmanību.
Pauls Timrots, raidījuma „Zebra” vadītājs un auto eksperts: „Jāatzīst, ka būtiskākais priekšnoteikums drošai auto vadīšanai ir regulāra trenēšanās – gan sievietēm, gan vīriešiem. Autovadītājiem jātrenējas braukt nevis pēc iespējas ātrāk, bet gan mierīgi un precīzi. Atzīstu, ka sieviešu galvenais „klupšanas akmens” auto vadīšanā ir braukšana atpakaļgaitā, piemēram, izbraucot no stāvvietas. Tāpēc šajās situācijās viņām noteikti jābūt divreiz uzmanīgākām. Tāpat jebkuram autovadītājam jābūt tolerantam pret citiem dalībniekiem kopējā ceļu satiksmē.”
Saskaņā ar BTA informāciju, vidējais vīriešu braukšanas stāžs, izraisot CSNg, ir 14 gadi, bet sieviešu – 12 gadi, savukārt vidējais vīriešu vecums, izraisot ceļu satiksmes negadījumu, ir 38 gadi, bet sieviešu – 42 gadi. CSDD statistika liecina, ka pērnā gada laikā Latvijā notikuši 34 379 ceļu satiksmes negadījumi.
BTA aicina visus autovadītājus būt uzmanīgiem un nepakļaut briesmām savu, tuvinieku vai citu cilvēku dzīvību un veselību, un nepārsniegt atļauto braukšanas ātrumu!
8. martā aicinām visus sekot dāmu sacensībām „BTA Sieviešu dienas rallijā”. „Mēs kā apdrošinātāji jūtamies droši par sacensību norisi un dāmu braukšanas prasmi, jo, ņemot vērā statistiku, sievietes ir uzmanīgākas autobraucējas nekā vīrieši un rod risinājumu visdažādākajās situācijās. Atbalstīsim dāmas!” aicina I. Priedniece. Vairāk par „BTA Sieviešu dienas ralliju 2013” sk. http://www.bta.lv/lat/company/about-us/support/bta-sd-rallij-2013/
>Sievietes proporcionāli vadītāju skaitam izraisa divas reizes mazāk CSNg nekā vīrieši
Ne jau ar skaitu jāsalīdzina, bet gan ar nobrauktajiem kilometriem. Vīrieši autovadītāji nobrauc divreiz vairāk un attiecīgi CSNg nav kolerācijas ar dzimumu, pie stūres publika ir raiba tāpat kā sabiedrība.