Bentley Continental 2

25.oktobris 2001 14:11

Šo modeli - Bentley Continental - varētu uzskatīt par vienu no 50. gadu autobūves augstākajiem sasniegumiem. Tas bija ne tikai ātrākais četrvietīgais auto pasaulē (tas viegli varēja sasniegt 193 km/h), bet arī viens no skaistākajiem: liels, straujš un satriecoši elegants – tā laika modes prasībām atbilstošs.

Auto forma tika noslīpēta Rolls-Royce aerodinamiskajā tunelī izcilā dizainera Džona Blečili vadībā, un tas bija Krīva flagmanis superkupeju klasē. Pastāvēja uzskats, ka tā stingro, izteikto fastbeka profilu ir ietekmējusi 1948.gada Cadillac 62 Series kupeja, lai gan oficiāli neviens to neatzina. Priekšpusi greznoja augstais Bentley režģis, bet aizmugurēraksturīgās neuzkrītošās spuras nodrošināja stabilitāti, kad automobīlis brauca lielā ātrumā.Continental veidotās sakausējuma virsbūves izgatavoja H.J.Maliners Londonā, un tās tika uzmontētas uz speciālām augstas klases šasijām. Pārnesumi bija augstāki nekā sedaniem, un 4566 cm3 motora cilindru pildījums bija labāks lielākas kompersijas pakāpes un lielāka izplūdes sistēmas šķērsgriezuma dēļ. Pirmajam sporta Bentley kopš 30.gadiem bija arī svara samazināšanas programma: buferi tika taisīti no alumīnija, nevis no tērauda, R-Type sedana smagie sēdekļi tika aizvietoti ar mazākiem sportiska tipa sēdekļiem, kuru rāmis bija no metāla sakausējumiem. Tomēr Continental nebija parasts vieglsvara auto: četri cilvēki ar bagāžu varēja ceļot komfortabli, bet šofera rīcībā bija pilns aparatūras komplekts, ieskaitot apgriezienu skaitītāju un eļļas temperatūras rādītāju, kas parasti netiek uzskatīts par nepieciešamu sedaniem. Lielie pārnesumskaitļi ļāva viegli sasniegt 128 km/h ar otro, 160 km/h trešo un 199 km/h ar ceturto pārnesumu, veicot to bezrūpīgā izsmalcinātībā. Bagātiem cilvēkiem nebija ātrāka vai stilīgāka veida, kā izbēgt no pieticīgās pēckara Anglijas ikdienas. Vēlāk oriģinālā vieglsvara R-Type Continental koncepcija tika “atšķaidīta”. Magnāti vēlējās mīkstākus sēdekļus, šoferi vēlējās automātiskās pārnesumu kārbas, alumīnija buferu vietā nāca tērauda buferi, un drīz Continental atkal bija tikai viens smags kārtējais Bentley, kaut gan izcili glīts. Continental izskats saglabājās uz S sērijas 1955. gada šasijas izgatavotajiem auto, taču tad jau Continental nosaukums tika attiecināts uz visiem manuāli izgatavotajiem Bentley. Visi šie auto bija pieprasīti, taču tikai oriģinālais R-Type ieies vēsturē kā viens no lielajiem, varbūt sava laika skaistākajiem pasaules auto. Ostops, iAuto/enciklopēdija Klasiskie auto
 
Visi komentāri
 
3897. viesis 7.novembris 2001 15:07
0 0 Atbildēt

12669. viesis 19.februāris 2002 10:33
0 0 Atbildēt

Man tadu gribas

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Brunejas sultāna varenauto pārdod par 750 000 dolāru (+ FOTO)

ASV izlikts pārdošanā unikālais Сizeta V16T automobilis, kas savulaik piederējis Brunejas sultānam Hasanalam Bolkiaham. Lasīt vairāk

 

Audi laiž klajā 320 Zs jaudīgo TTS (+ FOTO) 3

Audi iepazīstinājis ar 320 Zs jaudīgo TTS competition plus, kas papildinās TT kupejas un rodstera piedāvājumu. No versiju klāsta svītrots 197 Zs bāzes modelis. Lasīt vairāk

 

Elektroauto ar ātro uzlādi - ieguldījums nākotnē 10

Neiedziļinoties elektriska automobiļa raksturlielumos, ir itin viegli apjukt milzīgajā datu un parametru gūzmā. Kopējā un praktiski izmantojamā bateriju kapacitāte, ar vienu uzlādes reizi nobraucamais attālums, vidējais enerģijas patēriņš, uzlādes savienojuma tips un maksimālā uzlādes jauda. Lasīt vairāk

 

Par 100 000 dolāriem - āfrikāņu apvidnieks pasargās no lodēm (+ FOTO) 5

Dienvidāfrikas uzņēmums SVI pārbūvējis apvidus auto Toyota Land Cruiser par bruņu automobili, kas pasargās no lodēm. Vienkāršākā versija pieejama par 103 053 ASV dolāru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti