Jaunāko automobiļu konkurss “Latvijas Gada auto 2025” noslēdzies ar vienu no visblīvākajiem žūrijas balsojumiem pēdējo gadu laikā – vienādu punktu skaitu fināla septiņniekā ieguva gan 1. un 2. vieta, gan arī 3. un 4. vieta.
Šāda neizšķirta rezultāta gadījumā saskaņā ar konkursa nolikumu par uzvarētāju tiek noteikts tas pretendents, kas saņēmis visvairāk maksimālo punktu. Rezultātā “Latvijas Gada auto 2025” titulu izcīnīja jaunais “Škoda Kodiaq”, aiz sevis atstājot “Volkswagen Tiguan”.
Tas tika noskaidrots ceturtdienas vakarā, 12. decembrī, kultūras centrā “Ulbrokas pērle” notikušajā konkursa noslēguma apbalvošanas ceremonijā, ko vadītāja autožurnālists un “Latvijas Gada auto 2025” žūrijas priekšsēdētājs Normunds Avotiņš. Pasākums tika translēts arī TV un interneta video tiešraidē. Savukārt apbalvošanas ceremonijas apmeklētājus ar muzikāliem priekšnesumiem priecēja dziedātāja Linda Leen.
Gan “Škoda Kodiaq”, gan “VW Tiguan” no 15 locekļu žūrijas saņēma 70 punktus. Vienādas punktu summas gadījumā uzvarētājs tiek noteikts pēc lielāko punktu skaita. Gan “Kodiaq”, gan “Tiguan” kā augstāko vērtējumu no žūrijas locekļiem bija ieguvis pa 7 punktiem (no 10 maksimāli iespējamiem), tādēļ uzvarētāju šajā gadījumā noteica tas, kurš no pretendentiem saņēma visvairāk 7 punktu vērtējumu. Ja par “Tiguan” 7 punktus bija piešķīruši tikai divi žūrijas locekļi, tad par “Kodiaq” tādu bija trīs, kas arī izšķīra rezultātu par galveno titulu.
Līdzīgi tika noteikts arī 3. un 4. vietas ieguvējs – gan “Dacia Duster”, gan “Toyota Camry” žūrijas balsojumā ieguva kopumā 61 punktu, tomēr “Camry” bija ieguvis augstākos punktus no žūrijas locekļiem – divi žūrijas locekļi par to bija balsojuši, piešķirot 8 punktus, savukārt “Duster” modelim augstākais no vērtējumiem bija 7 punkti.
5. vietas ieguvējs “Renault Scenic” no iepriekšējiem diviem atpalika par 15 punktiem (46 punkti), bet fināla septiņnieku "Latvijas Gada auto 2025" konkursā noslēdza “Hyundai Santa Fe” (38) un “Honda CR-V” (29).
Atgādinām, ka katrs no žūrijas locekļiem finālistiem balsojumā piešķir kopumā 25 punktus, izdalot to vismaz pieciem pretendentiem, bet nevienam vairāk par 10 punktiem.
Kopumā konkursam šogad bija pieteikti 32 jaunākie auto modeļi, kas pretendēja arī uz tituliem konkursa atsevišķajās nominācijās.
Laureāti "Latvijas Gada auto 2025" papildu nominācijās:
“Gada Inovācijas balva 2025" – “Audi Q6 e-tron”;
“Gada Pārsteigums 2025” – “Toyota Camry”;
“Gada Modernizācijas auto 2025” – “Cupra Formentor”;
“Gada Dizaina balva 2025” – “Mercedes-Benz” E-klase;
“Gada Ģimenes auto 2025” – “Škoda Kodiaq”;
“Gada Apvidus auto 2025” – “Škoda Kodiaq”;
“Gada Sportiskākais auto 2025” – “Porsche Macan”;
“Gada Premium auto” – “Mercedes-Benz” E-klase;
“Gada Elektroauto 2025” – “Renault Scenic”;
“Gada Bezceļu auto 2025” – “Volkswagen Amarok”;
“Gada Tautas simpātija 2025” – “Audi Q7 TFSI e”.
