Sievietes biežāk kļūdās, braucot atpakaļgaitā 4

 
5.marts 2013 10:20

Saskaņā ar apdrošināšanas sabiedrības „BTA Insurance Company” SE apkopotajiem datiem par sieviešu un vīriešu auto vadīšanas paradumiem, vairāk nekā puse vīriešu (54% respondentu) atļauto braukšanas ātrumu pārsniedz regulāri.

Savukārt sievietes atļauto braukšanas ātrumu pārsniedz daudz retāk - tikai 35% aptaujātās sievietes atzina, ka dara to regulāri.

Novērojama tendence, ka arvien vairāk pieaug sieviešu autovadītāju skaits, saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) statistiku šobrīd jau 40% no aktīvām vadītāju apliecībām izsniegtas sievietēm. Lai arī pastāv mīts, ka sievietes ir bīstamākas uz ceļa, statistika liecina par pretējo – pēc BTA datiem ceļu satiksmes negadījumus (CSNg) visbiežāk izraisījuši tieši vīrieši - 73 % negadījumu. Sievietes proporcionāli vadītāju skaitam izraisa divas reizes mazāk CSNg nekā vīrieši. Interesanti, ka puse (50%) sieviešu autovadītāju izraisīto negadījumu skaits noticis, braucot ar auto atpakaļgaitā.

Ilva Priedniece, „BTA Insurance Company” SE Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta direktore: „Lai arī valstī regulāri tiek veiktas kampaņas, kuru mērķis ir izglītot autovadītājus par ātruma pārsniegšanas sekām, joprojām atļautā ātruma ievērošana daudziem autovadītājiem ir izņēmums, nevis norma. To pierāda arī apdrošināšanas sabiedrības BTA aptaujas rezultāti - tikai 6 % aptaujāto autovadītāju atzinuši, ka nekad nav pārsnieguši atļauto braukšanas ātrumu. Jāatzīst, ka ātruma pārsniegšana nav vienīgais izraisīto avāriju iemesls. Uzmanības trūkums, alkohola lietošana, auto vadīšanas pieredzes trūkums un elementāra paviršība ir citi ceļu satiksmes negadījumu iemesli.”

BTA eksperti stāsta, ka nereti sievietes autobraucējas kā auto avārijas iemeslus min smieklīgus un pat amizantus gadījumus. Piemēram, sliktās saulesbriļļu kvalitātes dēļ apžilba un uzbrauca apmalei; kurpju papēdis aizķērās aiz paklājiņa un nepaspēja nobremzēt; mierinot raudošu bērnu aizmugurējā bērnu sēdeklī, uz mirkli novērsās no ceļa un uzbrauca apmalei, izbiedēja zirneklis salonā un novērsa uzmanību.

Pauls Timrots, raidījuma „Zebra” vadītājs un auto eksperts: „Jāatzīst, ka būtiskākais priekšnoteikums drošai auto vadīšanai ir regulāra trenēšanās – gan sievietēm, gan vīriešiem. Autovadītājiem jātrenējas braukt nevis pēc iespējas ātrāk, bet gan mierīgi un precīzi. Atzīstu, ka sieviešu galvenais „klupšanas akmens” auto vadīšanā ir braukšana atpakaļgaitā, piemēram, izbraucot no stāvvietas. Tāpēc šajās situācijās viņām noteikti jābūt divreiz uzmanīgākām. Tāpat jebkuram autovadītājam jābūt tolerantam pret citiem dalībniekiem kopējā ceļu satiksmē.”

Saskaņā ar BTA informāciju, vidējais vīriešu braukšanas stāžs, izraisot CSNg, ir 14 gadi, bet sieviešu – 12 gadi, savukārt vidējais vīriešu vecums, izraisot ceļu satiksmes negadījumu, ir 38 gadi, bet sieviešu – 42 gadi. CSDD statistika liecina, ka pērnā gada laikā Latvijā notikuši 34 379 ceļu satiksmes negadījumi.

BTA aicina visus autovadītājus būt uzmanīgiem un nepakļaut briesmām savu, tuvinieku vai citu cilvēku dzīvību un veselību, un nepārsniegt atļauto braukšanas ātrumu!

8. martā aicinām visus sekot dāmu sacensībām „BTA Sieviešu dienas rallijā”. „Mēs kā apdrošinātāji jūtamies droši par sacensību norisi un dāmu braukšanas prasmi, jo, ņemot vērā statistiku, sievietes ir uzmanīgākas autobraucējas nekā vīrieši un rod risinājumu visdažādākajās situācijās. Atbalstīsim dāmas!” aicina I. Priedniece. Vairāk par „BTA Sieviešu dienas ralliju 2013” sk. http://www.bta.lv/lat/company/about-us/support/bta-sd-rallij-2013/  

 
Visi komentāri
 
289762. viesis 7.marts 2013 1:55
0 0 Atbildēt

>Sievietes proporcionāli vadītāju skaitam izraisa divas reizes mazāk CSNg nekā vīrieši

Ne jau ar skaitu jāsalīdzina, bet gan ar nobrauktajiem kilometriem. Vīrieši autovadītāji nobrauc divreiz vairāk un attiecīgi CSNg nav kolerācijas ar dzimumu, pie stūres publika ir raiba tāpat kā sabiedrība.

289767. viesis 7.marts 2013 15:01
0 0 Atbildēt

Vispār jau autokursos dāmītēm instruktori itin labi prot"iedzīt" to parkošanās makslu - bet ar laiku tā diemžēl aizmirstās. Mana meita sākumā atpakaļagaitā prata auto perfekti noparkot - bet nu jau pēc 4 gadiem, parādās problēmas...vairs tik labi nesanāk. Un tā ir vairumam daiļā dzimuma autovadītāju. Pašlaik jau daudziem auto ir visādi datčiki un videokameras , kas palīdz vieglāk veikt noparkošanās manevrus . Bet kā rāda vērojumi, tie loriņi dažķārt pat situaciju tikai pasliktina, jo zūd reālā situacijas orientacija.

289788. viesis 10.marts 2013 17:29
0 0 Atbildēt

Tātad BTA apgalvo, ka sievietes nekontrolē aizmuguri?

289795. viesis 11.marts 2013 14:01
0 0 Atbildēt

Redzot kā parkojās citi, pašam nav nekāda stimula ideāli noparkoties. Tāpēc daru kā visi citi, atkarībā no situācijas. Reizēm gadās kādam "pieskarties", bet neviens nav meklējis, tātad arī citiem ir poh....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jau 2028. gadā - BMW izstrādā revolucionāru elektrisko piedziņu 2

BMW sadarbībā ar jaunuzņēmumu DeepDrive un Continental izmēģina jauna tipa elektriskās piedziņas konstrukciju, kas jau tuvākajos gados var parādīties sērijveida automobiļos. Lasīt vairāk

 

VW Golf R Line, Golf Variant vai Golf GTI. Kuru ņemt ? (+ VIDEO) 1

Volkswagen Golf ir kompaktklases un Rietumeiropas autotirgus klasika. Lai gan mūsdienās to izkonkurē kompaktie krosoveri, par Golf aizmirst nedrīkstam, tāpēc TV Autoziņās tiek apskatīts Volkswagen modernizētais modelis. Lasīt vairāk

 

Krievijā motociklists taranē ekskavatoru (+ VIDEO) 14

Grūti izskaidrojamais motociklista manevrs noticis netālu no Rjazaņas. "Kaskadieris" smagā stāvoklī nogādāts slimnīcā. Lasīt vairāk

 

2,2 miljoni eiro par McLaren W1 – visi eksemplāri jau pārdoti 3

Neraugoties uz virsrakstā redzamo cenu, visi 399 eksemplāri, ko McLaren solījies uzbūvēt, jau esot rezervēti. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti