Duisburgas universitātes CAR-Center veiktais pētījums atklāj, cik autoražotāji iegūst vai zaudē, pārdodot vienu automobili.
Peļņa vai zaudējumi – tas atkarīgs no pasaules ekonomiskās situācijas un konkrēta tirgus attīstības tendencēm. Šobrīd situācija autoražotājiem nav labvēlīga un vinnē tie, kas savu produkciju var pārdot globālajā tirgū, it īpaši, ja ir pieeja Ķīnas tirgum.
CAR-Center pētījuma rezultātā, kas veikts, izvērtējot 2012.gada statistiku, noskaidrojies, ka „pasaules rekordists” šajā jomā ir Porsche, kam uz vienu automobili izdevies nopelnīt 17 tūkstošus 56 eiro, savukārt tādām kompānijām kā Opel, Renault, Citroen u.c. uz katru pārdoto automobili zaudējumos jānoraksta vairāki simti eiro.
2012.gada rezultāti tabulā:
Porsche +17 056
BMW +4132
Audi +3721
Mercedes +3023
Chrysler +1579
Hyundai/Kia +1183
Nissan +890
Ford ASV +824
Škoda +758
Volkswagen +751
Toyota +707
GM ASV +635
Honda +319
Renault -241
Seat -364
Citroen/Peugeot - 510
Opel/Vauxhall - 834
Ford Eiropa - 967
Mjā, PSRS laikos šādi dati par autorūpniecību skaitījās valsts noslēpums :-)
Minavtoproma obligātajos ikgadējos kursos pat bija ar parakstu jāapliecina,
ka neizpaudīsim priekšlasījumos dzirdēto :-)
Cik atminu, VAZ klasikas sedanus saražot izmaksāja ap 2600 - 2800 USD,
dīleriem atdeva par ~ 4000 USD gabalā, gala cenu jau gudroja dīleri ...
Tā ka VAZ bija diezgan jūtams "valūtas pumpītis" tolaik :-)