Atšķirībā no citām nominācijām, par kurām balso tikai konkursa žūrija, "Tautas simpātijas" nominācijā savu viedokli varēja izteikt ikviens interesents, balsojot klātienē tirdzniecības centrā "Mols" vai konkursa mājaslapā GadaAuto.lv. Balsojuma “Tautas simpātija 2025” uzvarētājs “Audi Q7 TFSI e” saņēma kopumā 342 balsis, aiz sevis atstājot “Mercedes-Benz” E-klasi (258) un “Hyundai Santa Fe” (196).
Kopumā konkursā bija pieteikti 32 jaunākie auto modeļi. Konkursam varēja pieteikt tikai jaunākos auto modeļus, kas Latvijas tirgū nonākuši pēc 2023. gada 1. oktobra. Finālā iekļuva septiņi pretendenti, kuri saņēma vislielāko žūrijas balsu skaitu pēc "Lielā testa brauciena", kas norisinājās novembra sākumā. "Latvijas Gada auto" konkurss šogad notika 26. reizi savā pastāvēšanas vēsturē.
Konkursā "Latvijas Gada auto 2025" kopumāā piedalījās 33 jaunākie Latvijas tirgū pieejamie auto modeļi (lasi atsauksmes spiežot uz auto modeli):
- Audi Q6 e-tron, cena no 79 700 EUR
- Audi Q7 TFSI e, cena no 86 900 EUR
- Citroën Berlingo, cena no 21 990 EUR
- Citroën ë-C3, cena no 24 490 EUR
- Cupra Formentor, cena no 31 400 EUR
- Cupra Leon Sportstourer, cena no 33 100 EUR
- Dacia Duster, cena no 17 690 EUR
- Fiat 600, cena no 24 790 EUR
- GWM Wey 05, cena no 59 990 EUR
- Honda CR-V, cena no 45000 EUR
- Honda ZR-V, cena no 33 360 EUR
- Hyundai Santa Fe, cena no 53 990 EUR
- KGM Torres EVX, cena no 41 290 EUR
- Kia EV9, cena no 89 990 EUR
- Lexus LBX, cena no 35 600 EUR
- Mercedes-Benz E klase, cena no 65 945 EUR
- Peugeot 208, cena no 19 200 EUR
- Peugeot 3008, cena no 32 400 EUR
- Peugeot e3008, cena no 48 400 EUR
- Porsche Macan, cena no 87 300 EUR
- Renault Espace, cena no 38 890 EUR
- Renault Scenic, cena no 44 190 EUR
- Škoda Kamiq, cena no 20 490 EUR
- Škoda Kodiaq, cena no 35 700 EUR
- Škoda Octavia, cena no 22 220 EUR
- Škoda Superb, cena no 35 900 EUR
- Toyota Camry, cena no 38 600 EUR
- Toyota C-HR, cena no 32 600 EUR
- Volkswagen Amarok, cena no 51 879 EUR
- Volkswagen ID.7, cena no 61 970 EUR
- Volkswagen Passat, cena no 36 294 EUR
- Volkswagen Tiguan, cena no 32 300 EUR
- Volvo EX30, cena no 38 850 EUR
Žūrijas balsojums par “Latvijas Gada auto 2025” titulu:
Atbalsta: sludinājumu portāls Zip.lv, t/c Mols, Ignitis ON, ziņu portāls jauns.lv, iAuto.lv, Delfi, TV Auto ziņas, Klubs, Dieviete.lv, LAMB, Prike shop, V4 Motors.
Lai vai kas un kā, es par Dacia.
Tikko izbraucu Jogger 1.3 pa ātrgaitas ceļiem, ārpus ceļiem un neceļiem. Praktiski visur kur gribēju. Degvielas patēriņš ap 6l neekonomējot. 4 braucēji un bagāža. Kam vajag praktisko braucamo par saprātīgām cenām ir vērts apskatīt.