Šo modeli - Bentley Continental - varētu uzskatīt par vienu no 50. gadu autobūves augstākajiem sasniegumiem. Tas bija ne tikai ātrākais četrvietīgais auto pasaulē (tas viegli varēja sasniegt 193 km/h), bet arī viens no skaistākajiem: liels, straujš un satriecoši elegants – tā laika modes prasībām atbilstošs.

Auto forma tika noslīpēta
Rolls-Royce aerodinamiskajā tunelī izcilā dizainera Džona Blečili vadībā, un tas bija Krīva flagmanis superkupeju klasē. Pastāvēja uzskats, ka tā stingro, izteikto fastbeka profilu ir ietekmējusi 1948.gada
Cadillac 62 Series kupeja, lai gan oficiāli neviens to neatzina. Priekšpusi greznoja augstais
Bentley režģis, bet aizmugurēraksturīgās neuzkrītošās spuras nodrošināja stabilitāti, kad automobīlis brauca lielā ātrumā.
Continental veidotās sakausējuma virsbūves izgatavoja H.J.Maliners Londonā, un tās tika uzmontētas uz speciālām augstas klases šasijām.
Pārnesumi bija augstāki nekā sedaniem, un 4566 cm3 motora cilindru pildījums bija labāks lielākas kompersijas pakāpes un lielāka izplūdes sistēmas šķērsgriezuma dēļ. Pirmajam sporta
Bentley kopš 30.gadiem bija arī svara samazināšanas programma: buferi tika taisīti no alumīnija, nevis no tērauda,
R-Type sedana smagie sēdekļi tika aizvietoti ar mazākiem sportiska tipa sēdekļiem, kuru rāmis bija no metāla sakausējumiem.

Tomēr
Continental nebija parasts vieglsvara auto: četri cilvēki ar bagāžu varēja ceļot komfortabli, bet šofera rīcībā bija pilns aparatūras komplekts, ieskaitot apgriezienu skaitītāju un eļļas temperatūras rādītāju, kas parasti netiek uzskatīts par nepieciešamu sedaniem. Lielie pārnesumskaitļi ļāva viegli sasniegt 128 km/h ar otro, 160 km/h trešo un 199 km/h ar ceturto pārnesumu, veicot to bezrūpīgā izsmalcinātībā. Bagātiem cilvēkiem nebija ātrāka vai stilīgāka veida, kā izbēgt no pieticīgās pēckara Anglijas ikdienas.

Vēlāk oriģinālā vieglsvara
R-Type Continental koncepcija tika “atšķaidīta”. Magnāti vēlējās mīkstākus sēdekļus, šoferi vēlējās automātiskās pārnesumu kārbas, alumīnija buferu vietā nāca tērauda buferi, un drīz
Continental atkal bija tikai viens smags kārtējais
Bentley, kaut gan izcili glīts.
Continental izskats saglabājās uz S sērijas 1955. gada šasijas izgatavotajiem auto, taču tad jau
Continental nosaukums tika attiecināts uz visiem manuāli izgatavotajiem
Bentley. Visi šie auto bija pieprasīti, taču tikai oriģinālais
R-Type ieies vēsturē kā viens no lielajiem, varbūt sava laika skaistākajiem pasaules auto.
Ostops,
iAuto/enciklopēdija Klasiskie auto
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.