ES apstiprina Audi LED tehnoloģijas 8

 
12.aprīlis 2013 12:48

Audi LED dienas braukšanas gaismas pierādāmi uzlabo degvielas ekonomiju. Tieši tādēļ Eiropas Komisija ir nolēmusi šo tehnoloģiju sertificēt.

- LED priekšējie lukturi atzīti par energoefektīvu tehnoloģiju
- Audi ar LED tehnoloģijām aprīko jau piecas modeļu sērijas

 

Apgaismojuma sistēmām ir milzīga ietekme uz automobiļa degvielas patēriņu. Piemēram, parastās halogēna spuldzes tuvo gaismu režīmā patērē vairāk kā 135 vatus elektroenerģijas. Salīdzinājumam, Audi LED priekšējie lukturi ir ievērojami energoefektīvāki – tuvās gaismas patērē vien aptuveni 80 vatus.

Ar dinamometru testējot tuvās gaismas, tālās gaismas un numura zīmes apgaismojumu, ES Komisija izmērīja Audi LED priekšējo lukturu sniegto degvielas ietaupījumu. Desmit NEDC ciklos, ko veica Audi A6, CO2 izmešu daudzums bija par vairāk kā gramu uz kilometru mazāks. Tādēļ ES Komisija ir oficiāli atzinusi LED priekšējos lukturus par novatorisku tehnoloģiju, kas palīdz samazināt CO2 izmešu daudzumu. Audi ir pirmais autoražotājs, kas ir saņēmis sertifikāciju par šo tehnoloģiju.

LED dienas braukšanas gaismas debiju piedzīvoja 2004. gadā modelī Audi A8 W12. Pēc tam, 2008. gadā, R8 sporta automobilis kļuva par pasaulē pirmo automobili, kas bija aprīkots ar LED priekšējiem lukturiem. Šobrīd šī modernā apgaismojuma sistēma ir pieejama piecās modeļu sērijās – R8, A8, A6, A7 Sportback un A3.

Dažādiem modeļiem Audi projektē LED priekšējos lukturus ļoti atšķirīgi. Piemēram, modelī A8 katrā lukturī tiek izmantotas 76 gaismas diodes. Modelī Audi A3, lai radītu tuvās un tālās gaismas, katrā priekšējā lukturī darbojas 19 gaismas diodes, kuras papildina modulis vissezonu un līkumu gaismām, kā arī gaismas virzītājs dienas braukšanas gaismām, gabarītlukturiem un pagriezienu rādītājiem. Papildus tam, ka LED priekšējie lukturi uzlabo enerģijas efektivitāti, tiem ir arī priekšrocības drošības un komforta ziņā. To krāsas temperatūra ir aptuveni 5500 Kelvini, tādēļ to gaisma līdzinās dabīgajai gaismai un praktiski nemaz neizraisa acu nogurumu. Gaismas diodēm nav nepieciešama apkope, tās kalpo visu automobiļa mūžu.
 

 
Visi komentāri
 
290008. viesis 13.aprīlis 2013 20:53
0 0 Atbildēt

un visu laiku līdz šim auži brauca ar nesertificētiem LED lukturiem?

290010. viesis 13.aprīlis 2013 22:57
0 0 Atbildēt

buutu jaatcelj nepieciesamiiba braukt ar iesleegtaam tuvaam gaismaam visu gadu. daudzaas eiropas valstiis taa nav norma, un skjiet viss ir OK, ietaupaas apmeeram 70ls gadaa uz automobili. valsts meeroga aekonomija buutu milziiga.

290012. viesis 13.aprīlis 2013 23:20
0 0 Atbildēt

nu un ko - ietaupīto naudu nodzertu?

290013. viesis 14.aprīlis 2013 2:38
0 0 Atbildēt

Tie 70 laši uz kā rēķina ietaupās?

290014. viesis 14.aprīlis 2013 10:23
0 0 Atbildēt

Es arī nesaprotu šito stulbumu lietot tuvās gaismas dienā. Neko tas neatrisina, tikai samazina spuldžu kalpošanas laiku un palielina degvielas patēriņu.

p.s. par satiksmes drošības uzlabošano lūdzu ne*******aite....

290017. viesis 14.aprīlis 2013 14:52
0 0 Atbildēt

Nu bet nelieto tuvās gaismas lukturus, nav spiesta lieta :)

290027. viesis 16.aprīlis 2013 9:09
0 0 Atbildēt

nē, tuvie- nav spiesta lieta, var lietot dienas gaitas lukturus LEDus izpildījumā. Tikai, to cena ar E burtiņu ......

290028. viesis 16.aprīlis 2013 20:05
0 0 Atbildēt

Vispār normālas mašīnas bieži vien ir aprīkotas ar miglām.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti